Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

piterstoka

Wymiana końcówki wydechu

Polecane posty

Chciałem zapytać o opinię i doświadczenia dotyczące wymiany końcówki wydechu. 

Zastanawiam się nad zamianą fabrycznego na Leo Vince. Czy ktoś ma taki lub inny? I jakie są Wasze obserwacje? Czy to w ogóle ma sens?

Pozdrawiam  :-)  

Multistrada 1200 S  2015r 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dużo tu było pisane ale temat odświeżyć warto. Sama końcówka, to chyba niewiele daje, oprócz dźwięku dla ucha. Sam się przymierzam do swojej Multi (ten sam rocznik), ale myślę o pełnym układzie, a to już duże pieniądze(myślę, że ok. 10 tysięcy). Bodajże cinek78 to kopalnia wiedzy w tym temacie : 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W mojej wydech ori zaliczył trasę z B-B do Wro i wymiana na LeoVince. Moim zdaniem bez db killera to fajna alternatywa dla Termosa w relacji jakość-cena. W poprzednim moto F800GT też miałem LV i było lepiej dźwiękowo niż na Akrapie.

Generalnie polecam wymianę i na LV.

Wysłano z pośrodku niczego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem Termi ori i bardziej był to efekt wizualny, dzwięk bardzo zbliżony.Puszka kat bardzo ogranicza wszelkie doznania :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Asty jak poszukasz to można znależć termi w lepszej cenie. Kolega ma kpl wydech Akrapa, fajnie brzmi no i piękne marchewki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Akrap właśnie mi się bardziej podoba niż termi, ale chyba sobie odpuszczę, bo coraz częściej chodzi mi po głowie nowa Multi 1260, więc chyba będę swoją sprzedawał cosik mi się wydaje i brał nową w leasing :1_grinning: Jeszcze się waham, ale koszty muszę robić w firmie.:66_thermometer_face:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Wszystkim za opinie i podpowiedzi. :8_laughing:  
Zdaję sobie sprawę że sama końcówka niewiele zmieni ale, zrobię tak:  ponieważ nie piszecie o negatywnych aspektach a bardziej zależy mi na efekcie wizualnym to, wymienię końcówkę na LV i napiszę jak to wyszło. 

:8_laughing:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ... bo w innym poście, pisałem o spadku działania sprzęgła, które wiosną kompletnie odmówiło współpracy i wciągało płyn hamulcowy. 

Zrobiłem tak: po wymontowaniu siłownika, wyjąłem szpilkę popychacza i okazało się że jeden z dwóch oringów rozpadł się całkowicie. Zakupiłem dwa nowe w firmie Oring za 1 PLN !   ( gdyby ktoś chciał zamawiać oryginalne w serwisie, to piszę  :8_laughing:  )   zamontowałem wszystkie elementy, wymieniłem płyn hamulcowy i wszystko pięknie działa. 

LWG 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj piterstoka, żeby po takiej operacji zresetować w komputerze ustawiania samo nastawcze, celem przyuczenia elektroniki po nowe oprzyrządowanie ( końcówka wydechu).

Co do sprzęgła - jeszcze sobie o nim przypomnisz.

Nie usunąłeś usterki - wymieniony o-ring pełni inna funkcje niżeli układ hydraulicznego uruchamiania sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cinek, mam wrażenie, że sama końcówka LV jest plug and play i nie trzeba nic robić. ...a przynajmniej ja nie testowałem ;)

Wysłano z pośrodku niczego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W serwisie powiedzieli że po wymianie wystarczy odpalić moto i pozostawić pracujący silnik do czasu włączenia się wentylatorów. Komputer powinien sam się dostosować. Chyba że od razu zapali się "błąd sinika". Wtedy reset w serwisie i dwie stówki do zapłaty  :-(  

A sprzęgło, faktycznie jeszcze mnie rozczaruje bo oring chyba jednak, przeciek płynu hamulcowego z siłownika zniszczył. A element nierozbieralny  :-( 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro tak twierdzisz..

Kompletny wydech też jest "plug&play" , i są tacy co twierdzą, że nic nie trzeba robić... Co więcej - od wzrostu hałasu mocy im przybywa. :8_laughing::96_ok_hand:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na pewno wymiana samej końcówki w Multi ma mniejszy wpływ na zmianę warunków pracy niż wymiana tłumika np. w Diavelu (gdzie jest  też zintegrowany katalizator) bo w Multi dużo więcej się dzieje w wydechu PRZED końcówką, ale... skłaniam się do opinii Cinka, że pewien poziom zmiany pracy silnika (przez zmianę ciśnienia a zwłaszcza biegających zwrotnie fal zmian ciśnienia) będzie i jeśli nawet nie będzie niezbędne modyfikowanie całych map to co najmniej warto by ten reset wartości chwilowych zrobić, bo one będą obecnie zapamiętane przez ECU dla standardowej końcówki i po jej zmianie trzeba będzie sporo jeździć zanim te korekty dla każdej pozycji manetki i obrotów się skorygują i zapiszą na dłużej. A do tego czasu mogą być jakieś nieoptymalne warunki pracy.

Resecik pozwoli ECU zacząć od nowa gromadzić próbki odczytow z O2 i stopniowo wprowadzać wartości korygujące dla poszczególnych komórek mapy. W Multi raczej nie będą to dramatyczne różnice, ale jak Cinek mówi, że są to... SĄ :8_laughing:

Edytowano przez DARc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoro tak twierdzisz..
Kompletny wydech też jest "plug&play" , i są tacy co twierdzą, że nic nie trzeba robić... Co więcej - od wzrostu hałasu mocy im przybywa. :8_laughing::96_ok_hand:
Hmmmmm, szkoda że dopiero teraz to mówisz, a nie kiedy moto stało na serwisie

Mi od wzrostu hałasu mocy nie przybyło, jedynie banan na gębie, ale gdybys Marcin zrobił tę doRegulację po moich rzeźbach, pewnie by i kucy stadnina doszła

Wysłano z pośrodku niczego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, gizzy napisał:

Hmmmmm, szkoda że dopiero teraz to mówisz, a nie kiedy moto stało na serwisie emoji6.png
 

Reset na 100% miałeś zrobiony.

Na mapę sam się nie zdecydowałeś :29_smirk:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 16.04.2018 o 12:28, piterstoka napisał:

W serwisie powiedzieli że po wymianie wystarczy odpalić moto i pozostawić pracujący silnik do czasu włączenia się wentylatorów. Komputer powinien sam się dostosować. Chyba że od razu zapali się "błąd sinika". Wtedy reset w serwisie i dwie stówki do zapłaty  :-(  

A sprzęgło, faktycznie jeszcze mnie rozczaruje bo oring chyba jednak, przeciek płynu hamulcowego z siłownika zniszczył. A element nierozbieralny  :-( 

Ja miałem podobny problem ze sprzęgłem, po oczyszczeniu otworka odpowietrzającego w obudowie siłownika problem z cieknącym sprzęgłem zniknął- temat ponoć znany z Diavela 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trochę odkopię temat, bowiem  w tym roku  akrapović   również odświeżył końcowy tłumik i pasuje zarówno do MTS 1200 S, jak i do 1260 S. Sama wymiana końcówki wydechu da jedynie wizualno-akustyczne wrażenia w skali umiarkowanej, jednak posiada homologację UE itp., a wymiana pełnego wydechu już nie, wiąże się z mapowaniem silnika, ustawianiem dawek paliwa, wyłączeniem sond i exapu, jednak tracimy homologację, no chyba , że się mylę? Czy przy wymianie samej końcówki wydechu, filtra na sportowy, można jeszcze coś "więcej" zrobić, czy jednak pełen układ trzeba wymienić, i jak on w trasie gra, bo jeżeli bardzo głośny, to mija się z celem podróży. A tak wygląda odświeżony akrapović na rok 2019. Może ktoś chętny?

P.S. Przejrzałem posty na grupie i stronę kolegi, tj.  JMG Motocykle ale i tak pytam, bo im więcej czytam, tym jestem, hmm... :66_thermometer_face:

43643469_1718166388310540_8026893924574429184_n.jpg

Edytowano przez Asty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MTS to motocykl raczej turystyczny. Więc do długich podróży. Zastanowił bym się nad wymienianiem na pełną wymianą wydechu. Jazda z bardzo głośnym wydechem może męczyć, a dodatkową w niektórych krajach może wzbudzić zainteresowanie służb mundurowych (chociaż większości motocykle mają duże pobłażanie, to czasami bywa inaczej). Ja przy zakupie zdecydowałem się na samą końcówkę, chociaż bardzo kordzika opcja pełnego wydechu. Inaczej robił bym w np. Monsterze lub Sporcie tu bym się nawet przez chwilę nie zastanawiał.

Co do samego wydechu akrapa - w końcu jest ładny. Po wymienia wydechu z resetował bym komputer aby się nauczył wszystkiego od początku na nowym wydechu. Ale z pewnością trzeba by się spytać Marcina o szczegóły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miki - wszystko w temacie przy samej końcówce.

Faktycznie - w końcu ładna...

Może jak by zebrać 3 -4 osoby , to załatwiłbym w jakieś b. dobrej cenie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kompletny układ nie wymaga żadnych modyfikacji. Wystarczy wkręcić sondę lambda. Akrapy  mają odpowiednie miejsce w tym samym miejscu co orginał. Zrobiłem podmianę na komplet akrapa, wkręciłem orginalną lambdę i nigdy nie miałem żadnych problemów nawet na torze. Z tym strojeniem to serwisowy mit. Modyfikacja elektroniki to dla tych co chcą wyniki w mistrzostwach Polski. Z hałasem w razie problemów wystarczy założyć dB kilera który jest zawsze w zestawie. Wymiana samej końcówki ma jedynie aspekt wizualny dla znajomych. Pozostawienie tłumika pośredniego, katalizatora nie prowadzi do  poprawienia czegokolwiek. Kompletny przelot przy redukcjach w dół szególnie wieczorem  wyświetla przepiękne marchewy. Polecam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Rufio napisał:

Kompletny układ nie wymaga żadnych modyfikacji. Wystarczy wkręcić sondę lambda. Akrapy  mają odpowiednie miejsce w tym samym miejscu co orginał. Zrobiłem podmianę na komplet akrapa, wkręciłem orginalną lambdę i nigdy nie miałem żadnych problemów nawet na torze. Z tym strojeniem to serwisowy mit. Modyfikacja elektroniki to dla tych co chcą wyniki w mistrzostwach Polski. Z hałasem w razie problemów wystarczy założyć dB kilera który jest zawsze w zestawie. Wymiana samej końcówki ma jedynie aspekt wizualny dla znajomych. Pozostawienie tłumika pośredniego, katalizatora nie prowadzi do  poprawienia czegokolwiek. Kompletny przelot przy redukcjach w dół szególnie wieczorem  wyświetla przepiękne marchewy. Polecam

Fajnie że nas oświeciłeś zawszę warto "mądrego" posłuchać.

Nie wiesz przypadkiem od czego te "marchewy" - bardzo mnie to interesuje

Masz dużo wiedzę to powiedz mi jeszcze co z ekologią i normami Euro, teraz weszła chyba 5.  Jak sobie z tym radzisz.

Edytowano przez miki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rufio - poczytaj , doucz się , wtedy podyskutujemy. Zauważ że przytaczana przez Ciebie sonda jest wąskopasmowa , ale pewnie nie widzisz różnicy w wąskopasmowej ,a szerokopasmowej.  Pewnie też sprzedaż moto z niewielkim przebiegiem (20-40 tysi) , a zainteresuj się czy Twój egzemplarz "dożyje" 90-120 tysi , jak moto które już goszczą  na moim serwisie z takim stanem licznika.     Postaram się wieczorem wrzucić wykres moto na ori wydechu , na przelocie i trzeci przelot + zmiana map. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, Rufio napisał:

Kompletny układ nie wymaga żadnych modyfikacji. Wystarczy wkręcić sondę lambda. Akrapy  mają odpowiednie miejsce w tym samym miejscu co orginał. Zrobiłem podmianę na komplet akrapa, wkręciłem orginalną lambdę i nigdy nie miałem żadnych problemów nawet na torze. Z tym strojeniem to serwisowy mit. Modyfikacja elektroniki to dla tych co chcą wyniki w mistrzostwach Polski. Z hałasem w razie problemów wystarczy założyć dB kilera który jest zawsze w zestawie. Wymiana samej końcówki ma jedynie aspekt wizualny dla znajomych. Pozostawienie tłumika pośredniego, katalizatora nie prowadzi do  poprawienia czegokolwiek. Kompletny przelot przy redukcjach w dół szególnie wieczorem  wyświetla przepiękne marchewy. Polecam

Akurat marchewy przy redukcji to przepięknie ci powypalają gniazda zaworowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.