Nikewid 0 Napisano Październik 4, 2014 Ej chyba czujnik stopki bardziej ... jak ma odczyt ze stopka rozłożona to odcina . tym bardziej że pokazuje biegi bez ich wrzucenia . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
KGr 1 Napisano Październik 4, 2014 Rozlozona stopka odcina tylko przy wrzuconym biegu - a kolega jak sie ubiera to raczej ma motocykl na luzie :) wiec niezaleznie od rozlozenia - moto nie zgaslo by. Jezeli czujnik biegu dziala nieprawidlowo, to odcinanie zaplonu na postoju jest jak najbardziej ok. @miki - poszukaj w necie, cos mi sie kalacze ze te czujniki mozna probowac reanimowac w jakis nieskomplikowany sposob, ale glowy nie dam. (wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
miki 19 Napisano Październik 5, 2014 .... rozsądek mówi że to czujnik luzu (tym bardziej że zdarzało się z dwa razy że podał N a była wrzucona 2). Moto jest na gwarancji więc udaje się do serwisu. Dzięki za podpowiedz Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Październik 5, 2014 Rozlozona stopka odcina tylko przy wrzuconym biegu - a kolega jak sie ubiera to raczej ma motocykl na luzie :) wiec niezaleznie od rozlozenia - moto nie zgaslo by. Jezeli czujnik biegu dziala nieprawidlowo, to odcinanie zaplonu na postoju jest jak najbardziej ok. @miki - poszukaj w necie, cos mi sie kalacze ze te czujniki mozna probowac reanimowac w jakis nieskomplikowany sposob, ale glowy nie dam. To nie jest era mechanicznego czujnika... Seria silników 1200 ( MTS<DIAVEL<1199<899) ma wyświetlacz programowalny obsługiwany poprzez ECU. Czy Ty miki ostatnio nie wymieniałeś/rozładowałeś aku , albo jakieś spięcie zrobiłeś??? opisywany problem wskazuje na utratę danych listwy CAN. Po prostu musisz od nowa zaprogramować soft biegów. Przy okazji niech skasują parametry samo-adaptacyjne... :razz: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
miki 19 Napisano Październik 5, 2014 może być - wsadziłem wyście do ładowania aku (jakieś 3 miesiące - ale nie było problemów). Tak ci siak trzeba podjechać do serwisu niech sprawdzą komputer - powinny wyskoczyć błędy Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Październik 5, 2014 jeśli to problem w sofcie to błędów nie pokaże - poproś po prostu ich o zaprogramowanie biegów od nowa ( prosta procedura) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
KGr 1 Napisano Październik 5, 2014 Musze kupic motocykl odpalany na kopke... (wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Październik 5, 2014 Albo taki... :mrgreen: hahahhahahahhahahhaha :razz: Pozdr. J-999 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
słoma 0 Napisano Listopad 24, 2014 witam Panowie :) i podzielę się swoimi obserwacjami , zanim tak na dobre przejechałem się gdziekolwiek moim diavelem . Kupiłem kilka dni temu serwisowanego rocznik 2012 , o przebiegu 15 tys , jest zimno ale musiałem chociaż kółeczko zrobić wokół domu po osiedlu ba spokojnie bo mnie tknęło czytając forum o kłopotach z tylnym hamulcem i niestety .. , sprawdzając hamowanie tylnym kołem pedał hamulca wchodził mi bardzo głęboko , koło hamowało ale prawie tak samo jak w poprzednim moim ciężkim cruiserze , blokował hamulec koło ale po bardzo głębokim wciśnięciu hamulca wniosek byl prostu , hamulec zapowietrzony . Ale zdecydowanie bardziej zaskoczyło mnie mocne stukanie dobiegające z tylnego koła !!! ., po każdym naciśnięciu hamulca " łup " i koło hamowało ... hehehe ..no fajnie pomyślałem sobie :) ,, mam ducati :)) i tu jest problem ? co to jest? takie metaliczne stuki z tylnego koła po każdym naciśnięciu hamulca ? . motocykl był serwisowany w Bielsku , wiec trochę bylem zdziwiony tym faktem "stuków " podczas hamowania tylnego koła , poza tym jak już na spokojnie oceniałem stan techniczny zauważyłem ,niedokładnie założone Zardy . za blisko stopki hamulca tylnego (hamulec po naciśnięciu obcierał osłonę wydechu , widać było wyraźne porysowanie wydechu) a na koniec sam łańcuch tez był za bardzo wyciągnięty i wymaga regulacji ,,,,, ufff , jeszcze nigdzie nie wyjechałem :) a trza serwisować :) , milem przyjemność porozmawiać z Miki 72 , który mnie trochę ukierunkował , ale nie daje mi spokoju sprawa tego stukania ??!! , poza tym mieszkam w Częstochowie do wiosny daleko , ale człowiek by chciał mieć gotowy do jazdy motocykl , nie jest to mój pierwszy , miałem na wale i na łańcuchu rożne motocykle , ale stuków podczas hamowania nie miałem nigdy , czy to jest wina zbyt luźnego łańcucha? , poprzedni właściciel nic nie zauważył :) , mowil ze nie hamował tylnym :)) proszę o poradę , trochę zimno już jest by gdzieś jechać a u mnie w mieście raczej dukata nikt nie zna :) pozdrawiam Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
KGr 1 Napisano Listopad 25, 2014 a jest taki sam stuk po zamknieciu przepustnicy przy troche wyzszych obrotach? (przejscie z przyspieszania na hamowanie silnikiem) jezeli tak - obstawiam mocno (!) za luzny lancuch. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Listopad 25, 2014 może być łańcuch , ale spr. zacisk - może kiedyś jakiś opieszały mechanik nie dociągnął śrub... Musisz koniecznie to ustalić bo to o twoje zdrowie/życie chodzi... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
słoma 0 Napisano Listopad 25, 2014 hm , nie do uwierzenia ! , dzisiaj poprawiłem wydech (odsunąłem o jakieś 3 mm , ) poskręcałem , ponacjskałem hamulec na sucho i przejechałem się w te i nazad przed domem i nic nie waliło ( nosz kur,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ) , :) , byly lekkie stuki od luźnego łańcucha po zablokowaniu koła i włączenia się ABS -u ;ale to były normalne stuki od zbyt lużnego łańcucha , a nie walenie "łup . łup " jak ostatnio , stawiam hipotezę ze wcześniej się zapiekły klocki a dzisiaj jak jeździłem poprostu sie rozruszały od częstego hamowania tylko tyłem . ale żeby nie być za szczęśliwy , w trakcie spaliła mi się żarówka H7 ( nosz kur............... ) , znowu muszę się dowiedzieć jak się dobrać do wymiany :) ,normalnie coraz bardziej kocham ten motocykl :) a propo : pod siedzeniem są dwie złączki ( wtyczki) jedna ma 4 piny i służy do ładowania aku czy podłączenia GPS ,a do czego służy druga ? na 2 piny? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
handelson 0 Napisano Listopad 27, 2014 (edytowany) U mnie nic się nie dzieje, nic nie łupie, nie stuka, nie wali, nic się nie przepala - mam prawie 11 tys. najechane (w sumie przez jeden sezon). Nic - odpukać :) Dlatego właśnie zawsze mam ciarki na plecach jak mam kupić moto z drugiej ręki - nigdy nie wiadomo co za AS wkładał tam swoje łapy. Chociaż kupno nowego i oddanie go do serwisu nie gwarantuje braku takich niespodzianek to łudzę się tym, że jednak zmniejsza takie ryzyko ;) Złączka na 2 piny (jak już pisałem w innym wątku) jest do ładowania aku. Edytowano Listopad 27, 2014 przez handelson Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Listopad 27, 2014 stawiam hipotezę ze wcześniej się zapiekły klocki a dzisiaj jak jeździłem poprostu sie rozruszały od częstego hamowania tylko tyłem . wątpie , ale skoro tak jest, to zacisk do rozebrania , tłoczek do czyszczenia i smarowanie , klocki do czyszczenia i na paste ceramiczną... Układ hamulcowy NIE może sie zapiekać, blokować... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
słoma 0 Napisano Listopad 27, 2014 "zapiekły " w rozumieniu "strzelaly " mocno uderzały o tarcze , inaczej nie wytlumacze :( Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
handelson 0 Napisano Listopad 27, 2014 Tak czy owak, trzeba zrobić jak radzi Cinek. Z heblami nie ma żartów. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
słoma 0 Napisano Listopad 27, 2014 jasne , a wymiana żarówki banalnie prosta , na 2 nakrętkach lampa wymiana 5 minut , Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DARc 22 Napisano Listopad 28, 2014 (edytowany) U mnie nic się nie dzieje, nic nie łupie, nie stuka, nie wali, nic się nie przepala - mam prawie 11 tys. najechane (w sumie przez jeden sezon). Nic - odpukać :) Dlatego właśnie zawsze mam ciarki na plecach jak mam kupić moto z drugiej ręki - nigdy nie wiadomo co za AS wkładał tam swoje łapy. Chociaż kupno nowego i oddanie go do serwisu nie gwarantuje braku takich niespodzianek to łudzę się tym, że jednak zmniejsza takie ryzyko ;) Złączka na 2 piny (jak już pisałem w innym wątku) jest do ładowania aku. Sorry, ale dopytam czy sam ładowałeś aku przez te złącze z 2pinami czy tylko powtarzasz błąd w manualu Diavela? Bo możesz niechcący zaszkodzić komuś gdyby się okazało, że podłączenie do tego złącza nie tylko nie naładuje mu aku ale jeszcze uszkodzi elektronikę :) Nie powinno, ale sam nie znam zastosowania tego złącza 2 pin więc bym nie ryzykował. Ktoś z forum diavela próbował, mierzył (było ok 11v), uciał i podłaczył sobie gniazdo zapalniczki by przez nie "łatwo ładować", ale okazało się, że nic nie ładuje. Wiem za to, że do ładowania aku używane są piny 1 i 2 ze złącza 4 pinowego. Na pinach 1 i 2 jest aku (przez bezpiecznik w skrzynce) a na 3 i 4 jest ECU/CAN magistrala (tak podają źródła w sieci). Do tego złącza wkłada się też dongla "DDA", który zasila się z 1 i 2 a na 3 i 4 ma loguje zdarzenia z życia moto, do późniejszego przeniesienia via USB do aplikacji na PC (zdaje się jest to serwis online nawet a nie offline aplikacja). Potwierdza to zarówno lektura netu jak i własne doświadczenie bo ładuję aku właśnie na tych pinach, ładowarką CTEK. Tak, że ja osobiście na razie nie mam jasności do czego jest dokładnie zlącze 2 pin, ale na 90% nie jest do ładowania aku, a złącze 4 PIN może być do tego używane na 100%. W sieci można znaleźć pełno "dowodów", że raczej nie masz racji z tym złączem 2 pin do ładowania: http://store.proitalia.com/ducati-battery-trickle-charger - oryginalna ładowarka Ducati (brandowana przynajmniej by cena była wysoka ;) - na zdjęciu widać zakończenie kabla z ładowarki (SAE) i dwa kabelki przejściowe: jeden z zaciakami do aku by go zamontować "na stałe" w moto i wyprowadzić gdzieś konektor z uszczelnieniem oraz drugi, w prawym górnym roku, to jest właśnie atapter na złącze 4 pin w nowych Ducatach. http://www.erre-sc.com/en/battery-charger/40594-sae-connector-with-can-bus-ducati-models-1.html - przejściówka ze złącza SAE (szeroko stosowane, np. w Optimate) http://www.wemoto.com/parts/picture/bf-dt3v/ - przejściówka dla Ducati dla ładowarek BC Widziałem na necie zdjęcia starych ładowarek Ducati i miały złącze 2 pin - pewnie starsze modele (zgaduję) mogły mieć takie złącze i pewnie błąd w manualu Diavela z tego wynika. BTW: Jak by ktoś chciał to mam jeszcze kilka wtyczek 4 pin do tego złącza DDA/DDA+ w Ducati - gdyby ktoś chciał sobie tam podłączyć dowolną ładowarkę. Edytowano Listopad 28, 2014 przez DARc Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
handelson 0 Napisano Listopad 28, 2014 (edytowany) Oczywiście, że ładowałem. Za radą manuala i serwisu Ducati. Po to mam tą ładowarkę. Nic nie wybuchło, akumulator naładowany. Ładowałem (już zresztą to pisałem) Diavela 2013 i 696 z 2009. Wszystko działa. Kurde już naprawdę zgłupiałem :/ Oryginalną ładowarkę można podłączyć tylko do jednego z dwóch złączy więc problemu nie ma. Edytowano Listopad 28, 2014 przez handelson Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DARc 22 Napisano Listopad 28, 2014 Oczywiście, że ładowałem. Za radą manuala i serwisu Ducati. Po to mam tą ładowarkę. Nic nie wybuchło, akumulator naładowany. Ładowałem (już zresztą to pisałem) Diavela 2013 i 696 z 2009. Wszystko działa. (...) Kurde już naprawdę zgłupiałem :/ Oryginalną ładowarkę można podłączyć tylko do jednego z dwóch złączy więc problemu nie ma. Czy oznacza to, że masz charger ducati, polecony Ci do Diavela, który ma wtyczkę z dwoma pinami i tak go podlączasz do Diavela?? To było by ciekawe. Może OBIE metody są skuteczne i np. w układzie te piny z obu wtyczek gdzieś się łączą dalej? Tylko czemu w większości ładowarek obecnie Ducati daje taką 4 pinową wtyczkę (może tylko z dwoma obsadzonymi pinami?). Poszukam dalej jakiś informacji lub popytam serwis do czego jest podpięta ta mniejsza wtyczka z dwoma pinami... Żeby było jeszcze jasne - masz podłączoną ładowarkę do takiego złącza (2 piny) pod siedzeniem Diavela? Czy może takie masz złącza pod siedzeniem: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
handelson 0 Napisano Listopad 28, 2014 Już naprawdę się pogubiłem :/ Kupiłem ładowarkę w serwisie Ducati. I w Diavelu i w Monsterze 696 pod siedzeniem jest złącze do którego pasuje złącze ładowarki. Nie mam teraz możliwości zrobienia zdjęcia :/ Być może jest to złącze 4 pinowe. Naprawdę już zgłupiałem :/ Dla mnie sytuacja jest jasna: kupiłem oryginalną ładowarkę Ducati. Podłączam do jedynego pasującego złącza pod siedzeniem i działa. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
słoma 0 Napisano Listopad 28, 2014 U mnie nic się nie dzieje, nic nie łupie, nie stuka, nie wali, nic się nie przepala - mam prawie 11 tys. najechane (w sumie przez jeden sezon). Nic - odpukać :) to Ci się tylko tak wydaje :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DARc 22 Napisano Listopad 28, 2014 Już naprawdę się pogubiłem :/ Kupiłem ładowarkę w serwisie Ducati. I w Diavelu i w Monsterze 696 pod siedzeniem jest złącze do którego pasuje złącze ładowarki. Nie mam teraz możliwości zrobienia zdjęcia :/ Być może jest to złącze 4 pinowe. Naprawdę już zgłupiałem :/ Dla mnie sytuacja jest jasna: kupiłem oryginalną ładowarkę Ducati. Podłączam do jedynego pasującego złącza pod siedzeniem i działa. Nie jesteś pierwszym, który się gubi w domysłach :) Ja też sporo kopałem po sieci by znaleźć info. W końcu znalazłem info, znalazłem producenta i model wtyczki, znalazłem dostawcę i sprowadziłem sobie + kilka więcej bo opakowania są duże jak się z hurtowni kupuje. Jak czytałem na obcych forach to jest to typowe, że ludzie się gubią, spekulują i domyślają się która wtyczka do czego jest , zwłaszcza, że np. w UK prawie standardem jest, że dealerzy moto montują właśnie taki kabelek do aku by zostawić w moto złącze pasujące do ładowarkek jakie oferują jako akcesoria. Bardzo popularne są tam dodawane złącza SAE (dwa piny z tym, że jeden to bolec a drugi pin, żeby nie dało się podłączyć "odwrotnie"). Wtedy właściciele czasami zaklinają się, że "mają takie złącze od nowości" ;) I to prawda, tylko, że to NIE jest złącze Ducati tylko dodane przez dealera. Pikanteri dodaje fakt, że "oryginalna ładowarka Ducati" ma właśnie takie słącze na kablu wychodzącym z ładowarki i do tego dopiero dopinany jest kabelek-przejściówka na złącze DDA. W komplecie jest też kabelek z zaciskami do aku, więc potencjalnie dealer może zamontować ten kabelek do aku (wprost do zacisków aku) i wyprowadzić gniazdo tego kabelka DODATKOWO gdzieśw moto (może i pod siedzenie). Wtedy od ładowarki idzie kabelek zakończony wtyczką 2 pin (jeden bolec i jedno gniazdo) i wtedy też taka ładowarka "pasuje jedynie do jednego właściwego złącza pod siedzieniem" ;) Tylko, że to nie jest złącza DDA a złacze SAE dodane extra przez dealera. Tak byma bardzo często w UK bo tam np. Optimate jest bardzo popularny i często dealerzy montują ten kabelek do zacisków aku i potem oferują "pasującą do tego ładowarkę Optimate" ;) Nie wiem czy w PL też tak by robili... zwłaszcza, że Ducati Performacne Charger ma OBA kabelki w komplecie więc jest też kabelek DDA i nic nie trzeba do zacisków aku montować. Chyba, że dealre tego nie wie, ale to by bardzo źle o nie świadczyło... Jak będziesz mógł to zerknij jaką masz wtyczkę i zeznaj tutaj byśmy sobie sami wyrobili opinie i zbudowali wiedzę, której najwyraźniej manual Diavela czasami nie zawiera lub wprowadza w błąd. witam Panowie :) i podzielę się swoimi obserwacjami , zanim tak na dobre przejechałem się gdziekolwiek moim diavelem . Kupiłem kilka dni temu serwisowanego rocznik 2012 , o przebiegu 15 tys , jest zimno ale musiałem chociaż kółeczko zrobić wokół domu po osiedlu ba spokojnie bo mnie tknęło czytając forum o kłopotach z tylnym hamulcem i niestety .. , sprawdzając hamowanie tylnym kołem pedał hamulca wchodził mi bardzo głęboko , koło hamowało ale prawie tak samo jak w poprzednim moim ciężkim cruiserze , blokował hamulec koło ale po bardzo głębokim wciśnięciu hamulca wniosek byl prostu , hamulec zapowietrzony . Ale zdecydowanie bardziej zaskoczyło mnie mocne stukanie dobiegające z tylnego koła !!! ., po każdym naciśnięciu hamulca " łup " i koło hamowało ... hehehe (...) proszę o poradę , trochę zimno już jest by gdzieś jechać a u mnie w mieście raczej dukata nikt nie zna :) pozdrawiam Jeśli dojdziesz do wniosku, że to jednak łańcuch tak hałasuje (zwłaszcza przy redukcji lub większej dziurze) to jest to znana słabość Diavela i nacią łańcucha tylko trochę to ogranicza a u niektórych nie bardzo nawet działa. Jednak na obcym forum znalazłem opis rozwiązania, które to bardzo zmniejsza i ponieważ wielu posiadaczy Diabła to zrobiło i stawiało piwo autorowi to i ja to zrobiłem i faktycznie pomogło (nie w 100% ale pozostałe stuknięcia nie są takie... "krepujące" jak na sprzęt raczej z górnej półki ;) Jak uznasz, że te klekot Ci przeszkadza to opiszę obejście problemu :) Bo niektórzy jako rozwiązanie problemu polecali... jazdę w zatyczkach - też pomaga ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
miki 19 Napisano Listopad 28, 2014 (edytowany) Dla 2014 masz takie wyjście pod siedzeniem (nie wiem jak było wcześniej). Do tego podłączasz ładowarkę i tyle. Na ostatnim zdjęciu masz sposób podłączenia gniazda USB pod wejście do nawigacje. Tak ja już było wyżej ta czarna pasuje. Ja mam to czerwoną DP i wtyczka jest za duża (taka sama tylko większa). Spieszyłem się jak robiłem zakupy ładowarki - zobaczyłem że wtyczka taka sam to kupiłem - okazało się że jest za duża. Ale taka sama tylko właśnie mniejsza - więc trzeba uważać Podłączałem to czarną - pod wtyczkę pod siedzeniem i działa idealnie. Ps. Gdzie można kupić samą to wtyczkę co masz na zdjęciu. Edytowano Listopad 28, 2014 przez miki Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
słoma 0 Napisano Listopad 28, 2014 (edytowany) Jeśli dojdziesz do wniosku, że to jednak łańcuch tak hałasuje (zwłaszcza przy redukcji lub większej dziurze) to jest to znana słabość Diavela i nacią łańcucha tylko trochę to ogranicza a u niektórych nie bardzo nawet działa. Jednak na obcym forum znalazłem opis rozwiązania, które to bardzo zmniejsza i ponieważ wielu posiadaczy Diabła to zrobiło i stawiało piwo autorowi to i ja to zrobiłem i faktycznie pomogło (nie w 100% ale pozostałe stuknięcia nie są takie... "krepujące" jak na sprzęt raczej z górnej półki ;) Jak uznasz, że te klekot Ci przeszkadza to opiszę obejście problemu :) Bo niektórzy jako rozwiązanie problemu polecali... jazdę w zatyczkach - też pomaga ;) Jednak , chyba zbyt pochopnie i za daleko idące przypuszczenia opisałem na forum , po prostu jeżdżąc innymi diavelami , zasuwałem do przodu i nie zastanawiałem się czy coś stuka czy nie , tylko chłonołem wrażenia z jazdy . Obczytawszy się na forum ,o zapowietrzonym hamulcu tylnym zacząłem to sprawdzać i wyszło mi ze coś jest na rzeczy , by nie rozwijać się w pisaniu posprawdzałem wszytko i mam około 2 cm luzu na łańcuchu a powinno być około 1 cm jak wynika z manuala , to wszytko przy ostrym starcie , wciśnięciu hamulca do oporu ,zablokowaniu kola , załączeniu ABS , puszczeniu koła , zablokowaniu znowu koła i zatrzymaniu moto . Dawało na tym luźnym łańcuchu tak spektakularny efekt dźwiękowy dla mnie, nieprzyzwyczajonego do tego typu dźwięków . potwierdzam łańcuch wali na każdej dziurze przez którą przejeżdżam , poza tym przy delikatniejszym hamowaniu stuki są zdecydowanie cichsze , mam 2 moto w garażu na łańcuchu ale bez ABS , inne mialem tylko na wale i jest to mój pierwszy Dukat , stąd moje rozczarowanie i zaskoczenie "tymi hałasami " , jak się jedzie nic nie słychać :) , stad muszę poczekać do wiosny i ustawić się w kolejce do Cinka :) Miki dzięki za zdjęcie , pokazujące jak podpiąć GPS , bardzo mi to ułatwiło robotę . Edytowano Listopad 28, 2014 przez słoma Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach