Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Sign in to follow this  
LatajacySlon

MTS 1200 po 100.000

Recommended Posts

Hej!

Kupel chce mi w dobrych pieniądzach oddać MTS 1200 z przebiegiem 100k km.

Miałem już raz motocykl, którym dobiłem do tego przebiegu - oczywiście niesprzedawalny w PL.  Więc  MTS musiałby ze mną na dłużej zostać.

Realnie musiałbym za niego dać ~26tys zł, jest to wersja z  2013, 1 rej. w 2014, jeden właściciel.

Widziałem temat Cinka78 - opisywał serwis po dużo niższym przebiegu i ten teges - powiedzieć, że nie był zachwycony to chyba eufemizm :)

Jakie macie doświadczenia z takimi przebiegami?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wersja, której licznik "km" pokazuje maks. 99.999km?

Ciekawe co by sie zmieniło po przestawieniu na mile? - zmieniłyby się wskazania na 62.500 mil i liczylby dalej?

Pytam, bo nie wiem...

Edited by Mitzek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie. Trzeba skorygować licznik i udać się na stacje przy przerejestrowaniu, ale to nie problem. Wiem, że motocykl ma nieco ponad 100tys. Trochę się obawiam naturalnego zużycia innych podzespołów, ja  przy 90tys w Tigerze musiałem np już wymieniać rury nośne, bo załatwiały uszczelniacze w 4 tys km, kończył się stsator itp - zastanawiam się czy mts z takim przebiegiem to nie pozorna okazja. Teoretycznie w  cenie będę miał duży przegląd z weryfikacją stanu u mechanika, ale akurat silnik to najmniejszy problem przy tak skomplikowanym moto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Latają po sieci testy długodystansowe desmoquattro i testastretta i miały tam grubo ponad 60 tys. km i panewy,pierścienie,tłoki nominał. Jedynie zębatka na 6. biegu wykazywała ślady zużycia. Ojciec miał BMW R1150GS ze 150 tys. km na blacie i prawdę mówiąc była w lepszym stanie niż ryżopędy po 50 tys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli moto ma udokumentowaną przeszłość serwisową, to nie musisz się obawiać przebiegu. Mój post , który przytoczyłeś dotyczy niedokładności montażu na lini produkcyjnej. Same użyte materiały są naprawdę wysokiej jakości.

Co do licznika , to w budżecie uwzględnij zakup nowego. Obecny nie ma możliwości prawnej ingerencji w jego przebieg, a po przejściu 99999 będzie stał ( co obecnie też jest karalne w PL)

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie z tymi licznikami zatrzymującymi się na określonym przebiegu (tu 99.999) to niezła lipa... - producent nie przewidział większego przebiegu? Dlaczego właściciel musi ponosić takie "bezsensowne" koszty, wynikające z prawa w danym kraju? Pytanie w sumie retoryczne...

Tak na marginesie: w wypadku np. MTS 1000 sam licznik to początek drogi, bo dojdzie jeszcze ECU / Immo itd... Choć nie jestem pewien czy można wykorzystać licznik-używkę, czy musi być nowy/dziewiczy, żeby go sparować z moim ECU / Immo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale macie rozkminę... Nie że namawiam do złego, ale zrób korektę na zero, jedź do diagnosty i powiedz że przeskoczył licznik (co w sumie jest prawdą) wprowadzi przebieg do bazy i jeździj sobie dalej. Koszt całkowity zamknie się w ok. 200-300 zł.   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadal nie wiem czy to potwierdzone informacje, ale ducati podobno wymienia taki licznik (licznik otrzymujesz za darmo), ale sama wymiana troszkę u nich kosztuje. Zadzwoń może do jakiegoś dealera i zapytaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem identyczną sytuację, ale w MTS620. Licznik pokazał "-----" po przekroczeniu 99999km. Na stacji diagnostycznej powiedziano mi, że jest to karalne i muszę mieć licznik odmierzający poprawnie przebieg. Zadzwoniłem do ASO Ducati i powiedziano mi, że jest to znana im sytuacja (co prawda nigdy nie mieli MTS620 z takim przebiegiem, ale zdarzyło się kilka przypadków MTS1200 z takimi przebiegami). Poinformowano mnie, że jest konieczna wymiana licznika na nowy, oczywiście na mój koszt. Zaśpiewali ponad 4000zł co było jakąś połową wartości motocykla. Znalazłem firmę, która robi legalnie korektę na 0km wystawiając do tego stosowny dokument z którym należy udać się na stację diagnostyczną w celu wprowadzenia w system "wymiany licznika". Za korektę zapłaciłem 400zł plus 50zł za stację diagnostyczną. 

Zgadzam się z @Mitzek, że "blokowanie" licznika jest bezsensowne. Ta firma która przeprowadziła tę korektę mówiła mi, że u nich głównymi klientami są właściciele samochodów Fiat/Alfa/Lancia, gdzie licznik blokuje się po 400k km. Problem jest szczególnie dotkliwy w dostawczakach Fiat Ducato, gdzie jak auto robi ciągłe trasy po Europie to korekty trzeba robić nawet co kilkanaście miesięcy.. Były nawet sprawy w sądzie o to, ale podobno Fiat uważa licznik za część eksploatacyjną, którą należy wymieniać co 400k km :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites



Ojciec miał BMW R1150GS ze 150 tys. km na blacie i prawdę mówiąc była w lepszym stanie niż ryżopędy po 50 tys.


Akuratnie boxery, zwłaszcza 1150 czy olejki 1200 pykają +200kkm bez najmniejszego problemu, a jeszcze są ciorane po jakiś krzakach, błotach i patykach. Znam takie egz. u kumpli z BMW. No i nie maja blokady na 99.999. ... :mur ale Makaroniarze wymyślili... Jeżeli w instrukcji nie ma zalecenia wymiany po 100kkm, a zakładam że żaden posiadacz MTS o tym nie słyszał w salonie, to ciekawe jak do tego podeszłyby sądy, czy to nie jest nieuczciwa praktyka rynkowa, wymagająca wymiany sprawnego modułu elektronicznego, wyłącznie z powodu kagańca. Jeżeli to elektroniczna blokada, to ASO powinno ją zdjąć. ...to tak, jakby wymagać wymiany felgi po 100kkm, niby sprawna, prosta, trochę może brudna, ale jednak prosta, ale wymyślona usługa/procedura, że do wymiany.

Wysłane z pośrodku niczego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.