Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
grisza

Wymiana paskow w 749

Polecane posty

Witam!


Zima, czas na poszperanie w dukcie. Mieszkam w Londynie ceny serwisow sa kosmiczne a na dodatek jakosc uslug czasmi koszmarna. Cena za serwis przy dwoch latach z malym przebiegiem wacha sie w granicy 500-600?.


To dosc sporo, jesli ma sie troche wiedzy mechanicznej i checi to ta suma moze zostac w kieszeni. Mam pokupione wiekszosc narzedzi, serwisowek ... czas cos "naprawic". Najbardziej egzotyczne w tym wszystkim to chyba naciag paskow rozrzadu i ustawianie zaworow...


Mam pytanie czego uzywacie do sprawdzenia wlasciwego naciagu paskow, jest jakas metoda, sposob aby ominac drogia zabawke zwana "timing belt tension gauge".


Szukam porad co i jak ... najlepiej krok po kroku jak sie za to zabrac jak to Wy robicie.


pozrawiam


grzegorz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja zapłaciłem, w Polsce u importera ok 800 pln z paskami, podłączali jakieś urządzenie. Myślę że bardziej zorientowani w temacie Ci pomogą.


Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie stosuje metodę popularna w samochodowych rozrządach. Czyli napięty pasek musi sie dać obrócić o 90 stopni. Oczywiscie w połowie długości na obciazonej stronie. W przypadku jednowałkowych silników  słabiej napinamy paski z racji wiekszego kąta opasania na kołach pasowych wałków w głowicach.


Akurat znaki do ustawiania rozrzadu w przypadku ducati nie pozostawiaja watpliwości w jakiej pozycji powinny sie znajdować wałki.


Pomaga też przed demontazem starych pasków policzenie zębów paska pomiędzy znakami.


Sprawdź tez stan rolek napinającej/prowadzacej. Łozyska w nich wymień nawet jesli wygladaja OK.


Koniecznie przestrzegaj momentów dokrecania na ośkach rolek. Wszystko na klej poskrecaj.


To chyba to co najwazniejsze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o ultradźwiękowy przyżąt do pomiaru drgań pasków pomiędzy wałkami w głowicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Sezon na wyspie juz tuz tuz a ja dopiero rozkrecam :oops:

Wracajac do paslow poedukowalem sie troszeczki, 749 pewnie i 999 ma znaki na walkach rozrzadu ale ........ tak naprawde nic nie znacza w tych modelach. Wprowadzili jakas ich nowa zabawke do dlokowania walkow podczas wymiany paskow. Pewnie te walki pochadza z juz wczesniejszych modeli. Nic nie pozostaje jak zrobic swoje wlasne znaki przed sciagnieciem paskow.

Co do ich naciagu paskow 90 stopni to trochu za malo.... w jakiejs madrej ksiazce pisze ze 45 stopni. technik napinania jest wiele najprosciej (najtaniej) to mikrofon i programik do dostrajania gitary na laptopie ;) Sposob dosc tani i wiarygodny. Dostrajamy do 110Hz + - 5Hz

 

pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pamietać należy o wzięciu poprawki ( cofnięciu, lub dodaniu ząbka) przy napinaniu pasków...bo złożysz nawet na przyrząd właściwie- napniesz-i Ci numery wyjdą...Trochę trzeba po prostu praktyki/doświadczenia, dlatego warstaty tak drogo kasują, ponieważ za wiedzę się płaci...

Pozdr. J-999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pamietać należy o wzięciu poprawki ( cofnięciu, lub dodaniu ząbka) przy napinaniu pasków

 

Jaśku, w <font color='red'>[desmo]</font> jeża - co Ty modzisz? Jakie "poprawki"??? :shock:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Janku, z całym szacunkiem dla Twojej wiedzy na temat marki, ale teraz to mnie przeraziłeś :shock:

 

Jaka poprawka o "ząbek"?

Chyba że masz na myśli korekte bezklinowego koła rozrządu względem wałka. Ale to w domowo-garazowych warunkach i bez uzycia specjalistycznych narzędzi jest absolutnie niewykonalne. Tu się nic na "czucie " nie ustawi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janku, z całym szacunkiem dla Twojej wiedzy na temat marki, ale teraz to mnie przeraziłeś :shock:

 

Jaka poprawka o "ząbek"?

Chyba że masz na myśli korekte bezklinowego koła rozrządu względem wałka. Ale to w domowo-garazowych warunkach i bez uzycia specjalistycznych narzędzi jest absolutnie niewykonalne. Tu się nic na "czucie " nie ustawi.

 

Dokładnie, tak wygląda procedura. Ustawiasz wał w TDC na leżącym garnku, zakładasz blokady na wale i wałkach w głowicach to wtedy możesz sobie "rozkręcić" bieżnie kół zębatych i naciągać paski. Ale bez osprzętu to się skończy katastrofą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Janku, z całym szacunkiem dla Twojej wiedzy na temat marki, ale teraz to mnie przeraziłeś :shock:

 

Jaka poprawka o "ząbek"?

Chyba że masz na myśli korekte bezklinowego koła rozrządu względem wałka. Ale to w domowo-garazowych warunkach i bez uzycia specjalistycznych narzędzi jest absolutnie niewykonalne. Tu się nic na "czucie " nie ustawi.

 

Dokładnie, tak wygląda procedura. Ustawiasz wał w TDC na leżącym garnku, zakładasz blokady na wale i wałkach w głowicach to wtedy możesz sobie "rozkręcić" bieżnie kół zębatych i naciągać paski. Ale bez osprzętu to się skończy katastrofą...

....robi sie nader Ciekawie??? :idea:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Boa    0

Dokładnie... kontynuujcie Panowie, kontynuujcie :roll:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dobra czyli w rezultacie, to rozumiem tak że robi się mianowicie to tak że ustawi znaki na rolkach głowicy w wyznaczonych miejscach i zakłada paki, podciąga napinacze i już, tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wycofuję, dlatego że po pierwsze zawsze blokuję sie wałki i wał korbowy, a po drugie chodziło mi o ząbki paska...

Nie chcę po prostu być źle zrozumiany- bo stosuję skróty myślowe i pomijam rzeczy w opisach oczywiste...a to widzę nie jest dobre...Dlatego...Pozdr. J-999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wycofuję, dlatego że po pierwsze zawsze blokuję sie wałki i wał korbowy, a po drugie chodziło mi o ząbki paska...

Nie chcę po prostu być źle zrozumiany- bo stosuję skróty myślowe i pomijam rzeczy w opisach oczywiste...a to widzę nie jest dobre...Dlatego...Pozdr. J-999

Kocham Cię Jasiu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czesc!

Co prawda paski ciagle na walkach nie ruszone ale to nie potrwa zbyt dlugo.... szykuje sie niestety grubsza robota.

Sprawdzalem luzy zaworowe i jakos dziwnie mi to wyszlo wszystko :x . Motur ma nakrecone ok 10 000 tys km wiekszosc po autostradzie.

tylni cylinder;

intake opening:

L: 0,18

P: 0,14

exhaust opening;

L: 0,05

P: 0,07

 

intake closing;

L: 0,18

P: 0,13

exhaust closing;

L:0,19

P:0,15

 

Przedni cylinder:

 

intake opening:

L: 0,18

P: 0,13

exhaust opening;

L: 0,05

P: 0,08

 

intake closing;

L: 0,22

P: 0,13

exhaust closing;

L:0,19

P:0,19

P=od strony sprzegla w silniku

Tlok ustawiony w GMP,

 

Martwia mnie wydechy bo dosc duzo ponizej limitu, mysle ze nic sie przez to nie stalo zwykle wydechy powinne byc luzniejsze niz na ssacych z powody wyzszej temp.

Niechcial bym nadpalonych zaworow :evil:

W moim manualu napisali:

 

OTWIERAJACE (ssacy i wydech)

Nominal 0,20

Operation 0,18-0,23

Check 0,10-0,25

ZAMYKAJACE (ssacy i wydech)

Nominal 0,15

Operation 0,13-0,18

Check 0,10-0,25

 

Tak sie zastanawialem jak tendencje maja luzy zaworowe w dukatach do powiekszania czy zmniejszania podczas eksploatacji ?!

Pewnie w ten weekend bede rozkrecal wiecej, troche sie obawiam abym nie walna o "zabka" podczas ponownym zakladaniu walkow, paskow.

Nie bede zciagal glowic, czy dam rade z silnikiem w ramie? Dodatkowy stres aby nie pokrzywic zaworow.

Jakies wskazowki please :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie bede zciagal glowic, czy dam rade z silnikiem w ramie? Dodatkowy stres aby nie pokrzywic zaworow.

Jakies wskazowki please :?

 

Dżizus, oddaj do jakiego kolwiek serwisu który ma pojęcie o Ducati. Bo chcąc zaoszczędzić trochę grosza zrobisz kuku motocyklowi i - przeciwnie do zamiarów - swojemu portfelowi...

 

A jak Cię nie stać na porządny serwis dukata to kup sobie japonię - najlepiej Hondę CB750 - tam jest hydraulika i zaworów nie trzeba regulować...

 

PEACE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przynajmniej komuś kto ma doświadczenie w rozrządach samochodowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

yol!

 

Dżizus, oddaj do jakiego kolwiek serwisu który ma pojęcie o Ducati. Bo chcąc zaoszczędzić trochę grosza zrobisz kuku motocyklowi i - przeciwnie do zamiarów - swojemu portfelowi...

 

A jak Cię nie stać na porządny serwis dukata to kup sobie japonię - najlepiej Hondę CB750 - tam jest hydraulika i zaworów nie trzeba regulować...

 

PEACE

 

Co prawda to moje 1wsze spotkanie z ducati ale bez przesady nie jest to jakas technologia kosmiczna :lol:

Zawory porobione, sprawa dosc prosta, zbyt wielkie hallo ludzie robia na ten temat , najwazniejsze aby nie przestawic rozrzadu na pasku, znaczyc tam gdzie sie tylko da aby wyeleminowac prawdopodobienstwo bledu przy skladaniu. Rowniez wazne jest zatkanie dwoch otworow w glowicy ktorymi splywa olej do misy (sruba 8mm zalatwia sprawe).

Polecam uzycie jakiegos magnesa gdy sciagamy zabezpieczenia "plytek" (shim'ow) krzywek zamykajacych, przy przednim cylindrze jedna czesc wpadla mi pod ramie otwierajace, skonczylo sie to koniecznoscia rozkercenia bocznych pokrywek glowicy i wyciagnieciem ramienia otwierajacego. Wazne zawsze tlok u gory bo mozna "zgubic" zawor (dotyczy gdy kombinujemy prze krzywkach zamykajacych, moze wpasc do cylindra).

Po demontazu walkow nalezy wyminic uszczelniacze.

Pisac mozna by bylo duzo wiecej .....

 

Musieli japonke juz jedna mam :P straszna nuda nic tam sie nie dzieje ....

Niektorzy ludzie czerpia satysfakcje z naprawy, serwisowania samemu swojego motocykla tak samo jak z jego posiadania czy jazdy. Kazdy z Nas wie ze Ducati=koszty.

 

Jesli nie posadamy podstawowych narzedzi nie polecam nawet tego dotykac, zaczynamy do dobrej lektury (ksiazka, fora internetowe).

Koszt robotogodziny kwalifikowanego mechanika ducati to 90£. Ciekawe ile w Polsce?!

 

Peace

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj pierwszy raz wymieniałem paski w Duce . Na pierwszy ogień poszła 749, oto fotorelacja.Oczywiście po wymianie i naciągu 749 odpalona.

Zdjęcia wgrane w odwrotnej kolejności,

20120324869.jpg

20120324870.jpg

20120324871.jpg

20120324872.jpg

20120324873.jpg

20120324874.jpg

20120324875_1.jpg

20120324877.jpg

20120324878.jpg

20120324881.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie pasków nie trzeba ściągać rolki napinającej, wystarczy ją popuścić. Sprawdź sobie jeszcze raz naciąg po odpaleniu motocykla, obstawiam wynik na około 95 Hz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rolkę ściągnąłem,żeby łatwiej zdjąć i założyć pasek.Po odpaleniu oczywiście jeszcze raz sprawdziłem naciąg pasków ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.