mart_ 5 Napisano Listopad 6, 2017 Zdradzisz tajemnice gdzie piaskowales i malowales silnik? Mysle o tym od jakiegos czasu ale wolabym sprawdzonych fachowcow, ktorzy rzetelnie ogarna temat. Moglbys tez podac koszt tej imprezy? Heyka Jasne, że mogę zdradzić ale nie mieszkam w Polsce i pewnie na nic Ci się to nie przyda. Co do samego piaskowania i malowania. Silnik był robiony "Soda Blasting". Nie wiem jak to u Nas się nazywa. Woda z dodatkiem jakiegoś ścierniwa (chyba)Nie wiem nie znam sie Sam silnik po tym zabiegu nie był już malowany, został "surowy" blok zabezpieczony jakimś prepartem antykorozyjnym.Wygląda to ok, nic się tym nie dzieje, a każdy i tak jak widział na żywo to myślał, że malowane.Plus też taki, że na pewno farba nie zacznie odłazić jak wcześniej Rama i sety tradycyjnie proszkowo... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Listopad 6, 2017 A jak to zabezpieczyli?? Przecież pierwszy deszcz ( kwaśny) , sól z drogi i się będzie utleniało aluminium. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
mart_ 5 Napisano Listopad 6, 2017 A jak to zabezpieczyli?? Przecież pierwszy deszcz ( kwaśny) , sól z drogi i się będzie utleniało aluminium. Ten gość używa do tego jakiegoś preparatu.Nie wiem jak to się nazywa, ale jakaś taka trochę oleista substancja. Dosyć długo śie to wchłaniało w aluminium, po paisakowaniu kolor był bardzo jasny.Z czasem jak ten preparat się wchłaniał, nie wiem czy to jakoś regauje z aluminium, ale kolor mocno ściemniał i powierzchnia nie była już tłusta. Zrobiłem od tego czasu jakieś 1000km. Normalnie myłem motocykl i nie zauważyłem jakiś różnic wizualnych, utleniające się aluminium etc.Brud śie nie wpija, normalnie wszystko elegancko schodzi. Sam jestem ciekawy jak to się będzie zachowywac z biegiem czasu.Sam dość sceptycznie do tego podchodziłem, ale Narazie jest ok. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
tremba 6 Napisano Listopad 6, 2017 Ciekawostka. Sodowanie rozumiem, ale ten preparat... Bede musial poszukac, jakos to musi pasywowac powierzchnie, normalnie bedzie sie utleniac jak Cinek zauwazyl. W kazdym razie skoro dziala to moze byc interesujace. Dzieki za info :-). Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
mart_ 5 Napisano Listopad 7, 2017 Zobaczymy co śie będzie z tym działo w przyszłości, jak zaczniesz śie utleniać to silnik z ramy i malujemy. Zrobiłem pare fotek i na dziś wygląda to tak Zrobione ok 1000km, słońce, deszcz, kilka myć. Jak widać do tej pory jest git Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
mart_ 5 Napisano Listopad 10, 2017 Ok idźmy dalej.Czekajc na wolny termin u znajomego mechanika, który miał pomóc mi ogarnąć ten cały "bałagan" musiałem cos zrobić z wahaczem bo po paisakowaniu był matowy i szorstki.Rozebrałem również, wyczyściłem i poskręcałem na nowych śrubach przednie zaciski.Musiałem go lekko spolerowac A taki syf tam był po zakupie motocykla.Bród wżarł się w aluminium dlatego też trzeba było to usuwać piaskwaniem. 1 Redjasper zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
faza 15 Napisano Listopad 11, 2017 Czapka z głowy przed każdym kto poświęca swój czas i pieniądze na przywracanie tych motocykli do świetności. Jest szansa na kolejne 15 lat :) Trzymam kciuki i czekam na zdjęcia. Bravo! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Arecki 9 Napisano Listopad 11, 2017 Zastąpiłeś śruby o podwyższonej wytrzymałości zwykłymi z nierdzewki, przekładasz wygląd nad bezpieczeństwo. Żeby się to nie zemściło Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
mart_ 5 Napisano Listopad 11, 2017 Czapka z głowy przed każdym kto poświęca swój czas i pieniądze na przywracanie tych motocykli do świetności. Jest szansa na kolejne 15 lat Trzymam kciuki i czekam na zdjęcia. Bravo! Dzięki za dobre słowo Zastąpiłeś śruby o podwyższonej wytrzymałości zwykłymi z nierdzewki, przekładasz wygląd nad bezpieczeństwo. Żeby się to nie zemściło O kurcze to nawet nie wiedziałem szczerze mówiąc, że to zwykłe śruby. Te do zacisków brałem z firmy, która między innymi zajmuje się renowacja zacisków hamulcowych w motocyklach , podałem im jaki model moto i przysłali takie, myślałem, że skoro się tym zajmują to wiedzą co robią. Natomiast śruby mocujące kupowałem z katalogu. Na diagramie występują normalnie jako część zamienna ...że są to zwykłe śruby wywnioskowałeś po oznaczeniach?Jakà więc specyfikacje musza mieć, kupię i wymienię. DziękiPzdr Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Arecki 9 Napisano Listopad 11, 2017 Widać oznaczenie A2-70 A2 oznacza skład chemiczny 70 - wytrzymalość na rozciąganie 700MPa Pospolita śruba z castoramy Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
mart_ 5 Napisano Listopad 11, 2017 Widać oznaczenie A2-70 A2 oznacza skład chemiczny 70 - wytrzymalość na rozciąganie 700MPa Pospolita śruba z castoramy No to ładna mina, nie pomysłem nawet żeby zwrócić na to uwagę, poza tym nic mi te oznaczenia nie mówiły (wcześniej)Przysłali, przykręciłem Co o tym myślisz? https://raceboltuk.com/product/ducati-748-916-996-998-94-03-ss-brembo-caliper-pinch-bolt-kit-2/ Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Arecki 9 Napisano Listopad 12, 2017 Nie ma tam zadnych danych, pozostaje wierzyc na slowo, ze sa OKPoza tym, sruby ocynkowane maja wieksza chropowatosc, dodatkowo tlenki cementuja gwint przez co sruba sie nie odkrecaSruby z nierdzewki maja dendencje do odkrecania sieSent from my iPhone using Tapatalk Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
harnas 1 Napisano Listopad 12, 2017 wymyślono kleje do połączeń gwintowanych:) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
mart_ 5 Napisano Grudzień 29, 2017 Coś ostatnio nie mam zbytnio czasu żeby dokończyć wątek ☹️ Kiedy udało śie uporać ze wszystkimi sprawami zapakaowałem do puszki wszystko co miałem w domu i zawiozłem do warsztatu znajomego mechanika Oczywiście przez ten okres kilku ładnych miesięcy części podróżowały to tu to tam. Ktoś coś czyścił, malował, rozkręcił i tak wszystko się pomieszało więc na początek trzba było to jakoś ogarnąć co z czym i dlaczego Dobierając kolor ramy chciałem aby był zbliżony jak najbardziej do oryginału. Kilka godzin przed monitorem i nie wiem jak to zrobiłem, ale wybrałem zupełnie inny kolor. Nie pasujący absolutnie do niczego. Więc rama ponownie do piaskowania i malowania. Efekt na szczęście już dużo lepszy. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
mart_ 5 Napisano Grudzień 29, 2017 Silnik dostał nowe paski oraz łożyska rolek i napinaczy Wymieniłem też większość śrub w obudowie silnika. W lagach został zmieniony olej, sprężyny mieściły się jeszcze w granicach normy więc zostały stare. Założyliśmy też nowe uszczelniacze i odświeżone zostały mocowania. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
mart_ 5 Napisano Grudzień 30, 2017 Ponieważ termin trochę naglił i pracę nabrały tempa nie było już czasu na dokumentowaniu wszystkich etapów. Tutaj silnik i wiązka już w ramie. Ciasno trochę był to upchać i brak fotek z przed na pewno nie pomógł nam aby wszystko dobrze za pierwszym razem poprowadzić. Przed montażem kolektorów nie obyło się bez spawania. Może nie "fabryka", ale siadło bez problemu 2 cinek78 i Fala zareagowały na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Redjasper 53 Napisano Grudzień 31, 2017 podziwiam :) 1 mart_ zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
mart_ 5 Napisano Styczeń 2, 2018 To już ostanie zdjęcie z przebiegu prac. Potem już nie wiele się działo, ot zwykłe przykręcanie pozostałych elementów Kilka miesięcy czekania, kilkadziesiąt godziny pracy oraz lżejszy o pewną kwotę udało śie dokończyć "projekt"Ponieważ był to mój pierwszy motocykl, który zdecydowałem się odnowić to nie spodziewałem, że pochłonie tak wiele czasu oraz środków finansowych.To co potrafiłem robiłem sam, rzeczy na których sie nie znałem oddałem w ręce fachowców. Poniżej lista przeprowadzonych prac oraz wymienionych cześći, o których jeszcze pamiętam - piaskowanie i malowanie ramy- odświeżenie obudowy silnika- piaskowanie i polerowanie wahacza - polerowanie wydechów oraz kolektorów - wymiana oleju w lagach oraz uszczelniaczy- nowe łożysko główki ramy - wymiana ośki oraz łożysk wahacza- nowe paski oraz łożyska rolek i napinaczy - sprawdzenie luzów zaworowych - nowe uszczelki dekielków zaworowych- nowe uszczelki kolektorów oraz uszczelki wydechów- wymiana swiec, oleju, filtra oraz filtra powietrza - nowe uszczelki air box'a- nowe łożyska koła tylnego- wymiana łańcucha - wymiana płynu hamulcowego oraz chłodzącego- odswieżenie przednich zacisków (czyszczenie, nowe sruby, odpowietrzniki) - nowa linka gazu oraz ssania - nowe klamki oraz ciężarki kierownicy- nowe węże chłodnicy - wymiana śrub w obudowie silnika, mocujacych tarcze hamulcowe oraz większośćskorodowanych śrub czy nakrętek w okół motocyklaTematu nie zamykam bo tak naprawdę to jeszcze jest sporo do zrobienia więc pewnie będą cos tu jeszcze wrzucał.Tak czy inaczej można powiedzieć, że pierwszy etap jest zakończony.Ogólnie dzięki wszystkim za pomoc, uwagi czy dobre słowo 1 WoKor zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach