Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

MKmarioPL

DIAVEL zawieszenie - ustawienia

Recommended Posts

jakies doswiadczenia, uwagi?...

nie ma złotego środka - to jest zalezne od masy uzytkownika i jego mozliwości za sterami :lol: - ja u siebie (mts 1200) wymieniałem wszystkie sprężyny i teraz dopiero wiem jak ducati ma latać po winklach ;) ;) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
diabel ma mozliwosc ustawiania sobie zawieszenia - krecil juz ktos tym?

 

coś tam było kręcone, rozkręcone, a potem znów kręcone(przez mechanika/zawodnika) do ustawień Touring 1 os - str. 128 instrukcji

Share this post


Link to post
Share on other sites
diabel ma mozliwosc ustawiania sobie zawieszenia - krecil juz ktos tym?

 

coś tam było kręcone, rozkręcone, a potem znów kręcone(przez mechanika/zawodnika) do ustawień Touring 1 os - str. 128 instrukcji

wiec wlasnie - jest nawet tabelka jak tyl ustawiac - przod tez ale o tyl mi chodz, tyle tylko, nie do konca rozumiem czy to sa paramerty od ustawien fabrycznych czy od "zerowych"?

Share this post


Link to post
Share on other sites
diabel ma mozliwosc ustawiania sobie zawieszenia - krecil juz ktos tym?

 

coś tam było kręcone, rozkręcone, a potem znów kręcone(przez mechanika/zawodnika) do ustawień Touring 1 os - str. 128 instrukcji

wiec wlasnie - jest nawet tabelka jak tyl ustawiac - przod tez ale o tyl mi chodz, tyle tylko, nie do konca rozumiem czy to sa paramerty od ustawien fabrycznych czy od "zerowych"?

od zerowych - ale inne pytanie - czyn ów wspaniała tabelka ma określone wstawienia względem wagi kierowcy??? jeśli nie to tabelkę sobie można do kubła wywalić , chyba że ważysz 70kg (plus/minus 5 kg)

Share this post


Link to post
Share on other sites
od zerowych - ale inne pytanie - czyn ów wspaniała tabelka ma określone wstawienia względem wagi kierowcy??? jeśli nie to tabelkę sobie można do kubła wywalić , chyba że ważysz 70kg (plus/minus 5 kg)

 

FYI jak ktoś cięższy/lżejszy to trzeba nieco eksperymentować

tabelka.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
czy ktoś próbował wymiany tylnego zawieszenia na Ohlin'a ?

 

Pytanie dodatkowe - czego oczekujesz od zawieszenia swojego Diavela? Bo rozumiem, że jesteś nieusatysfakcjonowany obecnym stanem. Ważne jest ile ważysz i czy ewentualnie ktoś regulował zawieszenie pod Ciebie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodziło mi raczej czy ktoś dokonał takiej modyfikacji i faktycznie jest zadowolony, ze osiągnął coś czego nie był w stanie poprzez odpowiednie dostrojenie standardowego zawieszenia.

 

Przesiadłem się z cruisera i póki co Diavel wydaje się być zbyt twardy, zawieszenie bardziej przenosi niż amortyzuje. Zapewne to właśnie kwestia lepszego ustawienia zawieszenia a może właśnie coś co lepiej po prostu wymienić.

 

Z drugiej strony gdy się mocno wcisnąć w zakręt zbyt miękkie ustawienie zawieszenia może przeszkadzać i skończyć się szlifem a tego bym nie chciał.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Z drugiej strony gdy się mocno wcisnąć w zakręt zbyt miękkie ustawienie zawieszenia może przeszkadzać i skończyć się szlifem a tego bym nie chciał.

 

Prędzej zbyt twarde ustawienie ;)

 

Ile ważysz, że tak nieśmiało zapytam? I czy ktoś zajmujący się profesjonalnym strojeniem zawieszeń zajmował się już Twoim przypadkiem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miki już napisał ale on był w tej komfortowej sytuacji, że ma podobną wagę do mechanika który ustawiał zawieszenie. Do wiosny będą to tylko teoretyczne rozważania i nic nie da kręcenie bo nie sprawdzisz tego w realu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
nic nie da kręcenie

 

Od kręcenia w garażu wszystko się zaczyna. Ewentualne korekty najlepiej w warunkach torowych lub ewentualnie drogowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
krl    0

Ogólnie jeżeli o zawias chodzi warto zwrócić się z tym do fachowca bo te kilka śrubek to naprawdę ważna i poważna sprawa.

 

Oczywiście jeżeli sam ogarniasz tą kwestię to nic nie stoi na przeszkodzie ale jeżeli masz choć odrobinę wątpliwości polecam fachowca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prędzej zbyt twarde ustawienie ;)

 

Hmmm no to może tłumaczy czemu się czasem wywracałem :-)

 

Zawsze wychodziłem z założenia, że twarde zawieszenie przenosi siły wzdłuż osi pionowej motocykla przez co cały ciężar trafia dokładnie w miejscu gdzie opona styka się z drogą dzięki czemu siła tarcia a tym samym przyczepność jest najwieksza. Ale fizykę to miałem dawno a praktykę w jeździe mam zdecydowanie mniejsza niż Ty pozostaje zatem zrewidować swoje poglądy na tę sprawę. Może dzięki temu poprawię swoją jazdę i wyjdzie to dla mnie na korzyść :-)

 

Dzięki za zwrócenie uwagi.

 

Co do wagi to niestety 8 dych pokazuje :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy ktoś już podnosił Diavela? Ja mam wyższego o około 2 cm. Wcześniej darłem wszystkim. Podnóżki standart. Dzwignia  biegów. Dzwignia hamulca, wygięta spawana. Przytarte kolanko wydechu. Teraz tre tylko podnóżkami i zamykam oponę  :razz:

Share this post


Link to post
Share on other sites

i po co... srodek ciezkosci idzie wyżej, a opone zamykam i bez tego... ;)

Nie wydaje mi się ,żebyś zamknął oponę "bez tego". Może gdybyś sprężyny na maksa skręcił, no ale co to za jazda. Chyba ,że mieszkasz na torze ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.