FlowerFR 0 Napisano Czerwiec 15, 2012 Witam zrobiłem w moim moto przeloty i Duka zaczoł nie równo pracować podczas jazdy gdy trzymam go np; na 2 biegu z obrotami 4000 obr/min to nie równo pracuje szarpie troche i strzela hmmm albo jak by to nazwac bulgocze dziwnie i w dodatku strzela z tłumików a jest na wtrysku hmmm. Czy podłączenie i regulacja wtrysków mnie czeka czy jednak cos innego?? Dodam, że moto przed przelotami chodził ok. Może ktos jest w temacie to będę wdzięczny :) za pomoc :D Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Czerwiec 15, 2012 uzyj funkcji "szukaj" ; na forum jest niemal referat na ten temat i pochodnych, czyli skład mieszanki AFR, Power Commander, RB itd... generalnie zrobiłes i sobie i motocyklowi krzywdę.... albo czeka cie wydatek znaczny na adaptacje oprogramowania (bądz urządzenia), albo zakup ori wydechów... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Misiek 0 Napisano Czerwiec 15, 2012 Jeśli zrobiłeś tylko sam przelot to niestety przydało by się jeszcze sprawdzić filtr powietrza, świece i wzbogacić skład mieszanki bądź zmienić mapę w ECU pod akcesoryjne wydechy. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
krl 0 Napisano Czerwiec 16, 2012 No tak, zaburzenie przepływu gazów wylotowych może mieć poważne skutki dla jednostki napędowej - jak widać nie nadarmo nad układami wydechowymi pracuje taki sztab inżynierów. Teraz jak już powiedziałeś A trzeba powiedzieć B i poczynić dalsze inwestycje w elektronikę. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Haveaniceday 0 Napisano Czerwiec 16, 2012 Mam ten sam problem, poprzednik przerobil tlumniki nie dokonujac zadnych regulacji etc. Objawy: Szarpanie, prychanie przy 4 tys obrotow z tym , ze w 99% dzieje sie to po nagrzaniu silnika. Zimny pracuje dosc dobrze. Ustawienie tps + ogarniecie wtrysku+sklad mieszanki+ nowy filtr powietrza nie dalo pozadanych efektow. Co sie moglo spierniczyc? Ps Mam nadzieje , ze autor nie pogniewa sie za podbicie do tematu:< . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Misiek 0 Napisano Czerwiec 16, 2012 Zbyt uboga mieszanka. Ewentualnie zakłócenie w wylocie spalin. P.S. Wydechy są akcesoryjne czy przerabiane ? Pełny przelot czy tylko wyjęte końcówki ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ducafil 10 Napisano Czerwiec 17, 2012 Mam ten sam problem, poprzednik przerobil tlumniki nie dokonujac zadnych regulacji etc. Objawy: Szarpanie, prychanie przy 4 tys obrotow z tym , ze w 99% dzieje sie to po nagrzaniu silnika. Zimny pracuje dosc dobrze. Ustawienie tps + ogarniecie wtrysku+sklad mieszanki+ nowy filtr powietrza nie dalo pozadanych efektow. Co sie moglo spierniczyć ?: ...następny :( też mam podobny problem, niestety brak czasu na jazdę do motomaniaxów-theodor obiecał,że się zajmie tematem - i tak "kuleję". po mieście to już się horror zaczął, każde skrzyżowanie gaśnie :( za to pow 5000 diabeł wcielony :) coś trzeba będzie z tym zrobić, tylko kiedy :?: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
krl 0 Napisano Czerwiec 17, 2012 Oczywiście nie chcę demonizować ale pamiętajcie że nie pozostaje to bez wpływu na jednostkę napędową. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Boa 0 Napisano Czerwiec 17, 2012 Duka zaczoł nie równo pracować podczas jazdy gdy trzymam go np; na 2 biegu z obrotami 4000 obr/min to nie równo pracuje szarpie troche i strzela hmmm albo jak by to nazwac bulgocze dziwnie i w dodatku strzela z tłumików a jest na wtrysku hmmm. Hmmm, nie jeździć na II biegu w zakresie 4tys rpm. Mam ten sam problem, /.../Objawy: Szarpanie, prychanie przy 4 tys obrotow z tym , ze w 99% dzieje sie to po nagrzaniu silnika. Zimny pracuje dosc dobrze. Proponuję jeździć tylko na zimnym. też mam podobny problem, /.../ każde skrzyżowanie gaśnie :( za to pow 5000 diabeł wcielony :) Myślę, że jazda powyżej 5tys rpm, rozwiąże problem. Jednakowoż: /.../pamiętajcie że nie pozostaje to bez wpływu na jednostkę napędową. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kriss85 0 Napisano Czerwiec 18, 2012 ja tez mam pełny przelot zrobiony u edka, gasnąc nie gaśnie ale z ruly strzela, zajmuje się tym ktoś na śląsku?? np w bielsku mi to ustawia?? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
FlowerFR 0 Napisano Czerwiec 18, 2012 Zbyt uboga mieszanka. Ewentualnie zakłócenie w wylocie spalin. P.S. Wydechy są akcesoryjne czy przerabiane ? Pełny przelot czy tylko wyjęte końcówki ? u mnie jest pełen przelot Rozmawiałem z kilkoma ludzikami co już mieli trochę maszynek i mówili, że ja mam pół wtrysk i jest możliwość wyregulowania tego trochę ręcznie ale czy to prawda hmmm ?? Też zastanawiam się nad bielskiem czy by to zrobili. Filtr muszę wymienić świece raczej ok bo przed tym palił dobrze. Odczuwam, że dostaje za dużo paliwa a za mało powietrza hmmm mogę się mylić ale znajomy też to stwierdził. Ogólnie jestem nowicjusz więc nie wiem czy piszę bzdury czy nie więc proszę o wyrozumiałość ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
danny8727 0 Napisano Czerwiec 19, 2012 ja mam przerobione wydechy u edka (niepełny przelot) i jedyne co zauważyłem to że pracuje nierówno tylko na luzie podczas postoju i to raczej jak jest zimny jak już jest rozgrzany to wszystko w normie(na orginalnych też pracował nierówno ale troche lepiej) ogólnie powyżej 2tyś obrotów czy zimny czy nie to chodzi ok dałem ci odpowiedź FlowerFR zanim przeczytałem twój post więc ja jeżeli chodzi o nierówną prace miałem namyśli obroty na luzie a nie przy 4tyś obrotów :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
art31 0 Napisano Czerwiec 19, 2012 Ja również przerabiałem końcówki wydechów u Edka jakieś 2 lata temu i wszystko było ok, teraz usunąłem katalizator - wstawiłem rurki, wygląda to tak i nadal wszystko jest ok, pali normalnie, czy ciepły, czy zimny, nie gaśnie, także nie jest to chyba regułą, że jak się samemu coś grzebnie przy wydechach to wystąpią takie objawy jak u was. ;) Ps. Oczywiście nie zazdraszczam problemów ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Misiek 0 Napisano Czerwiec 19, 2012 W zasadzie razem z odetkaniem wydechów powinno się montować pełno przelotowy filtr powietrza typu: K&N, BMC (byle nie gąbkowy). Różnica jest ogromna na +. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Czerwiec 24, 2012 tak nawiązaując do pana Edka - nie szkoda wam kasy???? wiem , wiem - po raz wtóry narażam się na forum, ale miałem stycznośc z jegomościem.... facet jest poprostu rzeźnikiem - ot tyle prawdy... na kilka moich pytań natury technicznej stwierdził, że tak robi bo... robi to od lat i jest ok. - jak widac powyżej nie jest ok. . era gaźników sie skończyła , a pan Edek nie odrobił zadania domowego z układów wtryskowych... Panowie - zacznijcie sprawdzenie waszych sond lambda!!!! - szczególnie Ci którym maszyny kuleją na biegu jałowym i do ok. 4,5 tysi - za to właśnie sonda odpowiada.... pan Edek rozwalając wam układy wydechowe pewnie nie uprzedził, że pusty wydech to wieksza prędkośc wylotowa spalin, że to zubożenie mieszanki i wyższa temperatura spalin, że to wkońcu.... wykończy sondę. wcześniej czy później tak sie stanie, wymienicie na nową i tez ja szlag trafi.... sposobem na to jest zastosowanie eliminatora sondy (zapraszam na priv) - ale nie zamyka tematu... rozwiązuje jedynie problem uszkadzania sondy. pozostaje problem zubozonej mieszanki który mając wyższą temperature pracy uszkodzi zawór wydechowy w skrajnym przypadku lub denko tłoka... życzę powodzenia w wiejskim tiuningu ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kriss85 0 Napisano Czerwiec 24, 2012 tak nawiązaując do pana Edka - nie szkoda wam kasy???? wiem , wiem - po raz wtóry narażam się na forum, ale miałem stycznośc z jegomościem.... facet jest poprostu rzeźnikiem - ot tyle prawdy... na kilka moich pytań natury technicznej stwierdził, że tak robi bo... robi to od lat i jest ok. - jak widac powyżej nie jest ok. . era gaźników sie skończyła , a pan Edek nie odrobił zadania domowego z układów wtryskowych...Panowie - zacznijcie sprawdzenie waszych sond lambda!!!! - szczególnie Ci którym maszyny kuleją na biegu jałowym i do ok. 4,5 tysi - za to właśnie sonda odpowiada.... pan Edek rozwalając wam układy wydechowe pewnie nie uprzedził, że pusty wydech to wieksza prędkośc wylotowa spalin, że to zubożenie mieszanki i wyższa temperatura spalin, że to wkońcu.... wykończy sondę. wcześniej czy później tak sie stanie, wymienicie na nową i tez ja szlag trafi.... sposobem na to jest zastosowanie eliminatora sondy (zapraszam na priv) - ale nie zamyka tematu... rozwiązuje jedynie problem uszkadzania sondy. pozostaje problem zubozonej mieszanki który mając wyższą temperature pracy uszkodzi zawór wydechowy w skrajnym przypadku lub denko tłoka... Wiec twierdzisz ze zamontowanie oryginalnych termisow czy jakiś innych wydechów znanej marki nie powoduje większej prędkości spalin, zaburzenia mieszanki, wyższej temperatury spalin i innych przerażających rzeczy które opisałeś powyżej ?? może wytłumaczysz dlaczego ?? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
krl 0 Napisano Czerwiec 25, 2012 Wytłumaczyć można to w bardzo prosty sposób. Panowie z Ducati sprzedają te zestawy (i te kompletne jak i te gdzie są jedynie tłumiki końcowe) które wykonuje dla Ducati – Termognoni, w zestawach z innym filtrem powietrza, nową centralką no i oczywiście samymi tłumikami. Tak więc fabryka od razu wzięła pod uwagę konieczność przeprowadzenia pewnych modyfikacji. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Czerwiec 25, 2012 Wiec twierdzisz ze zamontowanie oryginalnych termisow czy jakiś innych wydechów znanej marki nie powoduje większej prędkości spalin, zaburzenia mieszanki, wyższej temperatury spalin i innych przerażających rzeczy które opisałeś powyżej ?? może wytłumaczysz dlaczego ?? ponad to co krl napisał.... to: napisz mi dlaczego przeciętny wydech testuje się setki godzin na hamowniach silnikowych??? dlaczego po ich założeniu niekiedy wszystko działa poprawnie , a jak nie, to jest załączona ulotka która mówi że "trzeba dodatkowo ....." ??? względnie wszystko jest sprzedawane jako kpl. - co powyżej napisał krl zresztą - to jest powielanie tematu - zapraszam tu: viewtopic.php?f=131&t=8470 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
mateuss 0 Napisano Czerwiec 25, 2012 No dobrze a co jeśli chodzi o same końcówki np firmy Arrow - są to homologowane wydechy bez komputera, wraz z db killerami wyjmowanymi. Czy sama regulacja przepustnic tpsa itp wystarczy ? Robiliście takie pomiary ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Czerwiec 25, 2012 No dobrze a co jeśli chodzi o same końcówki np firmy Arrow - są to homologowane wydechy bez komputera, wraz z db killerami wyjmowanymi. Czy sama regulacja przepustnic tpsa itp wystarczy ? Robiliście takie pomiary ? możesz założyć i jeździć - czyli jak 80 % populacji motocyklistów.wykonać ta operacje poprawnie - to już wyższa szkoła jazdy i nie ma tu nic do tego resetowanie TPS-u! co do pomiarów - wyniki z hamowni są bezlitosne - założenie wydechu sportowego/akcesoryjnego powoduje średnio 3-5% spadek mocy, wzrost spalania, załamanie "dołu" . jeśli jednak dokonamy zmian w ECU lub dodamy jakieś PC,RB,BZ to wyniki są bardzo fajne - 5-15 % przyrostu mocy ;-) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Boa 0 Napisano Czerwiec 25, 2012 Rozumiem, że w przypadku motocykla gaźnikowego, problem rozwiązuje filtr powietrza o większej przepustowości oraz dyno jet'y :?: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kriss85 0 Napisano Czerwiec 25, 2012 wiec muszę przyznać ze nie świadomie zaliczyłem się do grona troszkę poszkodowanych, co w takiej sytuacji najlepiej teraz zrobic ?? co ? gdzie? i za ile? bo chyba można tez przystosować tłumiki od edka Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Czerwiec 26, 2012 Rozumiem, że w przypadku motocykla gaźnikowego, problem rozwiązuje filtr powietrza o większej przepustowości oraz dyno jet'y :?: dyno jety właściwie dobrane stopniem i dyszami... wiec muszę przyznać ze nie świadomie zaliczyłem się do grona troszkę poszkodowanych, co w takiej sytuacji najlepiej teraz zrobic albo mapowanie ecu mapami rexxera (w przyp. Edkowych tłumików nie ma sensu) , albo urządzenie zewnętrzne... panowie - ponownie odsyłam DO WĄTKU KTÓRY WKLEIŁEM POWYŻEJ - jest tam wszystko, na ten temat!!!! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Czerwiec 26, 2012 a tak z ciekawostek to termignoni znane z tego iż z dedykowanym kominem daje ECU. Tymczasem do M620 nie ma tego w żadnym zestawie. Do multi 620 jest, ale do monstera wyłacznie końcówki wydechów. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
mateuss 0 Napisano Czerwiec 26, 2012 a tak z ciekawostek to termignoni znane z tego iż z dedykowanym kominem daje ECU. Tymczasem do M620 nie ma tego w żadnym zestawie.Do multi 620 jest, ale do monstera wyłacznie końcówki wydechów. Tak, Gdybym miał środki na takie zabawy to bym sprawdził co i jak z tymi końcówkami wydechów. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach