kris3m 19 Napisano Kwiecień 25, 2018 Wiem z priv że już jest kilka MTS 1260 sprzedanych, u mnie po przejechaniu 25 km zauważyłem że są nacięte do osłony metalowej peszle przewodów chłodnicy oleju. Są one mocno napięte w dół i rajbują po ostrym kancie chłodnicy. Próbowałem je inaczej ułożyć i nic . Założyłem spiralną osłonę przewodów i będzie dobrze. Piszę to, bo taka awaria jak przetarcie przewodu olejowego chłodnicy to mało przyjemna niespodzianka w trasie :)) Po zdjęciu lewego boczka dojście idealne. 2 Asty i Tomek G zareagowały na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Asty 34 Napisano Kwiecień 25, 2018 Gratulacje Kris3m, niech Ci się dobrze sprawuje. Wiem, że na pewno wiele rzeczy sprawdzisz i usprawnisz, jak Ciebie znam. A swoją drogą byłem 21.04.18 w Rumii w salonie u naszego wspólnego znajomego i widziałem nową multi 1260S i powiem, że aż się prosi na dzień dobry o kilka dodatków, a mianowicie: osłona pompy aż kłuje w oczy, przydałaby się też wyższa szyba, no i te tylnie kierunki, pomimo że ledowe, to nie są za piękne. Może to kwestia gustu. Prośba do kolegów, o ile zechcą zdać relację jak z silnikiem, jakie macie odczucia, itp. Postanowiłem zaczekać jeszcze ze sprzedażą swojej i poobserwować. Będę wdzięczny, zresztą nie tylko ja. Pzdr. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kris3m 19 Napisano Kwiecień 25, 2018 hehe masz racje Asty, dlatego zrobiłem sporo zmian akcesoryjnych i takich moich :) Co do odczuć to moim zdanie jest to inny motocykl, zawieszenie bardzo dobrze wybiera na pozycji Turing ale zarazem nie nurkuje przy hamowaniu, silnik ...:))))))).. bardzo fajnie działa Hill control, wyłączanie kierunkowskazów automatyczne trochę ogłupia - siadam na drugi sprzęt i kużwa......., jest problem ze znalezieniem luzu jak chodzi silnik , wystarczy powolne delikatne podniesienie stopy i sama wbija się dwójka ( może z czasem coś się zmieni) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Kwiecień 26, 2018 Ja jeszcze chwilę... czekam. 2 Asty i mfsn zareagowały na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kris3m 19 Napisano Kwiecień 27, 2018 Jestem bardzo ciekawy Twojej Cinek opinii o silniku, przy Twoich możliwościach technicznych i wiedzy :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Kwiecień 27, 2018 Jeszcze chwila - potworzyca jest już w garażu, ale jeszcze ceramika na lakier, zabezpieczenie wyświetlacza i dopiero wtedy pierwsza przejażdżka.. Zmian w mechanice nie przewiduję w tym roku, ale się nie zarzekam. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kris3m 19 Napisano Maj 15, 2018 Cinek, możesz napisać jaką masz temperaturę silnika ? U mnie jest niska, ale na dotarciu to bezpieczniej :) Jazda z prędkościami ok 100-120 67 stopni, prędkość miastowa 50-60 72 stopnie. Nagrzewa się do temp. 67 w około 2-3 min. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Maj 15, 2018 Nie zwróciłem na to uwagi , ale faktycznie szybko łapie temp. Coś kojarzę że 74-76 , ale potwierdzę przy najblizszej przejażdżce... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Jeronimo 6 Napisano Maj 15, 2018 a może wrzucicie jakieś fotki? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Asty 34 Napisano Maj 15, 2018 Te temperatury to podobne, jak w poprzednim modelu widzę. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Redjasper 53 Napisano Maj 16, 2018 bo te same termostaty? :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Asty 34 Napisano Maj 16, 2018 Najpewniej tak, niestety... I dodam, że oglądałem nową Multistradę 1260 S i uważam, że zmiana silnika(nie jeździłem niestety)i dodatki typu: automatycznie wyłączjące się kierunkowskazy, system wspomagania ruszania pod górę i nowy soft wyświetlacza-<font color='red'>[desmo]</font> nie urywa a jest to odpowiedź na to, co konkurencja wprowadziła, dogoniła a nawet wyprzedziła pod tym względem. Mam np. na myśli Triumpha 1200 w wielu odmianach. Obawiam się, że chorób wieku dziecięcego, choć późnego, będzie nadal wiele i dlatego powstrzymałem się przed zmianą, zakupem nowej Multi. Zresztą moja MTS 1200S z 2015 żadnego sezonu nie dokończyła z powodu awarii a i ostatnio przy 20 tys. z hakiem rozrusznik padł, tzn. kręci lecz nie zazębia! Pewnie sprzęgiełko rozrusznika padło! Nie to, że zdradzam, ale postanowiłem kupić drugi motocykl w niższej, budżetowej cenie, a mianowicie Yamaha Tracer 900 GT a tego chwilowo jeszcze zostawić, bo nie potrafię się rozstać niestety pomimo wad! Dbam ponad przeciętnie a tak naprawdę strach się bać jechać gdzieś dalej... Taka prawda... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
miki 19 Napisano Maj 17, 2018 (edytowany) Asty a czego oczekiwałeś od nowej MTS to jest ewolucja a nie rewolucja. Motocykl przeszedł znaczące zmiany ale zachowując swój charakter. Mam trochę nie dosyt w sprawie wyglądu - tu mogła być większa zmiana. Myślę że był to na tyle dobry motocykl że Ducati nie chciało go w jakiś diametralny sposób zmieniać. Ani Tiger 1200, KTM SA 1260, czy GS nie są lepszymi motocyklami, ani też gorszymi. Czołówka staje się co raz bardziej wyrównana. Każdy z producentów poszedł w trochę innym kierunku dla innego klienta. Są różnice między poszczególnymi markami ale to akurat dobrze każdy ma inny silnik i inną charakterystykę motocykla. Co do dolegliwości chorób wieku dziecięcego to chyba jedynie Triumph może pochwalić się czystą kartą w tym temacie. Bo reszta z wymienionych producentów już nie miała tak dobrze. A twoja konkretna sztuka - zdarzają się takie sytuacje w każdej marce - trudno tu komentować. Tracer 900 GT to fajny motocykl. Kosztuje ile kosztuje i co w zamian oferuje. W przypadku wyższej ceny już nie był by taki fajny. Edytowano Maj 17, 2018 przez miki Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kris3m 19 Napisano Maj 17, 2018 Dokładnie jest to ewolucja i moim zdaniem bardzo udana, trzeba wsiąść i się przejechać tylko nie jedno kółko a trochę więcej. Temperatura z dnia na dzień wyższa dziś około 94 stopnie ( miasto korek) Asty zmiany są dużo większe po pierwsze zawieszenie inaczej wybiera, dłuższy wahacz zmienił charakterystykę jazdy , silnik zmienił ten pojazd kompletnie ( nie jest tak liniowy jak poprzedni , oczywiście ducati nie jest liniowe !:))), siedzisko ......... a kierunki i hill kontrol zostawił bym na koniec Parę dni temu przy okazji traski leciałem z Jastrzębiej Góry do Władysławowa obeznani wiedzą masakryczne kocie łby i dziury. Patrzyłem na wyświetlacz i ani razu nie zadrgał w poprzednim modelu było to nie możliwe ( ustawienie touring soft ) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Jeronimo 6 Napisano Maj 17, 2018 Triumph Tiger bez chorób wieku dziecięcego??????????? buhahahahaha!!!!!! Miki, bez obrazy, ale to nie jest prawda. Kilka lat temu napaliłem się na Tigera jak Reksiu na szynkę. Przed zakupem poczytałem forum Triumpha i mój entuzjazm opadł jak liście z drzew jesienią. 1. ECU powodował wiele problemów, wiele upgradów softu, ciągłe problemy - silnik nie odpalał, ECU zawieszał się w czasie pracy 2. Głowice - problemy z rozrządem/zaworami i kilka pomniejszych. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
miki 19 Napisano Maj 17, 2018 Ja nie słyszałem raczej słyszałem same pochwały (przez lata miałem speeda i też nie było żadnych problemów) , ale jeżeli tak pisz to trudno polemizować. To tym bardziej. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Asty 34 Napisano Maj 17, 2018 Ja też nie słyszałem a wiem, że Triumph będzie dostawcą silników od 2019 do Moto2 : www.motogen.pl/Od-2019-r-Triumph-dostawca-silnikow-do-Moto2,27223.html Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Jeronimo 6 Napisano Maj 19, 2018 Cześć Kończąc temat, Jak w każdej marce i modelu są problemy wieku dziecięcego i mniejsze wieku dorosłego. Jeśli ktoś chce poczytać to proszę: http://www.triumphrat.net/tiger-1200-mods-and-workshop/233767-tiger-1200-issues.html Pozdrawiam Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Beres 5 Napisano Maj 26, 2018 Nie kończ proszę tematu, potrzebuję bardzo szybką informacji! Moja multi mnie...<font color='red'>[desmo]</font> ponownie delikatnie mówiąc i zostanie sprzedana. a w jej miejscu pojawi się nowa i teraz moje pytanie-prośba o radę do Was (9 czerwca w alpy z żoną jadę więc na zakup, rejestracje, leasingi i wszelkie kwity mam mało czasu): co byście wybrali znając poniższe modele 1. Kupić MTS salonowego z DVT z 2017 roku czy .. 2. Kupić 1260 ST który we wtorek przyjeżdża do salonu :) o innej marce nawet nie myślę bo: 1. na BMW 1000XR wsiadłem i sobie łydki obiłem podnóżkami za każdym razem nogi z nich zdejmująć, ponadto sprzedawca stwierdził że pod względem komfortu dla małżonki to skala porównawcza MTSa i BMW nie jest z tej samej ligi, wiec odpada 2. innych modeli które mi się podobają nie ma, zostaje Ducat (aczkolwiek znajomy Włoch na moje zachwyty nad MTSem wciąż odpowiada GS, tylko GS - ale to też nie dla mnie) Proszę napiszcie co sądzicie Pozdrawiam Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Maj 26, 2018 Nie wiem nad czym Ty się zastanawiasz...??? Za żonę woziłbyś sobie zdrową 20 , czy 40-latkę z wszelkimi jej przywarami?? 1260 jest nowszym, lepszym modelem, w tej kasie (z duża ilością zer) różnica nie będzie wielka... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Beres 5 Napisano Maj 26, 2018 Nie o zera chodzi a o bezawaryjność :) stara teoretycznie powinna już nie mieć błędów czy wad wieku dzieciecego a nowa może je mieć. I o to mi chodziło. Ale temat uważam za zamknięty, ponieważ.1260 ST juz jest w kraju (jak twierdzi dealer) to decyzje musialem podjać w ciagu chwili. I podjalem - kolejne moto-marzenie spelnione :) jak nic sie zlego nie wydarzy to w piatek stanie w garażu mym. A tym samym Mts 1200 ST z 2012 ponownie stanie na sprzedaż. Cinek dużo już nią nakreciłeś? Jakies uwagi? Wrażenia? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Asty 34 Napisano Maj 26, 2018 Beres mam podobnie jak Ty, bowiem moja Bianca-Multistrada 1200S anno domini 2015 jest kapryśną, chimeryczną włoszką, która ma swoje humory i tak naprawdę żadnego sezonu nie przejechałem do końca, choć dbam ponad przeciętnie, serwisuję i wysyłam na SPA do Torunia, ale cóż.., nawet miasto "święte" nie pomaga. Dlatego postanowiłem zakupić motocykl "drugi" , szczerze pisząc mniej awaryjny, co bym mógł cały sezon przejeździć a nie kolegów docinki znosić, kiedy "włoszka" niedomaga . Dzisiaj testowałem 4 motocykle, tj. Ducati Multistradę 1260S, Ducati X-Diavel, Yamaha Tracer 900(2018) i dzięki uprzejmości kolegi, jego własny BMW 1000XR z ESĄ , itp. Skupię się jednak na tym pierwszym, tj. Ducati Multistrada 1260 S i BMW 1000XR, zatem: Ducati Multistrada z nowym silnikiem od Diavela 1260 S ciągnie już od znacznie niższych obrotów niż moja 1200S z 2015 roku: to oznacza, że nie ma potrzeby tak częstej zmiany biegów i ile w MTS 1200S trzeci bieg, powyżej 3500 obrotów (zależy też od prędkości niekiedy) jest najlepszym wyborem, bo "łeb urywa", to w nowej Multi 1260S równie dobrze może być to 4 bieg z powodów wyżej opisanych - wyższy moment osiągany przy niższych obrotach. Poza tym, ergonomia i wygoda w stosunku do BMW 1000XR, to to o czym wspominasz-dla mnie okazał się za wysoki (wzrost 178 cm a nogi mam proporcjonalnie długie) a i podnóżki mi przeszkadzały. W nowej Multi wyświetlacz "fizycznie" taki sam, lecz soft już inny, i chyba bardziej intuicyjny, acz sam wyświetlacz jednak przy wyższych biegach drży, o ile nie masz odpowiedniej prędkości. Ot, taki urok L-twina czy jak to się potocznie mówi V-ki. Bardzo w słońcu wyraźny, itp. Nie udało mi się sprawdzić systemu wspomagania "ruszania pod górę" , bo nie miałem czasu wgłębić się w menu( sprzedawca też za bardzo nie potrafił ustawić, bo ponoć w enduro ustawienie działa i pewnikiem, coś w menu trzeba ustawić, na co nie miałem czasu, jak i sprawdzić, czy kierunki automatycznie się wyłączają). Poza tym siedzenie w Multi 1260S w stosunku do BMW 100XR jest znacznie wygodniejsze i jako "jeździec" z tyłu ma blokadę w formie tylnego podwyższenia siedzenia pasażera. Motocykl jest przekonstruowany, dłuższy monowahacz, co przekłada się stabilniejsze prowadzenie przy wyższych prędkościach i chyba lepiej się składa. Te prędkości to powyżej 170~200 km/h i tutaj na plus, bowiem przód jest "spokojniejszy". Natomiast rewelacją jest quickshifter : zmiana biegów w górę i dół, jest fajną sprawą, chociaż raz mi się zagubił dzisiaj, ale to i w mojej się zdarzało, kiedy mało zdecydowanie bieg zbijałęm! Na dzień dzisiejszy moja ocena jest taka: Multistrada 1260S jako następna, choć przyznam, że postanowiłem poczekać do 2019 i użytkować swoją Biancę, tj. Multistradę 1200S z 2015. BMW ma inny silnik i to jest może najlepsze w tym motocyklu, bo reszta w stosunku do Multi 1260S wydała mi się siermiężna, jak poprawione serce w Multi, ale czyż za to nie kochamy tych motocykli? Musisz sam podjąć decyzję, ja postanowiłem jeszcze jeden sezon zaczekać. Pzdr 2 Beres i cinek78 zareagowały na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Maj 26, 2018 1 godzinę temu, Beres napisał: . Cinek dużo już nią nakreciłeś? Jakies uwagi? Wrażenia? Taaaaa.. Kuźwa, jak tak dalej pójdzie to trasa na meeting pozwoli mi nabić pierwszy tysiak . Normalnie wstyd , ale przy pełni sezonu i trójce dzieci najnormalniej nie mam czasu i niekiedy siły żeby polatać. Ale w mojej ocenie ( pierwsze 400 km) , to faktycznie jak przedmówca stwierdził ; rzadko kręcę ją powyżej 6 tysi - po prostu nie ma sensu, bo w tym zakresie robi mega robotę. Jeździłem kilka dni MTS 1200 2016 DVT i na duży plus wcześniej wspomniany silnik ( a w sumie jego charakterystyka), poradzili sobie w końcu z nurkowaniem przodu przy hamowaniu, u siadaniem tyłu przy odkręcaniu - w mojej MTS ( 2011, Ohlins) który był dotychczas dla mnie wzorem zawieszki, teraz wypada przy zawieszeniu 1260 blado. Reszta "zabawek" jest fajna , ale to już od dawna nie robi na mnie wrażenia. Mam nadzieję , że uporali się z braniem oleju ( pierwsze DVT), natomiast mam mieszane uczucia co do zmiany geometrii główki ramy i długości wahacza. Subiektywnie lepiej mi się starą latało , ale może to kwestia oblatania sprzętu i oswojenia się z nim. Z informacji jakie uzyskałem ( a drążyłem sumiennie u źródła (IT) ) , to 1260 ma być bez wad wieku dziecięcego. Właśnie pierwsza DVT było tz. poligonem. Poprawili nadwoziówkę , silnik znany , dograli mapy i zapłon. Rama i wahacz liczę , że się nie rozleci ( bo to w sumie nowe elementy) . Oby nie było kampanii. 1 1 Beres i Asty zareagowały na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kris3m 19 Napisano Maj 27, 2018 ASTY system wspomagania pod górę działa zawsze, wystarczy dłużej przytrzymać hamulec (miga kontrolka ) Po zmianie oleju skrzynia pracuje precyzyjniej i lekko, szczególnie quick schifter działa bardziej miękko. Cinek co do geometrii .... poprzednia Multi do 15"była bardzo zwinna ale ostatnio jeżdziłem na torze w pszczółkach ( tor typowo techniczny) i urwałem 3 s. Co do prędkości obrotowej i biegów to bez problemu jeżdziłem w dwie osoby 6 bieg i 85 km/h, w Ducati rzeczywiście wzięli się do roboty i wykonali spokojnie kawał dobrej roboty. Beres nie pożałujesz, u nas sprzedano 4 szt i wszyscy którzy kupili są zaskoczeni pozytywnie Asty co do silnika w bmw to pytanie czy przestał wybuchać ( bmw s1000rr poczytaj) i jeszcze jedna kwestia są na forum osoby które maja s1000xr niech napiszą ile pali :)) , częste tankowanie!! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Beres 5 Napisano Maj 27, 2018 Kupiłem, można chyba tak rzec. Jak dojedzie do salonu pon-wtorek to do końca tygodnia będzie u Mnie. Dzięki chłopaki za informacje Pozdrawiam Beres 1 Asty zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach