Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Droooop

MTS 950s zasilanie navi

Recommended Posts

Panowie, 

podpowiedzcie jak wygląda sytuacja zasilania nawigacji, mam Tomtoma Raidera 550, czyli przewód zakończony dwoma surowymi końcówkami.

Czy w nowej MTS 950s jest wyprowadzony przewód na zasilanie akcesoriów? Czy jest tam wtyczka do użycia w takim przypadku? Czy muszę takową dokupić aby zrobić to sensownie?

Dzięki!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz się wpiąc w instalację. Wtyczki nie ma, bo TT nie jest dedykowany do Ducati, tylko do każdego moto.

Wysłane z pośrodku niczego

Share this post


Link to post
Share on other sites

W gniazdo też można ale ja to wpiął bym się pod ori. Wypnij zaślepkę z oryginalnej kostki, wyciągnij gumowe zaślepki. Obetnij kable z zasilania navi, zrób małe dziurki i przewlecz gumki, następnie kup w sklepie elektronicznym typu ZURT dwa małe piny które pasują do wtyczki, zarób je i wepnij do zaślepki kolorami tak aby się zgadzał plus i minus. Tym sposobem masz oryginalne szczelne podłączenie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pod lewym boczkiem (lampa-zbiornik) jest wyjście OEM na navi.

Kostka 'zaślepiająca" z kabelkami do wykorzystania/odzyskania.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pod lewym boczkiem (lampa-zbiornik) jest wyjście OEM na navi.
Kostka 'zaślepiająca" z kabelkami do wykorzystania/odzyskania.
W MTS też tak jest? Bo o ile mnie skleroza nie myli, to w ASO ciągnęli mi zasilanie gdzieś do jakiegoś ustrojstwa/przekaźnika pod kanapą, stąd napisałem że nie ma :mur

Wysłane z pośrodku niczego

Share this post


Link to post
Share on other sites

W piątek montowałem klientowi.

Też miał bezpośrednio z aku ( też miał w ASO montaż).

PZ

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, cinek78 napisał:

Pod lewym boczkiem (lampa-zbiornik) jest wyjście OEM na navi.

Kostka 'zaślepiająca" z kabelkami do wykorzystania/odzyskania.

Dziękuję Panowie,

Tak jak pisze cinek78 - wygląda, że wiązka z zaślepką jest gotowa, w weekend zajrzę.

Instrukcja od uchwytu navi też pokazuje, że coś powinno być przygotowane.

 

12v.jpg

Edited by Droooop

Share this post


Link to post
Share on other sites
W piątek montowałem klientowi.
Też miał bezpośrednio z aku ( też miał w ASO montaż).
PZ
Oj coś czuję, że przy najbliższej okazji będziesz poprawiał ASO.

Wysłane z pośrodku niczego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko że przez kostkę - przygotowaną do navi nie zawszę działają wszystkie navi.  Mi się zawieszała aż została podłączona bezpośrednią problem się skończył - a co najlepsze była to Garmin Ducati. Na razie podłączyłem bezpośrednio -ale muszę się tym zająć. Teraz zmieniłem navi zobaczymy jak będzie działała - może to był problem konkretnego modelu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

miki - gniazda działają z wszelkimi navi, tyle , że zabezpieczeniem napięciowym dla tego gniazda jest sieć CAN ( nie ma bezpiecznika) , czyli sterowanie może odcinać napięcie z tych kabelków. Teraz pytanie , co sterownik "widział" nie właściwego w Twojej navi , że odłączał napięcie.

Niekiedy wystarczy tylko reset ustawień i zaczyna wszystko właściwie funkcjonować.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 godzin temu, cinek78 napisał:

miki - gniazda działają z wszelkimi navi, tyle , że zabezpieczeniem napięciowym dla tego gniazda jest sieć CAN ( nie ma bezpiecznika) , czyli sterowanie może odcinać napięcie z tych kabelków. Teraz pytanie , co sterownik "widział" nie właściwego w Twojej navi , że odłączał napięcie.

Niekiedy wystarczy tylko reset ustawień i zaczyna wszystko właściwie funkcjonować.

Na Jesieni się widzimy poz

1 Navi

2. ......

3 ......

Tym razem się nie wymigasz od roboty

Share this post


Link to post
Share on other sites

:8_laughing::8_laughing:

:96_ok_hand: - oki... Masz mnie na wyłączność jesienną porą.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 31.05.2020 o 21:42, cinek78 napisał:

Pod lewym boczkiem (lampa-zbiornik) jest wyjście OEM na navi.

Kostka 'zaślepiająca" z kabelkami do wykorzystania/odzyskania.

Ja na etapie rozbierania, więc tak, jak Cinek78 napisał: kostka, złącze (do wykorzystania zresztą) znajduje się : "lampa-zbiornik" -u mnie w 1200S DVT po zdjęciu owiewki zbiornika znaleziona. Ciekawym zatem, jak mi TT podłączyli, jednak działa wszystko prawidłowo. 

 

20200603_202524 (1).jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta większa- to do podłączenia halogenów raczej na pewno, a przynajmniej u mnie tak jest. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba nie - w mojej ocenie to złącze do  elektrycznego korka paliwa. Halogeny są na 3 kable...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, cinek78 napisał:

Chyba nie - w mojej ocenie to złącze do  elektrycznego korka paliwa. Halogeny są na 3 kable...

To na pewno  masz rację, bo nie odważyłem się sprawdzić a wiedzy takiej nie mam, ale faktycznie-korek mam elekt. aktywowany i to będzie to złącze. Użesz Ty, dobrze że prostujesz i wiedzą się dzielisz a ja cały czas się uczę ;) :)  

 

Edited by Asty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dorzucę 3 grosze:

- Diavel i MTS 1200 pochodzą z podobnego okresu więc jest duża szansa, że rozwiązania w zakresie instalacji elektrycznej (jej wspólnych elementów) są podobne/takie same,

- MTS950 jest nowsza, ale w zakresie podstawowych/wspólnych rozwiązań elektrycznych może być też podobna...

- w Diavelu to gniazdo do nawigacji nie ma nic wspólnego z CAN,

- jest zasilane z przekaźnika włączanego przez moduł immobilizera (czyli po włączeniu zasilania w moto),

- jest zabezpieczone bezpiecznikiem 7,5A (co ma głęboki sens skoro można do niego "coś tam podłączyć obcego"),

- ta sama "odnoga instalacji" zasilana z tego bezpiecznika jednocześnie zasila gniazdo na opcjonalny alarm Ducati , czyli też gniazdo fabrycznie zatkane wtyczką z 5cm przewodów... (pod siedzeniem),

- co ciekawe to ten sam obwód (i ten sam bezpiecznik) dają też napięcie podawane do ECU na wejście "hamulec" włączane włącznikami przy przednim i tylnym hamulcu.

- potencjalnie więc używanie hamulców i jakaś niesprawność ich włączników może powodować zakłócenia/spadki napięcia w tym obwodzie co dla niektórych nawigacji może faktycznie mieć jakiś zgubny wpływ... ale to tylko teoria i dodatkowo potrzebna by była jakaś niesprawność w obwodzie (włączanie hamulców powoduje dodatkowe obciążenie tego obwodu i jeśli tam jest jakieś wadliwe złącze/przewód o większej niż normalnie rezystancji to finalnie napięcie na gnieździe do nawigacji może w takim przypadku nieznacznie spadać z każdym naciskaniem hamulca. Ale to musiała by być raczej sytuacja wyjątkowa a nie reguła :)

W Diavelu (i pewnie też w MTS) nie widzę racjonalnego powodu by był jakiś problem z podłączaniem nawigacji do tego opcjonalnego złącza OEM przygotowanego przez Ducati.

LWG

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.