Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
theodor

modyfikacja pokrywy filtra powietrza

Polecane posty

Otwór w pokrywie dobrany na podstawie metody prób i błędów. Na pewno nie jest to optymalna przepustowość, ale próby bez hamowni wyraźnie wykazały że odczuwalnie mniejszy jest spadek momentu obrotowego w dolnym/średnim zakresie obrotów niż z sama ramką filtra. Jednocześnie nie ma zastrzeżeń do pracy przy obrotach bliskich max wartościom, jak ma to miejsce z oryginalną pokrywą.

post-88-1366037206,6946_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że eksperymenty dotyczyły S4 i chcąc "wydziobać" sobie otwór w pokrywie K&N, ale przy DS-ie potrzebne są próby na "organizmie" mojego sprzęta ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem okazji testować tego na DS-e ale montaż do 620 i S2R800 dawał podobne efekty. Oczywiście z racji znacząco mniejszych osiągów w mniejszym stopniu odczuwalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no dzięki theo, cieszę się,że nie zapomniałeś o mnie ;)

jak to taka zwykła "dziura" może uszczęśliwić prostego człowieka :D

a więc jutro dremelek i wycinanka, dzięki raz jeszcze za pamięć, szczerze mówiąc inaczej to sobie wyobrażałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma kompletnie sensu robić takich modyfikacji przy oryginalnym wkładzie.

Raz że i tak nie osiagniemy wymiernych korzyści, a dwa że pierwszy deszcz zniszczy nam wkład filtra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jednocześnie nie ma zastrzeżeń do pracy przy obrotach bliskich max wartościom, jak ma to miejsce z oryginalną pokrywą.

Zaraz, zaraz. Czy mam rozumieć, że z orginalną pokrywą filtra praca na najwyższych obrotach nie jest optymalna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
co Ty znowu kombinujesz..? Rozumiem że do classica nie masz patentu..? Nie martw się i tak go nie mam hehehe

 

Bern , a Ty co? Modów Ci się zachciewa?

Dla Ciebie najlepsze rozwiązanie razem z K&N to: http://www.ducati.ms/forums/77-sport-cl ... t-2-a.html

i filterek http://allegro.pl/kn-filtr-ducati-hyper ... 99902.html

 

No i wydech musisz do tego otworzyć. Zyskasz ok 10% na PSach i NMtrach ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jednocześnie nie ma zastrzeżeń do pracy przy obrotach bliskich max wartościom, jak ma to miejsce z oryginalną pokrywą.

Zaraz, zaraz. Czy mam rozumieć, że z orginalną pokrywą filtra praca na najwyższych obrotach nie jest optymalna?

Przy przelotowym układzie wydechowym i ze zmienioną mapą w ECU nie jest. Ale sam montaż wydechów obliguje otwarcie większej przepustowości na ssaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydawać by się mogło, że producent przewidział takie pole powierzchni wlotu powietrza do airboxa, że przepływ przez ten wlot jest większy niż przepływ powietrza przez fabryczny fitr. Tak na logikę. No chyba, że wychodzisz z założenia że mamy założony filtr akcesoryjny o zwiększonej przepustowości? Ale idąc tym tropem ponieważ mam wybebeszone tłumiki to spróbuję za Twoim doświadczeniem też powiększyć wlot. Mam jakiś kłopot z mocą w swoim monstrum, ale to temat na nowy wątek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z mocą. Kupiłem wersję 34KM nie będąc pewnym czy jest oddławiony.

Zaraz po kupnie standardowe wymiany. Potem wymiana pasków, inspekcja zaworów itp. Doradzałem się Maćka z Poznania w sprawie jak sprawdzić czy jest dławiony, no i do dzieła. Najpierw demontaż kolektorów wydechowych i ssących i sprawdzenie czy nie ma kryz. Potem demontaż gaźników, czy otwierają się do końca przepustnice. Przy okazji znalazłem nacięcia na membranach, więc wymiana membran. Po montażu zrobiłem synchro gaźników, ale nadal słabowity. Sprawdziłem ciśnienie na garach: obydwa ok.10,5 bar. Czyżby jednak dławienie było na module albo na wałkach rozrządu? Do 120km/h rozpędza się ok. Potem jednak żenada. Buja się jak Jelcz z naczepą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Theo podpowiedz coś, bo mam zamiar podchwycić Twój pomysł z wycięciami w airboxie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu przypomniało mi się jak Duka miał problem z prędkością, tak samo do 120 mu leciał i nie za bardzo chciał bardziej się rozpędzać mu moto, kombinował nawet ze skrzynią, a okazało się, że chłopak latał po 200 a ślimak od prędkościomierza miał zwalony :lol: Respekt Duka :twisted:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Po przeczytaniu przypomniało mi się jak Duka miał problem z prędkością, tak samo do 120 mu leciał i nie za bardzo chciał bardziej się rozpędzać mu moto, kombinował nawet ze skrzynią, a okazało się, że chłopak latał po 200 a ślimak od prędkościomierza miał zwalony :lol: Respekt Duka :twisted:

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

doooobre...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Theo podpowiedz coś, bo mam zamiar podchwycić Twój pomysł z wycięciami w airboxie.

Kombinowanie z pokrywą nic nie da w tej sytuacji. Wg opisu masz wersję dławioną jednak i takie mody nie odniosa rzadnego pozytywnego skutku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

OK. No to gdzie szukać tych KM? Podpowiedz jakie jeszcze mogą być sposoby dławienia, bo jestem zmotywowany nawet żeby go rozebrać na kawałki :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmierz wznios krzywek zaworowych na wałkach i porównaj z danymi w manualu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Po przeczytaniu przypomniało mi się jak Duka miał problem z prędkością, tak samo do 120 mu leciał i nie za bardzo chciał bardziej się rozpędzać mu moto, kombinował nawet ze skrzynią, a okazało się, że chłopak latał po 200 a ślimak od prędkościomierza miał zwalony :lol: Respekt Duka :twisted:
Owszem, to wszystko dlatego że Dukat to mój pierwszy motong, nie miałem wyczucia prędkości i porównania z innym sprzętem. A na marginesie pisząc to muszę doprowadzić motonga troszkę przez zimę :roll:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrobię tak jak mówisz. Mam nadzieję, że nie okaże się że jest dławiony na wałkach, bo to byłaby klęska. Pozostałoby tylko rasować sprzęt w inny sposób.

Może dobrze się składa bo w weekend rozbieram Monsterka do malowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do 120km/h rozpędza się ok. Potem jednak żenada. Buja się jak Jelcz z naczepą.

Czyli:

1. na wałkach zblokowany nie jest...bo miałby muła od samego poczatku

2. na module też nie - chyba że licznik jest "puszczony" przez moduł....bo na niższych biegach też by przy np. 4 tysiacach obr. sie zmulał.

 

spotkałem się z blokada w ukł. licznika - czyli jak dojdzie ( w tamtym przyp.) wskazówka do 220 km/h to czujnik wykrywał pole magnetyczne wskazówki i podawł sygnał do modułu - opóźniał zapłon. sprawdz czy z licznika nie wychodza ci 2-3 kable "ponad stan" ;) - jesli tak ,to odłaczenie ich Ci pomoże... opisany wyżej przypadek pozwolił na kręcenie ok. 260 km/h bez jakiejkolwiek innej ingerencji w motocykl - taki kaganiec :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.