bialy114 1 Napisano Wrzesień 2, 2011 Jeśli będziesz zainteresowany - zrobię więcej ;) Idealne nie są, ale ... grają odpowiednio ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DuKa 0 Napisano Wrzesień 15, 2011 Ja w moim Monsterze przywaliłem oryginalne kominy przerabiane przez Edka-Edhausta ale w wersji pół-przelot. Zastanawiam się, czy nie pierdyknąć pełnego przelotu ;) tylko czy efekt będzie lepszy? Raczej bardziej basowy co nie? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bialy114 1 Napisano Wrzesień 15, 2011 Weź moje Sil'e ;) :mrgreen: Albo singla - dział "Sprzedam" ;) 8-) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Napisano Wrzesień 15, 2011 Z mojego doświadczenia: Arrow, Leo Vince, Termignoni, Promotive (firma z UK cięzko już dostać firma upadła ale są mega). Tylko pełny przelot + sportowy filterek powierza (obowiązkowo przy przelotach) i mapa do ECU (opcja choc ponoć obowiązkowe ale może przy powietrzakach nie) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Wrzesień 15, 2011 przelot to przelot :twisted: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
stasekst4s 0 Napisano Wrzesień 15, 2011 pelny przelot, jak kumpel powiedzial musi oddychac! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bialy114 1 Napisano Wrzesień 15, 2011 Ejjj - a jak pytałem czy jest konieczność podpięcia pod komputer po zmianie z singla na kolektory 2w2 + przeloty od Grzesia to mówiliście, że nie jest to konieczne. Jeśli równo chodzi - to lotać ;) No chyba, że diagnostyka komputerowa to co innego niż mapa do ECU :roll: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Wrzesień 15, 2011 co innego Po montażu przelotów przynajmniej wypadałoby silnik ustawić na nowo z diagnostyką to równiez nie ma wiele wspólnego. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DuKa 0 Napisano Wrzesień 15, 2011 Czyli jeśli chciałbym machnąć przelot to musiałbym wypierniczyć standardowy filtr i wstawić sportowy? Mój Potworek ni ma kompa, jest gaźnikowcem się znaczy Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Wrzesień 15, 2011 Przy gaźnikach sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. Redukcja wartości podciśnienia w układzie dolotowym powoduje problemy z pełnym otwarciem membran przepustnic głównych. W przypadku gaźnikowej 600ki wystarczy pożądny, nowy wkład filtra. Czy włukninowy, to pytanie bardziej ekonomiczne w tym wyadku niż podnoszące parametry jednostki. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bialy114 1 Napisano Wrzesień 15, 2011 Po montażu przelotów przynajmniej wypadałoby silnik ustawić na nowo z diagnostyką to równiez nie ma wiele wspólnego. Mógłbyś to troszeczkę rozwinąć Theo ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Wrzesień 15, 2011 Diagnostyka to diagnozowanie problemu. Jedno z narzędzi do znalezienia źródła określonego problemu. W przypadku regulacji silnika po zmianach w układzie wydechowym i ssącym może zajść potrzeba regulacji. Wówczas komp służy raczej jako narzędzie regulacyjne niż diagnostyczne. W przypadku zmian układów może zajść zmiana w wartościach podciśnień. Będzie to wówczas wymagało korekty obrotów biegu jałowego czy też balansu podcisnień pomiedzy gardzielami. Może zajść czasem potrzeba korekcji pozycji TPS. No chyba że o terminologię będziemy sie spierać. ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bialy114 1 Napisano Wrzesień 15, 2011 Nie - no spierać się z tobą nie zamierzam, o terminologię tym bardziej. Mimo, że to tylko teoria (dla mnie) - coś tam kumam ;) Jak zwykle - pomogłeś - dzięki :D P.S. TPS= czujnik położenia przepustnicy ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Arnelize 0 Napisano Wrzesień 15, 2011 P.S. TPS= czujnik położenia przepustnicy ? Tak Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DuKa 0 Napisano Wrzesień 16, 2011 Czyli wystarczy w gaźnikowej 600 wstawić np. coś takiego? http://allegro.pl/kn-filtr-powietrza-kn ... 52220.html Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Arnelize 0 Napisano Wrzesień 16, 2011 Wkład K&N wyglada jak oryginalny tylko ma inna przepustowosc i tyle. Wkladasz taki wklad a teszte zostawiasz tak jak bylo w air-box-sie, czyli nie tykasz przykrywki od filtra i "uszu szreka" w gaznikowce bardzo precyzyjnie musi byc dobrana mieszanka. Zbyt duza przepustowosc filtra gorną partjie obrotow szlak trafia. Po zwinstalowaniu filtra oczywiscie synchro. Z czasem mozna sie pokusic o dyno jet-a gdzies bylo juz o tym na forum. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bartekpartek 0 Napisano Styczeń 17, 2014 Odgrzewam kotleta co by nowego tematu nie było.. Planuje wymianę kominów z fabryki na taką oto chińszczyznę : Podoba mi się i styl i dźwięk.. ( nie potrzebuję prostowania na termi,arrowy etc.. nie stać mnie, jestem studentem!) Proszę o radę co w moto powinno być dostrojone po takiej operacji. Dodam, że mój monster to stara 600tka z 98' gaźnikowa. Czytałem kilka tematów, ale to raczej o nowszych modelach.. Pzdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Styczeń 18, 2014 Proszę o radę co w moto powinno być dostrojone po takiej operacji. Dodam, że mój monster to stara 600tka z 98' gaźnikowa. Jak w każdym przypadku, powinieneś zadbać przede wszystkim o właściwy AFR (skład mieszanki) - to niezależnie czy masz motocykl gaźnikowy czy wtryskowy. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bartekpartek 0 Napisano Styczeń 18, 2014 Jak w każdym przypadku, powinieneś zadbać przede wszystkim o właściwy AFR (skład mieszanki) - to niezależnie czy masz motocykl gaźnikowy czy wtryskowy. No tak, to już wyłapałem gdzieś tam.. Czy coś jeszcze ? Czytałem jeszcze coś takiego ,,w motocyklach gaźnikowych konieczne (w przypadku układu wydechowego) jest regulacja gaźników, zmiana dysz (Dyno-Jet'y) i można jeszcze filtr powietrza K&N założyc". Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bialy114 1 Napisano Styczeń 18, 2014 Ja nie mechanik, ale wiem, że gdy "uwalniasz" wydech, to wypada polepszyć też "wdech", czyli dopływ powietrza (filtr powietrza o większej przepływności, czy jak tam zwał ;) ) Może to być K&N, ale nie tylko. Fakt - marka jest bardzo popularna, a w związku z tym dostępność chyba lepsza. Mogę się też mylić (i tu proszę mądrzejszych o korektę) ale AFR, o którym pisze Darek może wiązać się z koniecznością zastosowania innych dysz, bo na fabrycznych nie uda się ustawić poprawnego składu mieszanki. Mogą dawać za mało paliwa w stosunku do powiększonej (przez lepszy filtr) ilości powietrza. Nic więcej nie trzeba. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bartekpartek 0 Napisano Styczeń 18, 2014 (edytowany) W sumie te wydechy to są slip-on'y.. Kolektor zostanie na miejscu. Zmiana kominów ma służyć jedynie poprawie dźwięku i wyglądu, przy czym nie chcę szkodzić motocyklowi. Mówisz Biały, że za wydechem, trzeba poprawić wdech.. A wdech nie może pozostać taki sam niezależnie od tego jaki potencjał ma wydech ? Czy to jest warunek konieczny? Edytowano Styczeń 18, 2014 przez bartekpartek Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bialy114 1 Napisano Styczeń 18, 2014 Na mój chłopski rozum - równanie musi być zachowane. Tak "matematycznie" ;) 10 wdechów musi owocować 10 wYdechami - nie ? Tłumiki nie pełnią roli TYLKO wizualnej. Pomijając hałas - myślisz, że da radę płynnie poruszać się na samych kolektorach ? Spaliny MUSZĄ być hamowane przed swobodnym wylotem. Dlaczego ? To już mechanicy wiedzą lepiej. Przykład: fajnie się oddycha w masce przeciwgazowej ? (o ile miałeś kiedyś okazję spróbować) ;) Z wydechem nie ma wtedy problemu (nie jest "stopowany"), ale nabrać potrzebną ilość powietrza, to już gorzej. Szczególnie w czasie biegu, a nie marszu. Teraz spróbuj przyporządkować to do motocykla. Dlatego twierdzę, że zmieniając wydech na "uwolniony" trzeba polepszyć wdech. Ale , jak już mówiłem, nie jestem mechanikiem. Masz telefon - zadzwoń - wiesz do kogo. ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bartekpartek 0 Napisano Styczeń 18, 2014 Ok.. chciałem ponabijać postów trochę.. Tak na poważnie.. takie rozeznanie w temacie chciałem zrobić, żeby gitary nie zawracać ludziom .. Miłego! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
adrian 0 Napisano Styczeń 18, 2014 mam wydechy w swoim SC firmy danmoto,zakupilem od kolegi nowki .Wersja okrągla carbonowa.Dzwiek jest o niebo lepszy od oryginalów ,waza 1/5 tego co stare.Ale konieczna jest wymiana filtra oraz jakis komp zeby to zestroic ,inaczej bedzie strzelal i inne cuda robil.No i jest troche za glosny musze dorobic db killery. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
bartekpartek 0 Napisano Styczeń 19, 2014 o.. napiszesz coś o jego wykonaniu i wytrzymałości ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach