Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
ducafil

suche sprzęgło-czy to koniec?

Polecane posty

witam.

po krótce opiszę co mnie boli, a bardziej moje s4 i jego suche sprzęgło.

otóż podczas wyprawy na węgierski zlot ducati natrafiliśmy na konkretny korek w centrum budapesztu. było bardzo ciasno i gorąco. przeciskając się między samochodami operowałem sprzęgłem i skrzynią w trybie 1nka i pół sprzęgła.co chwilka włączały się wiatraki chłodnicy, aż w pewnym momencie przy ruszaniu poczułem terkotanie-jakby zerwał się łańcuch lub zębatka. tak było na końcu wysprzęglania, potem moto szarpnęło i pojechało. starałem się nie jechać na półsprzęgle jak tylko to możliwe. po wyjechaniu z korka problem już się nie powtórzył-sprzęgło widocznie ostygło. podejrzewam,że aluminiowy docisk tak mocno się nagrzał,że zwiększył swój luz i nie chwytał już ząbkami wieńca. a może się mylę i czeka mnie już wymiana?proszę o wasze opinie w sprawia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zapewne lekko przypaliłeś przekładki w sprzęgle. da sie z tym żyć i jeździć. albo minie albo nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

odpukać, już po tym cholernym korku nic niepokojącego nie zauważyłem. miejmy nadzieję,że przynajmniej ten sezon pojeżdżę bezawaryjnie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedyny słuszny sposób na sprawdzenie to rozkręcenie sprzęgła i pomiar zgodnie z manualem tarcz i przekładek oraz kontrola czy wszystko było złożone jak należy.

 

A masz zakryte czy odkryte sprzęgło ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mocno musiało dostać to sprzęgło termicznie od jazdy na pół sprzęgle.

Polecam kontrolę - nigdy nic nie wiadomo co się mogło stać ... a tak przynajmniej będzie wiadomo na co się szykować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak dostało jak cholera!!

My na moto smażyliśmy się jak kiełbaski na grillu, ja miałem 141'C, Janusz w S4 ma ciecz wiech miał mniej...

Ale fakt było b/gorąco i nieprzyjemnie to wyglądało...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ukradnę temat...

 

Taka sytuacja. W moim s4 ciągnie sprzegło. Najbardziej się to objawia kiedy motocykl jest nie używany przez dłuższy okres czasu.

 

Wszystko mnej więcej warca do normy kiedy przejadę kilka kilometrów i moto się rozgrzeje. Wtedy nie jest już aż tak wyczuwalna ta przypadłość. Natomiast klamka sprzegła bierze zawsze bardzo nisko. Leciutkie popuszczenie klamki i motocykl rusza.

Dodam, że płyn nie dawno wymieniony.

Nie wiem czy ten typ tak ma, czy można coś podregulować etc

 

Jest jeszcze problem ze znalezieniem luzu. Dość ciężko go "wbić". Regulacja samej dźwigni nie pomaga. Może spróbować też na wieloklinie to przestawić??

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zeszliłeś tarczki, trzeba rozebrać i "przeszlifować" lekko. 

 

Czyli wsiąść przeszlifować papierem ściernym ? Czy jakoś mocnej się do tego przyłożyć .

 

Nie rozbierałem sprzęgła w monsterze. Idzie to ogarnąć bez większego problemu bez wielkiej wiedzy mechanicznej ?

Potrzebne są jakieś "Special Tools" do tej operacji?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi to robił @cinek78 przy serwisie, ale nie wiem czego on używał dokładnie do przycierania. Monster mi brał z jedynki albo ostro, albo potrafił zgasnąć przy ruszaniu. I też "jęczał" ;) 

Generalnie sprzęgło być może kończy żywot, ale ten zabieg może wydłużyć jego życie. Jest trochę opisów na forum jak to zrobić, poszukaj.  Rozebranie to nie problem, klucze  typowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a czy ktoś z Was może polecić jakiś zestaw suchara?? Moje się zaczyna kończyć i trzeba zacząć zbierać denary na tą przyjemność:) Jakieś orientacyjne ceny itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hey

 

Zajrzałem w końcu do sprzęgła.

Niektóre tarcze i sprężynki są już poza limitami więc trzeb będzie wymienić cały zestaw.

 

Teraz właśnie skręcam wszystko do kupy i mam taki pytanie bo zgłupiałem trochę.

Jak dokręcić sprężynki na "presure plate"

W serwisōwce jest podane 5Nm

, ale jak tak dokręcam to sprężynki śie tak ściskają ze nie ma już możliwość wciśnięcia sprzęgła,

Jak je lekko poluzuje to sprzegło normalnie pracuje.

Nie pamiętam juz jak to rozbierałem i na ile mocno było skręcone te sprężynki..

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Źle masz zamontowany zewnętrzny "talerz" - nie siadł na wielowypuście...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Źle masz zamontowany zewnętrzny "talerz" - nie siadł na wielowypuście...


Tak zgadza sie, nie zauważyłem, że talerz ma być głębiej osadzony. Teraz jest już oki.
Dzięki Cinek


PS. Jeśli będę wymieniał tarcze to kupić cały zestaw z przekładkami czy tylko tarcze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ma się zgadzać wg serwisówki wymiar całego zestawu tarcze+przekładki. Jeżeli przekładki są dobre możesz wymieniać same tarcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, mart_ napisał:

 


Tak zgadza sie, nie zauważyłem, że talerz ma być głębiej osadzony. Teraz jest już oki.
Dzięki Cinek emoji106.png


PS. Jeśli będę wymieniał tarcze to kupić cały zestaw z przekładkami czy tylko tarcze?

No i trzeba pamiętać o pozycji docisku względem zabieraka - jest tylko jedna właściwa. "Nacięty palec" na otwór ze strzałką (oem) lub inny znacznik na dociskach akcesoryjnych.

hub.jpg

P9290046.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No i trzeba pamiętać o pozycji docisku względem zabieraka - jest tylko jedna właściwa. "Nacięty palec" na otwór ze strzałką (oem) lub inny znacznik na dociskach akcesoryjnych.

hub.jpg.ab4ebff386d210b9db4ab9c69422959c.jpg

P9290046.thumb.JPG.25a638080e68c8f48be7f20ce4162e6b.JPG

 

 

Cenna uwaga musieli ;)

To pewnie dlatego nie mogłem osadzić prawidłowo docisku i dopiero przez przypadek za którymś razem "siadło" tak jak ma być, ale dla pewności zerknę jeszcze raz czy faktycznie jest na znakach.

 

Apropo docisku to zauważyłem że po wciśnięciu sprzęgła tarcza wstaje, ale nie równolegle. Po zmierzeniu sprężynek dwie lub trzy sa juz sporo poza limitem.

Czy to one są powodem że docisk nie układa się równolegle i w sumie jedna strona delikatnie na wciśniętej klamce dodtyka tarcz, czyli to było by powodem ciàgnacego sprzęgła, z którym zmagam się już od pewnego czasu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ma się zgadzać wg serwisówki wymiar całego zestawu tarcze+przekładki. Jeżeli przekładki są dobre możesz wymieniać same tarcze.


No właśnie nie widzę w serwisōwce ile ma mieć cały zestaw. Są wszystkie inne wartość/limity itd.
Jedna tarcza jest tylko poza limitem 2,45 a min jest 2,8. Przekładki są w porządku.
Mam serwiswówke w PDF gdzie akturat te kika strony jest obcięte i nie wszystko widać.
Może tam gdzieś jest to podane
Btw. Jeśli ktoś wie ile mam mieć cały zestaw będę wdzięczny za info..
Moje moto to S4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprzegło ogarnięte... W sumie między czasie zamówiłem komplet tarcz plus sprężynki, które pewnie wymienię ale patent z lekkim przeszlifowaniem pomógł i to bardzo. W końcu mogę znaleźć luz po zatrzymaniu, klamka nie bierze już na milimetr po puszczeniu i biegi jakoś tak miękko wchodzą.
Nie to samo moto.
Dzięki za podpowiedzi Panowie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.