Seba103 0 Napisano Marzec 24, 2018 Witam, mam "mały" problem z odkręceniem koła tylnego w moim Diavelu. Czy ktoś może podpowiedzieć jaki jest rozmiar nasadki ? Prawy gwint ? Z góry Dziękuję Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Marzec 25, 2018 https://www.ebay.com/itm/Ducati-Multistrada-1200-Diavel-Panigale-Toolset-Chain-Front-Rear-Wheel-Headset/302651420487?hash=item46776e2f47:g:ndUAAOSwUKxYl7bJ&vxp=mtr Z tego co pamiętam 55 ( ?) Nasadkowe nie za bardzo zdają egzamin ( chyba, że takie specjalne ), bo nie dokładnie stykaja do nakrętki przez "podcięcie"...można uszkodzić lub zniszczyć, nakrętkę, potem pozostaje zakup nowej... Dodam , że do dokręcenia tejże należy używać klucza "dynamka" i odpowiedniej książki serwisowej, żeby wiedzieć z jaką siłą.... ale najlepiej udać się do najbliższego serwisu Ducati i nie dziadować, a dać zarobić chłopakom na Zus i bułkę z serem ;-), toz taka usługa droga nie jest... PEACE :-) Pozdro... 1 Asty zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Seba103 0 Napisano Marzec 25, 2018 Dzięki, do serwisu trochę daleko, a i na przyszłość dobrze mieć taki klucz pod ręką. Wątpię czy wulkanizatorzy po trasie by pomogli ;) Dynamkę mam. Z tego co doczytałem to 240Nm.Najpierw jednak trzeba odkręcić. Kupię jakąś porządną nasadkę i podejmę próbe ;)) Pozdro... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Marzec 25, 2018 Jak ma podcięty brzeg, to musisz obciąć jakąś porządną przecinarką do metalu, ale w taki sposób by nie rozhartować końcówki... trudna sztuka... poza tym te sklepowe nasadki nigdy nie są dokładne zawsze latają po nakrętce, sprawdzone, te z ebaya komponenty są dużo lepsze... Kiedyś kumplowi we Włoszech wulkanizator dokręcił kluczem pneumatykiem, Nikt w Polsce nie mógł potem odkręcić, tylko my z Rychem i śp. Janem dalim radę, zrobiliśmy 2-osobową "burzę mózgów"( śp. Jan był potrzebny tylko jako tzw. fizyczny) i się udało...hehe Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Seba103 0 Napisano Marzec 25, 2018 Znalazłem w larssonie coś takiego https://mike.larsson.pl/pl/category/21000000000/search/Ducati+nasadka/in/all/article/314568/ ale w praktyce to zobaczymy. Kupię nasadkę no i muszę jakiegoś fizycznego jeszcze zorganizować lub rurkę 2 metry. Hehe ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
miki 19 Napisano Marzec 25, 2018 Larsonie kiedyś kupowałem klucz nasadkowy do Diavela - jakieś grosze kosztował. Tyle razy było zmieniane ogumienie i jakoś nic się nie uszkodziło. Kilka razy się zapiekła więc trzeba było przy odkręcaniu używać przedłużki i podwójnej mocy - chociaż zawsze smarował mazidłem. Oczywiście przykręcane wg instrukcji kluczem dynamometryczny. Nakrętek jak nakrętka nie pieścił bym się zbyt nad nią - jedynie jest większa jak wszystko w Diavelu . Co do ewentualny przygód w czasie podroży. Zestaw naprawczy wystarczy w zupełności. A jak nie to i tak nie naprawisz opony. Druga sprawa gdzie w serwisie znajdziesz oponę do Diavela. Dlatego kupił bym nasadkę + zestaw naprawczy. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Waldi59 15 Napisano Listopad 15, 2021 Dnia 25.03.2018 o 11:06, Seba103 napisał: Znalazłem w larssonie coś takiego https://mike.larsson.pl/pl/category/21000000000/search/Ducati+nasadka/in/all/article/314568/ ale w praktyce to zobaczymy. Kupię nasadkę no i muszę jakiegoś fizycznego jeszcze zorganizować lub rurkę 2 metry. Hehe ;) I co nasadka zdała egzamin? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DARc 22 Napisano Listopad 16, 2021 Polecam https://www.amazon.pl/LAS6356-6356-gniazdo-udarowe-Ducati/dp/B0183SWUWQ/ref=sr_1_1?__mk_pl_PL=ÅMÅŽÕÑ&keywords=LASER+Tools+LAS6356+6356&qid=1637079508&sr=8-1 + udarowy klucz (ja używam akumulatorowy DeWalt - moment 950Nm!) Schodzi bez najmniejszych problemów. Ale nasadka musi być udarowa a nie "aluminiowa" czy nawet stalowa ale "zwykła". Cena duża, ale masz do obu kół i odkręcasz kluczem udarowym bez najmniejszego problemu (a Diavel ma zakręcone tylne koło momentem 230Nm więc jest co męczyć jak się próbuje ręcznie... zwłaszcza, że często serwisy zakręcają jeszcze mocniej niż 230Nm :( Miałem coś taniej z aluminium i po 2 odkręcaniach już wyrobiło się gniazdo klucza 1/2" a i "zęby" zaczęły się zaokrąglać. Klucz udarowy też mocno się przydaje przy innych nakrętkach w Diavelu gdzie bywają jeszcze większe momenty (np. 340Nm nakrętka na osi alternatora!! albo przy przednim napędzie łańcucha czy sprzęgle ~200Nm) LWG Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ducafil 10 Napisano Listopad 16, 2021 Mam dokładnie taki pod siedzeniem wrzucony, pasuje idealnie, ja jednak jeszcze go nie używałem, kupiłem na wszelki wypadek, mój mechanik połamał dwie sztuki innych zanim trafił na właściwą. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
zuper 12 Napisano Listopad 16, 2021 u majfrendów nabędziesz to samo zdecydowanie taniej MTS 1260s - tak właściwie to nigdzie nie mam daleko Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Listopad 17, 2021 (edytowany) To robi mega robotę. Bez haka cena 299 , na pełnym vacie.. Alu "koronka" nie niszczy śruby, a wkładka jest odporna na wszelkie Nm -y . Mała , lekka - idealna pod siedzenie. https://www.olx.pl/d/oferta/ducati-klucz-kola-3w1-1098-1199-multistrada-diavel-hak-CID5-IDMbShT.html#eaeece7be7 Edytowano Listopad 17, 2021 przez cinek78 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach