Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

SSek

Temperatura silnika w chłodniejsze dni

Recommended Posts

Cześć Wam,

Mam takie zapytanko - jaką Wam wskazuje temperaturę cieczy chłodzącej przy obecnych 12 - 15 stopniach. Chodzi mi o jazdę na trasie, a nie po mieście.

U mnie jest jakieś 50 - 55 stopni przy 12 stopniach na zewnątrz. Nawet schodziło mi do 46 stopni. Jak jest ok. 15 stopni to mam do 70 stopni.

W jeździe po mieście mam od 55 do 75. Zastanawiam się czy to jest ok. i czy taka powinna być temperatura pracy silnika. 

No i spalanie mam wyższe o około 0,5 - 1 litr więcej przy takiej samej jeździe.

 

Wymieniłem już czujnik temperatury, termostat i zmieniłem ciesz chłodzącą...

 

Dajcie znać - dzięki :smile:

SSEK - Sławek

Share this post


Link to post
Share on other sites

termostat musisz wrzucić akcesoryjny - fabryczne fatalnie działają...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qrcze ale moto kupione nowe w zeszłym roku i taki feler???

 

Dzięki za info - postaram się to sprawdzić ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za info - postaram się to sprawdzić :wink:

wymiana na nowy/gwarancyjny nic nie da - musisz zastosować termostat robiony przez naszego forumowego kolegę...

Share this post


Link to post
Share on other sites

I brać 80st lub wyższy, bo mają one zakres temperatur założony. Ja wziąłem 75 i było w realu 69, potem założyłem 80 i jest 75. Poza tym wykonanie perfekcja. Polecam

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie ma problemu gdy temperatura jest powyżej 25 stopni?

 

musisz zastosować termostat robiony przez naszego forumowego kolegę...

 

I możecie dać namiar na kolegę ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogłoszenia parafialne! Po namolnych namowach mr. Martini uruchomiłem produkcję drugiej serii performance tehermostat w kolorze piekielnej czerni :-P wszystkich chętnych zapraszam do kontaktu. Myślę że na majówkę w zakopcu będę miał parę sampli ale nie anodowanych bo chyba nie zdążę ;-)

 

Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko może wkładki weź jakieś bardziej markowe???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogłoszenia parafialne! Po namolnych namowach mr. Martini uruchomiłem produkcję drugiej serii performance tehermostat w kolorze piekielnej czerni :-P wszystkich chętnych zapraszam do kontaktu. Myślę że na majówkę w zakopcu będę miał parę sampli ale nie anodowanych bo chyba nie zdążę ;-)

Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka

Cieszę się, że nie będę już musiał Cię w nocy budzić... Dla mnie te też nie było przyjemne, ale jakoś musiałem Cię zmusić do działania ;) dzięki hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam nie wiem czy jest sens to do diabła montować, bo jak jest gorąco czy w korku to mi czasami wentylatory się właczaja wiec jest sens?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie, oni tylko zakładają, że na tak daleką północ ich sprzęt nie zagląda :)

No właśnie - podobnie wygląda z testami np. opon. Wg testu są najlepsze , najfajniejsze itp , a w Pl się nie sprawdzają..

Share this post


Link to post
Share on other sites

A można zapytać ile taka przyjemność i czy trzeba swój oddać czy robisz od podstaw ?

Właśnie ponawiam się do tego zapytania ;-)

 

Dziś trochę polatałem i przy 22 stopniach (zegarowych) miałem temp maks 65 stopni oczywiście na trasie - mam Diabełka jeszcze na gwarancji więc ich jeszcze chyba z lekka pomęczę w Toruniu - ale zasugeruję Wasze uwagi :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I z tego co wiem to optymalna praca silnika spalinowego to ok. 87 - 95 stopni.

Więc jak coś ja się piszę na taki właśnie termostat ;-) 

 

Ogłoszenia parafialne! Po namolnych namowach mr. Martini uruchomiłem produkcję drugiej serii performance tehermostat w kolorze piekielnej czerni :razz: wszystkich chętnych zapraszam do kontaktu. Myślę że na majówkę w zakopcu będę miał parę sampli ale nie anodowanych bo chyba nie zdążę :wink:

Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach dlatego nie rozgłaszałem bardzo, bo nie robię tego w celach zarobkowych.

Dla forumowiczów 250zl +VAT :wink: (myślę że dość okazyjna cena w porównaniu do oryginału w serwisie)

Termostat jest całkiem nowy w rozbieralnej aluminiowej obudowie anodowanej na czarny mat.

Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka

Edited by Tomek G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla wszystkich ciekawych o co biega, tutaj są perypetie powstania nowego termostatu:

 

https://docpoland.com/temat/17146-mts-1200-wymiana-termostatu-na-akcesoryjny/?p=253847

 

Przy czym po wielu testach i próbach finalnie stosuję wkładke na 80stC i całość jest anodowana na kolor czarny mat :)

Nie gotuje przy temperaturze otoczenia 46stC (na Bałkanach), a przy +10 jest ok 80stC na budziku +/-3stC.

 

Jak będę miał gotowe termostaty na 100% umieszczę info w obydwu wątkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój STF848 w chłodniejsze dni ma tylko 2 max 3 kreski na wskaźniku temp. Ile to stopni nie mam pojęcia, ale pytanie jest takie: czy ten customowy termostat nadaje się też do baby streetfightera??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mój STF848 w chłodniejsze dni ma tylko 2 max 3 kreski na wskaźniku temp. Ile to stopni nie mam pojęcia, ale pytanie jest takie: czy ten customowy termostat nadaje się też do baby streetfightera??

Masz dokłądnie ten sam model termostatu do którego robię "zamiennik" na 80stC  :razz:

Każdy kto ma w swoim sprzęcie termostat o takim numerze 800.1.159.1A jest kompatybilny z tymi co ja mam.

Co prawda robię je odrobinę szersze ale nie powinno być problemu z upchaniem go na swoje miejsce  :mrgreen: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.