Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Gorzko

XDiavel - pierwsze wrażenia :)

Polecane posty

W weekend na targach widziałem pierwszy raz XDiavela na żywo, powiem szczerze że na zdjęciach czy reklamie, bardziej mnie zachwycił. W szczególności duzo gorzej się mi na nim siedziało niż na Diavelu, ten wąski bak jest dziwaczny i pozycja zupełnie inna, póki co niezbyt mi podpasowała.

 

Sam jestem ciekawy jak to jeździ, wiem że to koncepcja zupełnie inna niż Diavel, który jest lekko usportowiony a tu mamy typowego cruisera.

 

Co mnie najbardziej raziło w XDiavelu:

- brzydkie kierunkowskazy - zamiast przeszczepić z diavela to wstawili jakieś tanie plastikowe

- widoczne brzydkie sety pasażera - jak wyżej

- po co te sety skoro miejsce dla pasażera jest mikroskopijne

- dziwna brzydka szczelina pod siedzeniem pasażera

- wydawała się słabej jakości farba na silniku

- zupełnie nie pasuje mi ten świecący bak - powinien być w macie

 

Plusy moim zdaniem:

- sama stylistyka jest ciekawa i niepowtarzalna

- pas napędowy do tego typu motocykla to plus (ciekawe jak z serwisem)

- fajne koła i wydech

 

A co wy sądzicie o XDiavelu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do tych tylnych setów można dołożyć, że stopa pasażerki będzie permanentnie podsmażana przez wydech.

 

Osobiście z oględzin targowych mam trzy wnioski, całkowicie swoje, osobiste.

1. Dla mojego nikczemnego wzrostu motocykl jest nie w tym rozmiarze. Za daleko do kierownicy i do setów kierowcy. I tak jak z kierą można się poratować riserami tak z hamulcem i dźwignią zmiany biegów będzie problem.

2. Nie widzę opcji rozbudowy konstrukcji w sensie siedzenia bagażnika itd. Czyli jednoosobowa bulwarówka do rwania towarów. Tylko jak wyrwać towar na siedzonko wielkości filiżanki do espresso.

3. Napęd na pas i obsługowo i jeśli chodzi o kompfort to moim zdaniem super rozwiązanie. Potrafi piszczeć po deszczu ale daje super miękkość napędu w porównaniu do łańcucha i kardana. 

 

Jeżdziłem Y Warrior i H Vrodem które są tym samym założeniem produktowym i przede wszystkim pozycja za kierownicą w w/wymienionych dla mnie była bardziej optymalna.

Czekam aż będzie można gdzieś wyciągnąć sztukę i się przejechać. Wtedy można powiedzieć coś więcej.

 

Wracając do domu odniosłem wrażenie że finansowy im przyciął budżet w połowie pracy nad projektem. 

 

O stylistyce nie dyskutuje ponieważ to indywidualna sprawa każdego.

 

PS. Gorzko następnym razem nie wskazuj bubli gazetą  :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

1. Co do setów i wydechu - same tłumiki są skierowane do góry, ale na końcówkach rur jest zaokrąglenie, które kieruje strumień spalin poziomo - tak było w podstawowym modelu na targach expo. Nie wiem jak to wyglądało w wersji S

2. Wersja zwykła ma bak w macie, S w połysku - osobiście nie lubię matu, połysk wygląda dużo lepiej :)

3. Dla mnie osobiście za mały, niewygodny, kolana miałem prawie nad bakiem, czułem się jakbym siedział przy biurku przed kompem :D

4. miejsce dla pasażera jest czysto teoretyczne :)

 

a9328b189712ca311c033c67c9e63769.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

3. Dla mnie osobiście za mały, niewygodny, kolana miałem prawie nad bakiem, czułem się jakbym siedział przy biurku przed kompem :D

4. miejsce dla pasażera jest czysto teoretyczne :)

 

a9328b189712ca311c033c67c9e63769.jpg

 

dokładnie tak to wygląda na zdjęciu, choć w sumie nie masz 1.60 wzrostu, a chyba na taki wzrost był projektowany ;)

 

Wizualnie podoba mi się X, ale siebie na nim nie widzę, wolałbym diavela..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie oglądałem z bliska ani z natury ,ale chętnie sprawdziłbym wymiary : rozstaw osi , kąt główki ramy  i jak to się ma do walorów jezdnych Diavela  , model ciekawy , bardzo mi sie podoba ,ale,,,,,,,,,,,,ja bym go nie kupił,  lubię trochę dalej wyskoczyć . dokładam wtedy  sakwy i szybę . tym mam wątpliwości czy by sie dal zaadoptować do jazdy dalej niż wokol komina

Edytowano przez słoma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. Co do setów i wydechu - same tłumiki są skierowane do góry, ale na końcówkach rur jest zaokrąglenie, które kieruje strumień spalin poziomo - tak było w podstawowym modelu na targach expo. Nie wiem jak to wyglądało w wersji S

2. Wersja zwykła ma bak w macie, S w połysku - osobiście nie lubię matu, połysk wygląda dużo lepiej :)

3. Dla mnie osobiście za mały, niewygodny, kolana miałem prawie nad bakiem, czułem się jakbym siedział przy biurku przed kompem :D

4. miejsce dla pasażera jest czysto teoretyczne :)

 

a9328b189712ca311c033c67c9e63769.jpg

Dziewczyna twoja by na nim dobrze wygladała a nie 2 metrowy chłop :) hihi

 

 

Sent from my iPhone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem krytykę drobiazgów typu kierunkowskazy czy cos tam.

 

Ten motocykl to baza do personalnych modyfikacji designerskimi podzespołami zanim jeszcze salon opuści. Wręcz można by wyposażanie go tk uznać za celowe działanie. Przecież X to nie maszyna którą ktoś kupi jak chiński skuter z tesco, wsiądzie i będzie jeździł, uważając że kupił pojazd skończony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak ale za tą cene spodziewał bym się lepszej jakości, porównując diavela gdzie jednak w mojej ocenie jest on lepiej zdecydowanie wykonany i ma przemyślane rozwiązania.

 

Rozumiem Scrabler - który w podstawowej wersji jest najtańszy i można go śmiało modyfikowac, ale moto za około 100 tyś PLN troche przesadzili z oszczednościami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to nie są oszczędności, to filozofia budowy motocykla

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem krytykę drobiazgów typu kierunkowskazy czy cos tam.

 

Ten motocykl to baza do personalnych modyfikacji designerskimi podzespołami zanim jeszcze salon opuści. Wręcz można by wyposażanie go tk uznać za celowe działanie. Przecież X to nie maszyna którą ktoś kupi jak chiński skuter z tesco, wsiądzie i będzie jeździł, uważając że kupił pojazd skończony.

 

Już teraz mamy kilka możliwości ustawień setów, o ile pamiętam 5 rodzajów siedzeń, 3 rodzaje kierownic. Zaraz będzie wysyp rożnego rodzaju stylizacji i możliwości personalizacji. Tak jak zostało to już powiedziane to jest baza do rozbudowy. Nabywcy te kilkadziesiąt procent  wartości dorzucą właśnie w formie dodatków. Xdiavel to nie następca Diavela .

Ps jak dla mnie jest bardzo wygodny, oczywiście w pierwszym momencie szukałem setów na dole. Ale to jak w HD - pozycja będzie bardzo wygodna. Najbardziej jestem zachwycony wydechem to jedne z fajniejszych jakie widziałem

Edytowano przez miki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie, to trochę inne moto niż Diavel. I wg mnie dużo ciekawsza stylistyka, ale to tylko moja prywatna opinia...

Siedziałem na nim, ale jeszcze nie jeździłem niestety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem krytykę drobiazgów typu kierunkowskazy czy cos tam.

 

Ten motocykl to baza do personalnych modyfikacji designerskimi podzespołami zanim jeszcze salon opuści. Wręcz można by wyposażanie go tk uznać za celowe działanie. Przecież X to nie maszyna którą ktoś kupi jak chiński skuter z tesco, wsiądzie i będzie jeździł, uważając że kupił pojazd skończony.

To powinni jeszcze chinskie opony zainstalować, bo i tak nowy właściciel sobie zmieni. W motocyklu za 75-100tys takie pierdoły powinny byc dopracowanie, a faktem jest że to specjalnie działanie,  tak żeby jak najszybciej otworzyć klientowi katalog ducati performance. Tylko ja nie rozpatruje tego w kategorii zalet  :)

Edytowano przez arachnia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy dużo ciekawsza raczej inna do tego Diavel się już trochę opatrzył. Pisze tak bo pamiętam, że pierwszego Diavela widziałem w Rzymie gdzieś na wystawie sklepu z nieziemsko drogą odzieżą. Wiedziałem wtedy trochę o motocyklach a o Ducati nic - postałem, popatrzyłem i uznałem, że to fajny prototyp który nigdy nie wejdzie do sprzedaży (pisze poważnie). Zrobiłem jeszcze zdjęcie i poszedłem na browara :P    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już teraz mamy kilka możliwości ustawień setów, o ile pamiętam 5 rodzajów siedzeń, 3 rodzaje kierownic. Zaraz będzie wysyp rożnego rodzaju stylizacji i możliwości personalizacji. Tak jak zostało to już powiedziane to jest baza do rozbudowy. Nabywcy te kilkadziesiąt procent  wartości dorzucą właśnie w formie dodatków. Xdiavel to nie następca Diavela .

Ps jak dla mnie jest bardzo wygodny, oczywiście w pierwszym momencie szukałem setów na dole. Ale to jak w HD - pozycja będzie bardzo wygodna. Najbardziej jestem zachwycony wydechem to jedne z fajniejszych jakie widziałem

Po przejechaniu juś trochę km na Diavelu, wiem, że zawieszenie nie jest super kmfortowe na nasze drogi... Przydaje się możliwość przeniesienia ciężaru na sety i odciążenie siedzenia ;)

Tak sobie myślę, że na X-Diavelu tego się nie da praktycznie zrobić, więc każdą nierówność poczujesz na "kości ogonowej" i kręgosłupie.

Może na dobrych drogach to nie jest żaden problem, ale w nas trochę bym się tego obawiał.

No chyba, że zawieszenie w X-Diavelu będzie bardzo odmienne od Diavela.

Musimy poczekać by ktoś zaufany (nie sponsorowany dziennikarz...) się przejechał i powiedział jak jest w praktyce :mrgreen:

 

LWG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może nie pierwsze wrażenia,bo te były w listopadzie,kiedy to na targach w Mediolanie dane mi było dosiąść i obejrzeć z bliska i dokładnie xdiavela .

motocykl robi duże wrażenie,na mnie na żywo większe niż na folderach,zwłaszcza droższa wersja s. pamiętajcie,że to nowy segment,a nie następca diavela,dla mnie to dwa różne motocykle.

xdiavel to z założenia cruiser,nogi do przodu,napęd gumka od majtek...

i o to chodzi chyba nowemu szefostwu,aby wejść w każdą możliwa niszę,chcą po prostu trzepać kasę.

gdybym miał luźne 100 koła moto stałoby już w garażu, ja kupuję oczami, dlatego bajeczna felga,zaj..szcze siedzenia,fajna lampa led, kosmiczny wydech,którego dźwięku na żywo jestem bardzo ciekaw,no i w końcu silnik z piękną prawa strona,w którym nowa pompa cieczy pozwoliła na wyeliminowanie plątaniny gumowych rurek na mnie zadziałały,jak zapewne dla wielu przyszłych posiadaczy tego modelu. do tego cała paleta dodatków,możliwość wybrania spośród kilku rodzajów kierownic,podnóżek i kanap co pozwoli chyba każdemu na ustalenie swojej najlepszej pozycji na moto. 

myślę,że moje zdanie podzielały tłumy ciekawskich,przez które było się ciężko przebić.osobne, specjalne stanowisko  xdiavela było chyba najbardziej obleganym w zeszłym roku na targach EICMA.

moto zostało też wybrane przez tłumy odwiedzających za najpiekniejszy motocykl tych targów.

dziś jestem przekonany w 120%,że jeśli nie wymyślą niczego fajniejszego,to za 5 lat sprawię sobie takiego "leniwca",akurat przed 50-tką :mrgreen:

na pewno moto nie jest bez wad, co więcej,nikt z nas chyba nawet nie wie jak to jeździ,ale mam zaufanie do firmy i przypuszczam,że dobrze odrobili to zadanie, na hamerykańskim forum diavela juz go ktoś

testował,można sobie poczytać,jak kto oblatany w hamerykańckim :mrgreen:

dla mnie najfajnejsze moto w tej klasie,na dodatek moto mojej ulubionej marki, ciekawe,czy będą kiedyś próbne jazdy

 

x1.jpg

x2.jpg

x3.jpg

x4.jpg

x5.jpg

x6.jpg

x7.jpg

x8.jpg

x9.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nijak sie nie rozumiemy.

 

Że motocykl za 100tyś zł powinien mieć dopracowane klamki? Nawet najbardziej wydumane akcesoryjne klamki kosztują promile tej ceny motocykla.

To że jest baza dla ludzi chcących wydać kasę i zyndywidualizować go sobie to cecha, a nie wada ani zaleta.

Nikt nie kupi XDiavela bo jest fabrycznie dobrze wyposażony pod względem pierdół. Bo nie o to w tym chodzi.

To samo z wygodą, nie jest wada że jest niewygodny bo nie jest ku temu budowany. To nie multistrada.

Do XDiavela nie można podchodzić z pragmatyzmem, bo sam taki pomysł jest już niezrozumieniem koncepcji takiego modelu.

 

Trochę jak krytykowanie super sportowego samochodu że nie wchodzi rodzina z psem i nie da się lodówki przewieźć a do tego duzo pali.

 

Nie każdy jest odbiorcą XDiavela i nie każdy uważam w ogóle rozumie sens takiego motocykla, ale fakt jest taki że nie można go oceniać patrzac przez pryzmat ekonomii, praktyczności itp.

Jak komus coś w takim motocyklu przeszkadza w kontekście wspomnianych argumentów to znaczy że nie jest potencjalnym klientem na X.

 

Trochę jak z Shelby GT500, co z tego że się fatalnie prowadzi i cysterne trzeba targać za soba by 100km przejechać. Jak ktoś krytykuje taki samochód to znaczy że nie jemu jest pisany, a nie że to zły samochód. To samo z XDiavelem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie no proszę cie rozumiem, ze można powiedzieć, ze lusterka są brzydkie (ale w dalszym ciągu powinny być dobrze wykonane), ale nic nie tłumaczy dziadostwa. Pewnie po 5000 farba będzie odchodzić ze zbiorniczków płynów i to też nie jest wada, skoro na rynku są zamienniki nie dość że ładniejsze to i pozbawione tego problemu? Customizing nie kojarzy mi się z wymianą bo stare jest wadliwe tylko z wymianą bo mam inny styl.

Edytowano przez arachnia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cytuję uwagi krytyczne z postów powyżej

 

brzydkie kierunkowskazy - zamiast przeszczepić z diavela to wstawili jakieś tanie plastikowe

- widoczne brzydkie sety pasażera - jak wyżej

- po co te sety skoro miejsce dla pasażera jest mikroskopijne

- dziwna brzydka szczelina pod siedzeniem pasażera

- zupełnie nie pasuje mi ten świecący bak - powinien być w macie

 

Jakoś sa to wybitnie uwagi natury stylistycznej, nie może póki co być mowy o jakości czy dziadowskim wręcz wykonaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak ale za tą cene spodziewał bym się lepszej jakości

 

to nie są oszczędności, to filozofia budowy motocykla

 

 

:D

Edytowano przez arachnia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba by chyba zdefiniować słowo Jakość, bo rozumiem że krytyka wynika z niedopasowania elementów do standardu motocykla sugerowanego ceną, a nie z jakosci wykonania elementów bo obłazi farba...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po przejechaniu juś trochę km na Diavelu, wiem, że zawieszenie nie jest super kmfortowe na nasze drogi... Przydaje się możliwość przeniesienia ciężaru na sety i odciążenie siedzenia ;)

Tak sobie myślę, że na X-Diavelu tego się nie da praktycznie zrobić, więc każdą nierówność poczujesz na "kości ogonowej" i kręgosłupie.

Może na dobrych drogach to nie jest żaden problem, ale w nas trochę bym się tego obawiał.

No chyba, że zawieszenie w X-Diavelu będzie bardzo odmienne od Diavela.

Musimy poczekać by ktoś zaufany (nie sponsorowany dziennikarz...) się przejechał i powiedział jak jest w praktyce :mrgreen:

 

LWG

 

Chyba jeździmy na dwóch rożnych modelach, bo dla mnie Diavel to jeden z wygodniejszych moto.  Może warto zrobić serwis zawieszenia i odpowiednio je wyregulować lub dostosować do własnych wymogów.

O ile pamiętam to są 2 lub 3 rodzaje sprężyn do tylnego amorka które można zastosować do swojej wagi ciała. Na przodzie też jest dużo możliwości regulacji. Polecam Łukasza LTD34 który robi cuda w zawiasach.

 

Wracając do tematu. W 100% się "wyjątkową" zgodzę z Theodorem :wink:  .

Jakie to ma znaczenie  czy dany plastik odstaje czy nie. Xdiavel jak dużo innych motocykli to motocykle do zabawy czy też czerpania przyjemności. A nie motocykle do nawijania kilometrów które mają nas przenieś z punktu A do B i to bez awaryjnie.

To trochę jak z autami ile jest marek super -aut których  wnętrza są poniżej jakości Skody Super czy innego trapeza z rodziny VW. O komforcie jazdy (czy wyposażeniu) nie ma co wspominać.

Czy tam ktoś przychodzi mierzyć szpary w elementach których spasowanie zależy od dnia tygodnia pracownika fabryki. Nie - tylko klienci cierpliwie ustawiają się w kolejce aby zakupić wymarzony model często za cenę horrendalne.

Nastopna sprawa które marki moto mają taką wysoko jakoś wykonania. Może nudne BMW - flagowy nowy model GS w którym w mojej testówce którą mi użyczoną na kilka dni były same nieporozumienia. A to odpad dżingel od kierunków które na koniec przestały funkcjonować - podobną częsty przypadek w tym modelu, a to problemy ze skrzynią - też podobno popularna choroba u tego pacjenta itd, itd nazbierało się tego trochę.   Czy inne marki w których plastik fantastki z butelek PET został dopracowany do perfekcji w połączeniu z nudną stylizacją. Jak by wszystko było pragmatyczne i idealne to był by to motocykl jakich jest pełno na rynku. Tani, wygodny, bezawaryjny i najważniejsze nijaki.

xDiavel to motocykl który się widzi w salonie i albo się mówi - "muszę go mięć" , albo "jakiś taki dziwny, niewygodny itd".

Edytowano przez miki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KGr    1

Nijak sie nie rozumiemy.

 

Że motocykl za 100tyś zł powinien mieć dopracowane klamki? Nawet najbardziej wydumane akcesoryjne klamki kosztują promile tej ceny motocykla.

To że jest baza dla ludzi chcących wydać kasę i zyndywidualizować go sobie to cecha, a nie wada ani zaleta.

Nikt nie kupi XDiavela bo jest fabrycznie dobrze wyposażony pod względem pierdół. Bo nie o to w tym chodzi.

To samo z wygodą, nie jest wada że jest niewygodny bo nie jest ku temu budowany. To nie multistrada.

Do XDiavela nie można podchodzić z pragmatyzmem, bo sam taki pomysł jest już niezrozumieniem koncepcji takiego modelu.

 

Trochę jak krytykowanie super sportowego samochodu że nie wchodzi rodzina z psem i nie da się lodówki przewieźć a do tego duzo pali.

 

Nie każdy jest odbiorcą XDiavela i nie każdy uważam w ogóle rozumie sens takiego motocykla, ale fakt jest taki że nie można go oceniać patrzac przez pryzmat ekonomii, praktyczności itp.

Jak komus coś w takim motocyklu przeszkadza w kontekście wspomnianych argumentów to znaczy że nie jest potencjalnym klientem na X.

 

Trochę jak z Shelby GT500, co z tego że się fatalnie prowadzi i cysterne trzeba targać za soba by 100km przejechać. Jak ktoś krytykuje taki samochód to znaczy że nie jemu jest pisany, a nie że to zły samochód. To samo z XDiavelem.

 

Z ust mi to wyjales ! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widze że dyskusja zrobiła się konkretna :) no to dobrze, czyli motocykl budzi emocje - a to był jego cel :)

 

Ja tak jak pisałem wyraziłem swoje zdanie, faktycznie jest to fajna baza do jakiś modyfikacji, ale cena według mnie powinna być poniżej diavela :)

 

Moje zdanie i tyle :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.