Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
DuKa

Monster 600 - pierwszy motocykl

Polecane posty

"zwykłe", irydowe czy platyny nie są konieczne w tych silnikach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A konkretnie które z tych? Chodzi mi o oznaczenie. Wiem, amator ze mnie, ale każdy kiedyś zaczynał.

 

Chciałbym kupić np. tu: http://www.moto-akcesoria.pl/index.php? ... _1059_1056

 

Aha i jaki klucz do świec w Dukatach? (ile mm)

 

 

 

Tak przy okazji: jak wkręcam świecę i ją wyciągam, to elektrody i górna krawędź gwinta świecy są ubrudzone na czarno. Czy to normalna sprawa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Takie jakie przewidział producent. :!:

 

Manual się kłania.

 

NGK - DPR9EA-9

Champion - RA4HC

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Tak przy okazji: jak wkręcam świecę i ją wyciągam, to elektrody i górna krawędź gwinta świecy są ubrudzone na czarno. Czy to normalna sprawa?

Zanim zaczniesz się nad tym zastanawiać odpal motocykl, dobrze zagrzej, zrób kilkanaście km i wtedy ogladaj swiece. Z tego co pamietam to ostatnio męczyłeś go na ssaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Championy to wiem, ale o NGK'ach nic nie znalazłem w tym moim manualu. Dlatego pytam.

 

Ok, dam mu trochę gazu i mały dystans. Męczyłem go na ssaniu ale i świece miałem niedokręcone, stąd tak pewnie szarpało maszynką.

 

PS: ilu mm klucza potrzebuję do wkręcenia tych NGK DPR9EA-9?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aha i jaki klucz do świec w Dukatach? (ile mm)

18 mm.

Co do świec- tak jak Teoś pisał, mogą być jeszcze NGK DPR9EVX-9 i NGK DPR8EA-9

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie warto. Psiuknięcie sprayem nie zastąpi porządnego serwisu gaźników. Oczywiście przy serwisie można się tym posłużyć, ale tak samo działa benzyna ekstr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Takie dodatki jest sens stosować w samochodach z instalacją LPG, gdzie benzynowy układ zasilania rzadko jest używany i zbiera się dużo osadów i wytraceń.

Moja rada - daj sobie z tym spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój Dukat zanim go kupiłem stał co najmniej 2 miechy na zewnątrz...

 

PS: czy mogę podnieść zadupek do góry? Wydaje mi się że za pomocą tej śruby po prawej stronie tylnego amortyzatora. Działał ktoś z tym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chłopaku, bo ręce zaczynają opadać... :lol:

 

Możesz sobie dolać do benzyny co tam sobie chcesz, widać że nie dasz się przekonać i masz swoją własną wizję w kwestii "ożywienia" swojego duka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie, więcej luzu :lol:

Kolega napisał, że pierwszy motong. Chce dłubać, niech dłubie- to sama przyjemność. A wiedza przyjdzie z czasem, może nie taka, że serwis założy :lol: , ale przestanie pytać o wszystko. Póki co- trzymam kciuki i polecam czytać manuale, serwisówki, Darka, Teosia i Klekota :idea:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Panowie, więcej luzu :lol:

Kolega napisał, że pierwszy motong. Chce dłubać, niech dłubie- to sama przyjemność. A wiedza przyjdzie z czasem, może nie taka, że serwis założy :lol: , ale przestanie pytać o wszystko. Póki co- trzymam kciuki i polecam czytać manuale, serwisówki, Darka, Teosia i Klekota :idea:

 

 

Ja osobiście powiem tak:

Popieram wszystko i wszystkich, więcej luzu i zrozumienia ale też ganienie za brak inicjatywy własnej, bo prawda jest taka, że jak się nie spróbuje to się nie przekona, a wszystkiego na tacy nie można podawać.

 

Czyli cała prawda taka:

Fajnie, że Duka pyta bo może następnie nowi amatorzy będą używali szukajki i znają odpowiedzi na swoje proste pytania zanim je zadadzą.

 

Duka, zanim zaczniesz coś robić przemyśl wszytko i zastanów się dobrze nad tym co chcesz zrobić i jak, bo ja osobiście się już przejechałem, za szybko się do wszystkiego zabrałem i teraz widzę, że nie koniecznie to miało sens co robiłem, ale w rezultacie źle na tym nie wyszedłem :)

 

Więc tak, ustal sobie co chcesz zrobić, co musisz zrobić, czy chcesz trochę przetrzymać moto w garażu i robić go czy śmigać i coś tam po mału jakieś dodatki montować i wedle tego działaj, bo łapanie się za wszystko na raz nie ma sensu, a tym bardziej za mechanikę o której nie masz pojęcia. Pogadaj trochę z ludźmi, zadawaj pytania, bo to słuszne jak sam powiedziałeś każdy kiedyś zaczyna i przyszedł czas na Ciebie ale nie wszystko na raz. Myślę że znajdzie się ktoś kto na pewno Ci pokaże jak wszystko zrobić.

 

 

Co do podnoszenia tyłu Monstera jest sporo rozwiązań, mój ma na przykład podniesiony na ramie, czyli wygiętą ramę na części zadupka i szluz, można za pewne jeszcze inaczej, Może i fanie to wygląda lecz podejrzewam, że dla pasażera czy raczej dla pasażerki mało komfortowe, a panienki na pewno będziesz chciał nim wozić ;p

 

Suma sumarum wszystko ma swoje plusy. I dobra rada wujka, podglądaj jak się robi coś w serwisie, bo chcąc oszczędzić możesz sprawić sobie tylko więcej wydatków. W mojej wypowiedzi nie ma żadnej zgryźliwości, żeby nie było.

 

Duka trzymam kciuki za to co chcesz zrobić mimo, że do końca nie wiem co planujesz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do podnoszenia tyłu Monstera jest sporo rozwiązań, mój ma na przykład podniesiony na ramie, czyli wygiętą ramę na części zadupka i szluz, można za pewne jeszcze inaczej,

Trochę offtopem polecę

Arnelize, Jeśli nic się nie zmieniło to masz tylne zawieszenie podniesione również tulejkami wkręconymi pomiędzy wahacz a ramię prowadzące do dźwigni amortyzatora. Niestety na fotce słabo widać, ale zaznaczyłem to miejsce. Pamiętać należy ze takie rozwiązanie zmienia geometrię motocykla. Kąt przedniego widelca staje się jeszcze ostrzejszy. Motocykl staje się nerwowy w prowadzeniu i podatny jest na shimmy.

post-88-1366035993,4271_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się Theodorze, aż chwilami zaskakuje mnie fakt jak dużo wiesz o moim moto.

Co do tego wszystkiego co napisałeś to przyznaję prawa, zwłaszcza co do shimmy, lecz jednak amortyzator skrętu powinien to wyeliminować na tyle by dało się utrzymać i wyjść z shimmy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mój Dukat zanim go kupiłem stał co najmniej 2 miechy na zewnątrz...

 

PS: czy mogę podnieść zadupek do góry? Wydaje mi się że za pomocą tej śruby po prawej stronie tylnego amortyzatora. Działał ktoś z tym?

 

Najłatwiej, najszybciej i najwygodniej jest kupić Ducati, zarejestrować się na forum i pytać o najgłupszą pierdołę, na zasadzie jaki klucz do świec bądź czy mogę podnieść zadupek.

Do takich rzeczy dochodzi się samemu, a pytanie na forum to ostateczność, gdy nie dajemy rady, a Pan google nie pomaga.

 

Jeśli kolega jest całkowicie zielony, polecam jechać do serwisu, a nie samemu grzebać, bo jeszcze sknocisz bardziej. Uwierz mi, Ducati to nie japonia!!

Tak, tak wiem, że grzebanie przy moto jest czystą przyjemnością, ale zanim zaczniesz dłubać, ściągnij serwisówkę, przecztaj od dechy do dechy i dopiero zadawaj pytania. Co z tego, że ktoś Ci odpowie na zadane pytanie jak i tak nie będziesz wiedział o co chodzi i gdzie szukać usterki ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Panowie, więcej luzu :lol:

Kolega napisał, że pierwszy motong. Chce dłubać, niech dłubie

 

Jak kolega chce lać do gaźników carb cleanera to życzę powodzenia w grzebaniu :lol:

 

A inna prawda jest taka, że trzeba zapłacić swoje "frycowe". Bzdurą jest, że uczymy się na błędach innych. Tak więc jak już DuKa spędzi bezsennie 2 tygodnie na dumaniu jak poskładać te wszystkie duperelki z gaźników (o ile wyjmie gaźniki) to pewnie będzie już coś wiedział na temat dłubania przy własnym motocyklu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mój sprzęt też kupiłem zimą,tak samo się męczył przy odpalaniu i takie same objawy miał co twój ;) dodam że też stał pod chmurką.Kiedy w końcu udało mi się go rychnąć a temperatura pozwalała na jazdę testową to bardziej przypominało agonię sprzęta i przy okazji moją psychiczną bo wszystko było w nim nie tak,nic normalnie tam nie działało. Oddałem go czym predzej do zaufanego doktora od wszystkich motongów z wyjątkiem duca ;) i już było o niebo lepiej,po regulacjach wszystkich pierdułek ,linek ,przewodów,wymianie zniszczonego napędu, płynów,czyszczeniu filtra itp.wszystko co mógł zrobić z wyjątkiem silnika(bo tego nie chciałem żeby ruszał a że wie co robi to nawet sam by się nie podjął ) wczesniej naczytałem się tu i tam (różne fora na których przewijały się wypowiedzi niektórych z was) :lol: z wyjątkiem tego forum bo jeszcze nie wiedziałem 8-) Mechanior powiedział "zrobiłem wszystko co mogłem Bierz i jedz,On musi tera odżyć ! tak też zrobiłem z czasem nakręcania kilometrów było coraz lepiej! przez ten czas zbierałem fundusze na to żeby mu zrobić prawdziwy zabieg na otwartym sercu w Poznaniu w serwisie,po kilku tysiącach km.wiedziałem co gdzie stuka i wszystko nabrało kolorów więc kiedy wysiadło sprzęgło to był najlepszy moment żeby go podrzucić do serwisu.Tak że DuCa zrób to co można i bez cudów na kiju i próbuj nim jechać a wtedy on powie tobie co go boli :D

a ten płyn do paliwa to na zimę lej jak stoi żeby się woda nie wytrącała itp. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taki mają łańcuch, jaki ktoś do nich założył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie też pracownicy Ducati zakładają jaki im się założy? Gorzej jak któryś rowerowy będzie miał pod ręką...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fabrycznie też pracownicy Ducati zakładają jaki im się założy? Gorzej jak któryś rowerowy będzie miał pod ręką...

 

Jak masz stringi pod ręką tez zakładasz!? :shock:

 

x-ring, o-ring, z-ring itd. Różnią się kształtem gumowego pierścienia. Najbardziej popularnym jest o-ring i takiego szukaj do monstera.

 

Jeśli chcesz wiecej wiedzieć na temat łańcuchów możesz poczytać tutaj:

http://www.motocykl-online.pl/newsy/chain-ogniwo-rolka-przekroj

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.