Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
krzychu79

Monster s2r 800 ślizgające się sprzęgło

Polecane posty

Witam, mam pytanie czy ktoś spotkał się z podobnym problemem. Ostatnio jadąc zauważyłem że przy ostrzejszym dodaniu gazu tak pomiędzy 5 a 7 tyś. obrotów następuje uślizg sprzęgła. Już prawie zamówiłem nowe ale w między czasie miałem chwilkę żeby zajęć i sprawdzić co jest do wymiany. Niestety nic nie wygląda na zużyte tarcze mają 3,5mm a sprężyny 45mm? Trochę mnie to wprawiło w konsternację, co tu z tym dalej robić?

Za wszelką pomoc z góry dziękuję, Krzysiek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zmierzyłem całość pakietu ponad 53mm, wszystko w specyfikacji a ślizga się. Jedyne co zauważyłem to że przrkladki są wyślizgane (nie wszystkie). Nie wiem czy coś tu można jeszcze ratować, chyba czeka mnie zakup nowego sprzęgła, ale sprawa dziwna tym bardziej że moto na 20 tyś potwierdzonego przebiegu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Świeży Shell advance ultra 15w-50, może z 300km zrobione. Tak sobie kombinuje, że może wcześniej był jakiś kiepski (bo motocykl posiadam od 2 miesięcy) i spowodował taką awarię?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze jedno, w tym moto bardzo lekko chodzi sprzęgło (jednym palcem można je obsługiwać) zastanawiam się czy kiedyś ktoś nie wymienił sprężyn na miększe jakieś i teraz nie ma odpowiedniego docisku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jest luz na klamce sprzęgła? Sprężyny też mogą mieć winę.I jeszcze jedno przed zmianą oleju też się ślizgało?  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Luz na klamce jest, jeżeli chodzi czy przed zmianą się ślizgało to nie jestem w stanie odpowiedzieć, pierwsze co po kupnie to zrobiłem serwisu olejowo-filtrowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wg tego co mówisz, nigdy w tych motorach nie ma lekkiego sprzęgła (klamki). Wymień olej w pompie dzwigni sprzegła (cały obieg) i ja wyreguluj. Miałem kiedys inny olej 15w50- tez mi sie ślizgało- to nie jest olej do tego motora.

Edytowano przez armistice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.10.2019 o 15:35, armistice napisał:

wg tego co mówisz, nigdy w tych motorach nie ma lekkiego sprzęgła (klamki). Wymień olej w pompie dzwigni sprzegła (cały obieg) i ja wyreguluj. Miałem kiedys inny olej 15w50- tez mi sie ślizgało- to nie jest olej do tego motora.

Dziwne to co piszesz że 15w50 nie nadaję się bo w specyfikacji jest podane 10w40 lub 15w50 przy ostrzejszej traktowaniu w wyższych temperaturach. Przed zakupem potwierdzałem ze sprzedającym powiedział że oba będą ok, kupiłem shela jak sugeruje producent.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze spróbował porównać grubość zestawu (tarcze + przekładki) nie do serwisówki, a do nowego zestawu ze sklepu. Kiedyś przed sezonem rozebrałem sprzęgło żeby sprawdzić jego kondycje (nic się nie ślizgało, chciałem mieć tylko pewność że wytrzyma cały sezon). Wg serwisówki do mojej MTS620 cały zestaw nadawał się do wymiany. Kupiłem nowy zestaw TRW i jakie było moje zdziwienie, gdy się okazało, że nowy zestaw jest tylko kilka dziesiątek milimetra grubszy niż ten stary. Od tego czasu najeździłem kolejne 30k km i sprzęgło dalej super pracuje. Mój wniosek jest taki, że w serwisówce jest błąd. 

O ile się nie mylę, ten mój zestaw TRW MCC703PK powinien też pasować do S2R 800, jak chcesz mogę zmierzyć jego całkowitą grubość i sobie porównasz ze swoim. 

Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już mierzyłem cały zestaw (tarcze + przekładki), pisałem o tym wcześniej było powyżej 53mm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

te podkladki podloz pod cylinder hydrauliczny sprzegla , tymsamym wydluzysz popychacz .mam 800ss tam dlugosc popychacza jest nastyk.ja sk skrocilem tlok cylindra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ducgal nie wiem czy dobrze zrozumiałem, podkładki podkładam pomiędzy cylinderek a korpus silnika, cylinderek jest przykręcony na trzy śruby czyli pod te trzy śruby daje podkładkę a tym samym odsuwam cylinderek od popychacz czy tak?  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja w SS'900 mialem odwrotny problem; stojac nie moznabylo znalezc luzu, bo sprzeglo nie rozlaczalo calkowicie. Pomoglo dolozenie stalowej kulki miedzy wysprzeglik a popychacz, tak zeby wydluzyc popychacz (kulka 6mm).

W podanej sytuacji dodajac podkladki de facto "skracasz" popychacz - to tak dla formalnosci ;)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wykręciłem cylinderek sprzęgła aby dodać podkładki zgodnie z sugestią ale zastanawiam się bo pod cylinderkiem jest zielony oring który uszczelnia się dociskając do obudowy silnika i jeżeli podłoże podkładki to ten oring nie będzie już uszczelniał - czy tam może być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zielony oring zapobiega jedynie, zeby syf z lancucha nie dostawal sie do wysprzeglika. Uszczelnienia (oringi) olejowe sa na popychaczu - czarne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.