Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Piter748

Montaż akcesoryjnego układu wydechowego

Polecane posty

krl    0

Zacne informacje, od dłuższego czasu zastanawiam się co zrobić z wydechem w Multi, najchętniej wymieniłbym same kolektory wyrzucając katalizator.

 

Zostawiłbym za to końcówkę Termi która jest u mnie i bardzo mi się podoba ale dylemat dotyczy zaworu wydechowego i przerobienia tego tak by nie było błędów na compie.

 

Może zamówię same kolektory i zawiozę sztukę do Berlina by złożyli to jak trzeba a widzę że jest taka możliwość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Dzięki systemowi MICC decat, zrobię dokładnie tak jak chciałem a więc zostanie końcówka Termi a w miejsce katalizatora wędruje kolektor MIVV.

post-968-1366037795,2431_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bajera :) a co to ten system MICC decat ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na podstawie moich doświadczeń z v-maxem gen2 ,kawy zzr1400, i 2 innych "cyber" modeli - albo podejdźcie do tego kompleksowo albo poza zmiana końcówki darujcie sobie jakiekolwiek modyfikacje bo: usunięcie exap-u spowoduje spadek Nm w dole, pomijam kwestię błędu FI , bo może się okazać że multa ma tak jak większość nowych modeli - jak nie odłączysz siłownika to nie widzi błędu ;) . wywalenie katalizatora spowoduje w całym zakresie zapaść parametrów spalania i spadek mocy, Nm , po prostu dając mu "oddech" bardzo zubażamy mieszankę (AFR nawet do 17!!!) , tym samym podnosimy temperaturę spalania i możemy zniszczyć zawory wydechowe(przegrzanie krawędzi) . także jak na wstępie: wywalamy exap, montujemy eliminator katalizatora (kolektory przelotowe), instalujemy eliminatory sond lambda i montujemy Power Commandera lub inny wynalazek - wtedy to będzie latało... bez takiego kpl. szkoda Waszego czasu i nerwów... w/w doświadczenia poparte pomiarami z hamowni...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

W moim wypadku zmiana dokładnie polega na usunięciu katalizatora, zaworu exup, orginalnego filtra i zmainie programu na Rexxera.

By komputer nie pokazywał błędu zakłada się tzw. emulator zaworu exup, dodatkowo zmianie ulega filtr powietrza i modyfikuje się program sterujący – Rexxer.

W MTS 1200 mojego kumpla takowa zmiana wykonana kompleksowo wpłynęła pozytywnie na wszystkie parametry choć oczywiście trzeba pamiętać że założenie przelotowego układu zwykle zwiększa parametry jednak też przenosi je wyżej na skali obrotów.

 

Przed modyfikacją MTS 1200 wstawiony na hamownie wykazał seria z końcówką short Termignoni orginał w Pikes Peak:

Max Power = 140,8 8940rpm. Max Torque = 84,7 7885rpm.

 

Po montażu kolektorów MIVV+Air Filtr+Rexxer Map:

Max Power = 148,6 9270rpm. Max Torque = 89,8 8340rpm.

Przy czym kompletnie znikneła dziura która była miedzy 4 a 5 tyś obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emulator zaworu exup

możesz krl podać źródło dostępu/ producenta - może się przyda... ;)

modyfikuje się program sterujący

też wyjście , tyle że dostajesz gotowy program napisany na podstawie jakiejś testowej multy (tak jak dawniej były zestawy do monstera : ecu,końcówki,K&N) - czyli "podkręcony" ale nadal uniwersalny... najlepszym rozwiązaniem jest indywidulana modyfikacja oparta na AFR ... ale to już dla bardzo wymagających... tak czy owak jedno jest pewnikiem: albo kompleksowo albo szkoda kasy :roll: :!:

 

 

założenie przelotowego układu zwykle zwiększa parametry jednak też przenosi je wyżej na skali obrotów.

 

racja , tyle że wystarczy na "dole" dać niższy AFR i niweluje sie tą zalezność - nalepsze mapy wychodzą jak ustala się AFR od 12.8 do 13,6 u góry przy mapach nastwionych na osiągi...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Co do programu Rexxer jest on robiony indywidualnie do konkretnego motocykla z konkretną modyfikacją, niestety jedyny feler to konieczność zawitania po ową modyfikację do Berlina, nie wiem czy jest w Polsce ktoś kto robi programy za pomocą Rexxer-a.

Ale nawet jak jest to wolę dla bezpieczeństwa korzystać z miejsca które znam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robiony indywidualnie do konkretnego motocykla z konkretną modyfikacją

podpowiesz na podstawie jakich danych?? - mapa wtrysku jest wgrywana w macieżyste ECU??? - tak z czystej ciekawości , bo nie spotkałem sie z czymś takim jeszcze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
robiony indywidualnie do konkretnego motocykla z konkretną modyfikacją

podpowiesz na podstawie jakich danych?? - mapa wtrysku jest wgrywana w macieżyste ECU??? - tak z czystej ciekawości , bo nie spotkałem sie z czymś takim jeszcze...

 

 

Wszystko znajdziesz na stronie Rexxer ECU tuning, możesz takiej modyfikacji dokonać w Ducati Berlin lub w Berlinie w firmie A.T.T, jest podobno także jakaś firma w okolicach Wrocławia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robiony indywidualnie do konkretnego motocykla z konkretną modyfikacją

podpowiesz na podstawie jakich danych?? - mapa wtrysku jest wgrywana w macieżyste ECU??? - tak z czystej ciekawości , bo nie spotkałem sie z czymś takim jeszcze...

 

 

Wszystko znajdziesz na stronie Rexxer ECU tuning, możesz takiej modyfikacji dokonać w Ducati Berlin lub w Berlinie w firmie A.T.T, jest podobno także jakaś firma w okolicach Wrocławia.

 

Prawdopodobnie mówisz o K+K w Dzierżoniowie - wygląda na to, że wiedzą co robią. Większość ich klientów to Niemcy i Czesi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
robiony indywidualnie do konkretnego motocykla z konkretną modyfikacją

podpowiesz na podstawie jakich danych?? - mapa wtrysku jest wgrywana w macieżyste ECU??? - tak z czystej ciekawości , bo nie spotkałem sie z czymś takim jeszcze...

 

 

Wszystko znajdziesz na stronie Rexxer ECU tuning, możesz takiej modyfikacji dokonać w Ducati Berlin lub w Berlinie w firmie A.T.T, jest podobno także jakaś firma w okolicach Wrocławia.

 

Prawdopodobnie mówisz o K+K w Dzierżoniowie - wygląda na to, że wiedzą co robią. Większość ich klientów to Niemcy i Czesi.

 

 

Jeżeli tak jest to muszę zasięgnąć języka o ich modyfikacjach, zawsze lepiej dorabiać swoich. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robiony indywidualnie do konkretnego motocykla z konkretną modyfikacją

podpowiesz na podstawie jakich danych?? - mapa wtrysku jest wgrywana w macieżyste ECU??? - tak z czystej ciekawości , bo nie spotkałem sie z czymś takim jeszcze...

 

 

Wszystko znajdziesz na stronie Rexxer ECU tuning, możesz takiej modyfikacji dokonać w Ducati Berlin lub w Berlinie w firmie A.T.T, jest podobno także jakaś firma w okolicach Wrocławia.

 

Prawdopodobnie mówisz o K+K w Dzierżoniowie - wygląda na to, że wiedzą co robią. Większość ich klientów to Niemcy i Czesi.

 

 

Jeżeli tak jest to muszę zasięgnąć języka o ich modyfikacjach, zawsze lepiej dorabiać swoich. :)

 

Ostatnio z młodym "K" siedziałem z godzinę na telefonie (znamy sie jeszcze z czasów jak pracowałem w probike) - bawią się w "piggy back-i" typu Rexerr, PowerCommander czy RapidBike, ale również dłubią w oryginalnych ECU (Marelli, Siemens, Mitsu) w celu zmodyfikowania "wszystkiego" - poczynając od zmian w mapach na wycięciu immo kończąc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Większość ich klientów to Niemcy i Czesi.

jakas patologia - Polacy wyjeżdzaja do niemców , niemcy do nas, a Polacy omijaja K&K szerokim łukiem... a niemcy z nich zachwyceni... pogmatwane to wszystko... :roll: :roll: ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W necie jest sporo negatywnych opinii o firmie K+K - radzę poszukać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W necie jest sporo negatywnych opinii o firmie K+K - radzę poszukać

A ja radzę poszukać pozytywnych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
W necie jest sporo negatywnych opinii o firmie K+K - radzę poszukać

A ja radzę poszukać pozytywnych

 

 

 

Firmy która miałaby 100% pozytywnych opinii jeszcze nie spotkałem i myślę że takowej nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W necie jest sporo negatywnych opinii o firmie K+K - radzę poszukać

A ja radzę poszukać pozytywnych

 

 

 

Firmy która miałaby 100% pozytywnych opinii jeszcze nie spotkałem i myślę że takowej nie ma.

No własnie, jak sie chce to mozna szukać negatywnych z nastawieniem że takich tylko szukamy. Tylko że to trochę bez sensu. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Błędów nie robi tylko ten, który nic nie robi :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Błędów nie robi tylko ten, który nic nie robi :lol:

 

I to usprawieliwia tego co robi błędy. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

JA po prostu bym im nie oddał moto nawet na wymiane oleju i tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.