Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Sign in to follow this  
żuk

MotoGP 2019

Recommended Posts

Ależ się tasują. Pierwszy wyścig i takie zaskoczenie. Mocne Ducati na czele. Ale też ciśnie ostro Suzuki, największa dla mnie niespodzianka. Dovizioso na prowadzeniu, Miller też ze swoim Ducati początkowo w czołówce ale mała awaria i mocno w dół.

Ciekawy sezon się zapowiada.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyścig był mega, mnie zasmucił smutny po wyścigu Petrux, tak się zawiesił, jakby urwał mu się kontakt z rzeczywistością...

Za 3 tygodnie Argentyna, tam Hondy były mocne, będzie trudno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 teamy (Aprilia / Honda / KTM / Suzuki)  zlozyly protest przeciwko Ducati ze wzgledu na ich zdaniem nieregulaminowa aerodynamike GP19 - "tarcza" na przednim kole i spoiler pod wahaczem. Niby niezmienne i stale "aero body" dotyczy owiewki glownej i blotnika, wiec elementy Ducati sa w innych obszarach, ale zobaczymy...  Wstepnie protest oddalony, ale powyzsze ekipy zlozyly odwolanie. Decyzja ma byc przed Argentyna....

Forza Ducati, w koncu czas na "MISSION WINNOW" ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie się wydaje, że wszelkie tego typu zabiegi powinny być zgłaszane grubo przed weekendem wyścigowym. Czy są? Wiadomo, że już wcześniej sędziowie mieli się przyjrzeć elementom stosowanym przez Ducati, ale potrzebny był oficjalny protest. Jeżeli ta informacja jest prawdziwa to na moje oko to kpina. Sport, którym decydują setne sekundy nie może się kierować tego typu wytycznymi. Są wątpliwości badamy temat przed a nie „nie możemy nic zrobić dopóki nikt się nie upomni”.
Pomijając; mamy ładny przedsmak tego co będzie dalej. Osobiście wydaje mnie się, że nieprzewidywalne są pozycje 2. i 3. Niestety nie wierzę, by ktoś był w stanie zagrozić Marquezowi na 1. A szkoda... Ducati jest mocne ale na mecie wczorajszego wyścigu ewidentnie było widać jak M93 schował się w tunelu 04. Gdyby meta była 30m dalej myślę, że podium inaczej by wyglądało.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co by było gdyby - to gdybanie - wygrał Dovi - M93 miał 22 okrążenia by wygrać a tego nie zrobił.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano. Oby tylko legalność rozwiązania Ducati została potwierdzona przy okazji  rozpatrywania protestu.  

Raz, że punkty, a dwa zawsze lepiej jak w trakcie sezonu konkurencja musi nadrabiać zaległości we wdrażaniu innowacyjnych patentów, a nie odwrotnie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, klekot999 napisał:

Wyścig był mega, mnie zasmucił smutny po wyścigu Petrux, tak się zawiesił, jakby urwał mu się kontakt z rzeczywistością...

Za 3 tygodnie Argentyna, tam Hondy były mocne, będzie trudno...

Taaak Danilo wyglądał jakby zawiódł w decydującym o mistrzostwie momencie... a przecież ten sezon może być na prawdę dobry w jego wykonaniu. Patrząc na to jak się prezentował, testy przed sezonem i przez te kilka dni w Katarze - jest nadzieja że namiesza trochę w czołówce

Share this post


Link to post
Share on other sites

a tak z innej beczki - kiedyś można było pooglądać i poczytać na temat budowy i parametrów motocykli GP szczególnie ciekawe były dla mnie GP500 i potem pierwsze czterosuwy.

Dzisiaj nigdzie nie umie znaleźć żadnych rzetelnych danych nawet w jakie systemy elektroniczne (pomijam wtrysk,zapłon..) wyposażone są obecne maszyny Moto GP. Niestety te same problemy widzę w mojej obecnej wiedzy w MŚ SB. Kiedyś żadna tajemnica jak działał wtrysk wody do układu wydechowego w motocyklu Doohana, ażeby modelować zjawiska falowe, a dzisiaj nawet nie wiem ile koni mają obecne maszyny GP, SB...   Źle mi się to ogląda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikt nie chce zdradzać konkurencji danych motocykli jest to na wagę wygranej nadal wszelkie klasy wyścigów motocykli w mistrzostwach świata ogląda się świetnie a już moto3 znakomicie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamieszania wokół Ducati ciąg dalszy. Inżynierowie F1 podważają nawet słuszność stosowania tego typu rozwiązań (spojler przy wahaczu). 

Słabiutko, że na takim poziomie zaawansowania motocykli i w ogóle stosowanego sprzętu przepisy są tak niedoprecyzowane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz glowna rozgrywka toczy sie w ramach udowodnienia, czy ten spojlerek generuje 'downforce' - co jest niby zakazane, czy tez jak twierdzi Ducati sluzy jedynie chlodzeniu opony i oslanianiu jej od wody /zanieczyszczen. Gigi broni sie przed badaniami w tunelu aero, twierdzac, ze juz dane z telemetrii moga pokazac, ze opona w tym rozwiazaniu jest chlodniejsza, z tym ze to nie przeczy, ze byc moze dzieki generowanej lepszej przyczepnosci opona mniej sie slizga i stad jej nizsza temperatura...

Zaczely sie gierki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punkty za Katar przyznane, można czekać z niecierpliwością na dzisiejszy wyścig w Argentynie...co też będzie się działo... ja mam nadzieję, że z mocnej strony pokaże się Miller...gryziemy paluchy hehehehe ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i po zawodach... Marqez kosmita, poza konkurencją, szkoda , że Dovi dał sie wyciulać gajowi (  :-/ ), a za ich plecami działo się oj działo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marquez rzeczywiscie we wlasnej lidze, Ducati slabo w szybkich zakretach, tu Suzuki i Ymaha mialy wiecej do powiedzenia...

Liczmy na tory z lepsza charakterystyka dla Ducati. Choc plan Dovi wypelnil - czyli podium.

Lorek bez walki, moze w srodku sezonu sie wjezdzi w Honde.

Share this post


Link to post
Share on other sites
No i po zawodach... Marqez kosmita, poza konkurencją, szkoda , że Dovi dał sie wyciulać gajowi (  :-/ ), a za ich plecami działo się oj działo...

No nie zgodzę się z tym Od startu widać było, że #46 jest mocno konkurencyjny i będzie wysoko. Natomiast #04 bez argumentów żeby solidnie odjechać. Valentino jako jedyny na pośrednim tyle i wydaje się, że strzelił w 10. Osobiście cieszę się, że wrócił do czołowej stawki.
Moto3 i Moto2: miazga. Dobrze się też to ogląda.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytałem jakiś czas temu ciekawy wywiad (nie pamiętam z kim) ale gościu powiedział że różnica pomiędzy Marquezem a Dovim jest taka że ten pierwszy potrafi wygrać wyścig nawet jeżeli nie wszystko mu "gra" w 100% (tor,opony,ustawienia motocykla), natomiast żeby wygrał Dovi wszystko musi mieć zgrane na 100%. Taka jest różnica pomiędzy Mistrzem i Dovim i tu niestety muszę się zgodzić z tą tezą...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i po kwalifikacjach w Teksasie (USA)... fabryczne Ducati słabo, Petrux dopiero 9, a Dovi aż 13... honoru będzie bronił Miller, który stanie na 4 polu startowym...

Edited by klekot999

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takich jaj, nikt się nie spodziewał, Cal, gleba potem Marqez,  i koniec końców:

1-Rins- Suzuki

2-  Rossi -Yamaha

3- Miller Ducati

4- Dovi Ducati

W klasyfikacji ogólnej nadal prowadzi Dovi.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prowadzi ale jak długo ?

Kibicuje mu odkąd wsiadł na ducati i co i ciagle vice .

Mam już wrażenie ze on tylko o vice walczy.

Obym się mylił.

Ducati potrzebuje MM93 w swoich szeregach i pozamiata wszystko :-) ( ale to marzenia )

Ducati ma bardzo dobry jak nie najlepszy sprzęt w stawce ale ten Petrux to jakaś pomyłka. Długo miejsca nie zagrzeje w ekipie.

powinni wziasc Millera albo Bautiego prędzej były by dobre wyniki .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest, jeszcze problem innego rodzaju... MM może sobie pozwolić na wycieczki w zielone ( oczywiście w ramach przepisów), a zawodnicy Ducati już średnio...

Po prostu- nie te budżety...

Możne zresztą ktoś GiGi podpowie, żeby dali chłopakom po Pani V4R - ale z mocno obniżoną masą - zawsze tańszy sprzęt- do treningów poza tymi oficjalnymi - i niech je tłuką ile wlezie... może to jest jakieś wyjście ?

Jak mi się uda, będę oglądać w świąteczny weekend BSB Superbike - ciekawe co tam sie będzie dziać...2 zespoły jeżdżą na Pani V4R

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaryzykuję stwierdzenie, że MM93 nie byłby taki kozak jakby go posadzili na inny motocykl. W królewskiej miał/ma do czynienia tylko z Hondą. Nie umniejszając absolutnie jego talentu wydaje mnie się, że na Ducati tak żwawy by nie był. Kwestia rozwinięcia maszyny, budżetu i współpracy z zespołem. Poza marką Ducati, skład Mission Winnow do mnie nie przemawia totalnie, nie przepadam ani za Dovizioso ani za Petruccim. Za to ciekawostką byłaby dla mnie w tym teamie obecność Crutchlowa. Tego gościa cenię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.