Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Piter748

Podkręcanie Classika

Polecane posty

Będę robił zmiany układu dolotowego , wydechowego i układu elektronicznego sterowania wtrysków.

Czy macie zdanie na temat dostępnych na rynku urządzeń Power Commander III http://www.powercommander.com/powercommander/

lub Rapid Bike http://www.rapidbikeusa.com/ .

Który z nich będzie lepszy? Podobno w Rapidzie jest możliwość wprowadzania precyzyjnych zmian.. , ale to niepotwierdzone dotychczas..

 

Dotychczasowy dolot powietrza (fabryczny airbox) wyleci i zastąpią go dwa niezależne stożki. Wydech jest już otwarty a w przyszłości zmieni się tylko na bardziej wypasiony. To co teraz to przejściówka. Proszę o konstruktywne opinie. ;)

Dodam ,że w Rapid Bike nie ma mapy bezpośrednio dedykowanej do Classica ale jest do S2R1000 .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z rozmów z polskim przedstawicielem wynika, że Rapid ma szerszy margines regulacji, dodatkowo można mieć pod palcem przełącznik dwóch różnych map. Ale niestety jest droższy od power commandera.

 

Jedyne co bym Ci radził - wjedź już teraz na hamownię i wyrysuj wykres. Bo w przeciwnym wypadku będziesz miał tylko subiektywne odczucia jako miernik dokonanego upgradeu...

 

BTW - jak bym miał okazję kiedyś modyfikować swojego jakiegoś 1000DSa to bym jednak zaczął od powiększenia pojemności i podwyższenia stopnia kompresji, a następnie zalał to dużą ilością paliwa i powietrza :twisted:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Darek.

 

Wiem , że tak byłoby fajnie. Jednak nie zależy mi na 115 konikach aż (przynajmniej na razie). Na początek to o czym pisze jest OK. Finansowo też masakra rozbudowa na góry na 1100 ,tłoki,wałki,głowice...

Hamownię już zaliczyłem i mam własne przemyślenia . Porównałem z wieloma wykresami z Ducati.ms , chłopaki sporo tam o modyfikacjach piszą.

Uzyskałem dzięki otwartemu wydechowi dużo większy od przeciętnej moment obrotowy lecz słabiutko z konikami. Trzeba otworzyć płuca i dolać paliwa (jak piszesz :D ).

Zadowolę się 90 koniami na "kole" i ok 70 Nm. Całościowo to i tak będzie MEGA projekt , jeżeli chodzi o finanse..

 

Ale Classik zostaje u mnie na zawsze ;) więc nic straconego.

Czy ktoś coś jeszcze wie w sprawie? Chętnie wysłucham. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z rozmów z polskim przedstawicielem wynika, że Rapid ma szerszy margines regulacji, dodatkowo można mieć pod palcem przełącznik dwóch różnych map. Ale niestety jest droższy od power commandera.

 

Jedyne co bym Ci radził - wjedź już teraz na hamownię i wyrysuj wykres. Bo w przeciwnym wypadku będziesz miał tylko subiektywne odczucia jako miernik dokonanego upgradeu...

 

BTW - jak bym miał okazję kiedyś modyfikować swojego jakiegoś 1000DSa to bym jednak zaczął od powiększenia pojemności i podwyższenia stopnia kompresji, a następnie zalał to dużą ilością paliwa i powietrza :twisted:

 

Jaka jest cena za zabieg powiększenia pojemności i podwyższenia stopnia kompresji..

 

Swoją drogą Pietrek - jak u Twojego Classica z mocą - jakie prędkości jesteś w stanie z niego wydusić?

 

Miałem podobny (bo z sucharem) silnik wcześniej w monsterze ale w porównaniu Classic zostaje daleko w tyle - pod względem "mocy" (prędkości) i "dynamiki" - czy to normalne..?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli który był lepszejszy? Bo nie bardzo zrozumiałem?..

 

Ceny nie będą zbyt niskie. Przeglądnij te stronki http://www.kaemna.de/cms_de/tu_example.htm?&ct=49

i tą też http://ducati-saarland.de/abc.php?typ=29

a i tu zaglądnij. http://www.pistalracing.it/scheda_prodo ... e=1010A000

Wydać możesz ile zechcesz. Na dodatek w warunkach naszych garażów nie jest możliwe przeprowadzenie tych modyfikacji , więc dochodzi Ci koszt robocizny (kilka razy hamownia po drodze). Jeszcze dolot,wydech,elektronika.... :(

 

Moc jest ze mną bo pięknie "zbiera się z dołu" , Vmax to 225km.

Mało która fura mi odchodzi :lol: :twisted:

Wykresik poniżej

Classic hamownia  09.2011.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

eeeee to nie jest ze mną tak źle - ja nie wykręciłem więcej jak 207 km.

 

Classic lepszy z innych powodów - nie muszę Ci chyba pisać z jakich hehe kilkanaście cm więcej jest :lol:

 

Nie mogę się doczekać Jarocka i spotkania z ekipą z nowej stolicy hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Nie mogę się doczekać Jarocka i spotkania z ekipą z nowej stolicy hehe

 

Dobrze gadasz! Ja też!!

 

No i ten czerwony dupersztyk na lewą stronę silnika chyba mi kolorystycznie nie pasi.... :twisted:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś coś jeszcze wie w sprawie? Chętnie wysłucham. ;)

Czesc;

 

Jako posiadacz 2 Rapid Bike'ow postaram sie dorzucic cos od siebie.

 

1. RapidBikeUSA.com juz nie jest oficjalnym dilerem RB - taka uwaga na poczatek.

2. nie istnieje cos takiego jak gotowa mapa. Silnik ZAWSZE - bez wzgledu na to jakim modulem jest sterowany - stroi sie pod konkretny setup, paliwo, powietrze, itd, itp. - zapomnij wiec, ze mapa sciagnieta ze strony PC zalatwi sprawe. Z tej wlasnie przyczyny Rapid Bike w ogole nie oferuje map. Nie wiem skad wziales info, ze jest mapa pod S2R1000.

3. jezeli chodzi o porownanie techniczne PC i RB to wielkich roznic nie ma - w mojej skromnej ocenie RB jest bardziej rozwinietym produktem, przemyslanym dokladniej i rozwojowym. Jest tez znacznie lepiej wykonany (obudowa, wiazka) i ma nieco szersze mozliwosci jesli chodzi o soft. Podstawowa przewaga RB nad PC jest mozliwosc zastosowania go w innym motocyklu - wystarczy zmienic soft i wiazke. PC kupujesz pod konkretny motocykl i basta. RB ma wbudowany modulator sondy lambda - wbrew pozorom jest to bardzo istotna i przydatna sprawa.

4. RB jest wloski :)

 

Z tego co widze drynde hamowales na rolce Grundmaster 6000 - mam racje? Czyzby w MarMocie? Jesli tak to Marcin powinien Ci conieco powiedziec o RB. A jesli nie to w Kielcach w firmie RevTec Przemek moze Ci zrobic cuda z krzywa momentu obrotowego, ktora - jak widac :) - pozostawia nieco do zyczenia. Przemek instaluje zarowno PC jak i RB wiec moze Ci dokladnie wyjasnic roznice.

 

pzdr, dr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś coś jeszcze wie w sprawie? Chętnie wysłucham. ;)

Czesc;

 

Jako posiadacz 2 Rapid Bike'ow postaram sie dorzucic cos od siebie.

 

1. RapidBikeUSA.com juz nie jest oficjalnym dilerem RB - taka uwaga na poczatek.

2. nie istnieje cos takiego jak gotowa mapa. Silnik ZAWSZE - bez wzgledu na to jakim modulem jest sterowany - stroi sie pod konkretny setup, paliwo, powietrze, itd, itp. - zapomnij wiec, ze mapa sciagnieta ze strony PC zalatwi sprawe. Z tej wlasnie przyczyny Rapid Bike w ogole nie oferuje map. Nie wiem skad wziales info, ze jest mapa pod S2R1000.

3. jezeli chodzi o porownanie techniczne PC i RB to wielkich roznic nie ma - w mojej skromnej ocenie RB jest bardziej rozwinietym produktem, przemyslanym dokladniej i rozwojowym. Jest tez znacznie lepiej wykonany (obudowa, wiazka) i ma nieco szersze mozliwosci jesli chodzi o soft. Podstawowa przewaga RB nad PC jest mozliwosc zastosowania go w innym motocyklu - wystarczy zmienic soft i wiazke. PC kupujesz pod konkretny motocykl i basta. RB ma wbudowany modulator sondy lambda - wbrew pozorom jest to bardzo istotna i przydatna sprawa.

4. RB jest wloski :)

 

Z tego co widze drynde hamowales na rolce Grundmaster 6000 - mam racje? Czyzby w MarMocie? Jesli tak to Marcin powinien Ci conieco powiedziec o RB. A jesli nie to w Kielcach w firmie RevTec Przemek moze Ci zrobic cuda z krzywa momentu obrotowego, ktora - jak widac :) - pozostawia nieco do zyczenia. Przemek instaluje zarowno PC jak i RB wiec moze Ci dokladnie wyjasnic roznice.

 

pzdr, dr

 

O widzisz nowy i zna się ;) Dzięki za wskazówki. Tak byłem w Marmocie , blisko. To początek mojej tuningowej drogi, więc dzięki za drogowskazy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
O widzisz nowy i zna się ;) Dzięki za wskazówki. Tak byłem w Marmocie , blisko. To początek mojej tuningowej drogi, więc dzięki za drogowskazy.

 

W końcu odpowiada za RB na polskim rynku, to coś tam wie :lol: Witaj na forum, człowieku od ZX14tki :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
eeeee to nie jest ze mną tak źle - ja nie wykręciłem więcej jak 207 km.

 

Classic lepszy z innych powodów - nie muszę Ci chyba pisać z jakich hehe kilkanaście cm więcej jest :lol:

 

Nie mogę się doczekać Jarocka i spotkania z ekipą z nowej stolicy hehe

 

Bern, ekipa z "nowej stolicy" również nie może sie doczekać ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czyli który był lepszejszy? Bo nie bardzo zrozumiałem?..

 

Ceny nie będą zbyt niskie. Przeglądnij te stronki http://www.kaemna.de/cms_de/tu_example.htm?&ct=49

i tą też http://ducati-saarland.de/abc.php?typ=29

a i tu zaglądnij. http://www.pistalracing.it/scheda_prodo ... e=1010A000

Wydać możesz ile zechcesz. Na dodatek w warunkach naszych garażów nie jest możliwe przeprowadzenie tych modyfikacji , więc dochodzi Ci koszt robocizny (kilka razy hamownia po drodze). Jeszcze dolot,wydech,elektronika.... :(

 

Moc jest ze mną bo pięknie "zbiera się z dołu" , Vmax to 225km.

Mało która fura mi odchodzi :lol: :twisted:

Wykresik poniżej

 

Potwierdzam, Piotra SC chodzi rewelacyjnie, moim S4RS muszę sie sprężać, żeby za nim nadążyc. Do tego ten dół... ;)

Piter, jak bedziesz ustalał jakis zakres prac ( szczegóły ), to mów, że zlecenie obejmuje 2 SportClassici ( w tym mój ), może w pakiecie będzie taniej ;)

Mówię serio, chętnie zrobię taką modyfikację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Piter jak masz sondę lambda (O2 sensor) to mogę Ci wypożyczyć takiego devica http://www.fatduc.com/ mi pomógł i to bardzo przy niskich prędkościach obrotowych. Po wpięciu w układ można nim pomanipulować przy składzie mieszanki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piter jak masz sondę lambda (O2 sensor) to mogę Ci wypożyczyć takiego devica http://www.fatduc.com/ mi pomógł i to bardzo przy niskich prędkościach obrotowych. Po wpięciu w układ można nim pomanipulować przy składzie mieszanki.

Ale czy to aby na pewno bezpieczne dla silnika ?

Manipulowanie składem odczytanym przez sondę - to tak jak to ustrojstwo które można kupić na jednym z portali aukcyjnych, wpina się w czujnik temperatury powietrza w dolocie powietrza, tez zmienia się mieszankę w zależności od ustawionego oporu.

 

Moim zdaniem jedyny słuszny sposób to zmiana oryginalnej mapy w ECU, ewentualnie dołożenie czegoś typu rapidbike gdzie można zmienić fabryczną mapę dodając lub ujmując paliwa w zależności od wykresu z hamowni.

 

PCIII i jego fabryczne mapy jest o tyle bez sensu że każdy silnik jest inny i wymaga innych korekt - nie ma złotego środka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem coś takiego jak ,,MEMJET,, też się wpinało do czujnika temp. i faktycznie było lepiej ale cudów nie ma. Szkoda kasy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Ciekawe. Ujawnij się szerszej społeczności. Ciekawe rzeczy masz do zaoferowania. A NIKT U NAS NIC NIE WIE NA TEN TEMAT!!

 

Dawaj Kolego nowy wątek zakładaj! ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wgranie mapy 200 euro, wałki dało by się kupic poniżej 1 tyś, to i tak taniej niż RB plus hamownia i dostrajanie

Czesc;

 

Nie chcialbym sie madrzyc ale po zapoznaniu sie ze strona Rexxera mam nastepujace spostrzezenia:

 

1. musisz doliczyc koszty ubezpieczonej przesylki do Niemiec - nie sadze zeby w Polsce ktos to porzadnie zrobil. A wiec kilka stowek trzeba doliczyc.

2. od Rexxera dostajesz gotowca czyli mape zrobiona na innym motocyklu, powietrzu, paliwie, filtrze powietrza, airboksie, i wydechu - czyli tak jakbys kupil PC i sciagnal mape z ich strony - i dla mnie to jest najwieksza wada tego rozwiazania.

3. kupujesz mape i wlasciwie* nic nie mozesz z nia zrobic - ani zmodyfikowac ani wyjac z motocykla. Czytaj: nie wazne jak bedzie dzialac w *Twoim* motocyklu, bedzie jaka bedzie. Brak realnych szans na zestrojenie silnika.

4. napisalem wlasciwie (z gwiazdka) gdyz de facto sterowniki Magnetti Marelli IAW 59M/5AM/5SM/15M sa otwarte i ich zawartosc mozna modyfikowac. Nie znam jednak w Polsce nikogo kto by sie tym profesjonalnie zajmowal (mial sprzet/soft i odpowiednie doswiadczenie).

5. moja uwage zwraca tez idealny przebieg krzywych na wykresie Rexxera. Moim zdaniem sa znacznie uproszczone i wygladzone. Realne krzywe przedstawil Piter748.

 

I z ciekawosci zapytam: ile kosztuje strojenie RB i hamownia?

 

pzdr, dr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wgranie mapy 200 euro, wałki dało by się kupic poniżej 1 tyś, to i tak taniej niż RB plus hamownia i dostrajanie

Czesc;

 

Nie chcialbym sie madrzyc ale po zapoznaniu sie ze strona Rexxera mam nastepujace spostrzezenia:

 

1. musisz doliczyc koszty ubezpieczonej przesylki do Niemiec - nie sadze zeby w Polsce ktos to porzadnie zrobil. A wiec kilka stowek trzeba doliczyc.

2. od Rexxera dostajesz gotowca czyli mape zrobiona na innym motocyklu, powietrzu, paliwie, filtrze powietrza, airboksie, i wydechu - czyli tak jakbys kupil PC i sciagnal mape z ich strony - i dla mnie to jest najwieksza wada tego rozwiazania.

3. kupujesz mape i wlasciwie* nic nie mozesz z nia zrobic - ani zmodyfikowac ani wyjac z motocykla. Czytaj: nie wazne jak bedzie dzialac w *Twoim* motocyklu, bedzie jaka bedzie. Brak realnych szans na zestrojenie silnika.

4. napisalem wlasciwie (z gwiazdka) gdyz de facto sterowniki Magnetti Marelli IAW 59M/5AM/5SM/15M sa otwarte i ich zawartosc mozna modyfikowac. Nie znam jednak w Polsce nikogo kto by sie tym profesjonalnie zajmowal (mial sprzet/soft i odpowiednie doswiadczenie).

5. moja uwage zwraca tez idealny przebieg krzywych na wykresie Rexxera. Moim zdaniem sa znacznie uproszczone i wygladzone. Realne krzywe przedstawil Piter748.

 

I z ciekawosci zapytam: ile kosztuje strojenie RB i hamownia?

 

pzdr, dr

Przedstawicielem REXXERA na Polskę jest firma http://www.kk.motocykle.pl/ można sprawdzic na stronie http://www.rexxer.eu/e_index.cfm już dzwoniłem i na wiosnę się wybieram, 900zł z dostrojeniem i motocykl trzeba zostawic na 2 dni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.