Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Droooop

regulacja świateł

Recommended Posts

Panowie,

950s, 2020 rok, światła ledowe. Walę wysoko, widzę to choćby po znakach drogowych no i reakcji kierowców jadących z przeciwka po zmroku. Podsumowując jest dużo za wysoko (ustawienie fabrycznie, choć nie wiem na ile wpływa indywidualne ustawienie zawieszenie, pewnie znacząco).

Mam gładką ścianę z utwardzonym najazdem, mogę spokojnie sam to wyregulować, ale...

Instrukcja, którą dostałem pokazuje tył reflektora żarówkowego, który nie ma nic wspólnego z tym co widzę u siebie.

Czy te ledy można jakoś normalnie wyregulować, czy serwis? Są tam niby śruby wyglądające na regulacyjne, ale stawiają taki opór, że mam wątpliwości i boję się czegoś uszkodzić.

Dziękuję!

 

 

IMG_20210419_205334 (1).jpg

IMG_20210419_205355.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

to nie są śruby regulacyjne, przy ledach jest jedna i reguluje tylko góra/dół od spodu lampy,

od strony chłodnicy ją zobaczysz

 

37fcb3c8c4675a693f791aba7e6fbc53.jpg

 

1aee40105178b592b0b5e66736100e66.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koniec końców podjechałem na stację diagnostyczną (bez ruszania czegokolwiek, ale gotowy do regulacji w dół) i ku mojemu dużemu zaskoczeniu sympatyczny pan diagnosta stwierdził, że jest idealnie i "może Pan jechać" :91_thumbsup: 

Migają mi jadący z przeciwka, świecę po znakach trzymając manetkę stabilnie, a przy przyspieszaniu to już niemal czubki drzew omiatam, ale "jest idealnie".

Nie rozumiem. Ale jak diagnosta mówi "ok", to chyba "ok" :16_relieved:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten temat jest dokładnie opisany na forum, stacja nie pomoże. Jak jeździsz sam to opuszczenie w dół pomoże ( trochę ) :)  a jak z pasażerem to musisz podłożyć podkładki pod górne mocowanie aby zmienić zakres regulacji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 21.04.2021 o 21:23, Droooop napisał:

Koniec końców podjechałem na stację diagnostyczną (bez ruszania czegokolwiek, ale gotowy do regulacji w dół) i ku mojemu dużemu zaskoczeniu sympatyczny pan diagnosta stwierdził, że jest idealnie i "może Pan jechać" :91_thumbsup: 

Migają mi jadący z przeciwka, świecę po znakach trzymając manetkę stabilnie, a przy przyspieszaniu to już niemal czubki drzew omiatam, ale "jest idealnie".

Nie rozumiem. Ale jak diagnosta mówi "ok", to chyba "ok" :16_relieved:

Jak w aucie z aktywnymi led i czy laserami. Mrugają zawsze ci co mają albo jedno lampę albo zupełnie ich nie widać bo mają jakieś dziwne światła - ci zawszę mrugają i są agresywni.

Jeżeli diagnosta ci powiedział że ok to znaczy że masz dobrze ustawione. Ja bym nie kombinował bo chyba za każdym razem po zmianie obciążenia nie będziesz regulował - ja jak mam elektroniczne sterowane zawieszenie to był zgłupiał  przy każdej zmianie wysokości zawieszenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ustawiłem raz i koniec, miki zrób traskę nocą na Multi S V2 2015 w górę i temat będzie rozwiązany. Droop nie znam osoby w pobliżu która by nie zrobiła tego co pisałem, w nocy widzisz świetnie znaki nad jezdnią dużo gorzej drogę i mocno oślepia ( za wysoko światła ). To jest Twoje bezpieczeństwo a diagnosta ??? on z Tobą nie jeździ i mało który zna tę przypadłość tego moto. 

 

pozdr :))

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 6.05.2021 o 07:31, kris3m napisał:

Ja ustawiłem raz i koniec, miki zrób traskę nocą na Multi S V2 2015 w górę i temat będzie rozwiązany. Droop nie znam osoby w pobliżu która by nie zrobiła tego co pisałem, w nocy widzisz świetnie znaki nad jezdnią dużo gorzej drogę i mocno oślepia ( za wysoko światła ). To jest Twoje bezpieczeństwo a diagnosta ??? on z Tobą nie jeździ i mało który zna tę przypadłość tego moto. 

 

pozdr :))

Podobnie jak  kris3m. - mam obniżone na maxa, mniej nerwów i pojedynków na światła drogowe i halogeny, jak się zdążyło załączyć ;) :)  Niekiedy jednak,  jak z pasażerką i przy pełnym załadunku manetkę  rozkręcę,  i dziób podniesie, to i tak muszę się pojedynkować na światła, ale to już nie jest 9-ciu na 10 wymijanych a 1 na 10-ciu :)  Palce odpoczywają, psycha spokojniejsza, no i droga lepiej oświetlona a nie czubki drzew.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aby obniżyć, to śrubę trzeba wkręcić do oporu, czy wykręcić na max.?

Wysłane z pośrodku niczego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe, chciałem sobie ułatwić bez ściany i na końcu utrudniłem, z lenistwa. A więc śrubę wkręcać, ale weryfikując gdzie padnie światło... teraz mam elegancko na full po kołami i nic nie widać do przodu. Tak więc ostatecznie wkręcać, ale z czuciem ;-)

Wysłane z pośrodku niczego

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakoś tak jak i czujesz większy opór to w drugą stronę oby nie zepsuć, u mnie w miarę swobodnie się kręci - natomiast na boki nie ma regulacji przy ledach.


MTS 1260s - tak właściwie to nigdzie nie mam daleko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokręcić do max opory, byle nie z przesadną parą w rąsiach i potem ok 1,5 - 2,0 obroty wykręcić i jest o niebo lepiej.

Wysłane z pośrodku niczego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.