Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Budzik

Akumulator Diavel

Recommended Posts

lewa dolna osłona chłodnicy oleju, pod spodem znajdziesz jeszcze jeden mały plastik na 2 śrubkach do odkręcenia i aku jest Twój

Share this post


Link to post
Share on other sites

lewa dolna osłona chłodnicy oleju, pod spodem znajdziesz jeszcze jeden mały plastik na 2 śrubkach do odkręcenia i aku jest Twój

Czyli trzeba rozebrać całą lewą stronę "pługa"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pod siedzeniem wtyczek nie tykaj... ;)  ta czteropinowa to złącze diagnostyczne... a dwójka  - widziałem , ale nigdy nie wzbudziła mojego zainteresowania..

do podłączenia GPS, czy innych odbiorników kostki masz przy główce ramy , pod wyświetlaczem zbiornika..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm , dzięki , pod wyświetlaczem  ?  super , miałem duży dylemat  , gdzie się wpiąć  . Trochę upłynie zanim się ogarnę z tym motocyklem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

to dwójkowe złacze jest do ładowania aku ale potrzeba specjalną ładowarkę - DUCATI only - inne nie działają

Edited by miki72

Share this post


Link to post
Share on other sites

ponoć własnie jest to błąd w manualu , są wtyczki w prostownikach do złącza 4 pinowego  , na 1 i 2 pin  , a cale 4 pinowe gniazdo do diagnostyki  , a złącze 2 pinowe nikt nie wie ? :)

Edited by słoma

Share this post


Link to post
Share on other sites

to dwójkowe złacze jest do ładowania aku ale potrzeba specjalną ładowarkę - DUCATI only - inne nie działają

Ale zasada ładowarki by Ducati tyczy tylko Demona rozumiem? 

Bo ja mam oxforda i ładuje, dlatego sie troche zdziwiłem czytając twój post...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ładowarkę Ducati. Ładowałem i diabła i 696.

Oczywiście przez dedykowane złącze pod siedzeniem. Warto wspomnieć, że ori ładowarka jest śmiesznie tania więc szkoda się bawić w rozbieranie połowy motocykla żeby podpiąć prostownik.

Edited by handelson

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ładowarkę Ducati. Ładowałem i diabła i 696.

Oczywiście przez dedykowane złącze pod siedzeniem. Warto wspomnieć, że ori ładowarka jest śmiesznie tania więc szkoda się bawić w rozbieranie połowy motocykla żeby podpiąć prostownik.

 

 

ale podłączałeś Ładowarkę do wtyczki 4 czy 2 pinowej? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 pinowej. Do tego właśnie jest.

 

attachicon.gifZrzut ekranu 2014-11-26 o 23.34.51 copy.jpg

od modelu 2014 - jest juz inna wtyczka do ladowania (chyba też do reszty nowych modeli) - praktycznie taka sama, ale inne rozmiary.

A do GPS jest rowniez dedykowane wyjscie pod szybko z pleksy - pod Garmin Ducati ZUMO 390. Ja podłaczylem zwykłego TomTom Ridera i działa (wtyczkę wyżebrałem w serwisie)

Edited by miki

Share this post


Link to post
Share on other sites

wtyczka 2 pinowa jest zwykłą "fiatowską" - mozna zastosować inny prostownik motocyklowy i zamontować taką kostkę ...

 

od modelu 2014 - jest juz inna wtyczka do ladowania (chyba też do reszty nowych modeli)

 

robiłem chwile temu diabło 2014" i był na takiej samej jak w latach ubiegłych ... :wtf:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wtyczka 2 pinowa jest zwykłą "fiatowską" - mozna zastosować inny prostownik motocyklowy i zamontować taką kostkę ...

 

 

robiłem chwile temu diabło 2014" i był na takiej samej jak w latach ubiegłych ... :wtf:

 

Ponieważ trochę ten temat wtyczek i ładowarki "rozpracowałem" i opisałem to w innym wątku to może komuś to się przyda -> https://docpoland.com/temat/16170-diavel-usterki-duże-i-małe/?p=247173

 

Cały czas nie wiem do czego jest wtyczka 2 pin, ale na pewno 4 pinowe gniazdo DDA, ma pin 1 i 2 podłączone do aku i oryginalne ładowarki Ducati aktualnie maja właśnie taką 4 pinową wtyczkę z użytymi tylko pinami 1 i 2. Pint 3 i 4 do magistrala diagnostyczna ECU.

Oryginalne ładowarki mają też drugi kabelek do podłączenia wprost do zacisków aku i pozostawienia gdzieś w ramie DODATKOWEGO złącza 2 piny o konstrukcji takiej, że jest jedne bolec i jedno gniado by nie można było wtyczki od ładowarki podłączyć odwrotnie (+ ma dodatkowo bezpiecznik na przewodzie oraz gumową zatyczkę do ochrony przed wilgocią). To jest złącze SAE szeroko stosowane w ładowarkach (np. Optimate, )

 

To co piszę to nie teoria bo dodałem taką wtyczkę 4 pin (do portu DDA) do ładowarki CTEK i łatwo ładuję aku w Diavelu drugi sezon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigdy się nie zastanawiałem nad ori gniazdem w Diavelu , czy MTS-e do ładowania , bo najnormalniej używam do tego krokodylków . Ale DARc weź pod uwagę, że w złączu diagnostycznym 4 pinowym musi być i przewód masowy i plusowy , bo służy do zasilania urządzeń diagnostycznych... To, że może być też wykorzystywane do ładowania nie jest niczym złym , bo jest logiczne , że jak podaje prąd to też może "oddać" , czyli ładować . Ale głowy nie położę, że to fabrycznie jest wskazane jako gniazdo do ładowania.

Może dzisiaj znajdę chwilę to "potańczę " nad moto z miernikiem i sprawdzę dokładnie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

posprawdzałem i... sprawna nadal dla mnie nie jest jednoznaczna. N złączu 4 pinowym jest napięcie 12,4v , na kości 2 pinowej jest napięcie 11,4- czyli równo 1 V mniej. Generalnie przy zapalaniu silnika ( duże obciążenie) i na jednej i na drugiej kości jest spadek napięcia , czyli są wpięte w układ "krwionośny" motocykla. Na kostce 2 pinowej można by tłumaczyć to np. długim przewodem, a tym samym spadkiem napięcia ale... jest na nim napis: MELCO TOOL  - co moim zdaniem dyskwalifikuje go z używania jako złącza do ładowania, ale przyznam , że nadal nie mam 100% pewności...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z wiedzy którą posiadam złącze diagnostyczne nie jest przeznaczone do łądowania akumulatora w żadnym modelu.

Czy się da w ten sposób to zrobić, nie wiem, ale i nie próbował bym przed obawą obciążenia obwodu prądem wartości którą pobiera rozładowany akumulator. Tym bardziej gdy mamy świadomość iż złącze diagnostyczne nie jest fizycznie podłączone do akumulatora a poprzez układy wewnetrznę ECU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z wiedzy którą posiadam złącze diagnostyczne nie jest przeznaczone do łądowania akumulatora w żadnym modelu.

Czy się da w ten sposób to zrobić, nie wiem, ale i nie próbował bym przed obawą obciążenia obwodu prądem wartości którą pobiera rozładowany akumulator. Tym bardziej gdy mamy świadomość iż złącze diagnostyczne nie jest fizycznie podłączone do akumulatora a poprzez układy wewnetrznę ECU.

Zerkńijcie prosze na ten link http://www.ducati.com/accessories/multistrada/tester___automatic_battery_charger_501/index.do

Na prawy gorny róg zdjecia. To jest wtyczka DDA do portu diagnostycznego ale przewod do nie j ma 2 kable i jest taka konwersja ze zlacza SAE typowego w innych ladowarkach na rynku. Pinay 1 i 2 w zalczu DDA ida do akumulatora przez bezpiecznik w skrzynce. Mozna na tym zlaczu zarowno dostarczac ladowanie do aku hak i pobierac zasilanie z aku do wartosci bezpiecznika :) chyna 6,5A jesli pamietam dobrze.

Na zlaczu zoltym 2 pin jest ok 11V i ludzie ktorzy probowali twierdza ze im nie ladowalo, ale (!) moze to tez zalezec od inteligencji ladowarki gdyz 11V to nie jest normalne napiecia akumulatora a wiele lepszych ladowarek najpierw je mierzy zanum wybierze wlasciwy program no. Odsiarczania, czy ladowania czy podtrzymania. Byc moze Ci ktorym na zlaczu gdzie jest 11V nie ladowalo wcale ze wzgledu na inteligencje ladowarki, ktora nie podejmowala wcale zadania ladowanai. A jesli komus laduje na tym zoltym zlaczu. 11V, to moze ladowarka jest prostsza, bardziej olewajaca stan akumulatora i po prostu podaja ladowanie i "mimi wszystko" udaje sie akku podladowac... Ale moim zdaniem to moze byc bardziej przypadek niz zamiar konstrukcyjny.

Ale nie mam 100% pewnosci i dalej nie wiem do czego jest to "zlacze 11V" :)

I jescze jedno. Zlacze diagnostyczne to tylko 2 piny ECU/CAN (piny 3 i 4) wiec dwa pozostale to jest czyste podlaczenie do aku z wieloma zastosowaniami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dziwnie DARc upierasz się i próbujesz udowodnić że to służy do ładowania aku , a ja przed chwilą po przeczytaniu postu Theo poszedłem spr. ów okablowanie i wnoszę, że Theo ma racje - przekrój tych kabli jest zbyt mały żeby "udźwignąć" proces wysoko-rozładowanego aku . Do okazyjnego doładowywania sprawnej jednostki może się nadawać , ale większego natężenia prądu bym tam nie puścił z obawy o stopienie izolacji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 pinowość tej kostki wynika wyłącznie z zasilania konwertera sygnału DDS. W modelach sprzed monstera 696 kabel konwertera miał kostkę dwupinową oraz dwa "krokodylki" do podłączenia zasilania z aku. W 696 i modelach późniejszych z racji dramatycznie ograniczonego dostępu do akumulatora, a konieczności podłączenia DDS-a dla podstawowej nawet obsługi typu kasowanie kontrolki serwisowej, nastąpiła ewolucja owego złącza o wyprowadzenie w niej zasilania dla konwertera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czytając , dalej mam poplątanie opinii :  2-pinowa służy nie wiadomo do czego , a 4-pinowa do serwisu  , ale jest dwóch Panów  , którzy ładują przez te wtyczki aku  ale nie wiedza gdzie wpinają  swoje prostowniki  , dlatego ja pozostanę przy klasycznym sposobie :)  , krokodylkami do aku . chyba  ze temat będzie wyjaśniony jednoznacznie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

pod siedzeniem mamy dwa wejścia - jedną jest do podłączenia komputera serwisowanego.  Czy czerwonych czy w czarnych ładowarkach Ducati nie ma żadnej przejściówki do tego złącza. I tak jak było powyżej napisane trudno przez nie ładować

Natomiast drugie do ładowania (oznaczone żółtą obwódką) jest o tym zmianka w instrukcji czy to PL czy EN. I do tego służy czarna ładowarka DP. Nawet dołączony dodatkowy kabel do podłączenia bezpośrednio pod akumulator jest taki sam – jak w oryginalnej ładowarce DP. Druga sprawa konstrukcja wtyczki i gniazda jest taka że nie można jej inaczej zastosować tylko do tego gniazda pod siedzeniem.

Mam wrażenie że w całym tym wątku jedni mówią o gnieździe serwisowym a drudzy o gnieździe do ładowania.  

 

Na zdjęciach jest owe gniazdo do ładowania.

 

Ps przecież tak samo jest też w innych modelach Ducati - napewno jest M1200S

post-86795-0-78411200-1417287340_thumb.png

post-86795-0-22558000-1417287359_thumb.png

post-86795-0-15250900-1417288012.jpeg

Edited by miki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.