Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Budzik

Akumulator Diavel

Polecane posty

Dlatego nie lubię takich dyletanckich dyskusji na forum.

Nawet nie wiadomo czy pytający wie o co pyta...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dziwnie DARc upierasz się i próbujesz udowodnić że to służy do ładowania aku , a ja przed chwilą po przeczytaniu postu Theo poszedłem spr. ów okablowanie i wnoszę, że Theo ma racje - przekrój tych kabli jest zbyt mały żeby "udźwignąć" proces wysoko-rozładowanego aku . Do okazyjnego doładowywania sprawnej jednostki może się nadawać , ale większego natężenia prądu bym tam nie puścił z obawy o stopienie izolacji...

Akumulatorki jakie mamy w moto laduje sie pradem 0,2 do 0,8A normalnie. Byc moze Duacti zalozylo ze do takiego celu i do ich ladowarki ktora (moze) nie posiada trybow o wyzszym pradzie ( np do ratowania zasiarczonych aku), wystarcza przewody w zlaczu DDA.

Ladowarki DP starsze (czerwone) maja wtyk 2 pin ale nowe, czarne, obecnie maja kabel z wtyczka SAE wychodzacy z ladowarki oraz dwa kabelki do tego gniazda (przedluzki): jedna zakoczona zaciskami do aku by ja (alternatywne rozwiazanie) na stale zamontowac w moto i podlaczac do niej zlacze kable wychodzacego z ladowarki (czarnej DP).

Druga przedluzka w komplecie zakonczona jest wtyczka 4 pin do portu DDA.

Nie wiem juz jak Wam inaczej to opisac :) Zostawiam Was z waszymi spekulacjami i nie bede sie spieral. Mam ciekawsze rzeczy do robienia. Pokazalem Wam pewne argumenty i jesli dalej uwazacie ze "przez DDA nie mozna" to... trudno :)

Nie znam zastosownia zlacza 2pin, moze TEZ daje sie przez nie ladowac. Mierzyles napiecia i nic Ci to nie daje do myslenia? Wazniejsze sa przekroje przewodow? Dla pradu 0,8A?? Naprawde :)

Moze kluczem jest tez zamierzone stosowanie ladowarki DP - tender/maintainer - to jest raczej "doladowywanie" aku a nie jego ladowanie awaryjne, szybkie, odsiarczanie. Do tego nie uzywa sie duzych pradow i ladowarka DP ich nie podaje. Pewnie dlatego zlacze DDA jest dla niej ok.

Ale to moje "lamerskie" zdanie i nie bede pozostalych fachowcow nim zadreczal ;)

Zostajemy zdaje sie przy swoich opiniach. LWG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno :) Manual do Multistrady...

 

"Note

When the motorcycle is left used (approximately for more than 30 days). We recommend owners to use the Ducati battery charge maintainer (Battery maintainer kit part no. 69924601A - various countries; Battery maintainer kit part no.69924601AX - for Japan, China and Australia only) since its electronics monitors the battery voltage and features a maximum charge current of 1.5 Ah. Connect the maintainer to the diagnostics socket located in the rear end of the bike."

 

Wspomniany charger to czarna ladowarka DP.

Na koncu jest ze podlacza sie ja do portu diagnostycznego (4 pin).

Ladowarka ogranicza prad do max 1,5A wiec przkroj przewodow nie bedzie problemem :)

 

A tu sa zdjecia ladowarki Ducati DP podlaczonej do Panigale... do zlacza DDA 4 pin http://www.899panigale.org/forum/899-panigale-how/6033-battery-tender-junior.html#post79713

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

wow wygląda na to że jednak istnieje taki sposób. Dobrze wiedzieć zrobię sobie wyjście do USB - będzie można np. podłączyć do ładowania interkom. Znalazłem takie adaptery optimate

post-86795-0-05681200-1417312162.png

post-86795-0-69241500-1417312539_thumb.png

post-86795-0-29979000-1417312858.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wow wygląda na to że jednak istnieje taki sposób. Dobrze wiedzieć zrobię sobie wyjście do USB - będzie można np. podłączyć do ładowania interkom. Znalazłem takie adaptery optimate

 

Dokladnie taki adapter jest w zestawie z ladowarka czarna Ducati DP. Ona tez konczy sie zlaczem SAE i do niego alternatywnie adapter do DDA albo adapter zakonczony oczkami do zaciskow aku.

Nie tylko Optimate stosuje zlacze SAE. To dosc rozpowszechniony standard w ladowarkach.

Ale faktycznie warto zwrocic uwage by ladowarka miala jednak jakas inteligencje i ograniczala max. prad ladowania by nie dawala "tyle ile chce rozladowany/uszkodzony akumulator" co by moglo zagrzac przewody od DDA.

Choc z drugiej stony Ducati dalo na tym zasilaniu do zlacza DDA bezpiecznik 6,5 albo 7,5A (nie jestem pewien) wiec taki poziom pradu wydaje dla instalacji zasilania przez DDA bezpieczny. Mozna zawsze dac taki bezpiecznik na przewodzie jak ma ta przejsciowka na zdjeciach.

Jakby by ktos potrzebowal to mam kilka takich wtyczek do DDA wiec mozna sobie zrobic stosowne przejsciowki do ladowarek albo do pobierania zasilania od aku, np. do USB. Ja zrobilem sobie przejsciowke do zlacza w ladowarkach CTEK, ktore jest jeszcze innego typu niz SAE :)

BTW: CTEK to niezle ladowarki, projektowane w Szwecji, mikroprcesorowe, a produkowane w Chinach jak wiekszosc elektroniki. Ja mam taka, ktora ma dodatkowo testy ladowania akumulatora przez alternator i jego zdolonosci rozruchowej czyli ma programy mierzace zachowanie akumulatora podczas rozruchu i podczac pracy silnika pokazujac ewentualne problemy z ladowaniem albo mala pojemnoscia aku podczas rozruchu silnika. Fajny dodatek diagnostyczny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

własnie o tym mowa. To jest gnazdo do ładowania podłączania ładowarki DP

napewno nie - to jest gniazdo MELCO TOOL - czyli nie do ładowania , ale pewnie może być w tym celu wykorzystane.

 

 

Nie wiem juz jak Wam inaczej to opisac :) Zostawiam Was z waszymi spekulacjami i nie bede sie spieral. Mam ciekawsze rzeczy do robienia. Pokazalem Wam pewne argumenty i jesli dalej uwazacie ze "przez DDA nie mozna" to... trudno :)

 

 

Postawię na swoim - chociażby nie wiem co ... :mrgreen: :mrgreen: - taki cel Ci przyświeca?? Nie będę się z Tobą spierał ..

 

Wydaje mi się, że po części wszyscy tu mają rację , tylko mylą pojęcia : ładowarka Ducati ze swoim złączem nie służy do ŁADOWANIA akumulatora , tylko do podtrzymywania jego dobrego stanu przez okres zimy , i pewnie do tego się to złącze nadaje.

Moim zdaniem do ładowania głęboko rozładowanego aku to złącze się nie nadaje , chociażby dlatego , że prąd jest "przepuszczony" przez ECU , co może doprowadzić do jego uszkodzenia...

Edytowano przez cinek78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czyli na cało zimę jednak dobrze podłączyć bezpośrednio do akumulatora - przyznam się że mam tak zrobione - trochę z roztargnięcia. Gdyż kupiłem czerwoną (nie czytając instrukcji) DP i wtyczka już nie psaowała - była trochę większa -  więc podłączyłem bezpośrednio. Ale w drugim domu mam właśnie czarną DP - w takim razie trzeba ją używać doraźnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niedługo będzie sezon ładowania AKU w naszych maszynkach, więc pewnie paru zainteresowanych tematem szukając porad natknie się na ten wątek... a zakończyliśmy go w zawieszeniu zostając przy swoich opiniach :roll:

 

Załączam mały schemat interesującego nas gniazda i okolic w Diavelu (na 99% jest tak samo/podobnie w Multi1200, Monsterach nowych, Panigale...).

 

post-88500-0-34053700-1475852968_thumb.jpg

 

LWG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 21.03.2018 o 01:18, peters30 napisał:

Witam ponownie , czy ktoś mógłby mi przesłać na mój email istrukcję po polsku.

[email protected]

Z góry dziękuję

Piotrek

Instrukcję czego??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.03.2018 o 19:55, musieli napisał:

Instrukcję czego??

Witam

Instrukcję obsługi Ducati Diavel 2015 ale po polsku wersję elektroniczną. Wiem że ktoś z tego forum miał taką

Pozdrawiam

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.