jureczny 0 Napisano Listopad 23, 2015 Witam wszystkich Jestem nowym użytkownikiem forum i szczęśliwym (nie do końca) posiadaczem monstera 620. Jest to mój pierwszy motocykl po wielu latach westchnień do tego modelu. Kupiłem go z dużą dozą zaufania i to był mój błąd. Głownie chodzi o zmianę biegów, mianowicie 2,3,4 i 5-tka nie zawsze wchodzi, zamiast tego wydobywający się ze skrzyni zgrzyt,brak biegu i luz. Wtedy tylko uzbroić się w cierpliwość i spokojnie zmienić bieg. Myślałem że może za szybko zmieniam biegi i nie podciągam dźwigni do końca. Ale to nie to. Olej jest świeży. Jeżeli ktoś mógłby podpowiedzieć gdzie szukać rozwiązania?Drugi problem spowodowany jest pierwszym: Podczas wyprzedzania zmieniałem bieg z 3 na 4, puściłem sprzęgło dodając gazu (zgrzyt), wszedł luz, poprawiłem bieg (wszedł), a gdy popatrzyłem na licznik to prędkość jest zakłamana o jakieś 40km/h w dół. Po wyłączeniu moto wskazówka opada znacznie poniżej zera. Czy licznik jest do wymiany? trzeci problem: naciąganie łańcucha- nie da się. Chyba jest urwany gwint po jednej stronie od naciągania. Jak można by to naprawić. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
golot 0 Napisano Listopad 23, 2015 co do skrzyni obawiam sie nieststy że nie obędzie się bez otwarcia silnika, w ducacie nie siedziałemza dużo (właśnie sam kupiłem świadomie monstera 620 z pewnymi niedomaganiami, ) ale jak będziesz dalej tak użytkował moto, wyskakiwanie biegów napewno prędzej czy później uszkodzi coś więcej w skrzyni. osobiście na początek sprawdził bym automat, potem ewentualnie głębiej. Jednak nie bież tego co piszę za pewnik , nie miałem jeszcze monstera "na stole" poczekaj na odpowiedź koegoś bardziej kompetentnego. Co do liczników tu jestem jeszcze pardziej zielony, w razie co chętnie przygarnę uszkodzone zegarki gdybyś się ich miał pozbywać :) sam ma z nimi problem, ale powoli się naprawi (mam nadzieję ) pozdro G Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
sacrosaint 2 Napisano Listopad 24, 2015 1. Sprawdź ustawienie dźwigni zmiany biegów. Element z wieloklinem zamontowany na wałku wychodzącym ze skrzyni powinien być prostopadly do tego cięgna, położenie samej dźwigni wyreguluj śrubami, aby była mocno do dołu. Jeśli to nie pomoże, trzeba szukać dalej, w skrzyni. Takie sprawy były już opisywane na forum. I upewnij się czy technika zmiany biegów jest poprawna :) 2. 3. Zdejmij koło, wyciągnij bebechy napinacza z wahacza, jak jest gwint zerwany to naprawić lub wymienić :) Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Waldi59 15 Napisano Listopad 24, 2015 tak prawidłowo ma być ustawiona dźwignia zmiany biegów, sprawdź czy nie ma luzów Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Waldi59 15 Napisano Listopad 24, 2015 a tu masz pokazane elementy do naciągania łańcucha Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jureczny 0 Napisano Listopad 24, 2015 Krótko i konkretnie. Dzięki. A co odnośnie licznika? Czy czujnik może być uszkodzony? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
golot 0 Napisano Grudzień 1, 2015 Hej, i co udało się znaleźć problem ze skrzynią ? pozdro Golot Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jureczny 0 Napisano Grudzień 2, 2015 dźwignie ustawiłem tak jak na schemacie ale jak dotąd pogoda nie pozwala mi tego sprawdzić. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Zibi 0 Napisano Grudzień 4, 2015 ...czyli na tej dzwigni oznaczonej nr 1 nie powinno byc luzu ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Dawid231 0 Napisano Maj 29, 2016 A ja mam pytanie , na 100 procent mam zerwany gwint po prawej stronie wahacza, jak się nazywa ta cześć odpowiedzialna za naciag i ile gdzieś kosztuje:p Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kicin 0 Napisano Czerwiec 6, 2016 Jest to napinacz łańcucha, znajdziesz pod tą nazwą na popularnym serwisie aukcyjnym ;) Ja natomiast podbijam pytanie Zibiego, czy to cięgno nie może mieć żadnego luzu? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Czerwiec 6, 2016 Nie rozumiem... jakiego luzu... jak będzie luz to na tulejkach jarzemek... Często bywa tak, że problem z wrzucaniem biegów jest prozaiczny, niesmarowanie oski dźwigni ( prowadzi do zatarcia), lub uszkodzenie wałka przy wypadkach, lub czasem ktoś nieumiejętnie siłowo (szczególnie jak ktoś jest wielkim klompem z silnymi nogami) na chama wrzuca biegi.... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
matekboss 25 Napisano Czerwiec 7, 2016 Tu się zgodzę z klekotem. Po przesiadce z japonii na Ducati zauważyłem że skrzynia jest znakomita ale specyficzna, no po prostu jak z kobietą trzeba się obchodzić co tu ukrywać :) Z początku miałem problemy bo przy redukcji bieg wpadał tak jakby pomiędzy i nie zazębiały się biegi. Od tamtego czasu zrobiłem z 7000 km i przy zmianie słychać tylko "klik" a czasami w ogóle biegi wchodzi jak nóż w masło. Na początku też miałem schizy jak działy mi się takie rzeczy i też myślałem sobie nie wiadomo co, że pół silnika do wymiany. Teraz nie wiem co to problem ze skrzynią. Nie mówie że w twoim przypadku tak będzie ale właśnie czasem warto zacząć od takich kuriozalnych rzeczy jak zmiana przyzwyczajeń lub techniki zmiany biegów. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kicin 0 Napisano Czerwiec 8, 2016 Klekot, chodziło mi o dźwignię oznaczoną numerem 1, czy powinna być napięta jak struna, czy nie ma to takiego znaczenia ;) Z tego, co było pisane zacząłem wnioskować, że może mieć to duży wpływ na precyzję zmiany biegów. Zamiast gadać skasuję luz, który jest u mnie i sprawdzę w praktyce :P A co do samych biegów ja mam inne pytanie. Jadąc w trasie zauważyłem niepokojącą rzecz: redukowałem przed zakrętem, z 4 na 3 albo 3 na 2 (dobrze nie wiem), zdarzyło mi się to kilka razy, i zamiast redukcji wskakiwał luz... Zawsze myślałem, że luz powinien być wyłącznie między 1 a 2. To jak to jest, powinienem się martwić? Czy zwyczajnie za delikatnie się z Włoszką obchodzę? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Redjasper 53 Napisano Czerwiec 9, 2016 za delikatnie :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Czerwiec 9, 2016 Niekoniecznie, jesli problem jest powtarzalny. Mechanizm zmieniacza obsługujący wałek pamiętnika odpowiedzialny za ruch wodzików w skrzyni jest regulowany. Należy ustalać jego neutralne położenie. Jego przestawienie np. przez wywrotkę na lewą stronę i uderzenie dźwignią w asfalt powoduje że zakres ruchu zmieniacza jest niewłasciwy i następuje niedopinanie biegów w jedną ze stron. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
johnnyb88 0 Napisano Czerwiec 13, 2016 Klekot, chodziło mi o dźwignię oznaczoną numerem 1, czy powinna być napięta jak struna, czy nie ma to takiego znaczenia ;) Z tego, co było pisane zacząłem wnioskować, że może mieć to duży wpływ na precyzję zmiany biegów. Zamiast gadać skasuję luz, który jest u mnie i sprawdzę w praktyce :P musi być luz na tej dzwigni. kiedyś rozbierałem i składałem z powrotem tą dzwignię i skręciłem ja na sztywno. Efekt był taki, że nie mogłem zbijac biegów. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Czerwiec 14, 2016 Nie wiem, o jakim luzie mowa, podałem wcześniej że na jarzemkach nieco się gibnie ( jak się te "kulki" poddadzą), a tak jedna dźwignia współpracować z drugą, jeśli potrzebny by był luz, zrobiono by to na linkach... Jarzemko, służy li tylko w ustawieniu na odpowiednio prawidłowej wysokości , czy wg. gustu danej dźwigni.... J. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
johnnyb88 0 Napisano Czerwiec 16, 2016 właśnie o te "gibanie" na jarzemkach mi chodzi :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Czerwiec 16, 2016 Spox...OK :wave: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Kicin 0 Napisano Czerwiec 16, 2016 U mnie z kolei chodziło o niedokręcone śruby, które te jarzemka trzymały. Skręciłem wszystko ładnie, wyregulowałem dźwignię zmiany biegów i jest cacy ;) Zobaczymy, czy problemy przy redukowaniu znikną :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
iwka46 23 Napisano Maj 14, 2017 Cześć! Mam problem ze zbijaniem biegów w moim Monsterze, a dokładniej, kiedy wrzucę piąty bieg, mogę zredukować tylko do czwórki, dalej skrzynia się blokuje i nie ma szans na zredukowanie do 3-2-1. Udało mi się wrócić do niższych biegów po zjechaniu na pobocze i "pobujanie" motocyklem w przód i tył, chociaż chwilę to trwało... Po tej akcji używałam biegów do trójki, żeby dojechać do domu, wtedy wszystko było ok. Problem zaczyna się dopiero w momencie wrzucenia wyższego biegu i próbie zredukowania biegów. Mam nadzieję, że udało mi się wytłumaczyć istotę problemu. Proszę o pomoc, bardzo mnie to zmartwiło. Z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Maj 14, 2017 A skok dźwigni zmiany biegów masz dobrze ustawiony? , Na wieloklinach dobrze są założone "ramiona" ? Może problem jest w prostej regulacji - gdzieś o korpus silnika przez zły montaż się blokuje i uniemożliwia wbijanie biegów w "dół"... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
iwka46 23 Napisano Maj 14, 2017 A skok dźwigni zmiany biegów masz dobrze ustawiony? , Na wieloklinach dobrze są założone "ramiona" ? Może problem jest w prostej regulacji - gdzieś o korpus silnika przez zły montaż się blokuje i uniemożliwia wbijanie Ni Nie jestem w stanie odpowiedzieć na te pytania :), ale myślę, że istnieje ryzyko, że coś w ustawieniach może się nie zgadzać. Odstawię moto do mechanika po weekendzie i wręczę uzyskane z forum wskazówki. Byłoby wspaniale, gdyby chodziło o to... Dziękuję za odpowiedź. (Mogłam wnikliwiej poczytać forum, ale jak to bezradna baba zgłosiłam się od razu z lamentem po pomoc. :) ) Jeszcze raz dzięki! Pozdrawiam. :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ignac 0 Napisano Maj 19, 2017 Witajcie! Nie wiem czy jest na tym forum powitalnia żeby mnie zaraz ktoś nie zje... Jestem świeżym użytkownikiem 696, przejechałem 60km i zablokowała mi się skrzynia na 4 :) Ledwo dojechałem do domu, następnego dnia kolega coś popukał i biegi wróciły. Generalnie jest problem ze zrzucaniem biegów w dół, DODATKOWO coś zaczęło szumieć w silniku- jakby któreś łożysko. Postanowiliśmy wyciągnąć silnik i zerknąć do skrzyni... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach