pepi 0 Napisano Wrzesień 12, 2012 witam mam monstera 600 i korzystając z okazji ze jest rozkręcony chciałem wymienić silnik na 900 czy poza silnikiem chłodnica i gaźnikami będę potrzebował coś jeszcze ? czy po wymianie tych elementow motocykl odpali ? zależy mi głownie na silniku, z czasem zmienię sobie resztę silnik będzie wyciągany z motocykla który jest kompletny i nie chciał bym czegoś przegapić Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Misiek 0 Napisano Wrzesień 14, 2012 Kwestia które modele 600 i 900 ? Oraz co chcesz uzyskać taką przekładką ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
pepi 0 Napisano Wrzesień 14, 2012 ja mam monstera z 2001 roku i 900 tez z tego co chce uzyskać? - większy moment Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Misiek 0 Napisano Wrzesień 15, 2012 Nie licząc silnika, instalacji elektrycznej, wahacza tylnego z felgą i resztą osprzętu ... Jest to moim zdaniem nie opłacalne. Kasa którą trzeba włożyć na przeróbkę wystarczy spokojnie na dołożenie do zmiany na 900 i jeszcze co nieco na zabawę powinno zostać. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
pepi 0 Napisano Wrzesień 16, 2012 nie koniecznie dopłacasz możesz wyjść na zero lub nawet zaoszczędzić pamiętaj ze to co wykręcisz ze swojego sprzedajesz musisz chwilowo zainwestować ale potem ci się zwraca mi tez zostanie silnik cały z gaźnikami do sprzedania zrobię sobie na końcu bilans i zobaczymy Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
pepi 0 Napisano Wrzesień 18, 2012 Informacja Dla potomnych Operacja przebiegła pomyślnie Dla tych którzy chcą zmienić silnik z 600 na 900 potrzebne będą Silnik z gaźnikami + regulator napięciecia Silnik pasuje w rame idealnie ale jest mala różnica – otwór na szpilkę mocująca rame z silnikiem jest w 600 o 2mm grubszy Żeby wrzucić wiec silnik z 900 trzeba się zaopatrzyć w 2 szpilki o średnicy 10 mm Dodatkowo tylna szpilka jest wkręcana w rame 900, w 600 wiec musimy nakręcić nakrętkę Rożne SA kostki w czujniki luzu i ciśnienia oleju – ale to tylko sygnal wiec przerobienie jest banalne Kolejna bariera elektryczna to regulator napiecia – w 900 jest inny i w niego należy się zaopatrzyć Laczenie jest następujące 2 żółte z 2 żółtymi 2 czerwone z instalacji do 2 czerwonych z regulatora ( oryginalnie jest jeden trzeba zrobic mostek Biały i czarny z regulatora do 2 brązowych w instalacji Reszta pasuje i działa Tyle jeśli ktoś chce odpalić i mieć jeżdżący motor z 900 Oczywiście SA jeszcze inne różnice miedzy tymi modelami ale do jazdy sa nam nie potrzebne Pozdrawiam Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Wrzesień 18, 2012 Gratulacje udanej operacji. Jedna uwaga - z opisu wynika, że miałeś M900 z rocznika poniżej 2001 roku - wskazuje na to różnica w średnicy szpilek oraz regulatorze napięcia. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
pepi 0 Napisano Wrzesień 18, 2012 Gratulacje udanej operacji. Jedna uwaga - z opisu wynika, że miałeś M900 z rocznika poniżej 2001 roku - wskazuje na to różnica w średnicy szpilek oraz regulatorze napięcia. bardzo możliwe. niestety sprzedawca nie wiedział z jakiego roku ma motor moj monster 600 byl z 01 roku. Czyli monstery po 2001 roku maja identyczne regulatory i ramy ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Boa 0 Napisano Wrzesień 19, 2012 A hamulce były takie same w Twoim m600 jak w podmienianym m900 :?: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
pepi 0 Napisano Wrzesień 19, 2012 nie ja nie zmieniałem hamowni - to operacja na przyszłość w 600 miałem 1 tarcze w 900 sa dwie Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
KGr 1 Napisano Wrzesień 19, 2012 Kiedys czytalem/ogladalem/slyszalem (*niepotrzebne skreslic, po prostu nie pamietam) cos o tuningowaniu wszystkiego co jezdzi i bardzo mi sie to podobalo. 1. Najpierw zrob, zeby to skrecalo 2. Potem postaraj sie, zeby to hamowalo 3. A jak zostanie Ci kasy, to zrob zeby przyspieszalo... I ja bym sie tego trzymal. Jakos wole miec swiadomosc, ze moje moto potrafi sie zatrzymac :) Nie przeraza Cie troszecze prawie litrowe V2 i jedna tarcza hamulcowa z przodu? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
pepi 0 Napisano Wrzesień 19, 2012 hmmm generalnie to nie kiedyś sobie pewnie zmienię - przyspieszam tam gdzie sie da jeździłem przez chwilkę sv 750 i litrowa jakas tam honda cbr i ducati staje o niego szybciej - myślę ze i tak samo trzeba sie przyzwyczaić do ostrych hamulców jak i do ostrego silnika pierwsza koncepcja byla taka - wymienic silnik odpalic ma jezdzc co dalej wyjdzie to sie okaze - bo coraz milej mi sie spedza czas w garazu na wymyslaniu i wdrazaniu w zycie moto pomyslow :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Boa 0 Napisano Wrzesień 19, 2012 Oczywiście SA jeszcze inne różnice miedzy tymi modelami ale do jazdy sa nam nie potrzebne Pozdrawiam nie ja nie zmieniałem hamowni - to operacja na przyszłośćw 600 miałem 1 tarcze w 900 sa dwie :lol: :lol: :lol: No to gratuluję "rozsądku" :clap: ps. w życiu nie mogłeś jeździć na sv750 :twisted: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
KGr 1 Napisano Wrzesień 19, 2012 Moze to jakis nowy model, jeszcze nie zaprezentowany 8-) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bialy114 1 Napisano Wrzesień 19, 2012 Może to zaleci "zieleniną", bo żaden ze mnie znawca, ale coś mi się widzi, że hamulce w M620 i moim M1000 są identyczne. Świadczyć to chyba może, że M620 ma hamulce "na wyrost". Idąc dalej - jedna tarcza też jest wystarczająca. Na dodatek - jak KGr - "gdzieś, od kogoś słyszałem", że różnica w drodze zatrzymania między 2-tarczowym Monsterem a 1-tarczowym nie jest wcale kolosalna i to na dodatek pod ręką super doświadczonego kierownika. Dla "statystycznego Kowalskiego" (podobno) różnica tylko w placebo. :mrgreen: - no i oczywiście wizualna: "MOJE hamulce są mojsze - bo mam dwie tarcze." :lolno: lub "Lepiej mieć dwie niż jedną bo to o jedną więcej" :lol: a okaże się, że wprawiony dżokej staje wcześniej na jednej tarczy niż ja na dwóch. Z moich osobistych "doświadczeń": było mi dane nacisnąć klamkę w M600 (jedna tarcza) - byłem w szoku, jak toto staje. :o Fakt - hamulce jakby mało dozowalne (albo mój brak wyczucia po używaniu swoich) - taki 0-1 system, ale hamowanie naprawdę porządne. Spodziewałem się sporo gorszego hamowania. Dlatego może lepiej przekonać się na własnej d*** . Nie od dziś wiadomo, że Duki mają już fabryczną przewagę w postaci oplotów i np. 4-tłoczkowych zacisków, gdzie w Japonii trzeba to sobie samemu udoskonalać. To MI podpowiada rozsądek ;) Co do SV-ki - pewnie się kolega ślizgnął na klawiaturze i zamiast 6 wskoczyła 7-ka ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Wrzesień 19, 2012 Proszę,nie pisz takich farmazonów. Jedna tarcza z przodu w ducati to dramat nie hamulec. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bialy114 1 Napisano Wrzesień 19, 2012 Theo, Farmazony, czy nie - sprawdzi sobie pewnie autor swap'u ;) Powtórzę: "pod ręką super doświadczonego kierownika" Ja się za takiego nie uważam, dlatego moje zdanie wyraziłem własnie w ten sposób. I może to być dowód na to, co właśnie powiedziałem - "Dla "statystycznego Kowalskiego" (podobno) różnica tylko w placebo." Mam takie, a nie inne odczucia bo sprawdziłem - ciekaw jestem, czy pozostali rozmówcy również mieli okazję porównać. ;) Nie mam się za znawcę, nie mam miliona kilometrów w siodle i takie właśnie odniosłem wrażenie - czy nie potwierdza to moich farmazonów ? Ty - wjeżdżony, obyty z różnymi modelami, hamulcami możesz od strzału stwierdzić różnicę, ale czy dla np. mnie - z dwoma sezonami - różnica ma być kosmiczna ? Z mojej strony EOT. ;) :oops: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Misiek 0 Napisano Wrzesień 19, 2012 Silnik od monstera 900 od 2000 powinien być już na wtrysku. Regulator 2 fazowy był w pierwszych monsterach 900 roczniki 93-97. W M600 czuć różnicę w hamowaniu pomiędzy jedną a dwiema tarczami - może to nie dramat przy 600, ale przy 900 już tak. A jak tam napęd ? Łańcuch idzie w jednej linii z zębatkami ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
pepi 0 Napisano Wrzesień 23, 2012 mały update paski wymienione, gaźniki zsynchronizowane i ustawione okazuje sie ze regulator napięcia podchodzi z 600 kto zostawi sobie oryginalna instalacje z 600 wpina kostkę (2x czarna i x2czerwona) w regulator - 2 żółte z silnika wpinamy w regulator z 600 obok siebie. jedno gniazdo na wtyczce zolte zostaje - podejrzewam ze jest tam podpięte podgrzewanie gaźników z 600 ale nie jestem biegly w prądzie co do reszty - hamownia zarazie zostaje po kilku kilometrach jakos nie widzę specjalnie różnicy bardziej mnie przeraza dodawanie gazu i odejmowanie go - i chyba tego bardziej trzeba sie na początku obawiać niz hamowni łańcuch idze prosto Misiek czy zrobił bym cos inaczej i czy zrobił bym to jeszcze raz - zdecydowanie tak jesli ktoś ma odrobinę chceci i kilka kluczy w garażu to zdecydowanie polecam zabieg na swojej operacji nie straciłem finansowo nic, a zdobyłem nowe doświadczenia dla czepialskich chodziło mi o sv 650 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
KGr 1 Napisano Wrzesień 24, 2012 A ja mam argument "z zycia" wziety, dlaczego dwie tarcze sa lepsze niz jedna. Posluchajcie. Znajomi z pewnego jeszcze nieoficjalnego klubu turystyki motocyklowej wybrali sie kilka dni temu do Chorwacji. Kawalek drogi to jest. Gdzies za Praga prezes, czlowiek ktoremu banan z twarzy nigdy nie schodzi, dals ie poneisc emocjom i stuknal sobie czeszke... w audi. Uszkodzenia po obu stronach niewielkie, wiec pomogli zmienic kolo w audi, dali jakis grosz na naprawe uszkodzen i pojechali dalej. Po kilku kilometrach okazalo sie, ze tarcza hamulcowa w Hondzie prezesa sie wziela i wykrzywila. Dlugo nie myslac, odkrecili jeden zacisk i pojechali dalej (obecnie wlasnie sa w Chorwacji). A teraz wyobrazcie sobie, co by bylo gdyby honda miala tylko jedna tarcze z przodu :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
stasekst4s 0 Napisano Wrzesień 24, 2012 Pepi gratuluje pomyslu i odwagi :D Kgr honda spalila by klocki, buell yama gts maja po jednej tarczy ale jakiej wydajnosci..... Podziduje i zagrzeje heble to przekona sie o co chodzi. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
pepi 0 Napisano Wrzesień 24, 2012 Przed i po Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Nikewid 0 Napisano Wrzesień 24, 2012 Oooo pepi jestem pod wrażeniem Dobra Mroczna Robota Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
unearth 0 Napisano Wrzesień 24, 2012 eee bez urazy, ale według mnie wygląda jakby wpadł do smoły... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Haveaniceday 0 Napisano Wrzesień 24, 2012 Batman!:P Moze troche ciut za duzo czerni ale pod takiego Ghost Ridera by mi pasowal^^ Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach