Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
daras848

Evo 848 Budowa torowego sprzętu

Polecane posty

W nadchodzącym sezonie planuje pojeździć na torze,w związku z tym postanowiłem zbudować odpowiedni sprzęt. A że zima panuje na forum to jest okazja żeby podzielić się tym z Desmomaniakami. śledząc forum zauważyłem,że jest tu kilku maniaków torowych,więc może przy okazji otrzymam kilka cennych rad.Dotychczas zbudowałem kilka torówek,ale jest to moje pierwsze Ducati, więc doświadczenie kolegów na pewno się przyda.Bazą do budowy jest 848Evo z małym przebiegiem po wypadku,które kupiłem za niewielkie pieniądze.Niestety uszkodzona była rama. Poza tym wszystko nadawało się idealnie.Po miesiącu poszukiwań udało mi się kupić nową ramę od ekipy jeżdżącej w BSB za 1/3 ceny.Celowo do budowy tego sprzęta wybrałem 848,gdyż z doświadczenia wiem, że mniejsza pojemność to często więcej zabawy na torze.

W pierwszej kolejności motocykl został rozłożony na drobne.Silnik i inne zespoły zostały dokładnie umyte i sprawdzone.W silniku pozostały do wymiany tylko paski rozrządu.

Jutro zamierzam złożyć wszystko w miarę do kupy,więc jeśli kogoś to zainteresuje to dorzucę trochę info i fotek z tego co udało mi się zdziałać.

post-792-1366037633,376_thumb.jpg

post-792-1366037632,8645_thumb.jpg

post-792-1366037633,5786_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Brawo zacna inicjatywa.....

Będę śledził postępy prac....Powodzenia

 

Jak byś potrzebował to mam kompletne owiewki torowe, stelaż ,szybę z mojej Dusi w malowaniu Xerox-a . Dopasowane tylko zakładać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Brawo zacna inicjatywa.....

Będę śledził postępy prac....Powodzenia

 

Jak byś potrzebował to mam kompletne owiewki torowe, stelaż ,szybę z mojej Dusi w malowaniu Xerox-a . Dopasowane tylko zakładać.

 

Dzięki bardzo.szkoda że nie dopytałem się wcześniej,ale już zakupiłem komplet i w przyszłym tygodniu będą lakierowane.

 

Wracając do budowy to poszło mi dzisiaj dość sprawnie,najwięcej czasu zajęło mi ułożenie wiązki.

Zamontowałem sportowe sety,osłonę karbonową wahacza i pompy wodnej oraz crash pady.

Będę musiał poprawić mocowanie rur dolotowych do airboxu,otwory do śrub mocujących wloty są źle nawiercone.

Zawieszenie to tylny amorek Ohlinsa TTX oraz przód cartridge 30mm.Całość przygotowana w firmie Andreani pod moją wagę i preferencje.

Motorek powoli zaczyna wyglądać i nie mogę doczekać się uruchomienia,no ale jeszcze trochę pozostało do zrobienia.

post-792-1366037643,2459_thumb.jpg

post-792-1366037643,422_thumb.jpg

post-792-1366037643,5937_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko pozazdrościć takich prac. Nie ma to jak zbroić konia do boju.

Z tego co piszesz wynika ze nie wymieniasz "bebechów" na kute tylko zostawiasz serie...

Oby tylko twoja Eva okazała sie bardziej race odporna od mojej Dusi :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tylko pozazdrościć takich prac. Nie ma to jak zbroić konia do boju.

Z tego co piszesz wynika ze nie wymieniasz "bebechów" na kute tylko zostawiasz serie...

Oby tylko twoja Eva okazała sie bardziej race odporna od mojej Dusi :D

 

Silnik zostawiam seryjny.poza elektroniką i wydechami nic nie modyfikuje.Co do wytrzymałości to zobaczymy,dowiadywałem się,że w pucharze Ducati 848 w BSB tragedii nie ma,ale przy wyczynowym traktowaniu nikt gwarancji mi nie da. Poza tym w nowej R6 kiedyś zawór mi urwało,więc reguły nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Brawo! Wreszcie po Royalowym sbk, ktoś rusza dukiem łoić! Trzymam kciuki! Czekam na kolejne info i foto :thumbup:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W nadchodzącym sezonie planuje pojeździć na torze,w związku z tym postanowiłem zbudować odpowiedni sprzęt.

 

Hehe, już myślałem, że zrobiłeś "kuku" swojemu 848 i reanimujesz. Powodzenia w projekcie torowym.

 

BTW - gdzie kładłeś ceramikę na rurkach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W nadchodzącym sezonie planuje pojeździć na torze,w związku z tym postanowiłem zbudować odpowiedni sprzęt.

 

Hehe, już myślałem, że zrobiłeś "kuku" swojemu 848 i reanimujesz. Powodzenia w projekcie torowym.

 

BTW - gdzie kładłeś ceramikę na rurkach?

A to nie jest czarny mat w sprayu? :shock: :shock: ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prace postępują.Założony AFAM 520 w czerwonym kolorze czerwonym,zrobiłem też zabezpieczenia śrub olejowych.Podłączylem mały akumulatorek dzięki któremu udało mi się zaoszczędzić ponad 3kg(waga akumulatorka 0.8kg).

post-792-1366037658,8391_thumb.jpg

post-792-1366037659,0504_thumb.jpg

post-792-1366037659,2214_thumb.jpg

post-792-1366037659,5144_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ładnie to się wszystko prezentuje. ;)

Akumulator mi się spodobał. Ciekaw jestem tylko czy pociągnie taka dużą L-ke bo oryginalny potrafi mieć problemy… Gdzie kupiłeś to maleństwo i za ile? Mażesz wkleić link?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ładnie to się wszystko prezentuje. ;)

Akumulator mi się spodobał. Ciekaw jestem tylko czy pociągnie taka dużą L-ke bo oryginalny potrafi mieć problemy… Gdzie kupiłeś to maleństwo i za ile? Mażesz wkleić link?

To maleństwo ma dużo większy prąd rozruchowy niż oryginał,tylko mniejszą pojemność.Bateria sprawdzona w moim cywilnym 848 i R6, nie było problemów.Więcej na stronie producenta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powoli zbliżam się do końca budowy 848:

-montaż owiewek

-montaż wydechów

-amortyzator skrętu Ohlins

-neopren

-skrócony rollgaz

Pozostaje jeszcze montaż sprzęgła antyhoppingowego,sprawdzenie i regulacja na hamowni oraz ustawienie zawieszenia(ale to już na torze).O rezultatach poinformuję.

post-792-1366037719,9328_thumb.jpg

post-792-1366037720,1507_thumb.jpg

post-792-1366037720,3248_thumb.jpg

post-792-1366037720,5001_thumb.jpg

post-792-1366037720,6726_thumb.jpg

post-792-1366037720,8341_thumb.jpg

post-792-1366037721,0304_thumb.jpg

post-792-1366037721,1805_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzę że monoblocki, ale jednak "małe" tarcze zostawiłeś?

 

P.S. Czy to jest zbudowane na bazie 848 które mialiśmy okazje gościć u siebie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widać że daras848 wie co znaczy Ducati...

w tle już drugie na części trzyma :lol: :lol: (joke)

 

A na poważnie to prezentuje się zacnie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Widzę że monoblocki, ale jednak "małe" tarcze zostawiłeś?

 

P.S. Czy to jest zbudowane na bazie 848 które mialiśmy okazje gościć u siebie?

848 z którym byłem u Was stoi i czeka na niedzielne wypady.Ten egzemplarz to Evo 2011.Rzeczywiście zostawiłem małe tarcze.Myślę,że zostaną.Monoblocki i tak wgryzają się w tarcze i nie wymagają użycia dużej siły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A masz zamiar wymieniać pary kół zębatych w skrzyni na elementy Ducati Performance + aftermarketowy tylny "carierr" + zestaw wieńców o różnych rozmiarach? Bo podobno zalecane...

Pozdr. J-999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zazdroszczę - tak pozytywnie ;) :

1. Umiejętności

2. Smaku

3. Kasy na takie mody

4. Konsekwencji w działaniu

:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Widzę że monoblocki, ale jednak "małe" tarcze zostawiłeś?

 

P.S. Czy to jest zbudowane na bazie 848 które mialiśmy okazje gościć u siebie?

848 z którym byłem u Was stoi i czeka na niedzielne wypady.Ten egzemplarz to Evo 2011.Rzeczywiście zostawiłem małe tarcze.Myślę,że zostaną.Monoblocki i tak wgryzają się w tarcze i nie wymagają użycia dużej siły.

 

Konsekwentnie idziesz :twisted:

 

BTW - Też mam u siebie mono z 320tkam a'la Galfer, po tym jak miałem 330tki ABM, które musiałem wywalić ze względu na potężne wibracje (wada produkcyjna). Ale docelowo zamierzam wstawić 330tki, o takie mam na oku:

Ducati 1198-brake disc-front-floating.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Projekt wygląda super, tylko brak crash-padów na tor, chyba że są w dalszych planach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
Projekt wygląda super, tylko brak crash-padów na tor, chyba że są w dalszych planach.

 

 

Misiek, jak przyjrzysz się dokładnie motocyklom wyścigowym Ducati nie mają one crash-padów na ramie co jest zresztą logiczne dla wszystkich którzy znają konstrukcję tej ramy i ewentualne punkty mocowania takich crash-padów.

Dodatkowo na torze zwykle do wywrotki dochodzi przy znacznie wyższej prędkości niż na ulicy więc zakładanie crash-padów mogłoby być dość nie przyjemne w skutkach.

Montaż owych mógłby prowadzić do uszkodzenia ramy podczas wywrotki więc zdecydowanie unikałbym montażu na tor tych zabawek.

 

W zasadzie jedynym i rozsądnym ochraniaczem jest odpowiedni set który ma mało wspólnego z tymi kupowanymi w sklepach ażurowanymi.

 

Stanowi dość pokaźny kawałek aluminium z długimi podpórkami zakończonymi teflonem i doskonale na nich opiera się motocykl podczas wypadku dodatkowo ochrania się carbonem, kevlarem i teflonem części narażone na ścieranie kapy silnika, wahacz, ramę, lagi zawieszenia itp.

 

W wypadku ram 10 czy 11-ek i tak wymaga to wzmocnienia mocowań na ramie bo znów wszyscy zainteresowani pewnie wiedzą że nawet przy nie wielkim szlifie mocowanie setów się wygina i przemieszcza w stronę wahacza w motocyklu Carlosa są od spodu wspawane takie specjalne klamry wzmacniające.

post-968-1366037725,3946_thumb.jpg

post-968-1366037725,5095_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.