Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

hmersky

Jak potwór to musi ryczeć

Polecane posty

IMG005.jpg

 

Jeśli będziesz zainteresowany - zrobię więcej ;)

Idealne nie są, ale ... grają odpowiednio ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja w moim Monsterze przywaliłem oryginalne kominy przerabiane przez Edka-Edhausta ale w wersji pół-przelot. Zastanawiam się, czy nie pierdyknąć pełnego przelotu ;) tylko czy efekt będzie lepszy? Raczej bardziej basowy co nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Z mojego doświadczenia: Arrow, Leo Vince, Termignoni, Promotive (firma z UK cięzko już dostać firma upadła ale są mega). Tylko pełny przelot + sportowy filterek powierza (obowiązkowo przy przelotach) i mapa do ECU (opcja choc ponoć obowiązkowe ale może przy powietrzakach nie)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ejjj - a jak pytałem czy jest konieczność podpięcia pod komputer po zmianie z singla na kolektory 2w2 + przeloty od Grzesia to mówiliście, że nie jest to konieczne. Jeśli równo chodzi - to lotać ;)

No chyba, że diagnostyka komputerowa to co innego niż mapa do ECU :roll:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co innego

 

 

Po montażu przelotów przynajmniej wypadałoby silnik ustawić na nowo z diagnostyką to równiez nie ma wiele wspólnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeśli chciałbym machnąć przelot to musiałbym wypierniczyć standardowy filtr i wstawić sportowy? Mój Potworek ni ma kompa, jest gaźnikowcem się znaczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy gaźnikach sprawa jest nieco bardziej skomplikowana.

Redukcja wartości podciśnienia w układzie dolotowym powoduje problemy z pełnym otwarciem membran przepustnic głównych.

W przypadku gaźnikowej 600ki wystarczy pożądny, nowy wkład filtra.

Czy włukninowy, to pytanie bardziej ekonomiczne w tym wyadku niż podnoszące parametry jednostki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Po montażu przelotów przynajmniej wypadałoby silnik ustawić na nowo z diagnostyką to równiez nie ma wiele wspólnego.

Mógłbyś to troszeczkę rozwinąć Theo ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Diagnostyka to diagnozowanie problemu. Jedno z narzędzi do znalezienia źródła określonego problemu.

 

W przypadku regulacji silnika po zmianach w układzie wydechowym i ssącym może zajść potrzeba regulacji. Wówczas komp służy raczej jako narzędzie regulacyjne niż diagnostyczne.

 

W przypadku zmian układów może zajść zmiana w wartościach podciśnień. Będzie to wówczas wymagało korekty obrotów biegu jałowego czy też balansu podcisnień pomiedzy gardzielami. Może zajść czasem potrzeba korekcji pozycji TPS.

 

No chyba że o terminologię będziemy sie spierać. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie - no spierać się z tobą nie zamierzam, o terminologię tym bardziej.

Mimo, że to tylko teoria (dla mnie) - coś tam kumam ;)

Jak zwykle - pomogłeś - dzięki :D

P.S.

TPS= czujnik położenia przepustnicy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wkład K&N wyglada jak oryginalny tylko ma inna przepustowosc i tyle. Wkladasz taki wklad a teszte zostawiasz tak jak bylo w air-box-sie, czyli nie tykasz przykrywki od filtra i "uszu szreka" w gaznikowce bardzo precyzyjnie musi byc dobrana mieszanka. Zbyt duza przepustowosc filtra gorną partjie obrotow szlak trafia. Po zwinstalowaniu filtra oczywiscie synchro. Z czasem mozna sie pokusic o dyno jet-a gdzies bylo juz o tym na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam kotleta co by nowego tematu nie było..

 

Planuje wymianę kominów z fabryki na  taką oto chińszczyznę  : 

Podoba mi się i styl i dźwięk..

( nie potrzebuję prostowania na termi,arrowy etc.. nie stać mnie, jestem studentem!)

 

Proszę o radę co w moto powinno być dostrojone po takiej operacji. Dodam, że mój monster to stara 600tka z 98' gaźnikowa. Czytałem kilka tematów, ale to raczej o nowszych modelach.. 

Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę o radę co w moto powinno być dostrojone po takiej operacji. Dodam, że mój monster to stara 600tka z 98' gaźnikowa.

 

Jak w każdym przypadku, powinieneś zadbać przede wszystkim o właściwy AFR (skład mieszanki) - to niezależnie czy masz motocykl gaźnikowy czy wtryskowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak w każdym przypadku, powinieneś zadbać przede wszystkim o właściwy AFR (skład mieszanki) - to niezależnie czy masz motocykl gaźnikowy czy wtryskowy.

No tak, to już wyłapałem gdzieś tam..

 Czy coś jeszcze ?  Czytałem jeszcze coś takiego ,,w motocyklach gaźnikowych konieczne (w przypadku układu wydechowego) jest regulacja gaźników, zmiana dysz (Dyno-Jet'y) i można jeszcze filtr powietrza K&N założyc".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mechanik, ale wiem, że gdy "uwalniasz" wydech, to wypada polepszyć też "wdech", czyli dopływ powietrza (filtr powietrza o większej przepływności, czy jak tam zwał ;) )

Może to być K&N, ale nie tylko. Fakt - marka jest bardzo popularna, a w związku z tym dostępność chyba lepsza.

Mogę się też mylić (i tu proszę mądrzejszych o korektę) ale AFR, o którym pisze Darek może wiązać się z koniecznością zastosowania innych dysz, bo na fabrycznych nie uda się ustawić poprawnego składu mieszanki. Mogą dawać za mało paliwa w stosunku do powiększonej (przez lepszy filtr) ilości powietrza.

 

Nic więcej nie trzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie te wydechy to są slip-on'y.. Kolektor zostanie na miejscu.

 

Zmiana kominów ma służyć jedynie poprawie dźwięku i wyglądu, przy czym nie chcę szkodzić motocyklowi.

Mówisz Biały, że za wydechem, trzeba poprawić wdech.. A wdech nie może pozostać taki sam niezależnie od tego jaki potencjał ma wydech ? Czy to jest warunek konieczny?

Edytowano przez bartekpartek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na mój chłopski rozum - równanie musi być zachowane. Tak "matematycznie" ;)

10 wdechów musi owocować 10 wYdechami - nie ?

Tłumiki nie pełnią roli TYLKO wizualnej. Pomijając hałas - myślisz, że da radę płynnie poruszać się na samych kolektorach ? Spaliny MUSZĄ być hamowane przed swobodnym wylotem. Dlaczego ? To już mechanicy wiedzą lepiej.

 

Przykład: fajnie się oddycha w masce przeciwgazowej ? (o ile miałeś kiedyś okazję spróbować) ;)

Z wydechem nie ma wtedy problemu (nie jest "stopowany"), ale nabrać potrzebną ilość powietrza, to już gorzej. Szczególnie w czasie biegu, a nie marszu.

Teraz spróbuj przyporządkować to do motocykla.

 

Dlatego twierdzę, że zmieniając wydech na "uwolniony" trzeba polepszyć wdech.

Ale , jak już mówiłem, nie jestem mechanikiem.

 

Masz telefon - zadzwoń - wiesz do kogo. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok.. chciałem ponabijać postów trochę..

 

Tak na poważnie.. takie rozeznanie w temacie chciałem zrobić, żeby gitary nie zawracać ludziom ..

 

Miłego!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam wydechy w swoim SC firmy danmoto,zakupilem od kolegi nowki .Wersja okrągla carbonowa.Dzwiek jest o niebo lepszy od oryginalów ,waza 1/5 tego co  stare.Ale konieczna jest wymiana filtra oraz jakis komp zeby to zestroic ,inaczej bedzie strzelal i inne cuda robil.No i jest troche za glosny musze dorobic db killery.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.