piterstoka 0 Napisano Kwiecień 12, 2018 Chciałem zapytać o opinię i doświadczenia dotyczące wymiany końcówki wydechu. Zastanawiam się nad zamianą fabrycznego na Leo Vince. Czy ktoś ma taki lub inny? I jakie są Wasze obserwacje? Czy to w ogóle ma sens? Pozdrawiam :-) Multistrada 1200 S 2015r Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Asty 34 Napisano Kwiecień 13, 2018 Dużo tu było pisane ale temat odświeżyć warto. Sama końcówka, to chyba niewiele daje, oprócz dźwięku dla ucha. Sam się przymierzam do swojej Multi (ten sam rocznik), ale myślę o pełnym układzie, a to już duże pieniądze(myślę, że ok. 10 tysięcy). Bodajże cinek78 to kopalnia wiedzy w tym temacie : Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
gizzy 54 Napisano Kwiecień 13, 2018 W mojej wydech ori zaliczył trasę z B-B do Wro i wymiana na LeoVince. Moim zdaniem bez db killera to fajna alternatywa dla Termosa w relacji jakość-cena. W poprzednim moto F800GT też miałem LV i było lepiej dźwiękowo niż na Akrapie.Generalnie polecam wymianę i na LV. Wysłano z pośrodku niczego Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kris3m 19 Napisano Kwiecień 15, 2018 Ja miałem Termi ori i bardziej był to efekt wizualny, dzwięk bardzo zbliżony.Puszka kat bardzo ogranicza wszelkie doznania :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kris3m 19 Napisano Kwiecień 15, 2018 Asty jak poszukasz to można znależć termi w lepszej cenie. Kolega ma kpl wydech Akrapa, fajnie brzmi no i piękne marchewki :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Asty 34 Napisano Kwiecień 15, 2018 Akrap właśnie mi się bardziej podoba niż termi, ale chyba sobie odpuszczę, bo coraz częściej chodzi mi po głowie nowa Multi 1260, więc chyba będę swoją sprzedawał cosik mi się wydaje i brał nową w leasing Jeszcze się waham, ale koszty muszę robić w firmie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
piterstoka 0 Napisano Kwiecień 15, 2018 Dzięki Wszystkim za opinie i podpowiedzi. Zdaję sobie sprawę że sama końcówka niewiele zmieni ale, zrobię tak: ponieważ nie piszecie o negatywnych aspektach a bardziej zależy mi na efekcie wizualnym to, wymienię końcówkę na LV i napiszę jak to wyszło. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
piterstoka 0 Napisano Kwiecień 15, 2018 A ... bo w innym poście, pisałem o spadku działania sprzęgła, które wiosną kompletnie odmówiło współpracy i wciągało płyn hamulcowy. Zrobiłem tak: po wymontowaniu siłownika, wyjąłem szpilkę popychacza i okazało się że jeden z dwóch oringów rozpadł się całkowicie. Zakupiłem dwa nowe w firmie Oring za 1 PLN ! ( gdyby ktoś chciał zamawiać oryginalne w serwisie, to piszę ) zamontowałem wszystkie elementy, wymieniłem płyn hamulcowy i wszystko pięknie działa. LWG Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kris3m 19 Napisano Kwiecień 16, 2018 Ja do swojego znalazłem Termi końcówkę, najbardziej mi się podoba do całości. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Kwiecień 16, 2018 Pamiętaj piterstoka, żeby po takiej operacji zresetować w komputerze ustawiania samo nastawcze, celem przyuczenia elektroniki po nowe oprzyrządowanie ( końcówka wydechu). Co do sprzęgła - jeszcze sobie o nim przypomnisz. Nie usunąłeś usterki - wymieniony o-ring pełni inna funkcje niżeli układ hydraulicznego uruchamiania sprzęgła. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
gizzy 54 Napisano Kwiecień 16, 2018 Cinek, mam wrażenie, że sama końcówka LV jest plug and play i nie trzeba nic robić. ...a przynajmniej ja nie testowałem ;)Wysłano z pośrodku niczego Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
piterstoka 0 Napisano Kwiecień 16, 2018 W serwisie powiedzieli że po wymianie wystarczy odpalić moto i pozostawić pracujący silnik do czasu włączenia się wentylatorów. Komputer powinien sam się dostosować. Chyba że od razu zapali się "błąd sinika". Wtedy reset w serwisie i dwie stówki do zapłaty :-( A sprzęgło, faktycznie jeszcze mnie rozczaruje bo oring chyba jednak, przeciek płynu hamulcowego z siłownika zniszczył. A element nierozbieralny :-( Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Kwiecień 16, 2018 Skoro tak twierdzisz.. Kompletny wydech też jest "plug&play" , i są tacy co twierdzą, że nic nie trzeba robić... Co więcej - od wzrostu hałasu mocy im przybywa. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DARc 22 Napisano Kwiecień 16, 2018 (edytowany) Na pewno wymiana samej końcówki w Multi ma mniejszy wpływ na zmianę warunków pracy niż wymiana tłumika np. w Diavelu (gdzie jest też zintegrowany katalizator) bo w Multi dużo więcej się dzieje w wydechu PRZED końcówką, ale... skłaniam się do opinii Cinka, że pewien poziom zmiany pracy silnika (przez zmianę ciśnienia a zwłaszcza biegających zwrotnie fal zmian ciśnienia) będzie i jeśli nawet nie będzie niezbędne modyfikowanie całych map to co najmniej warto by ten reset wartości chwilowych zrobić, bo one będą obecnie zapamiętane przez ECU dla standardowej końcówki i po jej zmianie trzeba będzie sporo jeździć zanim te korekty dla każdej pozycji manetki i obrotów się skorygują i zapiszą na dłużej. A do tego czasu mogą być jakieś nieoptymalne warunki pracy. Resecik pozwoli ECU zacząć od nowa gromadzić próbki odczytow z O2 i stopniowo wprowadzać wartości korygujące dla poszczególnych komórek mapy. W Multi raczej nie będą to dramatyczne różnice, ale jak Cinek mówi, że są to... SĄ Edytowano Kwiecień 16, 2018 przez DARc Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
gizzy 54 Napisano Kwiecień 18, 2018 Skoro tak twierdzisz.. Kompletny wydech też jest "plug&play" , i są tacy co twierdzą, że nic nie trzeba robić... Co więcej - od wzrostu hałasu mocy im przybywa. Hmmmmm, szkoda że dopiero teraz to mówisz, a nie kiedy moto stało na serwisie Mi od wzrostu hałasu mocy nie przybyło, jedynie banan na gębie, ale gdybys Marcin zrobił tę doRegulację po moich rzeźbach, pewnie by i kucy stadnina doszła Wysłano z pośrodku niczego 1 Asty zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Kwiecień 18, 2018 8 godzin temu, gizzy napisał: Hmmmmm, szkoda że dopiero teraz to mówisz, a nie kiedy moto stało na serwisie Reset na 100% miałeś zrobiony. Na mapę sam się nie zdecydowałeś Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
gizzy 54 Napisano Kwiecień 18, 2018 No to jesteśmy w domu, mapy nie chciałem to fakt.Wysłano z pośrodku niczego Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kris3m 19 Napisano Kwiecień 20, 2018 Dnia 16.04.2018 o 12:28, piterstoka napisał: W serwisie powiedzieli że po wymianie wystarczy odpalić moto i pozostawić pracujący silnik do czasu włączenia się wentylatorów. Komputer powinien sam się dostosować. Chyba że od razu zapali się "błąd sinika". Wtedy reset w serwisie i dwie stówki do zapłaty :-( A sprzęgło, faktycznie jeszcze mnie rozczaruje bo oring chyba jednak, przeciek płynu hamulcowego z siłownika zniszczył. A element nierozbieralny :-( Ja miałem podobny problem ze sprzęgłem, po oczyszczeniu otworka odpowietrzającego w obudowie siłownika problem z cieknącym sprzęgłem zniknął- temat ponoć znany z Diavela Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Asty 34 Napisano Styczeń 20, 2019 (edytowany) Trochę odkopię temat, bowiem w tym roku akrapović również odświeżył końcowy tłumik i pasuje zarówno do MTS 1200 S, jak i do 1260 S. Sama wymiana końcówki wydechu da jedynie wizualno-akustyczne wrażenia w skali umiarkowanej, jednak posiada homologację UE itp., a wymiana pełnego wydechu już nie, wiąże się z mapowaniem silnika, ustawianiem dawek paliwa, wyłączeniem sond i exapu, jednak tracimy homologację, no chyba , że się mylę? Czy przy wymianie samej końcówki wydechu, filtra na sportowy, można jeszcze coś "więcej" zrobić, czy jednak pełen układ trzeba wymienić, i jak on w trasie gra, bo jeżeli bardzo głośny, to mija się z celem podróży. A tak wygląda odświeżony akrapović na rok 2019. Może ktoś chętny? P.S. Przejrzałem posty na grupie i stronę kolegi, tj. JMG Motocykle ale i tak pytam, bo im więcej czytam, tym jestem, hmm... Edytowano Styczeń 20, 2019 przez Asty Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
miki 19 Napisano Styczeń 20, 2019 MTS to motocykl raczej turystyczny. Więc do długich podróży. Zastanowił bym się nad wymienianiem na pełną wymianą wydechu. Jazda z bardzo głośnym wydechem może męczyć, a dodatkową w niektórych krajach może wzbudzić zainteresowanie służb mundurowych (chociaż większości motocykle mają duże pobłażanie, to czasami bywa inaczej). Ja przy zakupie zdecydowałem się na samą końcówkę, chociaż bardzo kordzika opcja pełnego wydechu. Inaczej robił bym w np. Monsterze lub Sporcie tu bym się nawet przez chwilę nie zastanawiał. Co do samego wydechu akrapa - w końcu jest ładny. Po wymienia wydechu z resetował bym komputer aby się nauczył wszystkiego od początku na nowym wydechu. Ale z pewnością trzeba by się spytać Marcina o szczegóły. 1 Asty zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Styczeń 20, 2019 miki - wszystko w temacie przy samej końcówce. Faktycznie - w końcu ładna... Może jak by zebrać 3 -4 osoby , to załatwiłbym w jakieś b. dobrej cenie?? 1 Asty zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Rufio 0 Napisano Styczeń 20, 2019 Kompletny układ nie wymaga żadnych modyfikacji. Wystarczy wkręcić sondę lambda. Akrapy mają odpowiednie miejsce w tym samym miejscu co orginał. Zrobiłem podmianę na komplet akrapa, wkręciłem orginalną lambdę i nigdy nie miałem żadnych problemów nawet na torze. Z tym strojeniem to serwisowy mit. Modyfikacja elektroniki to dla tych co chcą wyniki w mistrzostwach Polski. Z hałasem w razie problemów wystarczy założyć dB kilera który jest zawsze w zestawie. Wymiana samej końcówki ma jedynie aspekt wizualny dla znajomych. Pozostawienie tłumika pośredniego, katalizatora nie prowadzi do poprawienia czegokolwiek. Kompletny przelot przy redukcjach w dół szególnie wieczorem wyświetla przepiękne marchewy. Polecam Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
miki 19 Napisano Styczeń 20, 2019 (edytowany) 2 godziny temu, Rufio napisał: Kompletny układ nie wymaga żadnych modyfikacji. Wystarczy wkręcić sondę lambda. Akrapy mają odpowiednie miejsce w tym samym miejscu co orginał. Zrobiłem podmianę na komplet akrapa, wkręciłem orginalną lambdę i nigdy nie miałem żadnych problemów nawet na torze. Z tym strojeniem to serwisowy mit. Modyfikacja elektroniki to dla tych co chcą wyniki w mistrzostwach Polski. Z hałasem w razie problemów wystarczy założyć dB kilera który jest zawsze w zestawie. Wymiana samej końcówki ma jedynie aspekt wizualny dla znajomych. Pozostawienie tłumika pośredniego, katalizatora nie prowadzi do poprawienia czegokolwiek. Kompletny przelot przy redukcjach w dół szególnie wieczorem wyświetla przepiękne marchewy. Polecam Fajnie że nas oświeciłeś zawszę warto "mądrego" posłuchać. Nie wiesz przypadkiem od czego te "marchewy" - bardzo mnie to interesuje Masz dużo wiedzę to powiedz mi jeszcze co z ekologią i normami Euro, teraz weszła chyba 5. Jak sobie z tym radzisz. Edytowano Styczeń 21, 2019 przez miki Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Styczeń 21, 2019 Rufio - poczytaj , doucz się , wtedy podyskutujemy. Zauważ że przytaczana przez Ciebie sonda jest wąskopasmowa , ale pewnie nie widzisz różnicy w wąskopasmowej ,a szerokopasmowej. Pewnie też sprzedaż moto z niewielkim przebiegiem (20-40 tysi) , a zainteresuj się czy Twój egzemplarz "dożyje" 90-120 tysi , jak moto które już goszczą na moim serwisie z takim stanem licznika. Postaram się wieczorem wrzucić wykres moto na ori wydechu , na przelocie i trzeci przelot + zmiana map. 1 Kubinio007 zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
matekboss 25 Napisano Styczeń 21, 2019 20 godzin temu, Rufio napisał: Kompletny układ nie wymaga żadnych modyfikacji. Wystarczy wkręcić sondę lambda. Akrapy mają odpowiednie miejsce w tym samym miejscu co orginał. Zrobiłem podmianę na komplet akrapa, wkręciłem orginalną lambdę i nigdy nie miałem żadnych problemów nawet na torze. Z tym strojeniem to serwisowy mit. Modyfikacja elektroniki to dla tych co chcą wyniki w mistrzostwach Polski. Z hałasem w razie problemów wystarczy założyć dB kilera który jest zawsze w zestawie. Wymiana samej końcówki ma jedynie aspekt wizualny dla znajomych. Pozostawienie tłumika pośredniego, katalizatora nie prowadzi do poprawienia czegokolwiek. Kompletny przelot przy redukcjach w dół szególnie wieczorem wyświetla przepiękne marchewy. Polecam Akurat marchewy przy redukcji to przepięknie ci powypalają gniazda zaworowe. 1 Asty zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach