sebek3000 0 Napisano Kwiecień 4, 2015 Witajcie, mam pewnien problem dotyczący odpalania w moim monsterku 796. Moto jest praktycznie nowe (2012 r, ok. 3600 km) lecz nie zawsze mogę go odpalić. Akumulator jest nowy i wg komputera (w moto) wskazuje mi na 12,4. Z tego co zauważyłem to największy problem występuje po zatankowaniu motocykla na full. Już trzy razy mi nie odpalił pod dystrybutorem. Dwukrotnie pomogło pchniecie motocykla do przodu i tyłu. Za trzecim razem sposób zawiódł i moto odpaliło dopiero jak przechyliłem je na prawą stronę. I teraz moje pytanie - czy to możliwe, że zalałem za dużo i dlatego moto mi nie odpalało? Dodam, że czasami na zimno też mi nie startuje za pierwszym razem lecz druga czy trzecia próba pomaga. Natomiast ostatnio miałem taką sytucję, że na zimno przy odpalaniu gasły mi wszystkie kontrolki jak przy słabym akumulatorze. Chyba dopiero za 6 razem zawarczał :/. Czy ktoś wie gdzie szukać przyczyny? Czy po prostu Dukacze tak mają? Przy okazji zapytam: czy przy wymianie wydechów na przeloty muszę coś regulować? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ples 0 Napisano Kwiecień 5, 2015 Co do odpalania, to sprawdź wiązkę idącą od startera na kierownicy. Moto mojego znajomego podobnie miało aż w końcu zaczęło odpalać tylko jak była skręcona kierownica w lewo. Jeśli miał kierownicę w prawo, to zero reakcji. Okazało się że wiązka się przetarła. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
miki 19 Napisano Kwiecień 5, 2015 (edytowany) a co to znaczy nowy akumulator bo jeżeli od 2012 r to już nie taki nowy. Ja miałem podobnie w Triumph jakieś 1,5 roku od zakupu nowego motocykla. Raz palił raz się długo zastanawiał czy aby odpalić aż w końcu padł dojechałem po długiej podróży do domu i po 15 min przerwie już nie chciał odpalić. Trzeba było kupić nowy akumulator. Edytowano Kwiecień 5, 2015 przez miki Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
maniujr 0 Napisano Kwiecień 5, 2015 U mnie podczas gleby kierownica jak się mocno skręciła i oparła, to przycięła wiązkę i też nie mogłem odpalić. Rozebranie osłony wiązki i zlutowanie jednego kabelka i po sprawie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Kwiecień 6, 2015 zacznij od wymiany akumulatora , później świece... Może się okazać , że bedzie jak u Massive - potrzeba ingerencja wprawnej ręki... ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Massive 0 Napisano Kwiecień 6, 2015 A ja mam propozycje, w ten sposób jak opisujesz odpalanie silnika spowoduje rozładowanie akumulatora. Spróbuj odpalać moto przez długie trzymanie startera - na pewno mu to nie zaszkodzi a tez nie zaleje sie tak szybko. Ja przez 3 lata miałem gehennę ze swoim 696 - nie startował nigdy na strzała tylko na serie z KM - musiałem sie do tego przyzwyczaić i poza tym było ok U mnie trzymałem starter od 5-10 sek i problem był tylko jak puściłem zanim odpalił, wtedy to nawet pol godzinne próby nie pomagały - na pewno nie jest to kwestia tankowania :) iMassive Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Waldi59 15 Napisano Kwiecień 6, 2015 Gaśnięcie kontrolek to na 100% brak masy, sprawdź klemy na aku i przewód minus na ramie czy jest wszystko mocno skręcone i nie zaśniedziałe. Zabrudzone uziemienie też ma wpłuw na odpalanie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Kwiecień 6, 2015 Uziemienie? :-) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jakitaki 1 Napisano Kwiecień 6, 2015 Gaśnięcie kontrolek to na 100% brak masy, sprawdź klemy na aku i przewód minus na ramie czy jest wszystko mocno skręcone i nie zaśniedziałe. Zabrudzone uziemienie też ma wpłuw na odpalanie. Niestety nie koniecznie . Duży prąd rozruchowy Ducata + słaby akumulatotor również , albo wogule słaby aku bez perwszej części :p Przy okazji zapytam co miałeś na myśli pisząc " Przy okazji zapytam: czy przy wymianie wydechów na przeloty muszę coś regulować?" Już wymieniałeś ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Waldi59 15 Napisano Kwiecień 6, 2015 theodor Ok nie uziemienie tylko brak masy :razz: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
sebek3000 0 Napisano Kwiecień 14, 2015 Nie widziałem odpowiedzi. Już obserwuje temat. Co do odpalania, to sprawdź wiązkę idącą od startera na kierownicy. Moto mojego znajomego podobnie miało aż w końcu zaczęło odpalać tylko jak była skręcona kierownica w lewo. Jeśli miał kierownicę w prawo, to zero reakcji. Okazało się że wiązka się przetarła. Przyjrzę się kablom bo tego nie brałem pod uwagę. a co to znaczy nowy akumulator bo jeżeli od 2012 r to już nie taki nowy. Ja miałem podobnie w Triumph jakieś 1,5 roku od zakupu nowego motocykla. Raz palił raz się długo zastanawiał czy aby odpalić aż w końcu padł dojechałem po długiej podróży do domu i po 15 min przerwie już nie chciał odpalić. Trzeba było kupić nowy akumulator. Akumulator kupiłem pod koniec lutego :) zacznij od wymiany akumulatora , później świece... Może się okazać , że bedzie jak u Massive - potrzeba ingerencja wprawnej ręki... ;) Jak już wyżej napisałem aku jest nowe. Świecie wykręcałem i były obkopcone na czarno. Z tego co czytałem to kwestia zbyt bogatej mieszanki (filtr powietrza?). A ja mam propozycje, w ten sposób jak opisujesz odpalanie silnika spowoduje rozładowanie akumulatora.Spróbuj odpalać moto przez długie trzymanie startera - na pewno mu to nie zaszkodzi a tez nie zaleje sie tak szybko.Ja przez 3 lata miałem gehennę ze swoim 696 - nie startował nigdy na strzała tylko na serie z KM - musiałem sie do tego przyzwyczaić i poza tym było okU mnie trzymałem starter od 5-10 sek i problem był tylko jak puściłem zanim odpalił, wtedy to nawet pol godzinne próby nie pomagały - na pewno nie jest to kwestia tankowania :)iMassive Podczas odpalania wg komputera mam coś ponad 12 V, a po odpaleniu skacze na 14 V. Czy to ma jakieś znaczenie? Gaśnięcie kontrolek to na 100% brak masy, sprawdź klemy na aku i przewód minus na ramie czy jest wszystko mocno skręcone i nie zaśniedziałe. Zabrudzone uziemienie też ma wpłuw na odpalanie. Ostatnio ponownie miałem sytuację z gaśnięciem kontrolek. Wyglądało to tak jakby odcięło całkowicie zasilanie - nawet diody od alarmu się nie świeciły. Niestety nie koniecznie . Duży prąd rozruchowy Ducata + słaby akumulatotor również , albo wogule słaby aku bez perwszej części :P Przy okazji zapytam co miałeś na myśli pisząc " Przy okazji zapytam: czy przy wymianie wydechów na przeloty muszę coś regulować?" Już wymieniałeś ? Tak, zmieniłem wydechy na Mivv Suono (jeżdżę bez DB killerów). Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Kwiecień 14, 2015 Wymieniłeś wydech, świece masz czarne , co świadczy o bogatej mieszance - może po prostu czas to wszystko zestroić ? Prawdopodobnie masz za bogatą mieszankę i na gorącym silniku go zalewa - zimny odpala , bo tam bogata mieszanka jest pożądana, gorący już nie... Ale podobne objawy mogą być przy złych kątach wałków rozrządu , czy ciasnych zaworach. Generalnie masz cały silnik do przeglądu i regulacji...+ elektryk Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
sebek3000 0 Napisano Maj 6, 2015 Witam ponownie, chciałbym wrócić do tematu problemów z odpalaniem. Przez ten miesiąc pojeździłem na Monsterku i z moich obserwacji wyniki, że problem z odpalaniem występuje tylko i wyłącznie gdy moto jest ciepłe lub nie zdążyło ostygnąć po wcześniejszej jeździe (przykłado wczoraj jeździłem ok. godz. 14, a po 21 już mi nie odpalał. Dzisiaj rano odpalił ze strzała). Z tego co zauważyłem to przy nieudanych próbach odpalenia Monsterka rozrusznik robi się gorący, a wczoraj wieczorem nawet zauważyłem delikatny dym z kabli wydobywający się z okolic baku. Czy winny temu jest rozrusznik? Jeżeli tak, to czy uda się go zregenerować czy raczej kupować drugi? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
matti 1 Napisano Maj 7, 2015 Dym z okolic baku? Brzmi bombowo!!! Nie lepiej będzie odstawić do fachury na diagnozę? ...na pewno bezpieczniej niż testować miesiącami. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
sebek3000 0 Napisano Maj 7, 2015 Wiadomo, że bezpieczniej i dawno bym to zrobił ale nie mam pod ręką auta z hakiem ani busa. A do serwisu (obojętnie, w którą stronę bym nie pojechał) mam ponad 100 km. Dlatego też korzystam z forum aby mniej więcej wiedzieć co tam się dzieje i czy sam będę w stanie to naprawić. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Redjasper 53 Napisano Maj 7, 2015 a filtr powietrza masz czysty? może to z niego masz ten "dym"? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
sebek3000 0 Napisano Maj 7, 2015 Sprawdzałem jakiś czas temu i był czysty. Ale czy dym poszedłby przy nieodpalonym silniku? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach