Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

gajos

Multistrada 1200

Polecane posty

Tomek, bardzo mnie ciekawi ta szyba. Miałeś okazję porównać ją z innymi akcesoryjnymi szybami? Dla mnie turbulencje za owiewką to nadal problem nr 1 w MTS. Nie statysfacjonuje mnie w pełni ani akcesoryjna owiewka od Ducati ani Givi. Kupiłem też jedna owiewkę z USA, ale to kompletna porażka (szczególnie jakość wykonania). Innym chętnym odradzam, chyba że myślą o krótkiej szybce (ja kupiłem XL) http://www.calsci.com/motorcycleinfo/Stradaprod.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek, bardzo mnie ciekawi ta szyba. Miałeś okazję porównać ją z innymi akcesoryjnymi szybami? Dla mnie turbulencje za owiewką to nadal problem nr 1 w MTS. Nie statysfacjonuje mnie w pełni ani akcesoryjna owiewka od Ducati ani Givi. Kupiłem też jedna owiewkę z USA, ale to kompletna porażka (szczególnie jakość wykonania). Innym chętnym odradzam, chyba że myślą o krótkiej szybce (ja kupiłem XL) http://www.calsci.com/motorcycleinfo/Stradaprod.html

 

 

Porównania niestety nie mam żadnego - kupiłem tylko na podstawie lektury niemieckiego forum o Multi. Turbulencje faktycznie zniknęły, ale wiatr jest nadal dosyć głośny - teraz to już jednak głównie wina kasku (suomy vandal)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Czytam o waszych problemach z turbulencjami z dość dużym zdziwieniem, ponieważ ja nic takiego nie zauważyłem u siebie a używam oryginalnej szyby lub tej z carbonu lekko się pochylając przy prędkościach powyżej 160km/h i poza szumem nie docierają do mnie żadne męczące objawy. Może w moim przypadku to wzrost jestem niski więc to co fabryka dała jest dla mnie w pełni wystarczające.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czytam o waszych problemach z turbulencjami z dość dużym zdziwieniem, ponieważ ja nic takiego nie zauważyłem u siebie a używam oryginalnej szyby lub tej z carbonu lekko się pochylając przy prędkościach powyżej 160km/h i poza szumem nie docierają do mnie żadne męczące objawy. Może w moim przypadku to wzrost jestem niski więc to co fabryka dała jest dla mnie w pełni wystarczające.

 

A ile masz wzrostu ? Bo ja 175 cm i faktycznie wystarczy, że się schylę o jakieś 5-6 cm i turbulencje znikają (mówię o szybie oryginalnej), ale nie będę jeździł zgarbiony przecież.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam podepne się do dyskusji jako swierzy urzytkownik MTS 1200, troche mam stracha bo serwis po 1000 mam za dwa dni, w Krakowie, ciekawe czy mi komputerek wykasuja?

Druga uwaga to skrzynia biegów, łapie luz w róznych momentach.

Trzecie mam 184 cm wzrostu więc z siodłem jest Ok, ale w kasku mam szum i gwizd jakiego wczesniej nie słyszałem, a pomykałem nakedem, akcesoryjna szyba TomkaL wydaje się fajna, robiłem prosty test dajesz dwa palce nad szybe i po hałasie zostaje wspomnienie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chętnie bym podpiął nową Multi pod DDSa i zobaczył co da się tam pokombinować. Dla chętnego, jak by kto przejeżdżał, kontrolkę serwisową wykasuję w gratisie :D To samo tyczy się Diavela.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lekko się pochylając przy prędkościach powyżej 160km/h i poza szumem nie docierają do mnie żadne męczące objawy..

A przy prędkościach z dwójką z przodu? I z jaką max da się jeździć- nie mówię o chwilowej pełnej k... tylko jeździe autostradowej od stacji do stacji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
lekko się pochylając przy prędkościach powyżej 160km/h i poza szumem nie docierają do mnie żadne męczące objawy..

A przy prędkościach z dwójką z przodu? I z jaką max da się jeździć- nie mówię o chwilowej pełnej k... tylko jeździe autostradowej od stacji do stacji?

 

 

Jechałem ostatnio do Magny Cour na SBK Gdańsk-Magny Cour-Gdańsk miałem więc okazję sprawdzić jak to wygląda w praktyce.

Autostradą bez problemu poruszałem się ze stałą prędkością między 200-220km/h i to z wpiętymi kuferkami bocznymi. Z pewnością mogę napisać że nie stanowi to problemu dla motocykla i kierowcy, prędkości maksymalnej tym razem nie sprawdzałem ze względu na kufry ( choć wracając z przęglądu w Berlinie sprawdziłem i ten stan rzeczy). Gorzej bo przy tych prędkościach stacje zaliczałem co max 180km jadąc z mniejszym pospiechem 130-160km dystans jaki pokonałem to max ok 280km. Dodam że przy moim wzroście jedyna zmiana jakiej dokonuję to zmiana na szybę tą oryginalną z karbonowej. Dodatkowo muszę napisać iż jestem zaskoczony in ++++++ światłami ponieważ drogę powrotną pokonałem w nocy miałem okazję przekonać się co do jakości reflektorów.

 

Nawiąże jeszcze do łapania między luzu, to moje kolejne Ducati i przypadłość ta jest w mojej opinii typowa dla tej marki, należy jednak dobrać sobie odpowiednie ustawienie dźwigni zmiany biegów i problem nie jest już dokuczliwy. W moim przypadku w Multi seryjnie była zbyt nisko co powodowało że niezbyt precyzyjnie wbijałem biegi co prowadziło do częstego łapania między luzu. Po przestawieniu jej wyżej problem w zasadzie nie istnieje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
Chętnie bym podpiął nową Multi pod DDSa i zobaczył co da się tam pokombinować. Dla chętnego, jak by kto przejeżdżał, kontrolkę serwisową wykasuję w gratisie :D To samo tyczy się Diavela.

Czyli juz wiem Diavela i MTS1200 od polskiego właściciela nie kupię!!!!!!

Co do prędkości przelotowej 200-220 to moim zdaniem zabójcza!!! Przyznam, że troche jeżdzimy z mniejszą przelotową i jakoś Ci drudzy nas nie doganiają.....

Coraz bardziej mi ta multi miła jest przyznam ze zdziwieniem......

 

Ja też zwykle nie poruszam się z takimi prędkościami z różnych względów na ogół poruszamy się w grupie kilku motocykli więc wiesz jak jest...

Do Magny Cour jechałem sam i do tego wyjazd w piątek powrót w poniedziałek więc trzeba było dusić tam gdzie było można bo kilometrów cała masa, choć w drodze powrotnej miałem towarzystwo kolegi na BMW 1600GT.

Co do Multi muszę kolejny raz napisać że motocykl ten zaskoczył mnie tak pozytywnie swoją wszechstronnością że uważam że była to jedna z lepszych inwestycji w mojej motocyklowej przygodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czytam, czytam.. zwłaszcza wypowiedzi kolegi krl i coraz bardziej się skłaniam ku nowej Multi..

Co do prędkości- nie planuję wbić się na hejłej i zapiąć dwójkę z przodu, ale- z praktyki :mrgreen: - podróże z konkretnymi prędkościami zdarzają się wcale nie tak rzadko. Na STeku nie było z tym problemu, stąd moje pytanie.

Ciekaw jestem jak obniżyć tego szpeja cobym sięgał do podłogi :lol:

Przymierzałem się nad Zegrzem, przymierzałem się u Dominika w HRG i zawsze to samo- kur...., jakie to wysokie, siedzę i ledwo sięgam do ziemi :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Franiu, a jakim wzrostem dysponujesz? ja jak już pisałem mam 170cm i ogarniam bez problemu bez obniżonej kanapy czy innych zabiegów choć to pewnie indywidualne odczucia to że ja się czuję komfortowo nie oznacza że inna osoba o tym samym wzroście będzie miała podobne odczucia. Pamiętaj że możesz dokupić niższą kanapę o 2,5cm.

 

W razie jakieś wielkiej potrzeby krótkiego testu możemy się spotkać gdzieś na trasie i użyczę ci sztuki byś mógł sprawdzić jak ci pasuje taki koń, choć to pewnie juz w sezonie 2,12.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czytam, czytam.. zwłaszcza wypowiedzi kolegi krl i coraz bardziej się skłaniam ku nowej Multi..

Co do prędkości- nie planuję wbić się na hejłej i zapiąć dwójkę z przodu, ale- z praktyki :mrgreen: - podróże z konkretnymi prędkościami zdarzają się wcale nie tak rzadko. Na STeku nie było z tym problemu, stąd moje pytanie.

Ciekaw jestem jak obniżyć tego szpeja cobym sięgał do podłogi :lol:

Przymierzałem się nad Zegrzem, przymierzałem się u Dominika w HRG i zawsze to samo- kur...., jakie to wysokie, siedzę i ledwo sięgam do ziemi :?

Myslę, że tu morzesz mieć problem a wiem to z doświadczenia. jak obniżyliśmy moto brudne Alice 848 to Luigi po sprawdzeniu ustawień zawieszenia rzekł " wszystko co mogło być źle ustawine zostało poczynione". Więc sprawa obiżenia motocykla ot tak nie do końca jest taką rzeczą prostą.....ale myślę, że Luigi spokojnie ogarnie temat MTS1200 ze świadomością co robi, nie tak jak inni.......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Dopisze może jeszcze że próbowałem założyć niższą kanapę i oczywiście znacznie pewniej sięgam do ziemi niestety taki zabieg znacznie pogorszył komfort jazdy z pasażerem, siedzi jeszcze wyżej więc turbulencje są znacznie większe tak więc niska kanapa w moim wypadku nie sprawdziła się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przymierzałem się nad Zegrzem, przymierzałem się u Dominika w HRG i zawsze to samo- kur...., jakie to wysokie, siedzę i ledwo sięgam do ziemi :?

Więc nie będziesz przestawiał na ustawienie ENDURO by motocykl Ci się nie podnosił i zostawisz tylko SPORT :)

 

Ja w długiej trasie nie jechałem, ale utrzymanie prędkości 200-230 nie było problemem i nie czułem potrzeby składania się jakoś specjalnie za szybę.

Moje wrażenia są takie, że chyba jest to pierwszy motocykl na świecie o którym można powiedzieć, ze jest uniwersalny. Niesamowity silnik, dobre zawieszenie i znacznie ładniejszy design w porównaniu z poprzedniczką powoduje, że ciarki przechodzą:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Franiu, a jakim wzrostem dysponujesz? ja jak już pisałem mam 170cm..

E no przy Tobie jestem wielkoludem, bo mam całe 172cm :D

Trzymam za słowo i jak będę w okolicy chętnie usiądę na tym i owym ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam obniżona kanapę i jestem zadowolony - pewniej się opieram przy manewrowaniu. Ale to nie kwestia wzrostu, tylko długości nóg. żona kumpla jest mojego wzrostu ale nogi ma do nieba, więc siedzi bez problemu na wysokich sprzętach. A w kwestii szybki - to MRA Vario likwiduje turbulencje, ale nadal jest dość głośno (na stojąco w schuberth s1 pro cisza idealna przy 140 km/h) . Teraz udało mi sie dopaść szybe PUIG - trochę wyższa i bardziej przetłoczona - jak pogoda dopisze to w weekend testy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Przepraszam, ze tak z partyzanta sie podepne pod ten watek ale nie jestem pewien czy wypada mi zakladac nowy ;) Z gory przepraszam jezeli to nie miejsce na moj wpis, prosze o lagodny wymiar kary, a admina/moderatora o ewentualne przesuniecie wpisu.

 

Szukam moto dla siebie. Po ostatnim sezonie i trasie 4500km po poludniowej Europie, ktora przebylem na Hondzie Shadow chcialbym cos bardziej uniwersalnego. Myslalem o czyms turystycznym (BMW R1200RT , K1600GT poza zasiegiem finansowym) ale po lekturze testow doszedlem do wniosku ze to jednak krazowniki. Trasy dlugie to wyprawy 1-2 razy w roku, a w wiekszosci beda to dojazdy do pracy.

I wtedy eureka znalazlem Multistrade 1200 S Touring. Poczytalem testy i watki tu na forum. MST wyglada zabojczo, wydaje sie idealna na dojazdy do pracy, przeciskanie sie przez miasto, weekendowe krotkie szalenstwo "wokol komina" jak i dluzsze trasy. Lektura wypowiedzi na forum zaowocowala jednak paroma pytaniami.

 

1. Mam ponad 190cm i obawiam sie zeby mi "lba nie urwalo" :D Na Shadowce mialem ten sam problem - mimo szyby, opor powietrza i szum wiatru byly straszne. Po calym dniu na moto swist w glowie slyszalem jeszcze 2 godziny po tym jak z niego zsiadlem. Widze ze wielu uzytkownikow zglasza ten problem. Czy ktos o podobnych gabarytach uzytkuje moze MST i moglby sie wypowiedziec? Czy akcesoryjna szyba z deflektorem pomoze? Widzialem wpis o tej amerykanskiej XL ale uzytkownik nie byl zadowolony. Moze sa jeszcze jakies szybki ktorych nie znalazlem?

2. Zdazylem przeczytac, ze generalnie opinie o serwisie w PL nie sa najlepsze. Czy serwis berlinski o ktorym tu mowa to http://www.dsb-berlin.de/ ? Czy mozna skontaktowac sie z nimi w jezyku innym niz Goethego (angielski) ?

3. Mam oferte na uzywke z 2011 z przebiegiem ok 4000km ale tez mysle o nowym. Na stronie chlopakow z Berlina cennika nie widze. Czy moze ktos sie orientuje (byl w podobnej sytuacji) jak wyglada obecnie porownanie cenowe miedzy zakupem w PL a DE?

 

Dziekuje za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przy obecnej walucie zakup tylko Polska lub anglia - poczytaj wątek o f-rmie z leszna - kupiłem tam multę na gotowo za 48 tysi, a za 56 oferowali i ST z dodatkami - jak interesują cię szczegóły to pisz na priv....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

... ja jak zwykle z pytaniem - uprzedzam krl że dość solidnie przejrzałem instrukcje obsługi i nie znalazłem odpowiedzi na poniższe... :ugeek: jak wiecie mam multe za zwykłej zawieszce , z tyłu jest Sachs - i odnośnie tego ustrojstwa mam właśnie pytanko : jest tam zbiornik ze zwykłym zaworkiem stosowanym w naszych wentylach :lol: i czy ktoś się orientuje czy/lub jakie tam ma być ciśnienie??? pytam bo znam rozwiązania gdzie powinno się utrzymywać ciśnienie , i są też zawieszenia w których ten zbiornik się co jakiś czas "odpręża" czyli spuszcza nagromadzone gazy - ktoś wie jak tu ma być??? dzwoniłem do kilku ASO ale wszędzie mnie odsyłali do serwisu Sachsa , którego w Polsce nie ma... i koło się zamyka... dystrybutor nie wie , a odesłać mnie też nie ma do kogo... może ktoś na forum mi podpowie???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W amorach takich jak sachs w multi cisnienie gazu jedynie się sprawdza okresowo. Jesli nie nastąpi awaria amortyzatora czy samego zaworka nie ma podstaw do uzupełniania cisnienia.

Woli informacji w takich amortyzatorach gaz znajduje sie pod cisnieniem około 200psi.

 

 

Masz na forum specjalistę od zawieszeń. Luigi powinien umieć bardziej wyczerpująco odpowiedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bardzo dziękuje za podpowiedz... już do niego piszę... ja niestety u siebie mam 0 psi - sprawdziłem manometrem - dlatego drążę temat bo mnie to trochę zaniepokoiło, tym bardziej że jesienną porą podczas przejażdżek tył był zdecydowanie za miękki , mimo że był skręcony na sprężynie na ok. 80% a dobicie i odbicie na 70%/50%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jak nie ma gazu no to jest problem. Po pierwsze mogłeś sam spuścić to podczas pomiaru, jeżeli masz nieprecyzyjny manometr. Druga sprawa jak go tam faktycznie nie było tzn,że za jakiegoś powodu sobie wyfrunął. Tzn, albo ktoś Ci spuścił lub jakiś inny powód. Może nie m już nawet oleju?? Trzeba wyjąć rozebrać i zobaczyć.

 

 

Pozdrawia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Trzeba wyjąć rozebrać i zobaczyć.

nie trzeba nic rozbierać - wszystko obejrzałem i jest ok. amor na 100% nie rozbierany , bez wycieków , moto kupiłem z przebiegiem nieco ponad 1000km czyli prawie nówka, nigdzie nie widać żadnej ingerencji , nawet na łby czy imbusy nikt klucza nie wkładał! - sprawdziłem to, bo po prostu moto byo nie stabilne na tylnym kole, poza tym nie było kapturka zabezpieczającego przed pyłem to pomyślałem że może ktoś tam wkładał łapy - podczas pomiaru na pewno nic nie uciekło, bo po prostu takie rzeczy słychać ;) - na bank nie było ciśnienia... dlatego ma wątpliwości: czy ma być czy może teraz jest ok. jak później go "poskręcałem" na dobiciu, odbiciu i sprężynie to motocykl już super się prowadził, ale ... jest to małe ale które chce rozwiać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.