Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
dydek

Poszukuję paru informacji na temat codziennej eksploatacji:)

Polecane posty

Witam wszystkich serdecznie.

 

Z niecały miesiąc temu, kupiłem swój pierwszy motocykl, Ducati 750 Sport.

Jak go zobaczyłem, od razu mnie zauroczył i musiałem go mieć. A szukałem przez całe wakacje jakieś Yamahy czy Hondy, a Ducati nawet nie uwzględniałem XD Jednym słowem przeznaczenie.

 

Niestety kupiłem go bez żadnej karty gwarancyjnej ani instrukcji. Instrukcje obsługi już znalazłem w necie, a więc wiem co i na co mu wymieniać, ale niestety nie ma tam napisane co ile kilometrów wymieniać :( W instrukcji mam napisane że informacje na temat serwisów i okresów wymiany oleju itp w karcie gwarancyjnej a jej już w necie nie znalazłem.

 

I tu dochodzę do setna tematu. Potrzebuję pomocy szanownych kolegów. Moglibyście mi napisać z własnych doświadczeń albo spisać ze swojej kart gwarancyjnej co ile kilometrów mam wymieniać (jak tam producent poleca): olej silnikowy, płyn hamulcowy, paski rozrządu, czy trzeba wymieniać olej w przednim widelcu itp.

 

Na początku sezonu i tak mam zamiar w nim wszystko powymieniać, nie jestem pewien kiedy poprzedni właściciel to zmieniał. Ale na przyszłość by mi się przydały takie informację. Byłem w serwisie na przeglądzie, specjalizującym się w Ducati, to powiedział typ żeby powymieniać ale nie chciało mu sie zbytnio mi tych informacji pospisywać :)

 

 

Z góry bardzo dziękuję o pozdrawiam

Paweł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam tą instrukcje. I nadal nie widzę żeby takie informację tam był napisane. Pisze patrz karta gwarancyjna, w miejscu gdzie jest o wymianie/ kontroli oleju. Jest jaki olej, jakie świece kupować, płyn hamulcowy itp to jest. Ale nie mogę się doszukać co ile robić te czynności:)

 

I jeszcze nie ogarniam jakie luzy ma mieć motocykl, nie mogę znaleźć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Byłem w serwisie na przeglądzie, specjalizującym się w Ducati, to powiedział typ żeby powymieniać ale nie chciało mu sie zbytnio mi tych informacji pospisywać :)

 

Zmień serwis, skoro nie mają dla Ciebie czasu ;)

Poniżej rozpiska dla SS750 rocznik 2001

22.jpg

33.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie 2001 rok a 2002 to praktycznie to samo, więc bez różnicy.

Bardzo dziękuję :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siemka, mam dla Ciebie dobrą rade. Oddaj do chłopaków z motomaniax a dobrze go przepatrzą, bo będą pisać dla Ciebie tu 100 postów na co masz zwrócić uwagę a i tak nie ocenisz tego fachowo. Napewno znajdą czas dla Ciebie i Ducata a o bolączkach opowiedzą.

ps.

żadna wazelina ani kryptoreklama wiem z autopsji

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale te luzy mi potrzebne do książeczki serwisowej :) Żeby sobie wpisać tam w danych motocykla. Do serwisu też oddam na początek sezonu. Kupiłem sobie książeczkę serwisową tak aby zacząć ją sobie prowadzić. I dbać o motocykl jak Bozia przykazała. Żebym miał napisane kiedy i co wymieniałem.

I tam właśnie mam stronę do wypełnienia, płyny eksploatacyjne, układ napędowy, luzy zaworów itp. I do uzupełnienia mi te luzy zostały i sposób ich regulacji. Stąd te pytania. Nie daje mi to spokoju, zimy z niewypełnioną książeczką nie przeżyje XD Pierwszy motocykl, emocje jeszcze po zakupie do końca nie opadły, sami koledzy rozumiecie.

 

Jestem akurat z Marek, pod Warszawą, i już nie jesteś pierwszą osobą która mi ten serwis poleca, więc coś chyba musi być na rzeczy :) A drogo tam biorą? XD Biedny student, więc cena se liczy dla mnie.

 

Jak bym wszystko zakupił w sensie świece, oponki, układ napędowy, paski rozrządu, filtry, to ile by taka wymiana kosztowała ?

Muszę sobie przez zimę uskładać XD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jakie masz luzy zawodowe będzie wiadomo po pomiarze, nie bardzo rozumiem o co kaman... Po co Ci dane skoro nie zamierzasz tego robić we własnym zakresie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś trzeba zacząć robić :) Lepiej mieć niż nie mieć szczegółowo wypełnioną książeczkę, żeby wiedzieć co i jak. Olej silnikowy płyn hamulcowy i świece sam sobie wymienię, filtry też. Ale luzy, napęd i paski rozrządu już trudniej samemu ogarnąć, tak samo opony wymienić bo koła trzeba ściągać. Ale kiedyś się nauczę i będę sam ogarniał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

echhhh ... kolejny garażowy grzebyk... a później ducati sie psują....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Święta racja ducati wymagają szczególnej i fachowej opieki serwisu, a w Warszawie masz takową .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kiedyś trzeba zacząć robić :) Lepiej mieć niż nie mieć szczegółowo wypełnioną książeczkę, żeby wiedzieć co i jak. Olej silnikowy płyn hamulcowy i świece sam sobie wymienię, filtry też. Ale luzy, napęd i paski rozrządu już trudniej samemu ogarnąć, tak samo opony wymienić bo koła trzeba ściągać. Ale kiedyś się nauczę i będę sam ogarniał.

Opony można wymienić samemu pod warunkiem posiadania sprzętu do demontażu i montażu (koszt zakupu przewyższa cenę jaką trzeba zapłacić w serwisie za wymianę opon i wyważenie kół).

 

Rozumiem oszczędności, ale uważam niektóre za nie uzasadnione.

 

Żeby serwisować motocykl samemu trzeba zakupić niezbędne narzędzia (których koszt może okazać się wyższy od kosztów naprawy w serwisie - dobre narzędzia niestety kosztują, a byle jakie mogą tylko pomóc w zniszczeniu).

 

W serwisie można poprosić o książeczkę serwisową z wyszczególnieniem co zrobiono w motocyklu.

 

Jeśli chodzi o luzy zaworowe to wystarczy znaleźć manuala do danego modelu (czasami na forum się przewijają).

Po za tym gdyby była to istotna informacja dla użytkownika to była by podana w instrukcji obsługi pojazdu.

Tu do pobrania: http://ducati.com/services/maintenance/index.do (angielski, niemiecki, włoski ... )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dwa pytanka mnie natchnęły. Może jeszcze mają koledzy cierpliwość się ze mną użerać.

 

Pierwsze może idiotyczne ale po co mi 3 zbiorniczki z płynem hamulcowym, w sensie dwa prostokątne ze wskaźnikiem min przy kierownicy, po prawej i lewej stronie i jeden okrągły schowany w ramie ?

 

Jak domniewam uzupełniam płynem hamulcowym ten pod siedzeniem w ramie a te dwa prostokątne mają mnie w łatwy sposób informować o minimalnym poziomie płynu hamulcowego czu o co chodzi ? W załączniku zdjęcie o co mi kaman.

 

 

I drugie pytanie, w jakiś specjalny sposób przygotować Ducati do zimowania w zimnym garażu (blaszak)? Bo chłodzony jest powietrzem to nic mi nie zamarznie. Wystarczy bak zalać na full zeby nie korodował, wyjąc akumulator i moto na stojaku postawić, czy znacie jeszcze jakieś specjalne zabiegi ? XD

 

 

Ja wiem że może to i głupie pytania ale kto pyta nie błądzi.

 

Z góry bardzo dziękuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no proszę cię,....do czego podłączony jest ten "zbiorniczek w ramie" i masz odpowiedź, ok

prawy przedniego hamulca, lewy sprzęgła, w ramie tylnego hamulca, każdy zbiorniczek uzupełniasz osobno i oczywiście odpowietrzasz

a i nie zabieraj się za zawory narazie, do czasu gdy nie ogarniesz moto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
po co mi 3 zbiorniczki z płynem hamulcowym

 

Bo masz dwie tarcze z przodu i jedną z tyłu !!

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na kierownicy masz zbiornik z płynem hamulcowym układu przedniego i zbiornik z płynem sprzęgła :!:

A w ramie zbiornik z płynem hamulcowym tylnego układu hamulcowego.

Może zapoznaj się dokładniej ze swoim motocyklem za pomocą np. TEJ strony.

Wtedy nie będzie tak prozaicznych "problemów". ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mówiłem że głupie pytanie :P

Na nauce jazdy było "sprawdź Pan jeden zbiorniczek od hamulca przedniego" i gitara XD tylni był mechaniczny a od sprzęgła nic się nie ogarniało XD

 

A podczas zimowania ten płyn od sprzęgła nie zamarza nie, bo to ten sam co od hamulców, tak ? Niczego mi nie wywali w motocyklu? XD Bo motocykl bedzie stał w minusowych temperaturach niestety.

Bo wiem że chłodziwa silnika trzeba na zimowe wymieniać a że Ducati 750 sport jest chłodzony powietrzem to jest spoko na zimę bo nie ma czego wymieniać. Z tym płynem od sprzęgła jak jest? Dobrze mi się wydaje ze to ten sam płyn co od hamulców ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jakie Paski Rozrządu i Świece, i olej silnikowy szanowni koledzy polecają ?

 

Jakie wymiary konkretnie mają mieć Paski ? W książeczce "Owenrs Manual" się nie dopatruję tej informacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chłopie, to nie przedszkole motocyklowe, ani wieczorowy kurs obsługi serwisowej. Jeśli nie masz wiedzy na temat tak podstawowych rzeczy jak płyn hydrauliczny, to daj sobie spokój z obsługą we własnym zakresie, bo zrobisz kuku zarówno sobie jak i swojemu SSsiakowi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oj tam oj tam. Bo Ty wszystko od razu wiedziałeś :) Tez się musiałeś nauczyć i ogarnąć co i jak.

 

Olej wylać wykręcić filtr, nalać nowy to nie problem chyba, jak i świece wykręcić i wkręcić. Pasków nie bede wyminial ale chce wszystko pokupować i odrazu moto z częsciami do mechanika zanieść. Wiem że Pasków sam nie ogarnę a złe ich zamontowanie grozi kalectwem motocykla.

 

Więcej wyrozumiałości :) A kto ma mnie nauczyć jak nie starsi bardziej doświadczeni koledzy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Oj tam oj tam. Bo Ty wszystko od razu wiedziałeś :)

 

Wszystkiego od razu nie wiedziałem, ale dużo czytałem i podpatrywałem, a nie oczekiwałem że mi ktoś poda gotowe przepisy na tacy.

 

Skoro wiesz, jak właściwie przykręcić filtr oleju i jak dokręcić nowe świece, no to może podziel się wiedzą, może ktoś nie wie jak to robić. Z obserwacji serwisowych, bardzo wiele osób jak widać nie wie jak to robić. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

olej piękny filmik instruktażowy- http://www.scigacz.pl/Wymiana,oleju,w,m ... 12385.html

o świecach też coś tam mam w zakładkach :P

 

To mój pierwszy sprzęt motoryzacyjny w życiu, w rodzinie też nigdy żądnego autka czy motocykla nie było więc się zbytnio nie interesowałem wymianą świec czy oleju, a w gazetach typu auto świat, świat motocykli itp które czasem czytuje takich rzeczy nie ma :)

W związku z czym nie mam doświadczenia żadnego, ale debilem też nie jestem żeby filtru nie odkręcić, znajdę odpowiednie tematy w internecie i ograne, kupi się klucz odpowiedni. Podejrzewam że do odkręcenia świec i filtra oleju jak i pewnie spuszczenia oleju potrzebne są specjalne kluczę, i pewnie o to chodzi koledze czyż nie ? Klucze się skołuje XD

Koledzy ze szkoły w każdym bądź razie bez problemów ogarniają te sprawy w hornetach czy fazerach. W razie czego pomogą.

A nie mam zbytnio od kogo podpatrywać jak się obsługuje motocykl. Myślec żeby sobie zakupić taką książeczkę

http://allegro.pl/ducati-600-620-750-90 ... 61270.html to by mi trochę pomogło.

 

Jak sam nie ogarne i koledzy nie pomaga to dam do serwisu, ale już bym i tak wszystko pokupował. Żeby tylko oddac moto już z częsciami na wymiane i nie czekać w wiosne 2 tygodni na swiece czy cos. A takich zeczy jak konkretny rodzaj paska rozrzadu czy swiec nie podali w tej instrukcji bo napisali tam żeby skontatkować się z serwisem który sam skołuje te częsci :) A co do oleju to proponują Advanced Ultra shell 4 .

Może to nie jest szkółka niedzielna ale koledzy z forum macie bogate doświadczenie z motocyklami. Tak jak np kolega prawie 3 k postów na forum. Żadna książka nie dorówna radzie tak doświadczonego motocyklisty :P stąd te wypytywania kolegów.

Jak was uraziłem to sorki XD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proponuję śledzić dział http://www.forum.docpoland.com/viewforum.php?f=137 Nie chce mi się szukać, ale napewno serwisówka do tego modelu jest gdzieś dostępna w sieci - wystarczy troszkę się wysilić.

 

Paski rozrządu OEM mają nr 73710051A cena za szt. http://czesci.motomaniax.pl/szukaj.php?id=73710051a Są równiesz tańsze zamienniki.

 

I tak uważam, że próbujesz ukręcić z gówna bat, czyli zaoszczędzić za wszelką cenę. I mała podpowiedź - praktycznie każdy serwis liczy sobie więcej za usługi gdy nie kupujesz u nich materiałów, więc zaoszczędzisz tylko pozornie. Każdy serwis zajmujący się dukatami powinien mieć materiały serwisowe od ręki, przynajmniej my tak uważamy i staramy się trzymać stany magazynowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olej wylać wykręcić filtr, nalać nowy to nie problem chyba

No to jak nie problem, to o co pytasz ? ;P

filmik instruktażowy

j.w.

koledzy z forum macie bogate doświadczenie z motocyklami. Tak jak np kolega prawie 3 k postów na forum.

Czy ilość postów ma świadczyć o wiedzy mechanicznej ?? :shock: :o

Ze mnie ŻADEN mechanik !!!! Mojego Monstera oddaję w ręce kogoś, kto się na tym zna, a płacę za to, że ja uczyłem się w zupełnie innym kierunku i więcej mógłbym popsuć, niż zaoszczędzić.

 

Stary !

Powiem tak:

Nie znasz się - to zacznij od dłubania w tym, co nie skrzywdzi za mocno sprzętu, jeśli coś spartolisz. Może końcówki kiery wymień, żarówkę albo umyj moto.

Jak dostaniesz na tacy parametry pasków, to zaczniesz dopytywać o sposób wymiany, jak prawidłowo naciągnąć, czym to zrobić i tym sposobem będziesz nas zarzucał pytaniami w nieskończoność.

To nie tak, że pomóc nie chcemy, ale tak, jak napisał musieli - to też nie szkółka niedzielna.

Nie masz bladego pojęcia o zbiornikach na kierownicy, a pytasz o paski...

To tak, jak ktoś, kto uczy się pisać chciałby receptę na dobrą pracę magisterską. :lol:

 

No i na koniec: nasze forum ma "full wypas", czyli opcja szukaj nie gryzie, prądem nie kopie. Wysil się trochę, poszukaj, poczytaj...

No offence ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.