Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Piećka

ASO lub dobry serwis - Polska zachodnia

Recommended Posts

Cześć Wszystkim,

Jestem nowy na forum a Ducati mam od jakichś 2 tygodni. Z uwagi na pogodę nie za bardzo było jak jeździć.... Chciałbym poradzić się Was a zwłaszcza osób z zachodniej Polski jaki serwis możecie polecić.  Kupiłem XDiavela z 2017 i będę musiał zrobić co najmniej wymianę oleju i filtra. Jest to używany sprzęt więc mam nadzieje, że nic więcej. Poprzedni właściciel serwisował sprzęt w Toruniu a to trochę daleko. Jakie macie doświadczenia ze Szczecinem, Poznaniem lub Wrocławiem? Z góry dzięki za pomoc dla nowego w rodzinie :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potwierdzam:  J.M.G Motocykle w Oleśnicy,  Ja  i nie tylko ja, spod Szczecina wozimy do Marcina.  Jeżeli chcesz proste rzeczy ogarnąć, typu: wymiany płynów, oleju i filtrów, to możesz próbować to zrobić w Szczecinie w  BB Moto https://www.facebook.com/BBMOTOBorysBurawa, jednak moim zdaniem warto po zakupie cos więcej, więc szczerze polecam J.M.G Motocykle:  https://www.facebook.com/JMG-Motocykle-Justyna-Mezglewska-Grzyb-1133246156768678

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za info. Nie używam FB ale namiary jakoś znajdę. Przez chwilę myślałem o Poznaniu ale po zmianie dystrybutora DUCATI na Polskę zmieniała się nie tylko lokalizacja salonu ale chyba również ludzie w serwisie. 

I dodatkowe pytanie. Wczoraj wróciłem z delegacji i po kilku dniach niebytności wszedłem do garażu. Mam pod moto niewielką plamę oleju mniej więcej na początku tłumika i ślady oleju na osłonie. To moje pierwsze DUCATI i nie wiem, czy takie rzeczy czasem się dzieją i są normalne? Przedtem miałem Suzuki i nic nie kapało, wcześniej BMW i też nic nie kapało...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdz siłownik sprzęgła. Miałem podobnie i akcesoryjny Ducabike padł.

Ps - niemożliwe, aby BMW nie ciekło... ;-)

Wysłane z pośrodku niczego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak chodzi o wycieki w BMW to miałem stare poczciwe R1200C Independent 2003 i tylko raz miałem plamę po wymianie oleju, bo zostawili starą podkładkę pod śrubą...

W sobotę będzie może trochę cieplej w garażu to uważnie wszystko sprawdzę i jak się da to kamerę inspekcyjna wcisnę między osłony.  Oprócz tej plamki pod silnikiem Diabeł dość mocno pachnie benzyną ... Nie powiem, że brzydko ale bardziej niż poprzednie moto (DL650XT 2016). Dopiero się z nim zapoznaję więc muszę go dokładnie obejrzeć i obwąchać.

Żeby wiedzieć co i jak szukałem instrukcji serwisowej do XDiavela a nie znalazłem nigdzie za free... Ma może ktoś na forum? Znalazłem temat na stronie z UK/AU albo USA na temat serwisówki ale nie jestem pewien czy będzie taka sama jak do wersji europejskiej. Ostatecznie napiszę do chłopaków za wielką wodą może coś podeślą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

R1200C to nie BMW, to BOND ;-))). Prawdziwe BMW to tylko GiejeS przeca ;-))).

Daj Diabła w ręce Cinka, zleć porządny serwis, jak trzeba z desmo i będzie jak nówka.

Wysłane z pośrodku niczego

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 14.04.2021 o 13:00, Piećka napisał:

Dzięki za info. Nie używam FB ale namiary jakoś znajdę. Przez chwilę myślałem o Poznaniu ale po zmianie dystrybutora DUCATI na Polskę zmieniała się nie tylko lokalizacja salonu ale chyba również ludzie w serwisie. 

I dodatkowe pytanie. Wczoraj wróciłem z delegacji i po kilku dniach niebytności wszedłem do garażu. Mam pod moto niewielką plamę oleju mniej więcej na początku tłumika i ślady oleju na osłonie. To moje pierwsze DUCATI i nie wiem, czy takie rzeczy czasem się dzieją i są normalne? Przedtem miałem Suzuki i nic nie kapało, wcześniej BMW i też nic nie kapało...

To pomogę trochę. Tutaj link do Marcina firmy:  http://jmgmotocykle.pl/ a tutaj   w  Szczecinie masz warsztat :  https://bbmoto.pl/ . Z tym olejem, to nie pomogę, lepiej niechaj się  "specjalisty"  wypowiedzą i użytkownicy XDiavela  :) 

Edited by Asty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobaczę co uda mi się samemu ustalić. Posiedzę w garażu w sobotę i może znajdę to wstydliwe miejsce, z którego olej poszedł :) Pogoda póki co średnio zachęca do jazdy a do Oleśnicy mam jakieś 260 km. Ale prędzej czy później wycieczka się odbędzie.  Jak znajdę coś ciekawego to porobię zdjęcia i wrzucę w temat. Może komuś się przydadzą. Może ktoś się też odezwie w temacie serwisówki do XDiavela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten silnik u wielu posiadaczy lubi trochę popluć olejem przez airbox, co spływa dalej mniej więcej tam gdzie piszesz na podłoże i uważa się powszechnie (opinia zbiorowa z różnych wypowiedzi na forach) że przyczynia się do tego za wysoki poziom oleju. Sprawdź i lepiej żebyś miał pomiedzy min a połowa niż na max. 
Na szczęście to sa zwykle kropelki po jeździe (i to raczej mocniejszej) a nie jakieś stałe ciekniecie, ale tez nie jest fajnie bo może czasam coś nazbierane za owiewkami poleciec pod tylna oponę w czasie jazdy.

To tylko jedna z możliwości ale zdarza się o niektórych userow.

Moze warto przetrzeć i za pare dni sprawdzić czy się coś pojawiało „samo” czy tylko po jeździe zdarza się Diavelowi coś popuścić pod siebie ;)

LWG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za informację. W zasadzie to chyba będzie to. Olej pojawił się po jeździe i było to kilka kropel. Jak teraz stoi kilka dni, to plama ani się nie powiększa ani nie ma dodatkowej kropli na osłonie wydechu. Poziom oleju mam raczej w dolnym zakresie skali - tak w połowie mniej więcej. Mam na koniec czerwca przegląd i wymianę płynów więc chyba na razie nie będę uzupełniał poziomu.

Jak chodzi o to pojawiające się ściekanie oleju z airboksa, to może to być spowodowane stylem jazdy. Przynajmniej w moim przypadku. Nie ukrywam, że dopiero uczę się tego silnika i dosyć często zdarzało mi się go nieco przydusić. W efekcie trochę szarpał i kilka razy zaczynały mi mrugać te czerwone kontrolki po bokach wyświetlacza. Teraz spróbuję go kręcić mimo wszystko wyżej, tak żeby ani razu go nie przydławić i zobaczymy. Podejrzewam, że to może być przyczyną odbijania oleju w airbox. 

No i takie info dla wszystkich - wczoraj wyczytałem ,że jest akcja serwisowa dla XDiavel z rocznika 2016-2018. Ma być wymieniany sworzeń nóżki bocznej bo zainstalowane są wadliwe i mogą pęknąć co spowoduje wywrotkę moto (Motocykl numer majowy).

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czerwone ikonki nie pojawiały Ci się przy jeździe pod górę mocno (jakiś garaż podziemny) albo przy stawianiu na oponę ;) ?? Wtedy uruchamia się układ ochrony przed unoszeniem nadmiernym koła, ECU dławi silnik i zapalając się dwa czerwone trójkąty LED na wyświetlaczu.
U mnie tak się dzieje przy wyjeżdżaniu z podziemnego ;)

Co prawda Diavel 1260S ale chyba XDiavel też ma tę funkcję w ECU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie to raczej od kontroli trakcji. Przy ostrzejszym hamowaniu też potrafią zamrugać.  To dwie czerwone kropki po obydwóch stronach licznika.  Mam w kompie foto i załączyłem z zaznaczonymi tymi kontrolkami. Tera siedzę w hotelu w Ustroniu i będę w garażu dopiero w sobotę - niestety delegacja to delegacja i trzeba jakoś zarobić na benzynę :(. Będę latał w sobotę/niedziele to spróbuję pomieszać w ustawieniach i zobaczę jak będą się zachowywały kontrolki.  Chyba ze dwa albo trzy razy miałem taki przypadek, że przy próbie wrzucenia luzu bezpośrednio z jedynki (na szczęście już w garażu) silnik zgasł - niby w instrukcji napisali, żeby na luz wrzucać z dwójki ale kto zabroni Polakowi próbować robić inaczej :).

Myślę, że sterowanie a właściwie wyposażenie Diavela i XDiavela niewiele się różni.  Więc w ECU powinny być te same funkcje. Właśnie takie luźne przemyślenie odnośnie różnicy Diavel/XDiavel - ciekawe czy możliwa jest konwersja (w miarę bezproblemowa) Diavela do napędu pasem zębatym z XDiavela? 

kontrolki.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.