Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
marian89

pomoc w wymainie tarcz sprzęgła SS 600 97r.

Polecane posty

zabieram się w zimie za wymianę tarcz sprzęgłowych w super sporcie z 97r. poszukuje schematów lub innych książkowych pomocy za temat składania sprzęgła i zakładania nowych lub uzywanych tarcz. dodam ze jedna tarcza cierna jest tylko grubsza od pozostałych-pierwsza od silnika.sprzęgło mokre takie jak w monster 600 do 97r. czy przy wymianie tarcz na używane wchodzi w grę? ciężko dostać tarcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaki sens w wymianie używanego sprzęgła na używane sprzęgło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jaki sens w wymianie używanego sprzęgła na używane sprzęgło?

 

nowe sprzęgło jest ciężko dostępne i w najgorszej sytuacji i taka opcje rozważam. jest strona http://www.desmoworld.com/shop/us/origi ... 0051a.html ale nic z niej nie poje maje jak zamówić jak kasę przewalutować na euro itd. jak by ktoś zechciał pomoc? z narzędzi to mam naprawdę szerokie zaplecze, no chyba ze trzeba narzędzie tylko do takiego sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A rozebrałeś już w celu weryfikacji co jest do wymiany? Słaba dostępność sprzęgieł to bujda na resorach - nie ma najmniejszego problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A rozebrałeś już w celu weryfikacji co jest do wymiany? Słaba dostępność sprzęgieł to bujda na resorach - nie ma najmniejszego problemu.

 

jeszcze nie rozebrałem, zaraz po zakończeniu sezonu zabiorę się do tego. najpierw chce uzyskać jak najwięcej informacji by lepiej sie do tego zabrac. w innych wątkach poruszam objawy zużytego sprzęgła i kosza.

 

viewtopic.php?f=105&t=6851

 

to z drógiego forum;

http://www.forum.ducati-klub.pl/viewtop ... 59e25f3b0f

 

oprocz dostępnosci chciał bym aby były tez w dobrej cenie. bo wartość kilku części przerośnie wartość motoru. zwłaszcza ze mam napęd wo wymiany paski no i sprzęgło. cena 200zł. za używane kompletne razem z koszem to dożo? dajmy na to ze przebieg połowa mojego czli ok 32tys km. na swoim bym jeszcze pociągnął chwile. a mam 75 tys km. nie chcę zęby sprzęgło przeżyło żywotność silnika bo w przyszłości chce założyć 900 ccm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rozumiem że nie piszesz o tarczach i przekladkach, tylko o koszu, zabieraku i docisku? bo 75 tysi na jednych tarczach to chyba niemozliwe :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rozumiem że nie piszesz o tarczach i przekladkach, tylko o koszu, zabieraku i docisku? bo 75 tysi na jednych tarczach to chyba niemozliwe :D

 

no i własnie: zaczynam mieć problemy ze schodzeniem na niższe biegi (przy redukcji z np. 4 na 3 itd) w góre idzie ladnie.przy wysokich obrotach schodzi niżej ale przy niskich lubi sie zaciąć. Theodor zdiagnozował ze sie wiesza tarcza w koszu bo moze byc juz wyrobione rowki od tarcz. po uszczelkach nie widać zęby sprzęgło było rozbierane. mam faktury z niemieckiego serwisu i nie ma mowy o sprzęgle. serwis niemiecki miał przy 65 tys . czyli zaraz po serwisie go kupiłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mokre sprzęgło w 600ce teoretycznie mogłoby dociągnąć do 50-60 tyś km. Wszystko zależy od sposobu użytkowania.

 

Najpierw demontaż i weryfikacja. Nie ma co planować co do złotówki kosztów jak nie wiadomo jaki będzie zakres prac.

 

Kazdy by chciał aby części kosztowały jak najmniej, ale argument że wkład w części podczas serwisu przekroczy połowę wartości motocykla to żaden argument. A już na pewno nie uzasadnia złego serwisowania motocykla, czy stosowania niepełnowartosciowych podzespołów.

Piszę to zupełnie prywatnie, nie jako mechanik serwisu naszej marki. Motocykle to nie zasadnicza służba wojskowa. Nikt nie ma obowiązku jeździć motocyklem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cagiva, po pierwsze to jest suche a nie mokre, po drugie nie widać w jakim stanie jest kosz, a po trzecie to masz sprzegło w stanie do którego wstydziłbym sie publicznie przyznawać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cagiva, po pierwsze to jest suche a nie mokre, po drugie nie widać w jakim stanie jest kosz, a po trzecie to masz sprzegło w stanie do którego wstydziłbym sie publicznie przyznawać.

 

Hehehehehe!! A ja mam jeszcze gorsze :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cagiva, po pierwsze to jest suche a nie mokre, po drugie nie widać w jakim stanie jest kosz, a po trzecie to masz sprzegło w stanie do którego wstydziłbym sie publicznie przyznawać.

 

Hehehehehe!! A ja mam jeszcze gorsze :D

 

zróbmy konkurs na najbardziej zajeżdżone sprzęgło! przy okazji wiele się nauczymy o sprzęgle.

jeszcze troszkę za wcześnie żeby, je rozebrał (sezon trwa) a le bede zamieszczał dokładne zdiecia jak to wygląda i co dalej zrobić z tym fantem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cagiva, po pierwsze to jest suche a nie mokre, po drugie nie widać w jakim stanie jest kosz, a po trzecie to masz sprzegło w stanie do którego wstydziłbym sie publicznie przyznawać.

 

Hehehehehe!! A ja mam jeszcze gorsze :D

 

zróbmy konkurs na najbardziej zajeżdżone sprzęgło! przy okazji wiele się nauczymy o sprzęgle.

jeszcze troszkę za wcześnie żeby, je rozebrał (sezon trwa) a le bede zamieszczał dokładne zdiecia jak to wygląda i co dalej zrobić z tym fantem.

Zrobie jeszcze fotke kosza sprzęgłowgo bo też jest wystukany.Jestem ciekaw czy te luzy mają tak naprawdę wielkie znaczenie przy dalszej eksploatacji moto?.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wybity kosz sprzęgłowy ma wpływ na prawidłową pracę całego sprzęgła - nowe tarcze mogą wieszać się w rowkach (tych wybitych od starych tarcz sprzęgłowych) kosza i sprzęgło może się ślizgać lub może być problem z wrzuceniem luzu.

 

Wg. service manuala zużyte elementy należy zastąpić nowymi.

 

Po za tym nowe sprzęgło na starym koszy może się niestety wcześniej zużyć.

 

 

Jeśli chodzi o mokre sprzęgło to niestety bez demontażu i pomiaru wszystkich elementów ciężko jest określić koszt części.

 

Nie licząc tego że czasami drogo jest naprawiać tanio.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co prawda dotyczy to suchych sprzęgieł ale zawsze warto wspomnieć. Zależnie od producenta w sucharach może wystepować różna ilość tarcz, przekładek i/lub mogą mieć inną grubość. Jeśli takie tarcze zamontujemy do nawet niewiele ale wybitego kosza to tarcze współpracując z wybitymi rowkami po starych tarczach, ale nie idealnie w tych samych miejscach ulegną zniszczeniu na dystansie nawet kilkuset kilometrów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

załączam zdjęcie z grubościami tarcz ciernych i przekładek stalowych w tym typie sprzęgła. tarcza cierna najgrubsza (pierwsza od prawej) zachodzi jako pierwsza od silnika przy zakładaniu kompletu?czy ostatnia przed dociskiem?

post-797-1366037329,8868_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
załączam zdjęcie z grubościami tarcz ciernych i przekładek stalowych w tym typie sprzęgła. tarcza cierna najgrubsza (pierwsza od prawej) zachodzi jako pierwsza od silnika przy zakładaniu kompletu?czy ostatnia przed dociskiem?

 

doszedłem do wniosku i faktu ze łańcuch tez wpływa na redukowanie biegów a dokładnie jego naciąg. mój łancuch jest do wymiany. napręża sie w jednym miejscu gdy kręcę kołem na stojaku zaś w innym jest luży. podczas jazdy słychach takie regularne zależne od prędkości jazdy, nagrzania łańcucha (dłuższa jazda ) chrobotanie. coś w tylu: chrum .... chrum...chrum... . a co najważniejsze znikną problem z redukcją biegów. bo raz on był raz nie. i to mnie dziwiło. pytanie : czy mozna rozpedzic motocykl do predkosci ponad max. 190km/h na prostym odcinku na ślizgajacm sprzęgle przy obrotach silnika 8tys. km bo przy 9 odcinka.? podczas tego testu nie odczułem slizgania jako takiego. co o tym sadzicie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
załączam zdjęcie z grubościami tarcz ciernych i przekładek stalowych w tym typie sprzęgła. tarcza cierna najgrubsza (pierwsza od prawej) zachodzi jako pierwsza od silnika przy zakładaniu kompletu?czy ostatnia przed dociskiem?

 

doszedłem do wniosku i faktu ze łańcuch tez wpływa na redukowanie biegów a dokładnie jego naciąg. mój łancuch jest do wymiany. napręża sie w jednym miejscu gdy kręcę kołem na stojaku zaś w innym jest luży. podczas jazdy słychach takie regularne zależne od prędkości jazdy, nagrzania łańcucha (dłuższa jazda ) chrobotanie. coś w tylu: chrum .... chrum...chrum... . a co najważniejsze znikną problem z redukcją biegów. bo raz on był raz nie. i to mnie dziwiło. pytanie : czy mozna rozpedzic motocykl do predkosci ponad max. 190km/h na prostym odcinku na ślizgajacm sprzęgle przy obrotach silnika 8tys. km bo przy 9 odcinka.? podczas tego testu nie odczułem slizgania jako takiego. co o tym sadzicie.

 

Chrum chrum chrum... masz świński łańcuch :lol: skoro w jednym miejscu on nie zgina się swobodnie na ogniwach a w drugim tak, to koniecznie go wymień + zębatki przednie, wymiana jednego podzespołu napędu jest oszczędna ale na krótkim odcinku. Nowy łańcuch + stare zębatki skutkuje szybszym jego zużyciem.

I wszystko co z tyłu ma wpływ na redukcję biegu, a zwłaszcza ( niezgodne z techniką jazdy na motocyklu ) hamowanie za pomocą redukcji biegów. Nawet zbyt duże ciśnienie w tylnej oponie, które zwiększa się wraz z nagrzaniem opony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Monster 600, 750, 800, S2R 800, mają mokre sprzęgło.

A to co pokazałeś na zdjęciu to raczej d o1996 roku był produkowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Monster 600, 750, 800, S2R 800, mają mokre sprzęgło.

A to co pokazałeś na zdjęciu to raczej d o1996 roku był produkowany.

 

to sprzęgło mogło by spasowac z takiej 600 czy 750? z tych samych latek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.