Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

mart_

Monster s4 "zimowy refresh"

Polecane posty

Zdradzisz tajemnice gdzie piaskowales i malowales silnik? Mysle o tym od jakiegos czasu ale wolabym sprawdzonych fachowcow, ktorzy rzetelnie ogarna temat. Moglbys tez podac koszt tej imprezy?

 

 

Heyka

 

Jasne, że mogę zdradzić ale nie mieszkam w Polsce i pewnie na nic Ci się to nie przyda.

 

Co do samego piaskowania i malowania.

 

Silnik był robiony "Soda Blasting". Nie wiem jak to u Nas się nazywa. Woda z dodatkiem jakiegoś ścierniwa (chyba)

Nie wiem nie znam sie

 

Sam silnik po tym zabiegu nie był już malowany, został "surowy" blok zabezpieczony jakimś prepartem antykorozyjnym.

Wygląda to ok, nic się tym nie dzieje, a każdy i tak jak widział na żywo to myślał, że malowane.

Plus też taki, że na pewno farba nie zacznie odłazić jak wcześniej

 

Rama i sety tradycyjnie proszkowo...

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak to zabezpieczyli?? Przecież pierwszy deszcz ( kwaśny) , sól z drogi i się będzie utleniało aluminium. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A jak to zabezpieczyli?? Przecież pierwszy deszcz ( kwaśny) , sól z drogi i się będzie utleniało aluminium. 


Ten gość używa do tego jakiegoś preparatu.
Nie wiem jak to się nazywa, ale jakaś taka trochę oleista substancja.
Dosyć długo śie to wchłaniało w aluminium, po paisakowaniu kolor był bardzo jasny.
Z czasem jak ten preparat się wchłaniał, nie wiem czy to jakoś regauje z aluminium, ale kolor mocno ściemniał i powierzchnia nie była już tłusta.
Zrobiłem od tego czasu jakieś 1000km.
Normalnie myłem motocykl i nie zauważyłem jakiś różnic wizualnych, utleniające się aluminium etc.
Brud śie nie wpija, normalnie wszystko elegancko schodzi.
Sam jestem ciekawy jak to się będzie zachowywac z biegiem czasu.
Sam dość sceptycznie do tego podchodziłem, ale Narazie jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka. Sodowanie rozumiem, ale ten preparat... Bede musial poszukac, jakos to musi pasywowac powierzchnie, normalnie bedzie sie utleniac jak Cinek zauwazyl. W kazdym razie skoro dziala to moze byc interesujace. Dzieki za info :-).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy co śie będzie z tym działo w przyszłości, jak zaczniesz śie utleniać to silnik z ramy i malujemy.
Zrobiłem pare fotek i na dziś wygląda to tak

d35f9cf7ba34847a08b8d04c44840be0.jpg
dbc5c41d89f6d02d8f73c1f6b60c5cec.jpg2501b551b5923eb879dbd260fa806f41.jpg
0603a36f121096592d3b73b483b9a66e.jpg

Zrobione ok 1000km, słońce, deszcz, kilka myć. Jak widać do tej pory jest git

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok idźmy dalej.
Czekajc na wolny termin u znajomego mechanika, który miał pomóc mi ogarnąć ten cały "bałagan" musiałem cos zrobić z wahaczem bo po paisakowaniu był matowy i szorstki.
Rozebrałem również, wyczyściłem i poskręcałem na nowych śrubach przednie zaciski.

f191c0d3a0d7197cb697e32067df45aa.jpg

Musiałem go lekko spolerowac
91a1c974fd303e8efa42f084a1a2759b.jpg

A taki syf tam był po zakupie motocykla.
Bród wżarł się w aluminium dlatego też trzeba było to usuwać piaskwaniem.

2b7b67a6e73732017859627246ab65bb.jpg

e994884777fc58cc83052dd1b8522be1.jpg1163a9905c4af01e917901d09adcdff5.jpgb4a2e0ba268c156cd08721c1ea03a1d3.jpgcea1203e060ac3e83502da06803b2a7e.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czapka z głowy przed każdym kto poświęca swój czas i pieniądze na przywracanie tych motocykli do świetności.  Jest szansa na kolejne 15 lat :) Trzymam kciuki i czekam na zdjęcia. Bravo!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zastąpiłeś śruby o podwyższonej wytrzymałości zwykłymi z nierdzewki, przekładasz wygląd nad bezpieczeństwo. Żeby się to nie zemściło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czapka z głowy przed każdym kto poświęca swój czas i pieniądze na przywracanie tych motocykli do świetności.  Jest szansa na kolejne 15 lat Trzymam kciuki i czekam na zdjęcia. Bravo!

 

Dzięki za dobre słowo

 

 

Zastąpiłeś śruby o podwyższonej wytrzymałości zwykłymi z nierdzewki, przekładasz wygląd nad bezpieczeństwo. Żeby się to nie zemściło

 

O kurcze to nawet nie wiedziałem szczerze mówiąc, że to zwykłe śruby.

 

Te do zacisków brałem z firmy, która między innymi zajmuje się renowacja zacisków hamulcowych w motocyklach , podałem im jaki model moto i przysłali takie, myślałem, że skoro się tym zajmują to wiedzą co robią.

 

Natomiast śruby mocujące kupowałem z katalogu.

Na diagramie występują normalnie jako część zamienna

 

...że są to zwykłe śruby wywnioskowałeś po oznaczeniach?

Jakà więc specyfikacje musza mieć, kupię i wymienię.

 

Dzięki

Pzdr

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widać oznaczenie A2-70

A2 oznacza skład chemiczny 

70 - wytrzymalość na rozciąganie 700MPa

Pospolita śruba z castoramy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Widać oznaczenie A2-70

A2 oznacza skład chemiczny 

70 - wytrzymalość na rozciąganie 700MPa

Pospolita śruba z castoramy

 

 

No to ładna mina, nie pomysłem nawet żeby zwrócić na to uwagę, poza tym nic mi te oznaczenia nie mówiły (wcześniej)

Przysłali, przykręciłem

 

Co o tym myślisz?

 

https://raceboltuk.com/product/ducati-748-916-996-998-94-03-ss-brembo-caliper-pinch-bolt-kit-2/

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma tam zadnych danych, pozostaje wierzyc na slowo, ze sa OK
Poza tym, sruby ocynkowane maja wieksza chropowatosc, dodatkowo tlenki cementuja gwint przez co sruba sie nie odkreca
Sruby z nierdzewki maja dendencje do odkrecania sie


Sent from my iPhone using Tapatalk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś ostatnio nie mam zbytnio czasu żeby dokończyć wątek ☹️

 

Kiedy udało śie uporać ze wszystkimi sprawami zapakaowałem do puszki wszystko co miałem w domu i zawiozłem do warsztatu znajomego mechanika

925e98a3d89b65a4781bda5f6c02789b.jpg

 

Oczywiście przez ten okres kilku ładnych miesięcy części podróżowały to tu to tam. Ktoś coś czyścił, malował, rozkręcił i tak wszystko się pomieszało więc na początek trzba było to jakoś ogarnąć co z czym i dlaczego

1d272f2ac95db57bcd32fd98eb2e6426.jpg

 

Dobierając kolor ramy chciałem aby był zbliżony jak najbardziej do oryginału. Kilka godzin przed monitorem i nie wiem jak to zrobiłem, ale wybrałem zupełnie inny kolor.

Nie pasujący absolutnie do niczego.

 

126647ae065b962f535d85db76577f92.jpg

 

Więc rama ponownie do piaskowania i malowania. Efekt na szczęście już dużo lepszy.

 

cdd76c52a12005c705e93286de36537e.jpg

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik dostał nowe paski oraz łożyska rolek i napinaczy
883424cb00e3e511f4a727c28f8e3b23.jpg

Wymieniłem też większość śrub w obudowie silnika.

d57f36a616fa1f9562e9b172d3dbeedc.jpg
c14824c0e77ae27ae481968e508a5139.jpg

W lagach został zmieniony olej, sprężyny mieściły się jeszcze w granicach normy więc zostały stare. Założyliśmy też nowe uszczelniacze i odświeżone zostały mocowania.

ff0d17ad902cf484434fabedb7af3bba.jpg

518f6df1da2f2169d9cb51765548a6d5.jpg

b557ae1c21b7749467ca12a7cdeb3375.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ termin trochę naglił i pracę nabrały tempa nie było już czasu na dokumentowaniu wszystkich etapów.

 

Tutaj silnik i wiązka już w ramie.

Ciasno trochę był to upchać i brak fotek z przed na pewno nie pomógł nam aby wszystko dobrze za pierwszym razem poprowadzić.

 

cec9b6a22fe9d6a7a4eafdc798a2ff08.jpg

 

Przed montażem kolektorów nie obyło się bez spawania.

 

34d6de306b1a453c7c358a913802ee2e.jpg

 

e7693a28693b729b3b9643539da8680c.jpg

 

Może nie "fabryka", ale siadło bez problemu

 

ccfb763a3c22af8cd539ef0a9212a4f2.jpg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To już ostanie zdjęcie z przebiegu prac. Potem już nie wiele się działo, ot zwykłe przykręcanie pozostałych elementów

581d186c5ede130838041781b9dd2fa2.jpg

Kilka miesięcy czekania, kilkadziesiąt godziny pracy oraz lżejszy o pewną kwotę udało śie dokończyć "projekt"
Ponieważ był to mój pierwszy motocykl, który zdecydowałem się odnowić to nie spodziewałem, że pochłonie tak wiele czasu oraz środków finansowych.
To co potrafiłem robiłem sam, rzeczy na których sie nie znałem oddałem w ręce fachowców.


Poniżej lista przeprowadzonych prac oraz wymienionych cześći, o których jeszcze pamiętam


- piaskowanie i malowanie ramy
- odświeżenie obudowy silnika
- piaskowanie i polerowanie wahacza
- polerowanie wydechów oraz kolektorów
- wymiana oleju w lagach oraz uszczelniaczy
- nowe łożysko główki ramy
- wymiana ośki oraz łożysk wahacza
- nowe paski oraz łożyska rolek i napinaczy
- sprawdzenie luzów zaworowych
- nowe uszczelki dekielków zaworowych
- nowe uszczelki kolektorów oraz uszczelki wydechów
- wymiana swiec, oleju, filtra oraz filtra powietrza
- nowe uszczelki air box'a
- nowe łożyska koła tylnego
- wymiana łańcucha
- wymiana płynu hamulcowego oraz chłodzącego
- odswieżenie przednich zacisków (czyszczenie, nowe sruby, odpowietrzniki)
- nowa linka gazu oraz ssania
- nowe klamki oraz ciężarki kierownicy
- nowe węże chłodnicy
- wymiana śrub w obudowie silnika, mocujacych tarcze hamulcowe oraz większość
skorodowanych śrub czy nakrętek w okół motocykla


7c2b2a430945848bf7005d6d38b03a2d.jpg


Tematu nie zamykam bo tak naprawdę to jeszcze jest sporo do zrobienia więc pewnie będą cos tu jeszcze wrzucał.
Tak czy inaczej można powiedzieć, że pierwszy etap jest zakończony.
Ogólnie dzięki wszystkim za pomoc, uwagi czy dobre słowo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.