Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

herni

Klucz /nasadka do kół MTS 1000DS

Polecane posty

Witam,Czy ktoś z was orientuje się jaka nasadka będzie pasować do nakrętki tylnego i przedniego koła w Multistrada 1000DS? Jaki rozmiar nasadek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylne kolo 46mm, zebatka tylna 41mm, nakretka przod 28mm.

Jestem na etapie dorabiania klucza z blachy 6mm, z otworami pod te 3 nakretki, cos jak na zdjeciu. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

klucz_41_46_tylne-kolo.jpg

klucz_41_46_tylne-kolo_2.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak by co yo sie pisze na jeden taki klucz

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej kupiś dwie nasadki za kilkadziesiąt złoty i dokręcić zgodnie ze sztuką niż poźniej koła szukać w rowie???

ps. zwykła tania nasadka z Honitona, Yato nawet śladu na nakrętce nie zostawi. dziwny ten świat...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1. ten klucz mialby sluzyc awaryjnemu odkrecaniu kola gdzies tam w Rumunii, a proponowane przez Ciebie 2 nasadki wymagaja jeszcze dosc poteznej pokretki,

2. nakretka tylnego kola ma w MTS ok. 7mm glebokosci, jak na nia zalozysz nasadke (ok.70mm wysokosci) i jeszcze pokretke, plaszczyzna odkrecania znaczaco odsunie sie od plaszczyzny nakretki, czyli jednoczesnie szansa, ze nasadka sie "obsliznie" mocno rosnie.

3. w mojej wersji klucza jest przewidziane miejsce na kwadrat 1/2" pod koncowke klucza dynamo, co przy dodatkowym (garazowym) zastosowaniu pozwoli nawet tym kluczem dokrecic kolo odpowiednim momentem.

duc_tyl_7mm.jpg

Edytowano przez Mitzek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrób jak uważasz - ja mam całkiem inne zdanie choć mam te same nakrętki, sprawne narzędzia nakrętek nie niszczą (a jak się dalej boisz to sobie stocz w tokarce początek nasadki) Moim zdaniem żyjemy w 2020roku i od 1989 upłyneło już ponad 30 lat, ba już od 20 lat żyjemy w XXI wieku itd.

Pozdrawiam

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaką nasadkę i gdzie ja nabyć .Jak nie dostane to będzie trzeba stoczyć zwykłą nasadkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniej w tym tygodniu będę miał klucze takie jak na zdjęciu w drugim poście z nierdzewnej 8mm..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ile taki klucz z nierdzewki (jaka konkretnie stał? 1.4301?) sobie cenisz?

Myślę, że warto tam dorobić otwór pod kwadrat 1/2", tak żeby i klucz dynamo można włożyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Klucz prototyp, długość całkowita 65cm, więc będzie dobrze dokręcać 

Po konsultacji będzie robiony z harddoxu 8 lub 10mm 

Koszt około 100zł z wysyłką odbiór osobisty około 80zl.

IMG_20200219_091719.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

fajny, szczegolnie poreczny gdzies tam na trasie w Rumuni...

nie zapomnijcie na nowo wynaleźć koło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat dorabiam żeby mieć w garażu pod ręką, bez szukania nasadek, choć nasadki też mam..

Te 65 cm  niby dużo ale przynajmniej wiesz że dokreciłes .... A i do Rumunii też można zabrać bo waży mniej niż nasadki i grzechotka ...... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nasadki i klucz dynamometryczny, ustawiam na skali podana w manualu wartosc i dopiero wtedy wiem, ze dokrecilem

Tym kluczem ze zdjecia nigdy sie nie dowiesz czy dokreciles

A do Rumunii zabralbym sama nasadke, pokretlo 1/2" znalazlbym u wulkanizatora lub w pierwszym lepszym zakladzie mechanicznym

Edytowano przez Arecki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem.... To w Rumunii też będziesz potrzebował klucz dynamometryczny żeby wiedzieć że dokreciłes....

Ja tylnie koło sprawdzam po każdym dniu na torze pomimo dokręcania tak jak manual mówi.. choć wiem że się nie odkręci bo zabezpieczone zawleczką ...

Nie wiem co kolega ma do kluczy tego typu...ja twierdzę że nie jest to złe, wystarczy raz tym kluczem sprawdzić jak mocno jest dokręcona nakrętka i już ma się czucie jak mocno trzeba dokręcać +-te 15nm..

Ja nikogo nie namawiam kolega w pracy dorobi mi 3-szt jak ktoś będzie chciał to sprzedam, jak nie to będę miał fajne klucze na ścianie w garażu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bez urazy, ale swego czasu zakupiłem nakładkę do tylnego koła MTS 1200S w Larssonie i ani razu jej nie użyłem-masywna, ciężka, więc odsprzedałem koledze z forum ze stratą-zapłaciłem ponad 100 zł a odsprzedałem za 70,00 zł i zakupiłem u Cinek78 coś, co mieści mi się pod siedzeniem i ogarnia zarówno tylne, jak i przednie koło, ale kto co lubi, jednak wybacz-klucz o wymiarach 65 cm mało średnio a nawet wręcz kiepsko nadaje się na wyjazdy gdziekolwiek, to już lepiej tą nasadkę Larssona było by wozić, niemniej wolę coś takiego : https://allegro.pl/oferta/ducati-klucz-kola-2w1-1098-1199-multistrada-diavel-8515627616

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale Asty, kolega już do mnie pisał. Niestety nie do ogarnięcia jest 2w1 dla tej kombinacji nakrętek ( czyli nikt nie produkuje).

A odnośnie postów Pana zbyś: 

Wiesz, byłem w Rumuni, i ... nie miałem przy sobie klucza. Myślałem że już <font color='red'>[desmo]</font> , umarł i tak dalej. Ale Rumuni to niesamowicie pomysłowy naród. Wymyślili , że skoro nie można odkręcić śruby koła to zdemontują oponę ... bez demontażu koła!!! Tak - autentyk!. Cwany człowiek łyżkami, na moto zdemontował mi oponę , naprawił mi ją i zamontował. Wiem , że nie wyważył, że to jest możliwe tylko dla monowahaczu, itp. , ale uratował mnie od 3-4 dniowego postoju w jakimś tam wygwizdowu. 

Także "szczypanie" Areckiego nie ma większego sensu , bo chłop ma rację. Zabrać tylko wielokąt pod siedzenie dla tej nietypowej nakrętki i tyle. Czy tam będzie wejście 1/2, 3/4, czy też napotkany wulkanizator będzie miał klucz dynamometryczny, w takich sytuacjach ma drugorzędne znaczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cinek78, tak zgadzam się z tym co napisałeś w 100%

To "szczypanie", odnosiło się tylko i i wyłącznie do stwierdzenia że bez klucza dynamometrycznego nie wiadomo czy koło jest dokręcone...

Tak że z mojej strony już chyba wszystko w temacie, jak ktoś by chciał taki klucz to zapraszam mam jeszcze dwie sztuki...

Pozdrawiam.

 

 

Edytowano przez zbys

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Więc olałem te drogie i niedostępne klucze za 500 600 zł kupiłem więc nasadkę 46mm i została skrócona o 2  3cm i w tej chwili jest dużo  lżejsza i mniejsza. Nasadka kosztowała 15 zł to samo zrobię z nietypową i też dosyć drogą nasadką 28 mm

IMG_20200221_095311.jpg

IMG_20200221_095314.jpg

IMG_20200221_095324_1.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia wiem że pokrętło jakiekolwiek pożyczysz na całym świecie a zwłaszcza w krajach według nas uznanych jako zacofane u każdego kierowcy rozlatującej się ciężarówki, traktorzysty/rolnika, operatora koparki itp. oni też zwykle mają mocno dokręcone koła czy inne podzespoły i muszą sobie jakoś samodzielnie radzić. Kiedyś takie realia były i u nas w Polsce..

Pozdrawiam

ps. koła zewnętrzne bliźniaków tylnej osi w wielu samochodach ciężarowych dokręca się często w przedziale 400-700Nm...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.