herni 9 Napisano Luty 5, 2020 Witam,Czy ktoś z was orientuje się jaka nasadka będzie pasować do nakrętki tylnego i przedniego koła w Multistrada 1000DS? Jaki rozmiar nasadek? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Mitzek 3 Napisano Luty 6, 2020 Tylne kolo 46mm, zebatka tylna 41mm, nakretka przod 28mm. Jestem na etapie dorabiania klucza z blachy 6mm, z otworami pod te 3 nakretki, cos jak na zdjeciu. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
herni 9 Napisano Luty 6, 2020 jak by co yo sie pisze na jeden taki klucz Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
PiotrHuć 3 Napisano Luty 10, 2020 a nie lepiej kupiś dwie nasadki za kilkadziesiąt złoty i dokręcić zgodnie ze sztuką niż poźniej koła szukać w rowie??? ps. zwykła tania nasadka z Honitona, Yato nawet śladu na nakrętce nie zostawi. dziwny ten świat... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Mitzek 3 Napisano Luty 11, 2020 (edytowany) 1. ten klucz mialby sluzyc awaryjnemu odkrecaniu kola gdzies tam w Rumunii, a proponowane przez Ciebie 2 nasadki wymagaja jeszcze dosc poteznej pokretki, 2. nakretka tylnego kola ma w MTS ok. 7mm glebokosci, jak na nia zalozysz nasadke (ok.70mm wysokosci) i jeszcze pokretke, plaszczyzna odkrecania znaczaco odsunie sie od plaszczyzny nakretki, czyli jednoczesnie szansa, ze nasadka sie "obsliznie" mocno rosnie. 3. w mojej wersji klucza jest przewidziane miejsce na kwadrat 1/2" pod koncowke klucza dynamo, co przy dodatkowym (garazowym) zastosowaniu pozwoli nawet tym kluczem dokrecic kolo odpowiednim momentem. Edytowano Luty 11, 2020 przez Mitzek Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
PiotrHuć 3 Napisano Luty 11, 2020 Zrób jak uważasz - ja mam całkiem inne zdanie choć mam te same nakrętki, sprawne narzędzia nakrętek nie niszczą (a jak się dalej boisz to sobie stocz w tokarce początek nasadki) Moim zdaniem żyjemy w 2020roku i od 1989 upłyneło już ponad 30 lat, ba już od 20 lat żyjemy w XXI wieku itd. Pozdrawiam Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
herni 9 Napisano Luty 18, 2020 Jaką nasadkę i gdzie ja nabyć .Jak nie dostane to będzie trzeba stoczyć zwykłą nasadkę. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
zbys 0 Napisano Luty 18, 2020 Najprawdopodobniej w tym tygodniu będę miał klucze takie jak na zdjęciu w drugim poście z nierdzewnej 8mm.. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Mitzek 3 Napisano Luty 18, 2020 Ile taki klucz z nierdzewki (jaka konkretnie stał? 1.4301?) sobie cenisz? Myślę, że warto tam dorobić otwór pod kwadrat 1/2", tak żeby i klucz dynamo można włożyć. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
zbys 0 Napisano Luty 19, 2020 Klucz prototyp, długość całkowita 65cm, więc będzie dobrze dokręcać Po konsultacji będzie robiony z harddoxu 8 lub 10mm Koszt około 100zł z wysyłką odbiór osobisty około 80zl. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Arecki 9 Napisano Luty 19, 2020 fajny, szczegolnie poreczny gdzies tam na trasie w Rumuni... nie zapomnijcie na nowo wynaleźć koło 1 Asty zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
zbys 0 Napisano Luty 19, 2020 Ja akurat dorabiam żeby mieć w garażu pod ręką, bez szukania nasadek, choć nasadki też mam.. Te 65 cm niby dużo ale przynajmniej wiesz że dokreciłes .... A i do Rumunii też można zabrać bo waży mniej niż nasadki i grzechotka ...... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Arecki 9 Napisano Luty 19, 2020 (edytowany) Ja mam nasadki i klucz dynamometryczny, ustawiam na skali podana w manualu wartosc i dopiero wtedy wiem, ze dokrecilem Tym kluczem ze zdjecia nigdy sie nie dowiesz czy dokreciles A do Rumunii zabralbym sama nasadke, pokretlo 1/2" znalazlbym u wulkanizatora lub w pierwszym lepszym zakladzie mechanicznym Edytowano Luty 19, 2020 przez Arecki 1 Asty zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
zbys 0 Napisano Luty 19, 2020 Czy ja wiem.... To w Rumunii też będziesz potrzebował klucz dynamometryczny żeby wiedzieć że dokreciłes.... Ja tylnie koło sprawdzam po każdym dniu na torze pomimo dokręcania tak jak manual mówi.. choć wiem że się nie odkręci bo zabezpieczone zawleczką ... Nie wiem co kolega ma do kluczy tego typu...ja twierdzę że nie jest to złe, wystarczy raz tym kluczem sprawdzić jak mocno jest dokręcona nakrętka i już ma się czucie jak mocno trzeba dokręcać +-te 15nm.. Ja nikogo nie namawiam kolega w pracy dorobi mi 3-szt jak ktoś będzie chciał to sprzedam, jak nie to będę miał fajne klucze na ścianie w garażu... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Asty 34 Napisano Luty 20, 2020 Bez urazy, ale swego czasu zakupiłem nakładkę do tylnego koła MTS 1200S w Larssonie i ani razu jej nie użyłem-masywna, ciężka, więc odsprzedałem koledze z forum ze stratą-zapłaciłem ponad 100 zł a odsprzedałem za 70,00 zł i zakupiłem u Cinek78 coś, co mieści mi się pod siedzeniem i ogarnia zarówno tylne, jak i przednie koło, ale kto co lubi, jednak wybacz-klucz o wymiarach 65 cm mało średnio a nawet wręcz kiepsko nadaje się na wyjazdy gdziekolwiek, to już lepiej tą nasadkę Larssona było by wozić, niemniej wolę coś takiego : https://allegro.pl/oferta/ducati-klucz-kola-2w1-1098-1199-multistrada-diavel-8515627616 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Luty 20, 2020 Ale Asty, kolega już do mnie pisał. Niestety nie do ogarnięcia jest 2w1 dla tej kombinacji nakrętek ( czyli nikt nie produkuje). A odnośnie postów Pana zbyś: Wiesz, byłem w Rumuni, i ... nie miałem przy sobie klucza. Myślałem że już <font color='red'>[desmo]</font> , umarł i tak dalej. Ale Rumuni to niesamowicie pomysłowy naród. Wymyślili , że skoro nie można odkręcić śruby koła to zdemontują oponę ... bez demontażu koła!!! Tak - autentyk!. Cwany człowiek łyżkami, na moto zdemontował mi oponę , naprawił mi ją i zamontował. Wiem , że nie wyważył, że to jest możliwe tylko dla monowahaczu, itp. , ale uratował mnie od 3-4 dniowego postoju w jakimś tam wygwizdowu. Także "szczypanie" Areckiego nie ma większego sensu , bo chłop ma rację. Zabrać tylko wielokąt pod siedzenie dla tej nietypowej nakrętki i tyle. Czy tam będzie wejście 1/2, 3/4, czy też napotkany wulkanizator będzie miał klucz dynamometryczny, w takich sytuacjach ma drugorzędne znaczenie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
zbys 0 Napisano Luty 20, 2020 (edytowany) Cinek78, tak zgadzam się z tym co napisałeś w 100% To "szczypanie", odnosiło się tylko i i wyłącznie do stwierdzenia że bez klucza dynamometrycznego nie wiadomo czy koło jest dokręcone... Tak że z mojej strony już chyba wszystko w temacie, jak ktoś by chciał taki klucz to zapraszam mam jeszcze dwie sztuki... Pozdrawiam. Edytowano Luty 20, 2020 przez zbys Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
herni 9 Napisano Luty 21, 2020 Więc olałem te drogie i niedostępne klucze za 500 600 zł kupiłem więc nasadkę 46mm i została skrócona o 2 3cm i w tej chwili jest dużo lżejsza i mniejsza. Nasadka kosztowała 15 zł to samo zrobię z nietypową i też dosyć drogą nasadką 28 mm Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
PiotrHuć 3 Napisano Luty 24, 2020 Z mojego doświadczenia wiem że pokrętło jakiekolwiek pożyczysz na całym świecie a zwłaszcza w krajach według nas uznanych jako zacofane u każdego kierowcy rozlatującej się ciężarówki, traktorzysty/rolnika, operatora koparki itp. oni też zwykle mają mocno dokręcone koła czy inne podzespoły i muszą sobie jakoś samodzielnie radzić. Kiedyś takie realia były i u nas w Polsce.. Pozdrawiam ps. koła zewnętrzne bliźniaków tylnej osi w wielu samochodach ciężarowych dokręca się często w przedziale 400-700Nm... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach