cinek78 124 Napisano Październik 9, 2017 (edytowany) Witam - z dużym opóźnieniem , bo ponad rocznym , ale ukończyłem swój projekt "wzmocnienia" parametrów silnika w MTS , bez ruszania mechanicznie silnika. Zmiany dotyczą najstarszej jednostki napędowej, czyli bez DVT , i bez 2 świec. Jak wspomniałem silnik poza precyzyjna regulacją nie nosi zmian mechanicznych, natomiast osprzęt już tak. Air box został przebudowany , celem dostarczenia większej ilości powietrza + filtr bawełniany. Układ wydechowy dostał końcówkę Termignioni ( która nie ma wpływu na parametry) , i został przebudowany katalizator z nowymi przegrodami i usunięciem elementu katalitycznego. Nie zdecydowałem się na pełny eliminator katalizatora , z dwóch powodów : 1. był zdecydowanie za głośny dla motocykla turystycznego, 2. konfiguracja/wydajność z tym elementem w mojej ocenie jest dyskusyjna. Największe zmiany zaszły w jednostce sterującej ECU: zmiana kątów zapłonu ( w zakresie 1-2%) zmiana map paliwowych wyłączenie EXAP wyłączenie blokad na pierwszych 3 biegach wyłączenie zaworu PAIR wyłączenie "małej pętli" Wyłączenie sond lambda... podsumowując kagańce fabryczne i ekologiczne wyleciały do kosza. Efekt końcowy przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. Liczyłem na jakieś 7-12 KM - to co pokazała rolka zamurował mnie. Nie spodziewałem się, że ta jednostka ma taki potencjał.... Poniżej wydruk - porównanie serii DVT & stara MTS po moich modyfikacjach. Edytowano Październik 9, 2017 przez cinek78 zmiana załącznika Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DARc 22 Napisano Październik 9, 2017 Gratulacje!! Piękny wynik. Z perspektywy widza Twojego upgrade Multi, trochę szkoda, że nie robiłeś pomiarów przy kolejnych zmianach/etapach byśmy widzieli co/jak wpływa na moc. Fianał super, tylko mało widać, które zmiany jak bardzo się na to złożyły ;) A masz już jakieś dane co do innych efektów przy takim wzroście mocy? Temperatury silnika/gazów? Zużycie paliwa? Żywotność to będzie trudno "ocenić" jakoś szybko :) Przykładowo filtr powietrza dający go więcej może (takie naturalne ryzyko) słabiej "filtrować" i przepuszczać część śmieci (jesli nie powiększy się jego powierzchni jakoś znacząco), które mniej "torowy" filtr by zatrzymał. A wiecej śmieci pogorszy żywotność powierzchni (cylindry/pierścienie a razem z olejem takiej zanieczyszczenia drobne trochę do reszty silnika się dostaną). Pewnie coś za coś będzie. LWG Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Jeronimo 6 Napisano Październik 9, 2017 Jestem w szoku!!!! Po prostu brak słów!!! czy zdajesz sobie sprawę ile to by było na wale a nie na kole!!!!?????? Było by blisko 200HP = WOOOW!!!! Chętnie wrócę do tematu jak ochłonę!! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Październik 9, 2017 Godzinę temu, DARc napisał: Gratulacje!! Piękny wynik. Z perspektywy widza Twojego upgrade Multi, trochę szkoda, że nie robiłeś pomiarów przy kolejnych zmianach/etapach byśmy widzieli co/jak wpływa na moc. Fianał super, tylko mało widać, które zmiany jak bardzo się na to złożyły ;) A masz już jakieś dane co do innych efektów przy takim wzroście mocy? Temperatury silnika/gazów? Zużycie paliwa? Żywotność to będzie trudno "ocenić" jakoś szybko :) Przykładowo filtr powietrza dający go więcej może (takie naturalne ryzyko) słabiej "filtrować" i przepuszczać część śmieci (jesli nie powiększy się jego powierzchni jakoś znacząco), które mniej "torowy" filtr by zatrzymał. A wiecej śmieci pogorszy żywotność powierzchni (cylindry/pierścienie a razem z olejem takiej zanieczyszczenia drobne trochę do reszty silnika się dostaną). Pewnie coś za coś będzie. LWG eeee.tam Popadasz w skrajność,,,Moto po zmianach ma ponad 6 tysi już najechane - igło w każdym calu. f. powietrza to K&N - czyli nie jest gorzej , tyle że zastosowany od Diavela/848 Właśnie po to zmieniałem kąty zapłonu , żeby temperatura spalin był w normie. Zużycie paliwa - od 5,5 do 9 ( w turystyce) efektem ubocznym jest niekiedy kichnięcie w wydech ( dopalanie benzyny w wydechu) , ale albo natura , albo osiągi. Całość jest wystrojona na AFR od 12,9 do 13,3 - czyli bezpiecznie i w największej sprawności silnika. Wierzcie mi , że ten silnik mógłbym dociągnąć do niespełna 200 KM kosztem trwałości, ale to jest turystyk. Wszelkie zmiany były dokonywane z głową i priorytetem była trwałość i użyteczność w turystyce. Podsumowując: wyłuskałem to co nam fabryka zabrała/zabezpieczyła się + zoptymalizowałem proces spalania. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Redjasper 53 Napisano Październik 9, 2017 Super jest to, że praktykujesz zamiast jedynie teoretyzować. Testowanie uczenie się i wdrażanie w życie z super efektami! Mówię tu nie tylko o MTS, ale i ustawieniami np. dla diaveli - poprawianie fabryki. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kris3m 19 Napisano Październik 9, 2017 Dla mnie najciekawsza jest krzywa momentu - to jest lokomotywa !!!!! piękna przyjemność z jazdy !!! Przy DVT też Cinek Grzebałeś ??? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
martini 34 Napisano Październik 9, 2017 No to chyba Upgrade nie nieunikniony :D Brawo ! W końcu się pochwaliłeś ! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Październik 10, 2017 To prawda - kiedy nie odwiniesz to lokomotywa... Przy DVT nie grzebałem , i w takim zakresie nie zamierzam. Od razu uprzedzam , że taki zakres prac jaki poszedł w moją MTS , to worek kasy... Kolektor leży na złomie, 2 katy leżą na złomie - niestety w kolektorach musiałem wstawić gniazda na szerokopasmowe sondy + gniazda pod czujniki temperatury spalin. Natomiast katy modyfikowałem kilka razy - finalny efekt w mojej ocenie jest super kompromisem , ale dwie puszki zepsułem dla nauki. O moim czasie nie wspomnę... A wracając do DVT - jest to śliski temat - opisze to w innym wątku który mam w przygotowaniu, tyle , że wiecznie czasu brakuje. Generalnie w DVT ze względu na zmienne fazy rozrządu (które niewiele dały poza dobrym samopoczuciem ekologów) zapłonu nie ruszę . Natomiast ograniczniki fabryczne , ekologiczne + modyfikacja map paliwowych - owszem. Czekam na pierwszego śmiałka - mapy już mam ściągnięte/ogarnięte ... Kwestia prób na hamowni z sondą w wydechu... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
miki 19 Napisano Październik 10, 2017 (edytowany) Godzinę temu, cinek78 napisał: To prawda - kiedy nie odwiniesz to lokomotywa... Przy DVT nie grzebałem , i w takim zakresie nie zamierzam. Od razu uprzedzam , że taki zakres prac jaki poszedł w moją MTS , to worek kasy... Kolektor leży na złomie, 2 katy leżą na złomie - niestety w kolektorach musiałem wstawić gniazda na szerokopasmowe sondy + gniazda pod czujniki temperatury spalin. Natomiast katy modyfikowałem kilka razy - finalny efekt w mojej ocenie jest super kompromisem , ale dwie puszki zepsułem dla nauki. O moim czasie nie wspomnę... A wracając do DVT - jest to śliski temat - opisze to w innym wątku który mam w przygotowaniu, tyle , że wiecznie czasu brakuje. Generalnie w DVT ze względu na zmienne fazy rozrządu (które niewiele dały poza dobrym samopoczuciem ekologów) zapłonu nie ruszę . Natomiast ograniczniki fabryczne , ekologiczne + modyfikacja map paliwowych - owszem. Czekam na pierwszego śmiałka - mapy już mam ściągnięte/ogarnięte ... Kwestia prób na hamowni z sondą w wydechu... Zgłaszam się nie wiem czy się uda w najbliższą zimę. Ale chętnie dam ci DVT do zabawy jak się zbliżysz do swojego wyniku. PS. W końcu Marcin nie będziesz zostawał w tle po tych modyfikacjach ;-) Edytowano Październik 10, 2017 przez miki Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Jeronimo 6 Napisano Październik 10, 2017 No szkoda że to nie DVT! Moja DVT ma tytanowego Termignoli i jak daje się w piec to kicha często ku mojej radości . Może była by to dobra baza do testowania bo są dwa specjalne kolektory które dochodzą do końcowego małego tłumika, każdy kolektor z osobnym katem. Nie ma tej paskudnej puszki. Na marginesie: Termignoli Titanium to tłumik "przelotowy" i niestety (pomimo że jeżdżę z Db kilerem) jest głośny i po 200 km mam trochę dosyć.... Jedyną pociechą jest radość z dźwięku jak z GP. Wieść gminna niesie że po odkręceniu Db killera DVT dopiero pokaże na co ją stać z osiągami (dostarczany z wydechem soft jest jest zrobiony pod taki setup). Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach