Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Sign in to follow this  
gizzy

Nowa MTS V4

Recommended Posts

Szanowni, ...a jak Wasze wrażenia z prezentacji nowej MTS V4? Kto podpięty pod Bolonię, to ostatnio był zasypywany mailami itp itd. Są już pierwsze zachwyty dziennikarzy i filmiki prezentacyjne:

 

https://swiatmotocykli.pl/motocykle/mocniejsze-jeszcze-bardziej-wszechstronne-i-inteligentne-nowe-ducati-multistrada-v4-na-rok-2021/

 

https://www.motocykl-online.pl/newsy/Multistrada-V4-z-radarem-adaptacyjnym-Rusza-produkcja-nowego-modelu,14569,1

 

 

Czy to faktycznie będzie taki kamień milowy, jak pierwsze MTS 1200 ?

 

Czy odejście od desmo to taka sama historyczna zmiana, jak swego czasu porzuceniem sucholców na rzecz sprzęgła w oleju?

 

...no i pytanie do Presidente: Czy w związku z "rewolucyjnym" porzuceniem desmo, planowana jest zmiana nazwy z Desmo Maniax DOC na inną/jaką ;).

 

Wysłane z pośrodku niczego

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, gizzy napisał:

Czy odejście od desmo to taka sama historyczna zmiana, jak swego czasu porzuceniem sucholców na rzecz sprzęgła w oleju?
 

 

 

nooo, myślę, że tak. Ale pewnie zyska wielu klientów, którzy obawiali się desmo rozrządu. Obstawiam, że sprzedaż skoczy ostro, i przejmie wielu klientów konkurencji. Wizualnie na razie mi się nie podoba, ostatnie wcielenie uważam za ładniejsze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nooo, myślę, że tak. Ale pewnie zyska wielu klientów, którzy obawiali się desmo rozrządu. Obstawiam, że sprzedaż skoczy ostro, i przejmie wielu klientów konkurencji. Wizualnie na razie mi się nie podoba, ostatnie wcielenie uważam za ładniejsze.
Też ostatnie wcielenia od od '15 uważam za ładniejsze, a V4 z profilu kojarzy mi się z Hondą. LEDy w listwach bardziej mi się podobają w V4. Super pomysł z powrotem do schowka w okolicy baku.

...ale:
1. brak desmo - motocykle niedesmo produkują wszyscy inni producenci,
2. brak monowahacza - motocykle bez monowahaczy produkuje większość innych producentów,
3. brak kratownicy - :mur...
skutecznie zabija innowacyjność, wyjątkowość, nie boję się powiedzieć, że elitarność marki i przysłania wszelkie plusy użytkowe. Nawet moja Bella Bianca nie wie, że właśnie V4 zafundowała jej u mnie dożywocie ;)



Wysłane z pośrodku niczego

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, gizzy napisał:


skutecznie zabija innowacyjność, wyjątkowość, nie boję się powiedzieć, że elitarność marki

Przyznam, że miałem taką samą myśl. Stelaż zadupka zrobili a'la kratownica, na pocieszenie malkontentom, ale mam takie samo zdanie, że motocykl już się nie wyróżnia. Dotychczas multistrady można było z daleka zobaczyć, wyróżniały się na tle innych motocykli. A to wygląda jak benelli zmixowane z hondą i yamahą. Nie podoba mi się... co nie zmienia faktu, że chcialbym taką.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem tak jechałem wczoraj na V4 i powiem jedno – petarda.

Ale zacznijmy od początku przez lata jeździłem na SV650 rok temu przesiadłem się na VFR 800 – to bardzo dobre moto, ale przez nie zrozumiałem, że kocham V2 a nie V4. V4 jest zbyt grzeczne, za bardzo „śmierdzi” rzędówką. Zawsze miałem problem z R4 – nie lubię tej charakterystyki – rozumiem, że sprawdza się w sporcie, ale jak lubię jak trzęsie.

Ostatnio pojeździłem też trochę nowym GSem Adventure (kumpel odebrał w lipcu z salonu) i zrozumiałem że Multistrada to moja jedyna opcja. Chciałem koniecznie V2, pierwotnie 1200 a później 1260, ale w salonie ich już nie ma, więc przejechać się nim trudno (jeszcze mi się nie udało) – ale tak się stało, że akurat byłem obok salonu Ducati, więc chciałem się chociaż przymierzyć i okazało się, że mogę się przejechać 950 i V4 – obie w wersji S.

No więc pojechałem – wpierw 950 – bardzo fajne moto  - bardzo rozsądne – ale trochę bez fajerwerków. Moc niby wystarcza, niby nic złego nie można powiedzieć, ale nie daje tego czegoś czego oczekiwałem – prowadzenie super, ogólnie super – naprawdę fajne moto – ale miałem wrażenie, że to byłby zakup trochę z rozsądku. No ale potem wsiadłem na V4.

A potem przyszła V4 i tu przyszedł kosmos.....
Zaskoczyła mnie kultura V4 - inna niż V2, ale na tyle dobra,  że nie "śmierdziała" mi rzędówką - mimo wszytko charkter Vki (którą trzeba trochę kręcić :P). Mocy jest tyle ile trzeba – są motyle w brzuchu – z jedynki idzie na koło bez zająknięcia, bez sprzęgła, tak po prostu – wtedy zrozumiałem dlaczego V4 ma Wheelie control a 950 nie. Dodam, że jeździłem większość czasu na mapie sport, gdzie DWC ustawione jest na 2/8. Przy odkręcaniu manetki motocykl katapultuje Cię w przód, koło się unosi zaczynając żyć własnym życiem, a potem kolejny bieg i znów to samo – dobrze, że jest quickshifter, choć masz wrażenie, że aż za szybko wkręca się na obroty. Ten motocykl jest szybki – bardzo szybki. to jest wygodny motocykl ADV z silnikiem litrowego sporta. To jest dziwne, ale fenomenalne połączenie.

Do tego prowadzenie jest bez zarzutu, w żadnym momencie nie czułem, aby motocykl mnie prowadzi, to ja prowadziłem jego.
To co mnie zaskoczyło, to kultura pracy na niskich obrotach. Jak wjechałem w las i na jedynce jechałem ok 30 km/h a silnik kręcił się 3-4k rpm wtedy zrozumiałem dlaczego taka charakterystyka ma sens w tym motocyklu – moto było ciągle pewne, przewidywalne i bardzo grzeczne. To jest naprawdę super motocykl.

Kocham V2 a w V4 trzeba jednak więcej kręcić. Może to był efekt jazdy testowej, bo w końcu przez 1,5h to tylko dzida i dzida - ale ten motocykl ma naprawdę olbrzymi potencjał. 

Fakt jest taki, że nie jechałem (jeszcze) Multi 1200/1260 i to się musi zmienić, zwłaszcza, ze względu na mój budżet nie jestem w stanie pozwolić sobie na V4. Owszem zakochałem się w tym motocyklu – zsiadłem z niego z wielkim bananem i myślałem gdzie jeszcze pojechać nim przez ostatnie 5 minut jakie mi zostały, bo nie chciałem oddawać go do salonu.

Kocham V2 – to jest moja charakterystyka silnika; „Małe v2” w Multi jest bardzo dobre i może też dlatego wierzę/liczę że duża Vka spełni moje oczekiwania, ale Multistrada V4 jest kompletnym motocyklem – jest genialna i dlatego mogę wybaczyć jej podwójny wahacz (za to ma opcję szprych). Może nie mieć desmo – to jak to moto jeździ jest klasą samą w sobie. I mam wrażenie, że dlatego może sporo zamieszać w rynku, ale może to tylko efekt jazdy próbnej….

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.