Piećka 3 Posted April 12, 2021 Cześć Wszystkim, Jestem nowy na forum a Ducati mam od jakichś 2 tygodni. Z uwagi na pogodę nie za bardzo było jak jeździć.... Chciałbym poradzić się Was a zwłaszcza osób z zachodniej Polski jaki serwis możecie polecić. Kupiłem XDiavela z 2017 i będę musiał zrobić co najmniej wymianę oleju i filtra. Jest to używany sprzęt więc mam nadzieje, że nic więcej. Poprzedni właściciel serwisował sprzęt w Toruniu a to trochę daleko. Jakie macie doświadczenia ze Szczecinem, Poznaniem lub Wrocławiem? Z góry dzięki za pomoc dla nowego w rodzinie :). Share this post Link to post Share on other sites
zuper 12 Posted April 13, 2021 J. M. G Motocykle w Oleśnicyforumowy fachman Tapatalk 2 cinek78 and Asty reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Asty 34 Posted April 13, 2021 Potwierdzam: J.M.G Motocykle w Oleśnicy, Ja i nie tylko ja, spod Szczecina wozimy do Marcina. Jeżeli chcesz proste rzeczy ogarnąć, typu: wymiany płynów, oleju i filtrów, to możesz próbować to zrobić w Szczecinie w BB Moto https://www.facebook.com/BBMOTOBorysBurawa, jednak moim zdaniem warto po zakupie cos więcej, więc szczerze polecam J.M.G Motocykle: https://www.facebook.com/JMG-Motocykle-Justyna-Mezglewska-Grzyb-1133246156768678 1 cinek78 reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Piećka 3 Posted April 14, 2021 Dzięki za info. Nie używam FB ale namiary jakoś znajdę. Przez chwilę myślałem o Poznaniu ale po zmianie dystrybutora DUCATI na Polskę zmieniała się nie tylko lokalizacja salonu ale chyba również ludzie w serwisie. I dodatkowe pytanie. Wczoraj wróciłem z delegacji i po kilku dniach niebytności wszedłem do garażu. Mam pod moto niewielką plamę oleju mniej więcej na początku tłumika i ślady oleju na osłonie. To moje pierwsze DUCATI i nie wiem, czy takie rzeczy czasem się dzieją i są normalne? Przedtem miałem Suzuki i nic nie kapało, wcześniej BMW i też nic nie kapało... Share this post Link to post Share on other sites
gizzy 54 Posted April 15, 2021 Sprawdz siłownik sprzęgła. Miałem podobnie i akcesoryjny Ducabike padł.Ps - niemożliwe, aby BMW nie ciekło... ;-)Wysłane z pośrodku niczego 1 Asty reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Piećka 3 Posted April 15, 2021 Jak chodzi o wycieki w BMW to miałem stare poczciwe R1200C Independent 2003 i tylko raz miałem plamę po wymianie oleju, bo zostawili starą podkładkę pod śrubą... W sobotę będzie może trochę cieplej w garażu to uważnie wszystko sprawdzę i jak się da to kamerę inspekcyjna wcisnę między osłony. Oprócz tej plamki pod silnikiem Diabeł dość mocno pachnie benzyną ... Nie powiem, że brzydko ale bardziej niż poprzednie moto (DL650XT 2016). Dopiero się z nim zapoznaję więc muszę go dokładnie obejrzeć i obwąchać. Żeby wiedzieć co i jak szukałem instrukcji serwisowej do XDiavela a nie znalazłem nigdzie za free... Ma może ktoś na forum? Znalazłem temat na stronie z UK/AU albo USA na temat serwisówki ale nie jestem pewien czy będzie taka sama jak do wersji europejskiej. Ostatecznie napiszę do chłopaków za wielką wodą może coś podeślą. Share this post Link to post Share on other sites
gizzy 54 Posted April 15, 2021 R1200C to nie BMW, to BOND ;-))). Prawdziwe BMW to tylko GiejeS przeca ;-))).Daj Diabła w ręce Cinka, zleć porządny serwis, jak trzeba z desmo i będzie jak nówka. Wysłane z pośrodku niczego Share this post Link to post Share on other sites
Asty 34 Posted April 15, 2021 (edited) Dnia 14.04.2021 o 13:00, Piećka napisał: Dzięki za info. Nie używam FB ale namiary jakoś znajdę. Przez chwilę myślałem o Poznaniu ale po zmianie dystrybutora DUCATI na Polskę zmieniała się nie tylko lokalizacja salonu ale chyba również ludzie w serwisie. I dodatkowe pytanie. Wczoraj wróciłem z delegacji i po kilku dniach niebytności wszedłem do garażu. Mam pod moto niewielką plamę oleju mniej więcej na początku tłumika i ślady oleju na osłonie. To moje pierwsze DUCATI i nie wiem, czy takie rzeczy czasem się dzieją i są normalne? Przedtem miałem Suzuki i nic nie kapało, wcześniej BMW i też nic nie kapało... To pomogę trochę. Tutaj link do Marcina firmy: http://jmgmotocykle.pl/ a tutaj w Szczecinie masz warsztat : https://bbmoto.pl/ . Z tym olejem, to nie pomogę, lepiej niechaj się "specjalisty" wypowiedzą i użytkownicy XDiavela :) Edited April 15, 2021 by Asty Share this post Link to post Share on other sites
Piećka 3 Posted April 16, 2021 Zobaczę co uda mi się samemu ustalić. Posiedzę w garażu w sobotę i może znajdę to wstydliwe miejsce, z którego olej poszedł :) Pogoda póki co średnio zachęca do jazdy a do Oleśnicy mam jakieś 260 km. Ale prędzej czy później wycieczka się odbędzie. Jak znajdę coś ciekawego to porobię zdjęcia i wrzucę w temat. Może komuś się przydadzą. Może ktoś się też odezwie w temacie serwisówki do XDiavela. 2 cinek78 and Asty reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
DARc 22 Posted April 17, 2021 Ten silnik u wielu posiadaczy lubi trochę popluć olejem przez airbox, co spływa dalej mniej więcej tam gdzie piszesz na podłoże i uważa się powszechnie (opinia zbiorowa z różnych wypowiedzi na forach) że przyczynia się do tego za wysoki poziom oleju. Sprawdź i lepiej żebyś miał pomiedzy min a połowa niż na max. Na szczęście to sa zwykle kropelki po jeździe (i to raczej mocniejszej) a nie jakieś stałe ciekniecie, ale tez nie jest fajnie bo może czasam coś nazbierane za owiewkami poleciec pod tylna oponę w czasie jazdy. To tylko jedna z możliwości ale zdarza się o niektórych userow. Moze warto przetrzeć i za pare dni sprawdzić czy się coś pojawiało „samo” czy tylko po jeździe zdarza się Diavelowi coś popuścić pod siebie ;) LWG 1 Asty reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
Piećka 3 Posted April 19, 2021 Dzięki za informację. W zasadzie to chyba będzie to. Olej pojawił się po jeździe i było to kilka kropel. Jak teraz stoi kilka dni, to plama ani się nie powiększa ani nie ma dodatkowej kropli na osłonie wydechu. Poziom oleju mam raczej w dolnym zakresie skali - tak w połowie mniej więcej. Mam na koniec czerwca przegląd i wymianę płynów więc chyba na razie nie będę uzupełniał poziomu. Jak chodzi o to pojawiające się ściekanie oleju z airboksa, to może to być spowodowane stylem jazdy. Przynajmniej w moim przypadku. Nie ukrywam, że dopiero uczę się tego silnika i dosyć często zdarzało mi się go nieco przydusić. W efekcie trochę szarpał i kilka razy zaczynały mi mrugać te czerwone kontrolki po bokach wyświetlacza. Teraz spróbuję go kręcić mimo wszystko wyżej, tak żeby ani razu go nie przydławić i zobaczymy. Podejrzewam, że to może być przyczyną odbijania oleju w airbox. No i takie info dla wszystkich - wczoraj wyczytałem ,że jest akcja serwisowa dla XDiavel z rocznika 2016-2018. Ma być wymieniany sworzeń nóżki bocznej bo zainstalowane są wadliwe i mogą pęknąć co spowoduje wywrotkę moto (Motocykl numer majowy). Share this post Link to post Share on other sites
DARc 22 Posted April 21, 2021 A czerwone ikonki nie pojawiały Ci się przy jeździe pod górę mocno (jakiś garaż podziemny) albo przy stawianiu na oponę ;) ?? Wtedy uruchamia się układ ochrony przed unoszeniem nadmiernym koła, ECU dławi silnik i zapalając się dwa czerwone trójkąty LED na wyświetlaczu. U mnie tak się dzieje przy wyjeżdżaniu z podziemnego ;) Co prawda Diavel 1260S ale chyba XDiavel też ma tę funkcję w ECU. Share this post Link to post Share on other sites
Piećka 3 Posted April 21, 2021 Nie to raczej od kontroli trakcji. Przy ostrzejszym hamowaniu też potrafią zamrugać. To dwie czerwone kropki po obydwóch stronach licznika. Mam w kompie foto i załączyłem z zaznaczonymi tymi kontrolkami. Tera siedzę w hotelu w Ustroniu i będę w garażu dopiero w sobotę - niestety delegacja to delegacja i trzeba jakoś zarobić na benzynę :(. Będę latał w sobotę/niedziele to spróbuję pomieszać w ustawieniach i zobaczę jak będą się zachowywały kontrolki. Chyba ze dwa albo trzy razy miałem taki przypadek, że przy próbie wrzucenia luzu bezpośrednio z jedynki (na szczęście już w garażu) silnik zgasł - niby w instrukcji napisali, żeby na luz wrzucać z dwójki ale kto zabroni Polakowi próbować robić inaczej :). Myślę, że sterowanie a właściwie wyposażenie Diavela i XDiavela niewiele się różni. Więc w ECU powinny być te same funkcje. Właśnie takie luźne przemyślenie odnośnie różnicy Diavel/XDiavel - ciekawe czy możliwa jest konwersja (w miarę bezproblemowa) Diavela do napędu pasem zębatym z XDiavela? Share this post Link to post Share on other sites
FENIKS 0 Posted February 11, 2022 Kolego na jaki serwis się zdecydowałeś? Jestem z tej samej okolicy. Share this post Link to post Share on other sites
Piećka 3 Posted February 17, 2022 Cześć. Trochę z lenistwa poszedłem po najmniejszej linii oporu i zrobiłem wymianę oleju w Poznaniu w salonie na Lutyckiej. Czy jestem zadowolony - średnio. Zgłosiłem do nich też wymianę sworznia mocującego nóżkę boczną w ramach akcji przywoławczej ogłoszonej przez Ducati. Jak przyjechałem na wymianę oleju to okazało się, że części nie doszły (lipiec 2021) i do dzisiaj nie mam żadnej informacji czy doszły czy nie. Przy okazji zamontowali mi przeźroczystą osłonę sprzęgła DUCABIKE - oryginalne części zapakowali w karton ale śrub już zapomnieli. Generalnie to salon Hamah`y ale na zewnątrz mają też taki przeszklony kontener gdzie wystawiają Ducati. W tym roku wybiorę się albo do Wrocławia albo do Torunia. Będę musiał tylko ustalić zakres prac bo moto mam rocznik produkcji 2017 rejestracja 2018. Pytanie jak jest z wymianą pasków - z tego co doczytałem to co 5 lat lub przy przeglądzie DESMO co 30 kkm. Przy okazji jeżeli ktoś potrzebuje coś z DUCABIKE albo jakieś części z włókna węglowego to mam dojście w niezłych cenach. Share this post Link to post Share on other sites
gizzy 54 Posted February 18, 2022 Jak do Wrocka, to wal do Cinka, masz juz po gwarancji. Będzie Pan Zadowolony.Wysłane z pośrodku niczego Share this post Link to post Share on other sites
Piećka 3 Posted February 19, 2022 I tak zrobię. Zdecydowałem się na to "autoryzowane miejsce" również z uwagi na akcję serwisową z tą wymianą sworznia - a to trzeba zrobić oficjalnie. Tak czy inaczej będę musiał jeszcze Poznań zahaczyć bo tam było zgłoszenie i kosa jest do dokończenia. W lipcu będę w Bolonii i mam zaplanowane również odwiedziny w Borgo Panigale w muzeum Ducati. Lepiej, żeby mnie nikt tam nie wciągnął w rozmowę na temat lokalnego serwisu bo będę miał używanie .... A Wrocek raczej na pewno zaliczę w lipcu oczywiście uprzednio anonsując wizytę :) Share this post Link to post Share on other sites
gizzy 54 Posted February 19, 2022 Oj, ...mocno się rozczarowałem wizytą w Muzeum :-( Ale na pociechę, całkiem obok była, może nadal jest, fajna knajpa w stylu różowo-plastikowych amerykańskich czasów z ery krążowników szos i Elvisa. Wysłane z pośrodku niczego Share this post Link to post Share on other sites
Piećka 3 Posted February 20, 2022 No zarobaczymy. W sumie to sam nie wiem czego się spodziewać - muzeum to muzeum. Nawet jak będzie kicha to będę musiał być zadowolony bo inaczej żona będzie się długo ze mnie nabijała :). I tak główny cel wyjazdu to koncert więc powinno być OK. Share this post Link to post Share on other sites
gizzy 54 Posted February 20, 2022 Kilka fajnych motków stoi ;-), ale brakowało mi efektu WOW, może z tego powodu, że to były wakacje?Wysłane z pośrodku niczego Share this post Link to post Share on other sites
Piećka 3 Posted February 23, 2022 Ja też będę latem ... Wczoraj na poprawę humoru posiedziałem trochę w garażu i pogapiłem się na sprzęt :) Drażni mnie ta farba obłażąca ze zbiorniczków płynu. Zwłaszcza na pompie sprzęgła. Chyba będę próbował je jakoś pomalować. Share this post Link to post Share on other sites