klekot999 29 Napisano Marzec 16, 2017 Jeszcze raz napiszę.... nie lej motula... poza pięknymi opisami jaki to on nie jest extra.... to.. nie podano do wiadomości, że pewien angielski tuner, zajmujący się tylko Ducati od kilkudziesięciu lat, przeprowadził wnikliwe badania dotyczące lepkości i właściwości smarnych w temperaturach powyżej 100 ( nie pamiętam czy to nie 103 stopnie)... okazało się , że motul w takich temperaturach bywa zabójczy dla układu rozrzadu Desmo....jest najbardziej podatny na zerwanie filmu olejowego ect.... ect... Dodam, że dokładny opis wkleił Pablo40 z Krakowskiego klubu... trzeba tam poszukać... ...a ja wiem złe rzeczy o motulu od 1993 roku, jak się "kręciłem" w okolicach wyścigów ( przy Ducati 888) gdzieś w Europie....tak więc co jest dobre dla japończyków nie koniecznie jest dobre dla Ducati..... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Red Rob 4 Napisano Marzec 16, 2017 Jeszcze raz napiszę.... nie lej motula... poza pięknymi opisami jaki to on nie jest extra.... to.. nie podano do wiadomości, że pewien angielski tuner, zajmujący się tylko Ducati od kilkudziesięciu lat, przeprowadził wnikliwe badania dotyczące lepkości i właściwości smarnych w temperaturach powyżej 100 ( nie pamiętam czy to nie 103 stopnie)... okazało się , że motul w takich temperaturach bywa zabójczy dla układu rozrzadu Desmo....jest najbardziej podatny na zerwanie filmu olejowego ect.... ect... Dodam, że dokładny opis wkleił Pablo40 z Krakowskiego klubu... trzeba tam poszukać... ...a ja wiem złe rzeczy o motulu od 1993 roku, jak się "kręciłem" w okolicach wyścigów ( przy Ducati 888) gdzieś w Europie....tak więc co jest dobre dla japończyków nie koniecznie jest dobre dla Ducati..... Fakt nie samą lepkością reguluje się własności ,choć to nie motocyklowy przykład to chodzi o osławione 1.9 TDi pompo wtryski i duża odporność na ścinanie i uwaga kręci się silnik na każdym dobrym oleju ale " jakimś" cudem na dedykowanej specyfikacji wyraźnie dłużej. Nie jestem jakimś tam sceptykiem z założenia ani wyznawcą jedynie słusznej marki .Ale właściwe jest stwierdzenie że jeżeli był uw tuner rzeczywiście skrupulatny w pomiarach itp to rzeczywiście dane zebrane z "natury " są bardziej wiarygodne niż laboratoryjne normy .Ale warunkiem jest pewność i ilość pomiarów . Zresztą nieraz producenci podają w tzw.Data Sheet wiele ważnych parametrów które dla odbiorcy detalicznego w większości nie są dostępne.Wiadomo marketing "każdy żyd swój kram chwali". Temat można naprawdę rozszerzyć do niezłego działa w 4 tomach począwszy od rodzaju ropy z jakiej pozyskuje się bazę po wszystkie dodatki razem i z osobna ale to lektura na długie zimowe miesiące a idzie wiosna czas zalać sprzęta i szykować się na ustawki ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Marzec 16, 2017 Ja nie wierzę w marketing, a ludzi, którzy profesjonalnie zajmują się motocyklami, ich serwisowaniem i tuningiem. Wystarczy sobie dociec co leją do swoich Ducati teamy wyścigowe... :mrgreen: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DARc 22 Napisano Marzec 17, 2017 Ja nie wierzę w marketing, a ludzi, którzy profesjonalnie zajmują się motocyklami, ich serwisowaniem i tuningiem. Wystarczy sobie dociec co leją do swoich Ducati teamy wyścigowe... :mrgreen: No ;) Tu byłbym jednak trochę ostrożny bo oni mają inne cele, cykle serwisowe i ... budżet :) Łańcuchy np. też zakładają cieniutkie bo na jeden wyścig wystarczą, potem zmiana a wagi trochę ubyło. Albo super lepkie opony - fajnie że trzymają, ale ledwo na 100km wystarczają a my potrzebujemy zwykle tysięcy... My, "zwykli śmiertelnicy" jednak oczekujamy trochę innych plusów od produktów i obawiam się (ale to tylko na czuja piszę), że ich wybory co do olejów też mogą bazować na tym, że jakiś olej jest super... na 200-300km pracy a potem do wiadra i po temacie. Ten sam olej może np. wykazywać szybko oznaki pogorszenia parametrów po kilku setkach przebiegu, albo w szerszym zakresie temperatur. A inne oleje mogą nie być takie super na krótkim dystansie ale trzymać stabilniej parametry przez miesiące i tysiące km przejechanych. Nie musi tak być, ale tylko piszę, że sam fakt używania przez teamy wyścigowe powinien być co najwyżej pewną wskazówką a nie wyrocznią. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DARc 22 Napisano Marzec 17, 2017 I jeszcze jedno mi się przypomniało - czytałem co jakiś czas doniesienia prasowe o wykryciu nielegalnej rozlewni podrabianych olei "znanych marek" - tu też może być problem. Ktoś te podróbki kupuje, używa, ma różne doświadczenia a potem pisze o jakości oleju XYZ. Na rynku jest miejscami burdel w tym temacie i zależy z jakiego źródła się kupi to pozornie ten sam olej bywa... jednak różny (sic!). Może chociaż oleje jednych marek częściej a innych rzadziej są podrabiane? To by nam też trochę pomogło w wyborach. Albo szukać naprawdę "pewnego źródła" ;) LWG Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
sacrosaint 2 Napisano Marzec 17, 2017 Na desmobsession znalazłem taki wpis: "Spece z Sigma Performanc"es zalecają do Ducati full syntetyk, gdzie wartość ta jest nie niższa niż 16 mm2/s. Eni Racing 10/60, Shell Advance ultra 4 spełniają ten warunek, i o dziwo łapie się też tani Castrol 10/50. Natomiast dość kosztowne (ale za to pachnące) Motul V300 i 7100 już nie." dane z datasheet: Lepkość kinematyczna w 100C/212F wg normy ASTMD445: Motul 7100 10W40: 13.5 mm²/s Motul 7100 10w50: 18.1 mm²/s Motul 300V 10w40:13.13 mm²/s Motul 300V 15w50: 17.0 mm²/s Eni iRide 10w40: 14.1 mm²/s Eni iRide 20W50:20,4 mm²/s Eni iRide 10W60: 23,5 mm²/s Shell advance 10w40: : 15,8 mm²/s Shell advance 15w50: : 19,1 mm²/s Ciekawostka: Elf moto 4 race 10w60: 24.9 mm²/s nie żebym bronił motula, ale nowy shell advance 10w40 czy eni iride też się nie łapią.. Inna sprawa to spadek parametrów wraz z przebiegiem, jeden straci je szybciej, drugi wolniej ciekawa strona i forum o olejach: https://bobistheoilguy.com/ Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
miki 19 Napisano Marzec 17, 2017 czar prysł Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Spidi 1 Napisano Marzec 17, 2017 Ciekawe info. Jak wypada w tym zestawieniu syntetyk V-Twin od Bel Ray? Są jakieś dane na jego temat bo właśnie rozważam czy zalać Bel Ray'a czy Shell'a. Dotąd moja 10tka była zalewana Shell'em, ja chciałem przejść na 300V ale skutecznie mnie zniechęciliscie... ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
sacrosaint 2 Napisano Marzec 17, 2017 Bel-Ray nie podaje tego typu danych dla oleju EXS, jedyne co znalazłem to: http://www.belray.com/sites/default/files/pds_files/EXS%20Synthetic%20Ester%204T%20Engine%20Oil_1.pdf dobre są jeszcze oleje Penrite oraz Amsoil odnośnie shella - nie wiem jak teraz, ale jeszcze rok czy dwa lata temu na rynku US oleje shell advance były niedostępne w innych miejscach niż aso ducati i bmw - z tego powodu ludzie leją tam m.in. motula, amsoila, redline Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Marzec 17, 2017 Czar nie prysł, miałem zdjęcie silnika Ducati po motulu...dodam, że motocykl wymagał wymiany silnika... zresztą moja wydmuszka, co ją teraz składam, też motulową historię miała... Jak myślicie, jeśli mam 20 w różny sposób uszkodzonych silników, które jeździły na motulu, to co mam sądzić o tym oleju? Nie wiem, jak były jeżdżone i jak były serwisowane... Możecie sobie jeździć na czym chcecie, a zdania nie zmienię....i tyle....skoro mam same złe z nim doświadczenia... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Stragan Napisano Marzec 17, 2017 ustalilem z poprzednim włascicielem mojej maszyny ze jezdził na 300V 15W50 nie wiem, nie dopytałem czy olej wymienial w serwisie czy sam....generalnie serwisowany w Ducati Wrocław obecnie ma przebieg ~20 tys wiec za miesiac dwa bede sie szykował do rozrzadu...stad pytanie skoro rozmawiamy tu o moim egzemplarzu: czy robic duzy serwis w Ducati Wrocław czy może u jakiegoś "szamana"? (skoro jest podejrzenie ze w serwisie leją 300V? hmm....) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Marzec 17, 2017 (edytowany) Nie reklamuje się !! Poczytaj opinie o wrobudzie, popytaj znajomych jeżdżących na ducati o ten serwis.. Przegląd z zaworami i paskami to nie tylko wymiana oleju i pasków!!! Jak chcesz w ASO to rozważ inne punkty, niżeli wro... Faktycznie w ASO Ducati Wrocław leją full syntetyk do każdej maszyny - marża zawsze jest większa z droższego oleju... ;) Edytowano Marzec 17, 2017 przez cinek78 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
miki 19 Napisano Marzec 18, 2017 (edytowany) Stragan - jeżeli kupiłeś z przebiegiem 20 tys - to nie ma co kombinować - zrób pełny duży przegląd niech ktoś zajrzy do środka trochę więcej niż min ASO (olej-fltry-paski) - nie czekał bym miesiąc,dwa. Jak się kupuje od innej osoby to większości warto zrobić dużo więcej niż min. Nigdy nie wiesz jak był serwisowany, użytkowany. Ja bym zrobił wymianę wszystkich płynów plus duży rozszerzony serwis (sprawdził bym min zawieszenie - ewentualny serwis). Zrobisz to wszystko i będziesz miał spokój na najbliższe kilka lat - tylko bieżący serwis. Zaboli cię to kosztową teraz - ale uchroni w próżniejszym czasie Edytowano Marzec 18, 2017 przez miki Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Stragan Napisano Marzec 18, 2017 cinek78, miki - wielkie dzięki ! wydajac kasę (jakąkolwiek - dużą czy małą) chciałoby się wydać ją za należytą, dobrze wykonaną usługą przerabiałem juz serwis suzuki wrocław - pozostawie to bez komentarza, stad zapytanie do użytkowników Ducati - lepiej wydać kasę komuś kto ogarnie dobrze maszynę, niż wydać kasę za pieczątkę z serwisu... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ducafil 10 Napisano Marzec 18, 2017 Jeśli masz jeszcze gwarancję to ASO,jeśli po poszukaj kompetentnej firmy serwisującej,dostaniesz przecież fakturę,gwarancję na robociznę. Tak jak wspomniał miki,warto teraz zrobić wszystko,aby potem cieszyć się tylko jazdą.Ja mimo małego przebiegu tak właśnie zrobiłem (12tys) luzy zaworowe,płyny,synchro,paski,cam timing,filtry.Teraz pozostaje tylko czekać wiosny.... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Stragan Napisano Marzec 18, 2017 gwarancji nie ma bo to 12r a sezon juz sie chyba zaczął :) już 500km nawiniete :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Jackvboom 0 Napisano Marzec 18, 2017 cinek78, miki - wielkie dzięki ! wydajac kasę (jakąkolwiek - dużą czy małą) chciałoby się wydać ją za należytą, dobrze wykonaną usługą przerabiałem juz serwis suzuki wrocław - pozostawie to bez komentarza, stad zapytanie do użytkowników Ducati - lepiej wydać kasę komuś kto ogarnie dobrze maszynę, niż wydać kasę za pieczątkę z serwisu... Jak masz blisko to jedź do cinka. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
miki 19 Napisano Marzec 18, 2017 (edytowany) Jak masz blisko to jedź do cinka. Blisko nie blisko - do cinka zawszę warto jechać Edytowano Marzec 18, 2017 przez miki Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ducafil 10 Napisano Marzec 18, 2017 Potwierdzam w całej rozciągłości,będzie Pan zadowolony;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
handelson 0 Napisano Marzec 18, 2017 (edytowany) Jak nie wiesz jaki był , to bezpiecznie zalać półsyntetyk - czyli produkt jaki zaleca producent.. ;)Z tego co widzę w instrukcji to producent zaleca Shell Advance Ultra 4 czyli... syntetyk. Czyżbym się mylił? Edytowano Marzec 18, 2017 przez handelson Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Asty 34 Napisano Marzec 19, 2017 To troszeczkę mnie zmartwiliście, bo w Toruniu zalali mi Multistradę Motulem 300V 15W50. Wcześniej był Shell Advance :cry: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Stragan Napisano Marzec 19, 2017 :) aż tak zle to moze nie bedzie moj Diavel dociagnal juz do 21k km na tym oleju...i całkeim niezle jeszcze dycha teraz juz bedzie na shellu latał....coz jak sie mniej wie to glowa nie boli :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
facebook.pl/projectbusa 1 Napisano Maj 22, 2017 Panowie do motocykla jest 300V i długo, długo nic :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gorzko 10 Napisano Maj 23, 2017 jak tak czytam to raczej opinie o motulu są różne, ASO tego nie leje. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Maj 23, 2017 Panowie do motocykla jest 300V i długo, długo nic :) Przeceniasz go. Dla zwykłego zjadacza chleba ( użytkownika motocykla) olej sprawdzi się w 100% i jest jednym z lepszych , ale już jak ktoś stosuje go w motocyklu na torze to niestety termicznie słabo się sprawuje... Oczywiści nie dotyczy to Diavela, bo to w zasadzie nisko ( średnio) obrotowy silnik, ale już w "szlifierkach" ten olej ma zadyszkę... Jest wiele olei które są znacznie lepsze od w/w , ale to w zasadzie manufaktura... Z tego co widzę w instrukcji to producent zaleca Shell Advance Ultra 4 czyli... syntetyk. Czyżbym się mylił? To zależy gdzie ucho przyłożysz. Może coś się zmieniło, ale w pierwszych rocznikach semi był jako podstawowy: Producenci nadal podają i semi i full jako olej do zastosowania. http://liquimoly.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=6364&Itemid=72 http://www.belray.com/lubricant_advisor Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach