Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Bedzio

MTS 1200s wskaźnik biegów, kalibracja sensora biegów

Recommended Posts

Witam wszystkich. Mam tego typu problem w MTS1200s. Sensor biegów źle odczytuje i wyświetla biegi. Nie widzi N- neutral i 6 biegu. Tzn: według wyświetlacza N- to 2gi bieg co za tym idzie w ogóle nie widzi 6go biegu. Odlicza sobie pokolei do 5ki. Wiem, że można to jakoś przekalibrować. Jeśli ktoś ma taką wiedzę, to proszę o pomoc. Pozdrawiam Rafał. 

Edited by Bedzio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coś ginie w naszym gronie duch społecznościowej współpracy i wymiany doświadczeń... :(
Forum zaczyna być kolejnym medium marketingowym?

Ok. Spróbuje pomoc choć nie mam Multi.
Przyjrzałem kilka forum zagranicznych (gdzie raczej nie odsyłają Cię od zaprzyjaźnionego serwisu gdy NA FORUM zadajesz pytania...) i cześć sugeruje ze procedurę kalibracji trzeba zainicjować z komputera. Ale cześć sugeruje ze dane kalibracji skrzyni traci się często samemu gdy MCU uzna ze jednak jego parametry za bardzo odbiegają od sygnałów i wyświetli wtedy C zamiast numerka.
Ludzie piszą tez ze odłączenie Dashboard im kasowało (efekt niezamierzony) kalibrację skrzyni i musieli ja kalibrować.
Najciekawszy jednak jest dokument Ducati z procedura kalibracji, który nie wspomina o extra włączeniu trybu kalibracji wiec... co Ci zależy - spróbuj. Może nowsze wersje sortu ECU maja obsługę trybu uczenia wbudowaną i aktywują go przy specjalnej kombinacji sygnałów i warunków aktywacji sprzęgła i dźwigni biegów? Nie wiem. Oto procedura.
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2016/MC-10086369-5448.pdf

Powodzenia
LWG



Sent from my iPad using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słuchaj DARc - może po prostu w czasie sezonu motocyklowo/serwisowego nie mam(y)  czasu klepać co chwile po klawiaturze.

W kwestii biegów znam procedurę programowania sterownika . Niestety potrzebny do tego jest komputer diagnostyczny. W jednej z opcji dokonuje sie resetu pamięci zapisanej konfiguracji i tworzy się ja ponownie. Niestety przytoczona instrukcja z podanego linku nie zawsze "działa" . Już kilkukrotnie musiałem wykonywać przyuczenie w innej konfiguracji.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Słuchaj DARc - może po prostu w czasie sezonu motocyklowo/serwisowego nie mam(y)  czasu klepać co chwile po klawiaturze.
W kwestii biegów znam procedurę programowania sterownika . Niestety potrzebny do tego jest komputer diagnostyczny. W jednej z opcji dokonuje sie resetu pamięci zapisanej konfiguracji i tworzy się ja ponownie. Niestety przytoczona instrukcja z podanego linku nie zawsze "działa" . Już kilkukrotnie musiałem wykonywać przyuczenie w innej konfiguracji.

Ale ja naprawdę nie miałem nic do Ciebie :)

Tylko trochę często na tym forum spotykam się z sytuacja gdy ktoś o coś pyta i dostaje sugestie by udał się do różnych mądrych serwisantów.
O ile pytający liczy się z tym że nikt może nie wiedzieć albo nie mieć czasu/chęci odpowiedzieć, to jednak odsyłanie co chwila z każdym pytaniem do komercyjnych firm co to wiedzą, jest w mojej ocenie trochę niezgodne z duchem forum i mało pomocne.

Ludzie staraj się sobie pomoc i doradzić a gdy co chwila jest sugestia, że to jest wszystko „technologia kosmiczna” i wiedza nieomal mistyczna, a zwykli zjadacze km nie powinni nawet zadawać głośno takich pytań... to czasami nerwy puszczają.

Ja osobiście zbyt wiele razy zawiodłem się na „boskich serwisantach” i odsyłanie z każdym problemem do komercyjnych ekspertów działa jak płachta na byka :) Zwłaszcza że nawet tacy eksperci jak Theodor (z całym szacunkiem) tez nie maja czasu na wszystko i można trafić na jakiegoś „świeżego czeladnika” i wyjechać z moto w gorszym stanie niż się przyjechało...
Wy (fachowcy) jak sam napisałeś macie ograniczony czas i kolejki klientów a my czasami musim sobie wzajemnie pomagać doradzając na forum.

Jak macie czas i nastrój to pomagacie, ale wymiana doświadczeń i wiedzy innych Ducatisti, gdy ktoś coś wie, jest solą tego forum.
Uwielbiam czytać i się uczyć gdy ktoś chce się podzielić wiedzą, wiec jeśli tylko znajdziesz czas na jakieś odpowiedzi to z góry dziękuje w naszym imieniu :)

LWG



Sent from my iPad using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

DARc nie porównuj forum zagranicznych gdzie często mają zasięg ogólną światowy -  do naszego małego piekiełka. Gdzie samych użytkowników danego modelu bywa kilku, nie wspominając o serwisantach czy osobach obytych technicznie. Dlatego każdy pomaga na ile może. Jak ktoś się nie zna to kieruje do zaufanej osoby.

A że ty wolisz samemu dochodzić - to nie znaczy że to jedna słuszna droga.

A co do Theodora - abstra$#$#ąc do jego wiedzy technicznej - jakoś bez niego jest więcej spokoju na tym forum - bo nie mia zbyt łatwego charakteru. Więc ja nie tęsknie

Edited by miki

Share this post


Link to post
Share on other sites

DARc zwróć uwagę, że na niektóre pytania techniczne można tu czekać i czekać...  ja tylko wywołałem do tablicy Marcina albo Theodora, bo łatwiej byłoby im znaleźć ten temat.

Nie odsyłam do mechaników, tylko wskazuje kto może to wiedzieć i dodatkowo przez oznaczenie otrzymują powiadomienie z forum i jak będą chcieli to udzielą odpowiedzi.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK. Jasna sprawa ;)
Ale się burza kręci... nie tam gdzie trzeba... Peace.

Pomagajmy sobie, a jak zawodowy ekspert znajdzie czas i chęć też poradzić coś to... dobra nasza.

LWG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.