Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
DuKa

Monster 600 - pierwszy motocykl

Polecane posty

Hehe, mogły stać się konkretnymi pociskami ;) Ale szybko Duką jeszcze nie jechałem także nie ma mowy o stratach w ludziach (łącznie ze mną ;))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hehe, mogły stać się konkretnymi pociskami ;) Ale szybko Duką jeszcze nie jechałem także nie ma mowy o stratach w ludziach (łącznie ze mną ;))

 

 

Podejrzewam że raczej chodziło o kompresję w cylindrze a nie o prędkość, lecz mogę się mylić. Masz na skrzynce manuala.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DuKa - czy to Twoje moto było dziś w CafeRacer ?

Było mu sprężynkę wymontować, ale ciii... :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie,

 

 

jestem po nocce w pracy, teraz mogę odp.

 

musieli: to na pewno nie byłem ja :) a z tą sprężynką hmmm.....przemilczę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A no widzisz mogłeś nawijać temat ,znam Romana i może by się lepiej dogadało to i tamto :lol:

No koleś trzyma pod chmurką ale na te ilości co upycha motongów to się nie dziwię w zaszłym roku sprzedał chyba 200 sprzętów dajecie radę?? hehe więc czymś przyciąga :D

Te gumowe badziewia wystające to norma ale ktoś je widocznie zapodał w sposób żeby w razie wycieku nie poszło nic pod koło jak to w standardzie robią(ta włoszczyzna) :lol:

myślę że jak doprowadzisz go do ładu ,świece filtry itp. to dojdzie do siebie bo po takim ciężkim śnie zimowym nie jest łatwo.Też tak miałem ;) ale jak zacznie już jezdzić będzie si. Tym czasem zbieraj na konkretny serwis .

ps.Widziałem go tam kilka razy przejeżdzając a kiedy chciałem się zatrzymać to już go nie było hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fakt, trochę muszę go podszykować, ogólnie stan nie jest zły, zawsze mówię, że mogło być gorzej (nie daj Boże). Powymieniam filtry, olej silnikowy i zrobię mu konkretną myjkę. Świece, płyn hamulcowy są ok.

 

Mam jeszcze pytanie: w Dukatach skrzynia biegów i sprzęgło smarowane jest olejem silnikowym?

 

Mam jeszcze kilka pytań:

 

- jeśli chodzi o mycie to czym najlepiej wypucować zewnętrzne metalowe elementy, takie jak np. kosz sprzęgła itp?

- skoro jesteśmy przy temacie przygotowań moto do sezonu, to co zalecacie powymieniać mi przede wszystkim?

- jak ustawia się luzy na zaworach?

- które konkretnie oleje lejecie do silników swoich ślicznotek?

 

 

Załączam zdjęcie filtra powietrza. Chyba nadaje się do wymiany...

 

Zakupię ten: http://allegro.pl/item954772088_filtr_p ... mocja.html lub ten: http://allegro.pl/item967551324_jedyny_ ... ucati.html Ten drugi znacznie tańszy.

 

Coś takiego: http://allegro.pl/item974311611_smar_do ... u_hit.html też by się przydało.

 

 

 

pozdr,

 

Kamil

post-361-1366035978,5235_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

PS: jak wygląda kwestia czyszczenia gaźników w Dukatach? Jak przeprowadza się tę czynność? Czy jest to skomplikowane? Zastanawiam się nad rozkręceniem i przeczyszczeniem obu gaźników...jedynie później problem z synchronizacją...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej to pozostawić serwisowi- po czyszczeniu, to jeszcze ustawienie/synchonizacja czeka- a to niełatwa sprawa w starszych gaźnikach nawet dla kumatego...

Pozdr. J-999.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie zastanawiam się ale chyba jednak dam sobie spokój z tymi gaźnikami. Orientuje się ktoś ile kosztował by taki serwis? (podstawowy przegląd, regulacja podstawowych podzespołów).

 

Bardzo bym Was jeszcze prosił o odpowiedzi lub jakieś sugestie co do moich pytań dwa posty wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Boa    0

Cenę przybliżoną może i Ci ktoś poda, ale wiesz... tak to jest, że po rozkręceniu zawsze się coś znajdzie do zrobienia, a to gumki będzie trzeba wymienić, a to sprężynkę, etc...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze kilka pytań:

 

- jeśli chodzi o mycie to czym najlepiej wypucować zewnętrzne metalowe elementy, takie jak np. kosz sprzęgła itp?

- skoro jesteśmy przy temacie przygotowań moto do sezonu, to co zalecacie powymieniać mi przede wszystkim?

- jak ustawia się luzy na zaworach?

- które konkretnie oleje lejecie do silników swoich ślicznotek?

 

 

Załączam zdjęcie filtra powietrza. Chyba nadaje się do wymiany...

 

l

 

Jesteś moim idolem !!! ;)

Nie wiesz czym umyć kawałek metalu, a bierzesz się za regulację luzów w głowicach desmodromicznych? Naprawde zostaw to komuś doświadczonemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze kilka pytań:

 

- jeśli chodzi o mycie to czym najlepiej wypucować zewnętrzne metalowe elementy, takie jak np. kosz sprzęgła itp?

- skoro jesteśmy przy temacie przygotowań moto do sezonu, to co zalecacie powymieniać mi przede wszystkim?

- jak ustawia się luzy na zaworach?

- które konkretnie oleje lejecie do silników swoich ślicznotek?

 

 

Załączam zdjęcie filtra powietrza. Chyba nadaje się do wymiany...

 

l

 

Jesteś moim idolem !!! ;)

Nie wiesz czym umyć kawałek metalu, a bierzesz się za regulację luzów w głowicach desmodromicznych? Naprawde zostaw to komuś doświadczonemu.

 

 

 

Że tak powiem, trza się na błędach uczyć :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie chce nikogo urazić czy obrazić, ale trzeba mieć chociaż jakieś podstawy żeby udzielone rady się na coś przydały. Wiem że wiara we własne siły i chęć zrobienia czegoś samemu nie zawsze wystarczą.

Nie da się wytłumaczyć komuś jak zsynchronizować by-passy gardzieli wtryskowych gdy nie wie ile ma cylindrów.

Po prostu nie chciałbym żeby nieodparta chęć czy potrzeba zrobienia samemu czegoś skończyła się poważną usterką i rozczarowaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Boa    0
/.../

Po prostu nie chciałbym żeby nieodparta chęć czy potrzeba zrobienia samemu czegoś skończyła się poważną usterką i rozczarowaniem.

A później czytamy:

Mój Ducat rozleciał się 2tyg po zrobionym kapitalnym remoncie :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
/.../

Po prostu nie chciałbym żeby nieodparta chęć czy potrzeba zrobienia samemu czegoś skończyła się poważną usterką i rozczarowaniem.

A później czytamy:

Mój Ducat rozleciał się 2tyg po zrobionym kapitalnym remoncie :lol:

 

Jeszcze lepszym przypadkiem jest jak ktoś taki sprzedaje przed tym jak się rozleci, a w rezultacie się słyszy że Ducati się sypie ciągle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W porządku, luzom na zaworach itp dajmy spokój, ale nadal ciężko mi od kogokolwiek wyciągnąć informacje jakie np. oleje silnikowe lejecie...albo co powiecie na stan tego filtra powietrza, którego zdjęcie zamieściłem...Jakoś to opornie wszystko idzie...no cóż, trudno, każdy widzę trzyma tę "tajemną" wiedzę dla siebie. Dzięki za udzielone wcześniej odp. pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Duka, ściągnij sobie ze strony www.ducati.com instrukcję obsługi ( jest gdzieś w maintance), co prawda u Ciebie są gaźniki a nie wtrysk, ale podstawowe info odnośnie oleju tam chyba są.

Ducati są dość czułe jeśli chodzi o gaźniki, na czyszczenie i nie zrobienia odpowiednich regulacji po czyszczeniu ( czyszczenie to nie tylko sprejowanie i dmuchanie sprężarką...), na allegro, są chyba serwisówki książkowe do ww.modelu, tożsame są też gaźnikowe SS600.

Cóż jeszcze,olej to pełen syntetyk: 10W40 lub 10W50, aha filtr ze zdjęcia kwalifikuje się do rzutu w kierunku tabliczki: niebezpieczne i nieużyteczne odpady....

Jeśli dla ciekawości chcesz zobaczyć jak się sprawdza luzy, to chyba gdzieś na youtube było, musisz poszukać...

Nie uraź się, ale rzeczywiście koledzy nie chcą przyczynić się - nawet poprzez kontakt wirtualny do szkód w Twym Ducati...

To chyba tyle./ Pozdr. J-999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DuKa jestem pewien że dostaniesz odpowiedz na wszelkie twoje pytania tylko uzbroi się w cierpliwość bo nie chcemy zarzucić Cię odpowiedziami i robić tu bałaganu gdzie jeden przez drugiego będzie zapodawał linki, namiary i swoje złote myśli wylewał :D

Powoli a systematycznie ;) daj sobie czas i swojemu ducatowi, porób w nim wszystko co możesz zrobić spokojnie i bez obaw że kiedy go otworzysz to nie będzie musiał go zamykać ktoś inny. Myślę że w/w filtr się nada tylko porównaj ceny u różnych sprzedawców ,dodam tylko że mój KNa bodajże kosztuje nie mniej niż 200zł jest to sportowy filtr jeśli się nie mylę i można go skuteczniej czyścić a te zwykłe są jak gdyby jednorazowe. Jeśli zle prawię to robić korektę plz 8-)

natomiast jeśli chodzi o spray do łańcucha to używam teraz tańszego ,nie pamiętam firmy za naście zł.i dobrze się spisuje-smaruje co tankowanie i jest si.Używałem też tych z górnej półki za prawie 100 za puszkę i różnicy poza kolorem nie stwierdziłem :lol:

Rozprostuj potworowi kości,zrób mu pucu pucu a grube prace zostaw innym niech się męczą a będziesz się cieszył jazdą :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :) Nie spieszę się, chcę tylko zrobić to co mogę, mam kilka dni wolnego akurat. Dziś pościągałem przeszkadzające w umyciu elementy, plastikowe boczki, błotniki itp. wyczyściłem z grubsza zewnętrzne elementy, zdjąłem lampę (tymczasowo żeby dojść do niedostępnych miejsc za nią, zresztą i tak wstawię raczej inną). Muszę wziąć się za łańcuch i zębatki, wyczyścić zewnętrzne elementy nadwozia, spuścić olej, wlać nowego Motula synt. 10W40 lub Agip Sint 2000, wymienić filtry, trochę tego jeszcze jest.

 

 

Jak spuścić olej silnikowy z Potworka? Wystarczy tą śrubą na dole? Żeby wymienić filtr oleju muszę mieć jakiś specjalny klucz?

 

PS: jaki łańcuch montowany jest w Dukatach 600? O-ring, X-ring?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Olej spuszczasz na ciepłym silniku odkręcając śrubę na dole. Żeby odkręcić filtr potrzebujesz zwykłego śrubokręta :lol: chyba, że masz taki specjalny klucz z łańcuszkiem. Śrubę dokładnie wyczyść przed dokręceniem i nie zgub podkładki. Jeśli w ogóle jest taka :crazy:

Olej- już koledzy napisali, a filtr oleju i powietrza masz na alledrogo. Możesz też kupić w Larssonie http://www.larsson.pl/index.php

Gdzie będziesz motał? Jak w Wawie to mogę wpaść pokibicować ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli potwierdziły się moje informacje: rozgrzany olej, odkręcenie śruby (uwaga na rączki) i wszystko. Olej wleję jednak Agipa, taki zaleca producent i takiego się będę trzymać. Filtr oleju i powietrza widziałem na alledrogo, potwierdzam. Do tego muszę kupić jeszcze nowe świece NGK (stare nie są tragiczne, można by wyczyścić, ale jak by nie było trochę je zalało). Pierdółki te będę robić u siebie, mieszkam 80 km na pd od Wawy. Szkoda z jednej strony, raźniej zawsze by było ;)

 

Dzięki za infos.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję 2 nowych świec. Które konkretnie np. od NGK mogę wstawić? Irydowe? Zwykłe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.