Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
DuKa

Fabryczne kominy Remus - podwieszał ktoś pod siedzenie?

Polecane posty

Witam,

 

 

męczy mnie taka kwestia: ciekawi mnie czy dało by radę zainstalować oryginalne tłumiki Remusa pod linią siedzenia? Wystarczyło by zakupić "S" kształtne rury i zadbać o mocowanie wydechów do ramy. Ciekawe jak by to wyszło. Do tego mam w planie zlecić przeróbeczkę kominów edziowi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Witam,

 

 

męczy mnie taka kwestia: ciekawi mnie czy dało by radę zainstalować oryginalne tłumiki Remusa pod linią siedzenia? Wystarczyło by zakupić "S" kształtne rury i zadbać o mocowanie wydechów do ramy. Ciekawe jak by to wyszło. Do tego mam w planie zlecić przeróbeczkę kominów edziowi.

Pokaż te remuski... mam arrowy podwieszone pod siedzenie oczywiscie orginalnie i jest kilka rzeczy ktore moga ci przeszkodzic w podwieszeniu twoich tumikow a wiec:

- dlugosc koncowki, stanowczo krotsze musza byc przy podwieszonych chyba ze chcesz aby wystawaly poza obrys motonga

- rury dolotowe musza byc niestety sprawane w dwoch miejscach

- oczywiscie rury najlepiej z stali nierdzewnej

- podwieszanie mozna rozwiazac w prosty sposob specjalna opaska do podwieszania tumikow + jakis uchwyt do podwieszenia opaski na rurce pod siedzeniem pasazera

Na zdjęciu zaznaczyłem sprawy i mocowanie.

 

post-139-1366036320,2569_thumb.jpg

 

Reasumując, jesli masz kogos kto Ci wykona doloty, a tumiki mieszcza sie w obrysie to mozesz to zrobic ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Do Miśka: ten wydech co jest na allegro jest całkiem podobny do tego Remusa, jedynie w opisie jest wpis że robią na zamówienie. Może i by to wykonali, trzeba by się skontaktować.

 

Fala: moje Remusy są fabryczne, takie jak można spotkać w fabrycznych maszynach. W załączniku fotki. Co do końcówki to masz rację, są delikatnie za długie. Później dokładnie zmierzę i przypasuję pod siedzenie. Kolejna kwestia to skąd wytrzasnąć "S" rurki z nierdzewki. Będę musiał poszukać trochę wśród tłumików, na allegro, może coś trafię. Ewentualnie jak miał by ktoś jakieś zbędne to chętnie kupię.

 

 

Dzięki Panowie

post-361-1366036321,5806_thumb.jpg

post-361-1366036321,675_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Duka, wpadnij do mnie kiedyś po południu. Mam sąsiada, który robi tłumiki i się z nim zgadałem, żeby jakby coś to chętnie pomoże. Kuma motocyklowe tematy, nie będzie to randka w ciemno. Mam nadzieję :mrgreen: , ale ktoś musi zacząć pierwszy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siema/cześć :)

 

 

Robi tłumiki tzn? Oferuje na sell czy przerabia? Bo widzisz franku, potrzebował bym te "S" kształtne rury z nierdzewnej. Druga sprawa to długość tych fabrycznych. Za momencik idę zbadać temat tzn przypasować Remusa tak jak chcę, zobaczymy co z tego wyniknie. Obawiam się jednak że będzie ciut przydługi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem oryginalnie motowane remusy mają zbyt dużą średnicę by wyglądały estetycznie wysoko zawieszone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Siema/cześć :)

Robi tłumiki tzn? Oferuje na sell czy przerabia? Bo widzisz franku, potrzebował bym te "S" kształtne rury z nierdzewnej. Druga sprawa to długość tych fabrycznych. Za momencik idę zbadać temat tzn przypasować Remusa tak jak chcę, zobaczymy co z tego wyniknie. Obawiam się jednak że będzie ciut przydługi.

 

apropo modyfikacji kolektorów polecam warsztat w Konstancinie

http://motowydech.eu/firma.php

 

w moim 695 przerabiali mi kolektory tak aby wydechy Arror szły pod siedzeniem.. jestem bardzo zadowolony z jakości kwasówki oraz estetyki wykonania samych kolektorów za przystępną cenę

 

natomiast musisz im wszystko powiedzieć jak chcesz żeby wyglądał efekt końcowy.. ja tego np nie zrobiłem i mocowania wydechów do wahacza zrobili mało estetycznie ale to detal, który niebawem poprawię.. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć Domin,

 

świetnie, dzięki za namiary. Nie wiem czy nie zamówić u nich od razu nowych tłumików, po prostu żeby mi wykonali cały układ wydechowy. Napiszę do nich maila i gitara. A powiedz mi, jak właściwości dźwiękowe? Basik jest? Na czym polegała przeróbka Twoich kolektorów? U mnie pod Remusy trzeba by było je skrócić, to na pewno. Zapodasz jakąś fotkę? Aha, jeśli coś wiesz więcej to napisz coś o kosztach, ile Cię wyniosła robota itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DuKa, z całym szacunkiem i zrozumieniem dla chęci spersonalizowania maszyny. Uważam że w Twoim egzemplarzu są dużo ważniejsze rzeczy do zrobienia od stylistycznych zabiegów. Ale to tylko moja rada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć Theo,

 

hmm a co uważasz obok wymiany kierownicy i elementów napędowych za konieczne do zrobienia w moim M? Tak na marginesie, jak zdrówko?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

koszt to 250pln, mocowania "na sztukę" w cenie ;)

oryginalne Remusy moim zdaniem są stanowczo zbyt długie aby montować je pod siedzeniem

 

najlepiej zadzwoń zamiast pisać maila, nie wiem czy zajmują się budową całego układu wydechowego

w avatarze masz mojego Monstera po przeróbce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli 250 PLN wyniosła Cię cała przeróbka? No właśnie ja również obawiam się że jednak te Remusy będą zbyt długie. Zobaczymy, przemyślę jeszcze sprawę i być może wyposażę Duca w nowe kominy. Dzięki za info.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zadzwoń do Edzia może on podjąłby się przeróbki wydechów (łącznie ze zrobieniem z nich przelotów) a kolektory zrobiliby Ci później w Konstancinie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Duka, lepiej zainwestuj w nowe końcowe bo po skróceniu stracisz basik, im bardziej skracasz kominy tym płytki bas uzyskujesz za to fajniej strzelają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w Konstancinie są 2 firmy zajmujące się wydechami:

http://www.motorakowski.pl/

Tłumiki brzmią bardzo przyjemnie niskim basem, szczególnie w silnikach V,L-Twin, jak coś stoi z wydechami to można posłuchać jak brzmią. Również warto sprecyzować o co dokładnie chodzi - jak mają być zamontowane wydechy.

 

http://motowydech.eu/

Jeśli chodzi o Roberta to robi fajne przeróbki, ale warto wiedzieć czego się oczekuje i to sprecyzować, jeśli chodzi o same tłumiki to wygląd jest dość archaiczny - osobiście nie przypadł mi do gustu, tak samo jak i dźwięk, jak to opisuje Robert Bas i Sopran .

 

Przeróbkę fabrycznych wydechów uważam za lekkie nieporozumienie. Czasami udaje się uzyskać całkiem przyjemny efekt, ale z tego co wiem raczej rzadko efekt jest taki jak by się oczekiwało.

 

P.S. Na terenie W-wy i okolic jest jeszcze kilka firm zajmujących się wydechami, z czego mógł bym jeszcze z jedną może dwie polecić.

 

P.S. 2. Dźwięk basowy nie do końca zależy od długości tłumika - raczej od kształtu, materiału średnicy zewnętrznej i przelotu oraz materiału użytego do wyciszenia. Czyli konkretnie konstrukcji tłumika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

P.S. 2. Dźwięk basowy nie do końca zależy od długości tłumika - raczej od kształtu, materiału średnicy zewnętrznej i przelotu oraz materiału użytego do wyciszenia. Czyli konkretnie konstrukcji tłumika.

 

Użyłem skrótu myślowego Misiek, ale i tak prawda jest tak, że przy krótkim wydechu ma się płytszy bas niż przy dłuższym nawet gdy użyjemy takich samych materiałów. Ewentualnie są ludzie którzy mają dar cudów czynienia i są w stanie uzyskać efekt z minimalną różnicą przy dużych różnicach proporcji w długościach, lecz to już abstrahowanie od szarej rzeczywistości stanu naszych portfeli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
w Konstancinie są 2 firmy zajmujące się wydechami:

http://www.motorakowski.pl/

 

Sorry Misiek, ale Julek tłumików sam nie robi ani nie przerabia, a spawanie rurek do siebie w kant to raczej kolektorami nie można nazwać tylko badziewiarstwem. Lepiej niech się zajmuje lakierowaniem bo to mu częściej wychodzi.

 

http://motowydech.eu/

Jeśli chodzi o Roberta to robi fajne przeróbki, ale warto wiedzieć czego się oczekuje i to sprecyzować

 

Czasem Robert coś zrobi schludnie, ale to są jednostkowe przypadki. Doprecyzowanie co się chce konkretnie często nie przynosi pożądanego efektu. Ale trzeba przyznać, że jest stosunkowo tani do oferowanej jakości.

 

Przeróbkę fabrycznych wydechów uważam za lekkie nieporozumienie

 

Zazwyczaj jest kicha no ale np w 1098 Royala-a jest całkiem cool ? Więc proponuję nie generalizować definitywnie.

 

P.S. Na terenie W-wy i okolic jest jeszcze kilka firm zajmujących się wydechami, z czego mógł bym jeszcze z jedną może dwie polecić.

 

Mamy takiego ednego speca w okolicy, ostatnio znów popisał się kolektorem do HD Nigt Rod-a który zmiażdżył jakościowo wyrób Vance-Hiness-a

 

P.S. 2. Dźwięk basowy nie do końca zależy od długości tłumika - raczej od kształtu, materiału średnicy zewnętrznej i przelotu oraz materiału użytego do wyciszenia. Czyli konkretnie konstrukcji tłumika.

 

Eeee tam - tutaj to dorabiasz teorię do potrzeb sytuacji :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podczepię się pod temat.

 

Czy jest jakiś sposób na zwiększenie głośności wydechów seryjnych w Monsterze? Nie wiem, jakieś wypatroszenie tego co jest seryjnie? Człowiek jest w stanie samemu to ogarnąć, czy bez ciężkiego sprzętu w postaci mig'a się nie obejdzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Podczepię się pod temat.

Czy jest jakiś sposób na zwiększenie głośności wydechów seryjnych w Monsterze? Nie wiem, jakieś wypatroszenie tego co jest seryjnie? Człowiek jest w stanie samemu to ogarnąć, czy bez ciężkiego sprzętu w postaci mig'a się nie obejdzie?

 

w tej sprawie warto skontaktować się z Edkiem z Nowego Dworu Maz. - z efektu powinieneś być zadowolony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
http://allegro.pl/ducati-aprilia-suzuki-yamaha-buell-ktm-moto-guzzi-i1191582477.html Kojarzysz taką osobę o nicku edzio? Przerabia tłumiki, przejrzyj filmiki z linków w aukcji a wszystko będzie jasne 8-)

 

O widzę DuKA, że się zająłeś wreszcie tematem. I słusznie, bo twoja sztuka aż się prosi o głośne megafony :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Owszem Darku, skontaktuję się z Edkiem i mam nadzieję że da radę załatwić sprawę, najlepiej na drodze wysyłkowej. Ale to jak już sezon się zakończy, co by nie bolało że Potworek w miejscu stoi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja pytanie mam czysto techniczne :

Czy końcówki z 900tki wejdą do 600/620tki i nie zmienią charakterystyki ( prędkości, ciśnienia itp ) spalin ? Nie znam średnic, i długości, ale kombinuję czy jest taka możliwość... no i oczywiście przedłużki kolektorów, aby szły pod siedzieniem - będzie to w miarę pasować, czy może za duża średnica ( o ile jest inna ) wszystko w silniku obrócił w pył ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam! Ja mam też pytanko odnośnie charakterystyki mocy i momentu obrotowego po wymianie na inne tłumiki niż polecane do danego modelu, bo miałem gsxr, dwie vtr-y i teraz duca. Każdy z tych moto miał oryginalny wydech, a potem wymiany na dorabiane, pożyczane firmowe i powiem że na każdym wydechu była inaczej oddawana moc {spadek mocy w dolnym zakresie obrotów, wzrost w dole, spadek w średnich obrotach itp.} Tak że można też trochę popsuc, ale trzeba ryzykowac. Trzymam kciuki, będzie dobrze! Powodzenia!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.