Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Sign in to follow this  
klekot999

Już jest 888 SPO

Recommended Posts

W końcu 888 SPO odpalony, ma piękny Ducatowy wygar, silniczek ładnie pracuje, rattles sprzęgła typowe, w sumie ktoś tam w USA o niego dbał, nie była to przypadkowa osoba...

Prace postępują powoli naprzód...

Jak dam radę to może jaki filmik skręcę... tylko będzie SPO co nieco zdekompletowany...

Pozdr. J-999

Share this post


Link to post
Share on other sites

z tego co wiem, to SPO posida inne wyposażenie,

jest to motocykl przygotowany do sportu, żeliwne tarcze hamulcowe, mono posto na aluminiowym stelażu, tylny zacisk pod wachaczem, a może i coś w silniku (ale o tym nie mam pojęcia) chętnie się dowiem :?:

Janku daj kilka fotek...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Boa    0

Znalazłem coś takiego:

As the official factory racers and the Sport Production series were already displacing 888cc, it was inevitable that the production Superbike Strada would follow suit. This occurred for 1993, with the series also becoming a generic "888" rather than "851." The 888 also featured Pierre Terblanche's 851 styling facelift of 1992.

 

The European 888 Strada was very similar to that of the 1992 851 Strada and, except for an 888cc engine, most of the specifications were shared. They had the same valves, camshafts gearbox, and a single fuel injector per cylinder. To set the 1994 versions apart from the almost identical 1993 model there were new decals.The final 888s also featuring bronze-painted wheels.

 

The 888 was sold as the 888 SPO in the U.S. market, an amalgam of the limited production high-performance SP5,and the European-specification 888 Strada. As the SP5 was unable to pass U.S. DOT requirements for registration, the SPO was created to homologate the 888 for AMA Superbike competition. While they were titled a Sport Production, they were more closely related to the 888 Strada than the SP5.

 

The SPO engine was identical to that of the 888 Strada, but many chassis components were shared with the SP5.The stainless-steel front discs and Showa fork were shared with the 888 Strada, but the SPO had a single seat, upswept exhaust pipes, and an Öhlins shock absorber with eccentric ride height adjustment. Even though it was a Monoposto, there wasn't an aluminum rear subframe as on other Sport Production models. There were only detail changes for the 1994 Model Year. Updates included a carbon fiber front fender, bronze wheels, a larger-diameter front axle, and a numbered plaque on the top triple clamp. Although overshadowed by the 916, the 888 was a well-developed, and largely underappreciated, model..

 

Source Ian Falloon

Źródło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Janek czekam na filmik pełen Twojej ekspresji 8-) i dźwięku kolejnego pięknego Ducati :twisted: , który wpadł w Twoje ręce :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety mój angielski nie wystarcza żeby zrozumieć ten tekścik

może ktoś w skrócie przetłumaczyć :roll: o co camon.... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

OMG niewiedzialem, ze tlumaczenie jest takie trudne ;)

 

Ale, co mi tam........

 

 

Europejska wersja 888 Strada była bardzo podobna do modelu 851 Strada z 1992 roku z wyjątkiem silnika 888cc, większość specyfikacji nadwozia bylo wspolne (takie same). Mialy takie same zawory, skrzynie biegów, wałki rozrządu i jeden wtryskiwacz na cylinder. Nowe(inne) naklejki zastosowano aby odroznic wersje z 1994 prawie identyczna do tej z 1993 roku. Ostatnie 888s mialy także kola malowane na brązowy kolor.

 

888 byla sprzedawana jako 888 SPO na rynku amerykańskim jako amalgamat limitowanej wersji SP5 i europejskiego modelu 888 Strada. Jako ze SP5 nie była w stanie spelnic wymagan rejestracji US DOT , SPO został stworzony do zawodow AMA Superbike. Mimo, ze nazwana Sport Production, byla bardziej zblizona do 888 Strada niż SP5.

 

Silnik SPO był identyczny jak w 888 Strada, ale wiele pozostalych elementów bylo takie same jak w SP5.Tarcze hamulcowe przednie ze stali nierdzewnej i widelec Showa były takie jak w 888 Strada, ale SPO miala pojedyncze siedzenie, do gory wyprowadzone tlumniki i amortyzator Öhlins z ekscentryczna regulacja wysokości. Choć była to wersja Monoposto tylny stelarz nie byl zrobiony z aluminium jak w innych modelach Sport Production. Na rok 1994 byly wprowadzone tylko niewielkie zmiany jak carbonowy przedni błotnik, brązowo pomalowane koła o większej średnicy osi przedniej i tabliczka z numerem na gornej polce. Choć w cieniu 916, 888 był dobrym modelem lecz w dużej mierze niedoceniany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooo... prawie dokładnie...

SPO to takie połączenie podwozia(?) Sp ( i zwykłej Strady) z silnikiem 888 Strada ( z drobnymi różnicami w silniku)...

Ten w Jedwabnem,:

tabliczki brak, z tego co kiedyś gdzieś znalazłem, tabliczki miały tylko wersje na 1994 rok zwane 888 SPO Ltd ( ostatnie 100 sztuk), i zamiast zwykłych tarcz stalowych ma "snowflakes" z 996, zamiast aluminiowych końcówek ma Arrowy, zamiast gumiaków z przodu miał w teflonie, ale z powodu uszkodzeń wymieniliśmy na stalówki 749, najciekawszą ma pompę hamulca: radialną z 888 Corsa, to chyba tyle...

 

Namawiacie mnie do tego filmiku, mam jednak nadzieję, że o tym zapomnicie i wyjdzie prawdziwy spontan, taki jaki powinien być, a nie sztuczne granie przed kamerką do czego nie mam ani kwalifikacji, ani zapału...

SPO czeka jeszcze dużo pracy, malowanie zadupka, zdobycie hamulcodoopy..., naprawa przedniej lampy ect...

a nie tylko SPO jest do roboty, ale i 200 innych motocykli, a Rych jest sam, ja tam tylko czasem pomagam/przeszkadzam...

 

Zdrowia wszystkim i cierpliwości życzę....

J-999

Share this post


Link to post
Share on other sites
Boa    0
Ju łalkam :lol: ...

A zgadnij kto brał udział w projektowaniu 888 :D ...

Pozdr. J-999

 

As the official factory racers and the Sport Production series were already displacing 888cc, it was inevitable that the production Superbike Strada would follow suit. This occurred for 1993, with the series also becoming a generic "888" rather than "851." The 888 also featured Pierre Terblanche's 851 styling facelift of 1992.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O Terblanche wiedziałem ;) , mam nawet fotki jak to robił w artykułach (niestety po francusku) w CAFE RACER.

Myślałem, że może jakiś zawodnik maczał w tym palec albo jeszcze jakiś inny czarny tulipan...

 

napisz czego dokładnie wam brakuje, mam trochę fantów może coś się nada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.